Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 lip 2023, 17:59

Minimalna wielkość działki 2k m2, maksymalna powierzchnia zabudowy 25%, nooo to jednak bardziej Kępa niż Zacisze z działkami po 300 m2.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 lip 2023, 19:39

Zakładając, że na białym koniu nie wjedzie wojewoda z obroną interesów biednych (obecnie zgodnie ze stanem faktycznym) rolników, którzy napalili się na cokolwiek inne zapisy planów w zamrażarce...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5270
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 21 lip 2023, 23:34

Plany planami, ale już terz np. przy Korbońskiego/Drewny powstaje inwestycja - trzy budynki, łącznie 93 mieszkania. Mało to jednorodzinne. Podejrzewam, że tego typu inwestycji w praktyce będzie więcej :P .

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 lip 2023, 23:59

Oczywiście, że będzie więcej.
pawcio pisze:
21 lip 2023, 9:21
Ale jeśli nie masz trasy w Studium, to potem nie będziesz jej mieć w MPZP i będzie kłopot jak z linią na Gocław przez ogródki. Na szczęście tramwaje są już objęte specustawą kolejową, ale trochę głupio sobie dodatkowe problemy generować.
O tramwaje w ulicy bym się specjalnie nie bał. Problem z Gocławiem był taki, że tam ani nie ma ulicy, ani jej (już) nie planowano (w tym kształcie).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 lip 2023, 8:32

Poza tym nowe Studium, podobnie jak stare, nie wyklucza realizacji innych tras niż Studium. Zatem wciąż najważniejsze pozostają ustalenia lokalnych MPZP.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8384
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lip 2023, 12:31

"Stołeczna" spytała, czy nie będą kolidować z planowaną w tym miejscu linią tramwajową z powstającego właśnie tunelu pod Dworcem Zachodnim w kierunku ul. Kasprzaka. Usłyszeliśmy, że część uda się przesadzić za kilkanaście lat, bo o tyle, jeśli nie jeszcze bardziej, odsunie się budowa torów. Oznacza to, że jeszcze długo tramwaje będą docierały do najbardziej ruchliwej stacji PKP w stolicy tylko od strony Ochoty. Chyba że miasto wytyczy jej drugą odnogę na Woli - z tunelu do skrzyżowania ul. Kasprzaka z Płocką.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... omaty.html

Nie ma i nie będzie, lol.

Na co były spotkania, na co była ta nachalna propaganda sukcesu tramwajowego pt. tramwajem z Woli i Bemowa na Zachodni, na co były kłótnie z ordonowskiemy NIMBami...?

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1628
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 25 lip 2023, 20:15

person pisze:
25 lip 2023, 12:31
"Stołeczna" spytała, czy nie będą kolidować z planowaną w tym miejscu linią tramwajową z powstającego właśnie tunelu pod Dworcem Zachodnim w kierunku ul. Kasprzaka. Usłyszeliśmy, że część uda się przesadzić za kilkanaście lat, bo o tyle, jeśli nie jeszcze bardziej, odsunie się budowa torów. Oznacza to, że jeszcze długo tramwaje będą docierały do najbardziej ruchliwej stacji PKP w stolicy tylko od strony Ochoty. Chyba że miasto wytyczy jej drugą odnogę na Woli - z tunelu do skrzyżowania ul. Kasprzaka z Płocką.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... omaty.html

Nie ma i nie będzie, lol.

Na co były spotkania, na co była ta nachalna propaganda sukcesu tramwajowego pt. tramwajem z Woli i Bemowa na Zachodni, na co były kłótnie z ordonowskiemy NIMBami...?
Dla mnie to straszny post, znam życie i wiem że jest prawdziwy niestety.
Tu aż się prosi o ten tramwaj i prosto dalej do Ożarowa póki jest miejsce, ale to już nie na moje czasy i nie moje małpy.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

Paweł D.
Posty: 5292
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 lip 2023, 20:39

Tramwaj do Ożarowa? Nawet na SKM nie ma kasy, choć tory (zaraz) są.

