SKM w Warszawie
Moderator: JacekM
Rzepa napisała:
[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-08-06, 14:55 ]
Uzupełnienie o tagi cytowania. MeWa
KOMUNIKACJA Dwa składy gotowe, jesienią przetarg na 10 kolejnych
W poniedziałek wyruszy nowy pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej
Dzisiaj do Warszawy ma przyjechać pierwszy z dwóch nowych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej zamówionych za prawie 18 mln zł w Nowym Sączu.
Dzięki temu zakupowi stolica będzie mogła zwrócić wypożyczony z Trójmiasta przestarzały skład z lat 60.
- Nowy pociąg najpóźniej w poniedziałek musi już być na trasie między Sulejówkiem a Pruszkowem - mówił wczoraj "Rz" nowy prezes SKM Leszek Walczak. - W weekend wysyłam bowiem na przegląd jeden zużywanych składów, który przejechał 200 tys. km.
-Z zewnątrz nowy pociąg nie będzie się niczym różnił od poprzedniej wersji - twierdzi prezes produkującej składy nowosądeckiej firmy Newag Zbigniew Konieczek. - Ale zainstalowaliśmy w nim wydajniejszą klimatyzację. Na poprzednią pasażerowie narzekali - przyznaje prezes.
Drugi z nowych pociągów ma dojechać do stolicy w drugiej połowie sierpnia. Oba uzupełnią tabor sześciu pojazdów zamówionych w tych samych zakładach na przełomie 2004 i 2005 roku za 55 mln zł.
Po uruchomieniu obu nowych składów i zakończeniu przeglądów sześciu starszych - stanie się to zapewne w połowie września -Szybka Kolej Miejska ma zwrócić do Trójmiasta stary skład. Według informacji "Rz" został on wypożyczony na wyjątkowo niekorzystnych warunkach finansowych (prezes Walczak nie chciał nam ujawnić szczegółów).
To dopiero początek zakupów. Jak się dowiedzieliśmy, jeszcze w tym roku SKM (przewozi rocznie ponad 2,5 mln pasażerów) planuje ogłosić przetarg na dziesięć kolejnych pociągów. Szacowana wartość tego kontraktu to 200 mln zł. Żeby dostać gwarancje kredytowe, SKM musi jednak podpisać z miastem wieloletnią umowę przewozową.
Składy mają posłużyć do obsługi planowanego na Euro 2012 łącznika kolejowego między lotniskiem Okęcie i Dworcem Wschodnim. Polskie Linie Kolejowe obiecują, że będzie on gotowy pod koniec 2009 roku.
Konrad Majszyk
[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-08-06, 14:55 ]
Uzupełnienie o tagi cytowania. MeWa
Szkoda że nic nowego nie pójdzie na reaktywację S1 na trasie do Otwocka. Przecież wiadomo, że tam potrzeba jest równie wielka jak na trasie do Sulejówka.alojzy pisze:Rzepa napisała:
KOMUNIKACJA Dwa składy gotowe, jesienią przetarg na 10 kolejnych
W poniedziałek wyruszy nowy pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej
Dzisiaj do Warszawy ma przyjechać pierwszy z dwóch nowych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej zamówionych za prawie 18 mln zł w Nowym Sączu.
Dzięki temu zakupowi stolica będzie mogła zwrócić wypożyczony z Trójmiasta przestarzały skład z lat 60.
- Nowy pociąg najpóźniej w poniedziałek musi już być na trasie między Sulejówkiem a Pruszkowem - mówił wczoraj "Rz" nowy prezes SKM Leszek Walczak. - W weekend wysyłam bowiem na przegląd jeden zużywanych składów, który przejechał 200 tys. km.
-Z zewnątrz nowy pociąg nie będzie się niczym różnił od poprzedniej wersji - twierdzi prezes produkującej składy nowosądeckiej firmy Newag Zbigniew Konieczek. - Ale zainstalowaliśmy w nim wydajniejszą klimatyzację. Na poprzednią pasażerowie narzekali - przyznaje prezes.
Drugi z nowych pociągów ma dojechać do stolicy w drugiej połowie sierpnia. Oba uzupełnią tabor sześciu pojazdów zamówionych w tych samych zakładach na przełomie 2004 i 2005 roku za 55 mln zł.
Po uruchomieniu obu nowych składów i zakończeniu przeglądów sześciu starszych - stanie się to zapewne w połowie września -Szybka Kolej Miejska ma zwrócić do Trójmiasta stary skład. Według informacji "Rz" został on wypożyczony na wyjątkowo niekorzystnych warunkach finansowych (prezes Walczak nie chciał nam ujawnić szczegółów).
To dopiero początek zakupów. Jak się dowiedzieliśmy, jeszcze w tym roku SKM (przewozi rocznie ponad 2,5 mln pasażerów) planuje ogłosić przetarg na dziesięć kolejnych pociągów. Szacowana wartość tego kontraktu to 200 mln zł. Żeby dostać gwarancje kredytowe, SKM musi jednak podpisać z miastem wieloletnią umowę przewozową.
