Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

BrdzJkb
Posty: 200
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 07 maja 2022, 22:12

Tak swoja drogą, jak już się tyle sprząta w temacie linii około M2 to ja nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego ciąg Żwirki i Wigury nie ma bezpośredniego połączenia z M2 na Rondzie Daszyńskiego.

Tzn. domyślam się czemu, trzeba koniecznie dojechać do św. Dworca Centralnego i na Nowy Świat ale za Placem Zawiszy w zasadzie wszystkie linie tracą większość pasażerów. Do tego niesamowicie uciążliwy prawoskręt na Placu Zawiszy i lewoskręt dla 504 przy Centralnym. A gdyby tak istniał trambuspas na Towarowej i normalna liczba wejść do M2...

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 maja 2022, 3:49

Bon Jovi pisze:
07 maja 2022, 17:58
Tradycyjnie jak to przy proponowanych zmianach w ofercie komunikacyjnej, związanych z otwarciem nowych stacji metra na Bemowie, uznałem że podzielę się swoimi propozycjami na forum.

Propozycja zmian po otwarciu stacji Ulrychów oraz Bemowo.
1. 113 i 112. Zamienił stryjek siekierkę na kijek. Zamiast dubla 9 będzie dubel 26.
2. Nie rozumiem celu wydłużenia 122 do metra Bemowo. Z Radiowej jest 523, a z Lazurowej 267.
3. Jaki jest cel wydłużenia 195 na Konwiktorską? Będzie dubel 503 od Ursynowa.
4. Z 255 potrzeba poprawić punktualność w godzinach szczytu, a wydłużenie trasy w korki do Centrum w tym nie pomoże.
5. 201 na Znanej ma być bez postoju, skoro chcesz wyciągnąć je do Powstańców Śląskich? To już lepiej zrobić kraniec na Hali Wola. Nie rozumiem po co ciągnąć 129 aż na Nowe Bemowo i to Powstańcami, gdzie jest 11 i 26.
6. I na koniec 206 na Ursus. Bardzo dobry pomysł. Ale wymagałby dołożenia brygady. Może jakiś wspólny odcinek z 228 np. od Potrzebnej przez Włochy do Ursusa mógłby dać wspólną częstotliwość 15 minut?

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 maja 2022, 7:15

Na cholerę to coś z Esperanto na Torwar… 520 wozi muchy na tym odcinku.

BrdzJkb pisze:Tak swoja drogą, jak już się tyle sprząta w temacie linii około M2 to ja nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego ciąg Żwirki i Wigury nie ma bezpośredniego połączenia z M2 na Rondzie Daszyńskiego.

Tzn. domyślam się czemu, trzeba koniecznie dojechać do św. Dworca Centralnego i na Nowy Świat ale za Placem Zawiszy w zasadzie wszystkie linie tracą większość pasażerów. Do tego niesamowicie uciążliwy prawoskręt na Placu Zawiszy i lewoskręt dla 504 przy Centralnym. A gdyby tak istniał trambuspas na Towarowej i normalna liczba wejść do M2...
Autobusy na wiadukcie na Towarowej podobno mogą przyspieszyć jego zawalenie. Poza tym jest korek w rekacji powrotnej a buspasa na jedną linie nikt nie zrobi.
ŁK

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 08 maja 2022, 11:43

Georg pisze:
08 maja 2022, 3:49
Bon Jovi pisze:
07 maja 2022, 17:58
Tradycyjnie jak to przy proponowanych zmianach w ofercie komunikacyjnej, związanych z otwarciem nowych stacji metra na Bemowie, uznałem że podzielę się swoimi propozycjami na forum.

