Informacja w Swingach i Jazzach

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Stary Pingwin
Posty: 5817
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 22 paź 2015, 20:32

Mokotowskie mają wgraną "trasę zmienioną" i samo się to zmienia na Kościelni Tarchomińskiej.
miłośnik 13N

drobert
Posty: 1425
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 24 paź 2015, 16:49

Żoliborskie też ale niektórzy motorowi sami włączają "kurs skrócony" by mieć zapowiedzi, że na Kieleckiej jest koniec wycieczki.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 paź 2015, 21:33

Jakiś czas temu Organizator wypluł pismo, że kursy doprecyzowane odrębnymi pismami powinny być oznaczane przez motorowych jako skrócone. Pismo o mniej więcej tej treści było kolportowane w zakładach, prowadzący mogli się z pismem zapoznać i przyjąć do wiadomości jego treść. Ale, cholera, aktu wykonawczego określającego które konkretnie kursy mają być oznaczane przez motorniczych jako skrócone nikt nie widział do dziś. Stąd wolna amerykanka. 9 do Wiatracznej? Pewnie skrócona. 15 do Narutowicza? Pewnie też. 17 do Kieleckiej? No, niby nikt nie wie, ale zdrowy rozsądek nakazywałby wbić skrócony, ale z drugiej strony może nie, bo 1 do Namysłowskiej śmigała tylko na trasie zmienionej, bez pakietu zapowiedzi i negatywów? Jestem pod dużym wrażeniem tego, że pracownicy Organizatora nie są w stanie odróżnić trasy zmienionej od trasy skróconej. Że nie pojmują świata pasażerów, w którym trasa zmieniona oznacza, że dana linia jedzie inaczej niż zwykle, zalicza przystanki w pobliżu których zwyczajowo nawet nie bywa, a jak jedzie po trasie podstawowej, ale nie dojeżdża do podstawowego krańca, to już jest skrócona a nie zmieniona. I mamy kwiatki jak na 1: trasa zmieniona, a na elektrodesce na żółto podświetlona tylko Namysłowska, bo cała reszta jest bez zmian, a Namysłowska to moment, w którym pasażer ma wóz opuścić. Ale zmieniona, nie skrócona. W tym drugim przypadku na dobrą sprawę nie ma różnicy, czy jest to kurs skrócony wariantowo w zgodzie z ideą twórcy rozkładu (17 na Marymont), czy kurs skrócony bo tak wyszło w związku z przyczynami zewnętrznymi (17 na Kielecką, 1 na Namysłowską). Pasażer ma być poinformowany w sposób nie budzący wątpliwości, to powinno być priorytetem. Ale jak widać nie jest. Z drugiej strony: wymagam skomplikowanych procesów myślowych od ludzi, którzy literkami "w" i "z" oznaczają w rozkładach różne opcje zjazdów 25 na Pragę w momencie, gdy literka "p" jest niewykorzystana. Moje wymagania są zdecydowanie za duże.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 paź 2015, 22:11

Bo chyba idea jest taka ze listy skrócone to kursy jeżdżące krócej niż cała reszta. Stąd 1 czy 17 na wykazie kursów skróconych nie ma.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 paź 2015, 22:33

Wiem i nawet rozumiem tę ideę. Co nie zmienia faktu: idea jest kretyńska. A możliwości SIP w Jazzach i Swingach pozostają niewykorzystane, bo ktoś ma ideę.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 paź 2015, 22:35

Ja nie wiem czy jest możliwość wrzucenia kursów skróconych do automatu czy musi się tym bawić motorniczy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 paź 2015, 22:44

Tego to i ja nie wiem, ale wiem, że jeśli się motorowych poinformuje, to oni w zdecydowanej większości przypadków wstukają to, czego się od nich będzie wymagało. I o to mi chodzi: spisu kursów i wariantów, w których motorowy ma się wykazywać inwencją nie ma. Znaczy: nie został upubliczniony. I stąd ciekawostki na wyświetlaczach w Swingach i Jazzach. A to już jest wina Organizatora. Roboczo przyjmuję, że jak ty o czymś nie wiesz, to znaczy, że nic nie dotarło.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 24 paź 2015, 23:10

Czemu wykaz (jaki by ułomny mnie był) nie dociera do motorniczych to nie wiem. Mi jednak chodzi o współpracę rozkładu elektronicznego z wagonem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 24 paź 2015, 23:13

Ciężko mi uwierzyć, że kurs skrócony jest nieustawialny inaczej niż z poziomu pulpitu motorniczego. Jeżeli nie jest, to respekcik dla piszących SIWZ, tak spierdzielić to trzeba umieć. A jeśli jest, to pewnie Organizator czeka na pismo od przewoźnika, że da się tak zrobić, bo sam nie wie.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 paź 2015, 0:15

pawcio pisze:Czemu wykaz (jaki by ułomny mnie był) nie dociera do motorniczych to nie wiem.
Ale po wuj wykaz dla motorkowych? Nie może się to automatycznie wyświetlać?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 paź 2015, 0:36

No właśnie tego nie wiem, czy w ogóle jest technicznie możliwe. Dopiero potem będę sprawdzał, czy rozkład zawiera odpowiednie oznaczenia.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Walas
Posty: 17099
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 25 paź 2015, 4:37

Obserwuje od jakiegoś czasu linie 9 i jedni ustawiają kurs skrócony a drudzy samą Wiatraczną bez dopisku kurs skrócony.
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Stary Pingwin
Posty: 5817
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 25 paź 2015, 9:26

Wiatraczna ustawia się z automatu. Kiedyś organizator wydalił pismo, że wszelkie kursy wykonywane na części trasy podstawowej należy oznaczać jako kurs skrócony.
W przypadku 17 w kierunku Kieleckiej sama ustawia się trasa zmieniona, co wprowadza chlebodawców w błąd. Kurs skrócony niestety trzeba ustawić z palca.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25359
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 paź 2015, 11:25

Ale nie powinno. Organizator takiego oznaczenia nie chce.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 04 lis 2015, 22:32

Nie mogę powiedzieć kiedy ani podać numeru taborowego pojazdu, bo to już by było donosicielstwo, ale ktoś ostatnio zaszalał - linia 41 w kierunku Żerania Wsch. z opisem "trasa skrócona [w negatywie] - Ratuszowa-ZOO" :D

ODPOWIEDZ