: 22 lip 2007, 18:07
Czy coś wiadomo o 14WE-08? Czy jeździ już? Czy może kolejne opóźnienie? Bo miała przyjechać 18 lipca
KOMUNIKACJA Dwa składy gotowe, jesienią przetarg na 10 kolejnych
W poniedziałek wyruszy nowy pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej
Dzisiaj do Warszawy ma przyjechać pierwszy z dwóch nowych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej zamówionych za prawie 18 mln zł w Nowym Sączu.
Dzięki temu zakupowi stolica będzie mogła zwrócić wypożyczony z Trójmiasta przestarzały skład z lat 60.
- Nowy pociąg najpóźniej w poniedziałek musi już być na trasie między Sulejówkiem a Pruszkowem - mówił wczoraj "Rz" nowy prezes SKM Leszek Walczak. - W weekend wysyłam bowiem na przegląd jeden zużywanych składów, który przejechał 200 tys. km.
-Z zewnątrz nowy pociąg nie będzie się niczym różnił od poprzedniej wersji - twierdzi prezes produkującej składy nowosądeckiej firmy Newag Zbigniew Konieczek. - Ale zainstalowaliśmy w nim wydajniejszą klimatyzację. Na poprzednią pasażerowie narzekali - przyznaje prezes.
Drugi z nowych pociągów ma dojechać do stolicy w drugiej połowie sierpnia. Oba uzupełnią tabor sześciu pojazdów zamówionych w tych samych zakładach na przełomie 2004 i 2005 roku za 55 mln zł.
Po uruchomieniu obu nowych składów i zakończeniu przeglądów sześciu starszych - stanie się to zapewne w połowie września -Szybka Kolej Miejska ma zwrócić do Trójmiasta stary skład. Według informacji "Rz" został on wypożyczony na wyjątkowo niekorzystnych warunkach finansowych (prezes Walczak nie chciał nam ujawnić szczegółów).
To dopiero początek zakupów. Jak się dowiedzieliśmy, jeszcze w tym roku SKM (przewozi rocznie ponad 2,5 mln pasażerów) planuje ogłosić przetarg na dziesięć kolejnych pociągów. Szacowana wartość tego kontraktu to 200 mln zł. Żeby dostać gwarancje kredytowe, SKM musi jednak podpisać z miastem wieloletnią umowę przewozową.
Składy mają posłużyć do obsługi planowanego na Euro 2012 łącznika kolejowego między lotniskiem Okęcie i Dworcem Wschodnim. Polskie Linie Kolejowe obiecują, że będzie on gotowy pod koniec 2009 roku.
Konrad Majszyk
Czyżby SKM nie chciała więcej 14WE?alojzy pisze:Szacowana wartość tego kontraktu to 200 mln zł.
A ja odpowiem takMoże (o zgrozo) chcą kupić wreszcie pojazdy nowe, stawiam, że nie wybiorą Pesy, podana jest zbyt duża wartość kontraktu.
Nic nie jest przesądzonealojzy pisze:Szacowana wartość tego kontraktu to 200 mln zł
Szkoda że nic nowego nie pójdzie na reaktywację S1 na trasie do Otwocka. Przecież wiadomo, że tam potrzeba jest równie wielka jak na trasie do Sulejówka.alojzy pisze:Rzepa napisała:
KOMUNIKACJA Dwa składy gotowe, jesienią przetarg na 10 kolejnych
W poniedziałek wyruszy nowy pociąg Szybkiej Kolei Miejskiej
Dzisiaj do Warszawy ma przyjechać pierwszy z dwóch nowych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej zamówionych za prawie 18 mln zł w Nowym Sączu.
Dzięki temu zakupowi stolica będzie mogła zwrócić wypożyczony z Trójmiasta przestarzały skład z lat 60.
- Nowy pociąg najpóźniej w poniedziałek musi już być na trasie między Sulejówkiem a Pruszkowem - mówił wczoraj "Rz" nowy prezes SKM Leszek Walczak. - W weekend wysyłam bowiem na przegląd jeden zużywanych składów, który przejechał 200 tys. km.
-Z zewnątrz nowy pociąg nie będzie się niczym różnił od poprzedniej wersji - twierdzi prezes produkującej składy nowosądeckiej firmy Newag Zbigniew Konieczek. - Ale zainstalowaliśmy w nim wydajniejszą klimatyzację. Na poprzednią pasażerowie narzekali - przyznaje prezes.
Drugi z nowych pociągów ma dojechać do stolicy w drugiej połowie sierpnia. Oba uzupełnią tabor sześciu pojazdów zamówionych w tych samych zakładach na przełomie 2004 i 2005 roku za 55 mln zł.
Po uruchomieniu obu nowych składów i zakończeniu przeglądów sześciu starszych - stanie się to zapewne w połowie września -Szybka Kolej Miejska ma zwrócić do Trójmiasta stary skład. Według informacji "Rz" został on wypożyczony na wyjątkowo niekorzystnych warunkach finansowych (prezes Walczak nie chciał nam ujawnić szczegółów).
To dopiero początek zakupów. Jak się dowiedzieliśmy, jeszcze w tym roku SKM (przewozi rocznie ponad 2,5 mln pasażerów) planuje ogłosić przetarg na dziesięć kolejnych pociągów. Szacowana wartość tego kontraktu to 200 mln zł. Żeby dostać gwarancje kredytowe, SKM musi jednak podpisać z miastem wieloletnią umowę przewozową.
Składy mają posłużyć do obsługi planowanego na Euro 2012 łącznika kolejowego między lotniskiem Okęcie i Dworcem Wschodnim. Polskie Linie Kolejowe obiecują, że będzie on gotowy pod koniec 2009 roku.
Konrad Majszyk
Wątpliwe. Przecież to by totalnie blokowało rozjazdy na Wschodnim.chiste pisze:Z lotniskiem pewnie nie wygramy. Tamto połaczenie jest priorytetowe, ale nawet jezeli chcieliby pociagnąc je dalej niż do Wschodniej, to pewnie wybiorą kierunek na Legionowo (tam chcą płacić za SKM).
Wszystkie mają rozkładową 80km/h. Ale przecież zanim osobowy się rozpędzi, to od razu musiałby hamować. Do tego są na tyle duże luzy w rozkładzie, że wystarczy zwykle jechać około 60km/h i tak też jeżdżą...rhemek pisze:Co ciekawe zauwazylem ze pospieszne na Lublin jada ta sama linia duzo szybciej?
Zamiast patrzeć na swiatła na horyzoncie radziłbym zerknięcie na to, co bliżej, czyli na stan torowiska. A co tam widać?rhemek pisze:O stanie tej lini niech swiadczy to, ze od chwili, gdy zobacze swiatla pociagu na horyzoncie ( od strony Otwocka), do chwili wjazdu pociagu na PKP Anin mija... 7 minut. Sprawdzone z zegarkiem w reku wielokrotnie.