Propozycja zmian po otwarciu stacji Ulrychów oraz Bemowo.
1. 113 i 112. Zamienił stryjek siekierkę na kijek. Zamiast dubla 9 będzie dubel 26.
2. Nie rozumiem celu wydłużenia 122 do metra Bemowo. Z Radiowej jest 523, a z Lazurowej 267.
3. Jaki jest cel wydłużenia 195 na Konwiktorską? Będzie dubel 503 od Ursynowa.
4. Z 255 potrzeba poprawić punktualność w godzinach szczytu, a wydłużenie trasy w korki do Centrum w tym nie pomoże.
5. 201 na Znanej ma być bez postoju, skoro chcesz wyciągnąć je do Powstańców Śląskich? To już lepiej zrobić kraniec na Hali Wola. Nie rozumiem po co ciągnąć 129 aż na Nowe Bemowo i to Powstańcami, gdzie jest 11 i 26.
6. I na koniec 206 na Ursus. Bardzo dobry pomysł. Ale wymagałby dołożenia brygady. Może jakiś wspólny odcinek z 228 np. od Potrzebnej przez Włochy do Ursusa mógłby dać wspólną częstotliwość 15 minut?
1. 113 nadal by dublowała 9 na odcinku Gocławek - Wiatraczna. 112 tez by jeździło wzdłuż trasy linii tramwajowej 26, jednakże jako całość trasy, realizowała by inne rejony niż 26, jedynie byłby wspólny odcinek, którego ominięcie jest możliwe przez Obrońców Tobruku, ale 197 tam się dobrze realizuje.
2. Co do 122 były takie prośby podczas konsultacji video, aby nie skracać tylko wydłużyć właśnie do stacji metra Bemowo.
3. Po skróceniu wszystkich kursów 178 do ronda Daszyńskiego, jest miejsce aby linię 195 wydłużyć z pl. Trzech Krzyży (skąd nie ma przesiadek do tramwajów i drugiej linii metra) do Konwiktorskiej. W przyszłości linia 503, która co rusz ma dodawane przystanki, stanie się linią zwykłą i wtedy łatwiej będzie połączyć obie linie a na Ursynowie fragmenty po linii 195 zastąpić wtedy linią lokalną.
4. Z moich obserwacji wynika, że część pasażerów przesiada się w linię 109, myślę że jeśli więcej osób zyska połączenie z Centrum, to może linia się sprawdzi. To jest tylko propozycja, która też wynika z głosów z konsultacji video.
5. Uznałem że pętla na Znanej dla linii 201 oraz powrót przez Halę Wolę jest lepszy bez postoju tam, osoby chcące dalej dojechać linią 201, przesiadły by się na pętli w autobus który by odjeżdżał, po przejściu osób. Przy Hali Wola, nie ma też specjalnie miejsca aby nie blokować innych autobusów, mimo wydłużonej zatoki.
6. Myślę że jedna brygada by się znalazła. Wspólny odcinek z 228, powodowałby że trzeba było by coś dać w zamian na ulicę Świercza. Samo 716 byłoby za rzadko. Można pomyśleć aby na przemian podjeżdżały na przystanek PKP Włochy oraz na przemian startowały z Ursusa-Ratusz.
Łukasz pisze:
08 maja 2022, 7:15
Na cholerę to coś z Esperanto na Torwar… 520 wozi muchy na tym odcinku.
520 i 171 na odcinku do pl. Bakowego mają miejsca siedzące zajęte oraz sporo stojących. Ze 171 nadal korzysta sporo osób, mimo że ZTM tnąc rozkład robi wszystko by do tej linii zniechęcić. Były też głosy na konsultacja video aby w tę stronę puścić coś po trasie likwidowanej w tym rejonie linii 171, więc moją propozycją jest puszczenie linii krótkiej, która by realizowała połączenie za dawnym kinem Feminą a Torwarem. A to że najbliższa pętla, to Esperanto, to tam według mojej propozycji, linia by kończyła swoją krótką trasę.

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 08 maja 2022, 11:51

Można jeszcze coś głupiego zrobić: skręcić 160 na Bankowym (wiem, że zatrzyma się na trambuspasie, ale tu przecież nie chodzi o przystanki), zahaczyć o Pl.Grzybowski, Emilii Plater, Centrum - i wysłać na Torwar. Oprócz tego zrobić efkę w relacji Torwar-Emilii Plater, jak na 178.
ŁK

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 08 maja 2022, 12:21

Na Torwar wysłałbym 128.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 maja 2022, 18:34