Składy mają posłużyć do obsługi planowanego na Euro 2012 łącznika kolejowego między lotniskiem Okęcie i Dworcem Wschodnim. Polskie Linie Kolejowe obiecują, że będzie on gotowy pod koniec 2009 roku.
Konrad Majszyk
R1+R2
R3+R7
R8+R9
R3+R7
R8+R9
Dokladnie, wystarczyloby poscic SKM co 15 minut na lini Otwockiej, zrobic dobre linie dowozowe, nawet busami i droga do centrum z dzielnic polozonych na lini skrocilaby sie o polowe. Sory ale jak teraz idac w ceimna nieraz musze czekac na pociag KM 45 minut to zawsze wybieram 525...
Eee tam. Nie jest tak źle.
Dla mnie sprawa kluczową jest remont całej linii, a na to sie nie zanosi. Ciekaw jestem, czy PLK zrobi chociaż to, co ma w planie na ten rok, czyli drugi tor między Wschodnią i Gocławkiem.
Z lotniskiem pewnie nie wygramy. Tamto połaczenie jest priorytetowe, ale nawet jezeli chcieliby pociagnąc je dalej niż do Wschodniej, to pewnie wybiorą kierunek na Legionowo (tam chcą płacić za SKM). Otwock, przy obecnym nastawieniu władz miasta do komunikacji, raczej nie ma szans na Warszawska kolejkę. Natomiast S1 tylko do Falenicy przy takim stanie torów, jak dziś, i czasie przejazdu 41 min do Śródmiescia też przegrywa konkurencję z busami.
Dla mnie sprawa kluczową jest remont całej linii, a na to sie nie zanosi. Ciekaw jestem, czy PLK zrobi chociaż to, co ma w planie na ten rok, czyli drugi tor między Wschodnią i Gocławkiem.
Z lotniskiem pewnie nie wygramy. Tamto połaczenie jest priorytetowe, ale nawet jezeli chcieliby pociagnąc je dalej niż do Wschodniej, to pewnie wybiorą kierunek na Legionowo (tam chcą płacić za SKM). Otwock, przy obecnym nastawieniu władz miasta do komunikacji, raczej nie ma szans na Warszawska kolejkę. Natomiast S1 tylko do Falenicy przy takim stanie torów, jak dziś, i czasie przejazdu 41 min do Śródmiescia też przegrywa konkurencję z busami.
Wagen fahr!
O stanie tej lini niech swiadczy to, ze od chwili, gdy zobacze swiatla pociagu na horyzoncie ( od strony Otwocka), do chwili wjazdu pociagu na PKP Anin mija... 7 minut. Sprawdzone z zegarkiem w reku wielokrotnie.
Co ciekawe zauwazylem ze pospieszne na Lublin jada ta sama linia duzo szybciej?
Co ciekawe zauwazylem ze pospieszne na Lublin jada ta sama linia duzo szybciej?
Wątpliwe. Przecież to by totalnie blokowało rozjazdy na Wschodnim.chiste pisze:Z lotniskiem pewnie nie wygramy. Tamto połaczenie jest priorytetowe, ale nawet jezeli chcieliby pociagnąc je dalej niż do Wschodniej, to pewnie wybiorą kierunek na Legionowo (tam chcą płacić za SKM).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Wszystkie mają rozkładową 80km/h. Ale przecież zanim osobowy się rozpędzi, to od razu musiałby hamować. Do tego są na tyle duże luzy w rozkładzie, że wystarczy zwykle jechać około 60km/h i tak też jeżdżą...rhemek pisze:Co ciekawe zauwazylem ze pospieszne na Lublin jada ta sama linia duzo szybciej?
Zamiast patrzeć na swiatła na horyzoncie radziłbym zerknięcie na to, co bliżej, czyli na stan torowiska. A co tam widać?rhemek pisze:O stanie tej lini niech swiadczy to, ze od chwili, gdy zobacze swiatla pociagu na horyzoncie ( od strony Otwocka), do chwili wjazdu pociagu na PKP Anin mija... 7 minut. Sprawdzone z zegarkiem w reku wielokrotnie.
Szyny wijące się wężykiem, betonowe podkłady powykrzywiane przed stacjami pod kątem 45 stopni, drzazgi i zbutwiałe drewno zamiast drewnianych podkładów przy rozjazdach w Wawrze, Falenicy, i na tym niewyremontowanym torze między Wschodnią i Gocławkiem. O stanie torowiska na stacji w Falenicy szkoda pisać, bo tam jest po prostu masakra. Nie mam pojęcia, po czym tam jedzie pociąg. To samo dotyczy stanu peronów i budynków stacyjnych. Pomijam sprawę konieczności budowy bezkolizyjnych przejazdów dla samochodów, jezeli chcesz, żeby SKM jeździł na tej linii z częstotliwościa co 15 min. i nie sparalizował jednoczesnie przejazdu samochodem z jednej na drugą stronę torów w całym Wawrze, Józefowie i Otwocku (weż pod uwagę, że po tych samych torach miałyby jeździć jeszcze KM i PKP PR).
Wagen fahr!