Dyskusja o 521

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 02 lip 2008, 12:27

linia 521 jako dawna C jest wspaniała od szeregu lat na obecnym przebiegu trasy.
JotPeCet pisze:Argument... zaszłości.
reserved pisze:...po co likwidować coś co jest dobre? Ja rozumiem, brygady... tyle że zabiera się je z zatłoczonych linii takich jak 521 dla chorego systemu dając na linie, na których się przeguby marnują.
w filmie "Poszukiwany, Poszukiwana" aktor Pokora powiedział kwestię do aktora Dobrowolskiego, której sens brzmi tak:
"po co burzyć stare jeżeli dość dobrze funkcjonują one wsród młodych"

geograf_OSU pisze:[quote="JotPeCet"]Coś, czym jedzie kilka osób na stojąco, w miejscu gdzie powinno być największe wykorzystanie (most Poniatowskiego rano w kierunku Centrum) trudno nazwać dobrym
Solaris pisze:Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Sugerowane przez Ciebie, małe wykorzystanie, występuje na krótkich odcinkach. A już ze spadaniem wykorzystania w Centrum i na Grochowie, całkowicie. Właśnie od przystanku Centrum (w kierunku Falenicy), zaczyna się zapełnianie autobusu. Następne przystanki, na których dosiada się najwięcej podróżnych, to Rondo Waszyngtona, Wiatraczna, Gocławek. Wszystko jest oczywiście zależne od pory dnia. Nawet wtedy wynosi około 60 - 70%, czyli wszystkie miejsca siedzące zajęte i 1/3 stojących. W godzinach szczytów, zajęty jest prawie każdy, przysłowiowy, milimetr.
Takie są moje obserwacje na tej linii, z punktu widzenia kierowcy. Być może dlatego, są to obserwacje niewiarygodne.
[/quote]

geograf_OSU pisze:...a jak sie ta wypowiedz ("JotPeCet"-a) ma do 401 na odcinku Metro-Marysin? Na tym odcinku kilka osob stojacych (przy zajetych wszystkicj siedzacych) to maximum zapelnienia, a na 515 czy 521 to minimum.

jezeli taka skala zapelnienia obowiazuje w ZTMie to bardzo duzo linii w Warszawie sie nadaje do likwidacji/zmniejszenia czestotliwosci/skrocenia/zmiany trasy. Jezeli osoby stojace to nie jest dobre wykorzystanie, to co jest? Jak jada scisnieci do innych wspolpasazerow? Ja bym wlasnie zapelnienie rzedu 5-15 osob stojacych okreslil dobre, powyzej 15 bardzo dobre, a powyzej, nie wiem, 40 pelne zapelnienie...Czy naprawde nie mozna zwiekszyc tej koldry niz ciagle przesuwac i polepszac jednym a pogarszac drugim? Miasto sie rozrasta, przybywa ludzi, moze trzeba zwiekszyc naklady na KM?[/quote]

i tu jest sedno sprawy.
czy jest ktoś odważny w ZTMie aby uzmysłowić pani Hance, że powinna ona naprawdę zainwestować i zwiększyć tzw. środki na rozwój komunikacji miejskiej ?
.

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 02 lip 2008, 12:40

Ale nie zauważasz jednej rzeczy, linia 401 jest jedyna w tej relacji, a 521 dubluje się z częstszymi tramwajami. Powstawanie takich linii jak 401 ma na celu wyprowadzanie ruchu z centrum miasta na obwód. Proces ten może trwać kilka miesięcy nawet lat, żeby ludzie się przyzwyczaili i zmienili swoje nawyki .
Na linii 401 systematycznie wzrasta zapełnienie, a w porównaniu do niej 521 - tutaj zapełnienie spadło. Jest to widoczne, na odcinku z którego linia zostanie wycofana.
Według mnie 521 powinno być linią 113 tylko do Wiatracznej, w pełni zastąpi ją częstsze 119, oraz częstsza kolej i przesiadki 113+ 9,22, 24 w relacji docentrowej.

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 02 lip 2008, 12:49

Krzysiek pisze:...521 dubluje się z częstszymi tramwajami...
wyobraź sobie sytuację, w której poznikały wszystkie linie autobusowe dublujące linie tramwajowe oraz nagły możliwy przeciez krach w postaci braku prądu.
tramwaje stoją.
co wtedy ?
organizowanie "ad hoc" zastępczej komunikacji autobusowej.
skąd ? z których linii ? jak długo bedzie trwało takie organizowanie (w panice) ?
według mnie pomimo trendu do likwidowania tych "dubli" pasażer powinien mieć alternatywę pomiędzy róznymi srodkami lokomocji.
dlatego między innymi linia 521 jest jak najbardziej wskazana na obecnej trasie.
.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lip 2008, 13:33

Czy Ty w ogóle zdajesz sobie sprawę, jaką liczbę pasażerów przewożą tramwaje i jakiej liczby autobusów trzeba, żeby ich przewieźć autobusami?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 02 lip 2008, 14:14

tadeo pisze:wyobraź sobie sytuację, w której poznikały wszystkie linie autobusowe dublujące linie tramwajowe oraz nagły możliwy przeciez krach w postaci braku prądu.
tramwaje stoją.
co wtedy ?
organizowanie "ad hoc" zastępczej komunikacji autobusowej.
skąd ? z których linii ? jak długo bedzie trwało takie organizowanie (w panice) ?
Ile razy te bzdury można powtarzać? (-o<