Glonojad pisze:
06 maja 2022, 14:09
Rano z kolei są korki na Jana Kazimierza do Ordona, a i rozbijanie oferty (brak wspólnych przystanków ze 105) linii nie słuzy. Wniosek: ta linia po prostu nie ma sensu.
Zaraz zaraz, jaką wspólną ofertę mają pasażerowie, których bloki stoją w odległości 800 m dojścia od przystanków 105 (czyli Ordona lub Sowińskiego)? 255 oraz...?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 10 maja 2022, 9:05

bartoni722 pisze:
06 maja 2022, 10:14
Skręt w Ordona jest jednym z dwóch powodów (obok częstotliwości) przez które - wnioskuję z obserwacji - linia jest znacząco mniej wykorzystywana po południu niż rano. Rano opłaca się wyjść z klatki na konkretny kurs blisko, przy powrocie - perspektywa dłuższego czekania oraz dodania paru minut na omawiany lewoskręt skutecznie odstrasza i wybór może być tylko jeden gdy nadjeżdża 105. Dodawanie do tych wad ewentualnego ładunku ze Śródmieścia (nie musi on być nawet codzienny, jakie jest prawdopodobieństwo że złapie się opóźnienie na którejś z ulic: Prosta, JPII, Jerozolimskie, EP, Książęca, a jakie bez tych ulic?) moim zdaniem będzie gwoździem do trumny tej linii.
Jak będzie tramwaj na Kasprzaka to 105 można na stałe przekierować przez Jana Kazimierza, a 255 skasować.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 10 maja 2022, 9:05

Łukasz pisze:
08 maja 2022, 11:51
Można jeszcze coś głupiego zrobić: skręcić 160 na Bankowym (wiem, że zatrzyma się na trambuspasie, ale tu przecież nie chodzi o przystanki), zahaczyć o Pl.Grzybowski, Emilii Plater, Centrum - i wysłać na Torwar. Oprócz tego zrobić efkę w relacji Torwar-Emilii Plater, jak na 178.
160 zamiast na Dworzec Centralny może jechać na Znaną.

I jeszcze 520 na Centralny.
520 przestanie dublować tramwaje i metro do Bankowego, a 160 tramwaje do Centralnego na al. Jana Pawła II.

bartoni722
Posty: 12141
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 10 maja 2022, 9:06

I co wtedy ze 190?
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 10 maja 2022, 9:11

bartoni722 pisze:
10 maja 2022, 9:06
I co wtedy ze 190?
To już Ty wymyśl :)
Albo inni pomysłowi forumowicze.

Paweł D.
Posty: 5297
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 10 maja 2022, 9:32

Macie problem. A niech sobie jeździ wśród zieleni ;)

PiotrekP
Posty: 3497
Rejestracja: 04 wrz 2006, 19:17

Post autor: PiotrekP » 11 maja 2022, 22:29

Bon Jovi pisze: Linia 113

zmiana linii 521 w linię zwykłą 113, na trasie FALENICA - WIATRACZNA.
przejęcie trasy linii 521 przez częste tramwaje a na Ochocie przez linię 167.
Tak swoją drogą, to dlaczego skrócone kursy już teraz nie mogą nazywać się 113? Przecież 30 minut w między szczycie i święto to nieśmieszny żart. Poprawcie mnie czy nie jest to pozostałością po nieudanej reformie ZTM wobec dzielnicy Wawer kilka ładnych lat temu?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 maja 2022, 22:56

Kwestia liczby brygad. Wawer dostał wybór: dalej+rzadziej czy bliżej+częściej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 12 maja 2022, 0:28

A czemu takiego "wyboru" nie zastosowano w innych rejonach, gdzie też jest dostęp do SKM?
143 w Starym Rembertowie - często i prawie do samego Śródmieścia.
520 - często i do Śródmieścia, pomimo że Marysin mógłby się przesiadać na Gocławku.
502 w duecie z 411, pomimo że Stara Miłosna ma dowozówkę zarówno do S1 jak i S2.
W czym Radość i Falenica są gorsze, że zastosowano wobec nich "wybór"?

Nie bronię obecnego 521, ale w ZTM zabrakło odwagi, by obronić jego nową trasę (gdy jeździło przez chwilę TŁ), a zarazem nigdy nie brakuje odwagi przy ciąć rozkłady linii, by "pokarać" pasażerów.
Są inne możliwości. 113 dać do Wiatracznej, a 521 zmodyfikować przez most Siekierkowski lub Południowy. Były już różne pomysły na forum.

ODPOWIEDZ