Stary Pingwin
Posty: 5829
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 25 lip 2023, 20:51

Wiem, że duże projekty robią duże ŁAŁ, a nie prościej małe kroczki i powolne domykanie ringu Dworzec Południowy -Służewiec-Okęcie? Ewentualnie Dworzec Południowy- Wilanów? Najkrótsza trasa, mało pijarowe, ale przydatne. Co będzie, jak trasa przez Pole Mokotowskie nie powstanie, a mieszkańcy Filtrowej doprowadzą do zaorania torowiska tamże? Będziemy mozolnie przebijać torowisko przez Woronicza na zachód i co dalej? Trudno sobie wyobrazić brak dojazdu na Hutę bez Broniewskiego, czy ogólnie brak ciągu w Powstańców. Myślę, że kiedyś też działały NIMBY, a mimo to się udało.
O Filtrowej to poważnie- zwija się Plac Narutowicza, to i dojazd tramwajem będzie niepotrzebny.
miłośnik 13N

primoż
Posty: 3779
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 25 lip 2023, 21:28

Stary Pingwin pisze:
25 lip 2023, 20:51
Co będzie, jak trasa przez Pole Mokotowskie nie powstanie, a mieszkańcy Filtrowej doprowadzą do zaorania torowiska tamże?(...)O Filtrowej to poważnie- zwija się Plac Narutowicza, to i dojazd tramwajem będzie niepotrzebny.
Zupełnie nie rozumiem, co ma wspólnego likwidacja części torów na Naruciaku ze zwinięciem torowiska na Filtrowej? Przecież torowisko na Grójeckiej nie kończy się na placu Narutowicza, a jakieś połączenie z al. Niepodległości i dalej na wschód powinno pozostać. Już nie wspominając o tym, że skoro z trasą przez Rostafińskich jest problem, to jakoś z DWZ na Sobieskiego trzeba będzie dojechać, a tak się jakoś składa, że przez Filtrową jest najkrócej.

I w ogóle, to kto postuluje tą rzekomą likwidację torowiska na Filtrowej? :>
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Stary Pingwin
Posty: 5829
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 25 lip 2023, 21:44

Na razie nikt. Myślałeś kilka lat temu, że pętla na Placu Narutowicza zacznie komuś przeszkadzać? Pod pozorem budowy pomnika( zaznaczam, że pomnik powinien powstać, bo uhonorowanie Prezydenta jest konieczne, a schowanie popiersia w krzakach kłóci mi się estetycznie), zlikwidują ekspedycję tramwajową.
Nagle wszystkim przeszkadza tramwaj, który z peryferyjnej(niech mi wybaczą Ochocianie) dzielnicy stworzył nowoczesne miasto.
miłośnik 13N

primoż
Posty: 3779
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 25 lip 2023, 22:23

Mam cokolwiek wrażenie, że pętla i tramwaje na pl. Narutowicza to najbardziej przeszkadzały architektom w ich (niekiedy poronionych) wizjach nowego wyglądu tego miejsca, tak samo jak z Krakowskim Przedmieściem, gdzie nieżyjącemu już architektowi D. nawet udało się wpisać zakaz budowy tamże linii tramwajowej. Generalnie w tym mieście jest problem z zaprojektowaniem czegoś, co byłoby jednocześnie funkcjonalne i ładne. Zawsze któregoś elementu brakuje i potem albo coś jest ładne i niefunkcjonalne (zapadająca się pod ciężarem autobusów kostka na KP), albo brzydkie i niefunkcjonalne (brzydkie Muzeum Sztuki Nowoczesnej z białą elewacją, która za pewien czas ściemnieje), albo w ogóle jakieś pudrowanie trupa (pozdrawia pl. Trzech Krzyży z utrzymanym w dalszym ciągu patologicznym rozwidleniem jezdni na wysokości kościoła i równie patologicznym oddzieleniem terenu świątyni od reszty placu w postaci sztucznej wyspy powstałej w wyniku tegoż rozdzielenia jezdni).
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25368
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lip 2023, 22:44

Między Krakowskim a Narutowicza jest/była projektowa unia personalna.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

primoż
Posty: 3779
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 25 lip 2023, 22:55

To widać, bo w obydwu przypadkach w ogóle nie patrzono na aspekt funkcjonalności terenu.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 lip 2023, 6:28

pawcio pisze:
25 lip 2023, 22:44
Między Krakowskim a Narutowicza jest/była projektowa unia personalna.
Byla, dr Domaradzki opuścił ziemski padół.
Paweł D. pisze:
25 lip 2023, 20:39
Tramwaj do Ożarowa? Nawet na SKM nie ma kasy, choć tory (zaraz) są.

Dyskusyjne, że są. Niestety, kolejna już modernizacja E20 znowu nie poprawiła przepustowosci - nawet do Ożarowa pozostają dwa tory, więc mam duże wątpliwości, czy SKM by się tam w ogóle zmieściła z sensownym taktem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