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 02 lip 2008, 14:22

Nazgul pisze:Ile razy te bzdury można powtarzać? (-o<
dopóki tych bzdur nie pojmie skutecznie ZTM, który chce przerzucić pasażerów z autobusów do tramwajów.
alternatywa powinna istnieć zawsze.
.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 02 lip 2008, 14:35

tadeo pisze:dopóki tych bzdur nie pojmie skutecznie ZTM, który chce przerzucić pasażerów z autobusów do tramwajów.
alternatywa powinna istnieć zawsze.
Och, och! A co będzie jak podczas awarii tramwajów zrobi sie wielki korek i utkwią w nim autobusy? ZTM powinien uruchomić linię lotniczą. Alternatywa powinna istnieć zawsze.
A w oczekiwaniu na zakup samolotów może odniesiesz się do pytania Glonojada?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lip 2008, 16:43

Metro bez prądu też nie pojedzie. A ponieważ bez zasilania staną też fabryki, biura i szkoły, to i tak nie będzie dokąd i po co jechać. A tych, co będą i tak musieli, autobusy przewiozą.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 lip 2008, 18:23

:shock:
Proponouję wydzielić wybrane posty w temat "Dyskusje o apokalipsie energetycznej" :term:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 02 lip 2008, 19:02

Tez uwazam ze utrzymywanie autobusu po to zeby w razie gdyby tramwaje stanely bylo czym jechac nie ma sensu, dlatego wycofanie 505 z pulawskiej jest jak najbardziej sluszne i inne podobne zmiany. Ja tylko chce zauwazyc ze o ile 505 jezdzilo prawie puste to jednak 521 prawie puste nie jezdzi, ma calkiem dobre zapelnienie, nie liczac na ochocie, i sluszne byloby skrocenie do DWC tak jak E-5, jednak po co psuc cos co dobrze funkcjonuje?

Chociaz....nie wiem czy dobrze zrozumialem ale czy pomysl jest taki aby 521 zastapic 113 do Wiatracznej a 119 skierowac do Falenicy i puscic Wabrzeska? Jezeli tak to wyglada to calkiem dobrze.

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 03 lip 2008, 12:50

pytasz :
Tm pisze:...A co będzie jak podczas awarii tramwajów zrobi sie wielki korek i utkwią w nim autobusy?...
i natychmiast masz odpowiedź:
Tm pisze:...ZTM powinien uruchomić linię lotniczą. Alternatywa powinna istnieć zawsze...
proponujesz miejskie linie lotnicze pod egidą ZTM-u ?
doprawdy lubię żarty.
kupuję Twój pomysł :grin:
czy ZTM go zaakceptuje ? przyszłość pokaże. na razie firma ta pracuje nad pomysłem telebusów.
Tm pisze:... A w oczekiwaniu na zakup samolotów może odniesiesz się do pytania Glonojada?
pytanie inż.Glonojada jest skierowane według mnie do statystyków i nie odnosi się bezpośrednio tak do mnie jak do dyskusji
o linii 521.
swego czasu inż.Glonojad w temacie "Dyskusja o sieci linii tramwajowych" również pomylił adresatów:

SP45-166 pisze:
inż. Glonojad pisze: A do forumowicza tadeo - nie podobają Ci się metody? To nie pisz i nie czytaj na forum. Prosta sprawa... "święte prawo wyrażania opiniii" - proszę bardzo, na forum publicznym. Zgłoś zapotrzebowanie na demonstrację w UM i zorganizuj pikietę na Bankowym - zrealizujesz swoje święte prawo wyrażania opinii, tylko nie zdziw się, jak za kilka "świętych słów" ktoś poczuje się urażony i Cię zaprosi do sądu. Nie myl demokracji z anarchią.
Tu natomiast - o, sprawa jest zgoła inna. Rejestrując się na tym PRYWATNYM forum zgodziłeś się przestrzegać pewnych reguł (nie przeczytałeś wstępniaka? Oj, co za szkoda... :) ) i albo dotrzymujesz słowa, albo spotykasz się z konsekwencjami. Podkreślę - to forum PRYWATNE, na forum ZTM to można było się zastanawiać jeszcze- tutaj nie ma nad czym.



Ten tekst to chyba raczej do mnie był skierowany... Więc skoro tak twierdzisz, to już odpowiadam...
natomiast co do :
Nazgul pisze:
tadeo pisze:...wyobraź sobie sytuację, w której poznikały wszystkie linie autobusowe dublujące linie tramwajowe oraz nagły możliwy przeciez krach w postaci braku prądu...
Ile razy te bzdury można powtarzać? (-o<
oraz:
inż. Glonojad pisze::shock:
Proponouję wydzielić wybrane posty w temat "Dyskusje o apokalipsie energetycznej" :term:
idę w sukurs tym, którzy wykazują niewielką wyobraźnię i odsyłam do działu "Kraj i Zagranica".
.

ITS A 218
Posty: 3167
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 03 lip 2008, 19:10

Na nowym 521 będzie tylko jeden kurs zjazdowy na R-7 z Falenicy w DP. Rozkład jest już dostępny w spakowanych.
RELOBUS A38 ESTRADY

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 04 lip 2008, 11:22

Rozkład nowego 521 - trochę oskubany w szczycie - nie co 10 a co 12 minut, ale częściej w międzyszczycie - co 15 min., nie co 20. Także wieczorem, co warto podkreślić.
Weekend niestety prawie bez zmian.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 04 lip 2008, 11:46

Ale są plusy: przystanek "Saska" zyskuje jedną linię więcej do metra (rekompensata za zawieszone 405). Patrząc na tłok panujący w liniach kursujących TŁ na pewno nowe 521 na frekwencję narzekać nie bedzie.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 lip 2008, 16:06

Andrzej pisze:Rozkład nowego 521 - trochę oskubany w szczycie - nie co 10 a co 12 minut, ale częściej w międzyszczycie - co 15 min., nie co 20. Także wieczorem, co warto podkreślić.
Weekend niestety prawie bez zmian.
Pamiętaj, że są wakacje.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