Komunikacja cmentarna

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 paź 2022, 10:48

Emyl pisze:Stąd prosty wniosek - NŻ powinny zniknąć. Zatrzymania na wszystkich przystankach, na których jest pasażer lub ktoś na pokładzie użyje stopa.
I w drugą stronę też - poza centrum i godzinami szczytu wszystko „nż2”
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 paź 2022, 10:49

Dokładnie tak powinno być. Plus do tego urealnienie czasów przejazdu. Właściwie nie byłaby to żadna rewolucja, bo z moich obserwacji wynika że znaczna większość pasażerów i tak naciska przycisk przy drzwiach przed przystankiem planując wyjście.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 paź 2022, 10:51

Nie no, IMHO żadnych dodatkowych warunków w client-facing policy. Ma być czytelnie.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 paź 2022, 10:51

Autobus Czerwon pisze:Dokładnie tak powinno być. Plus do tego urealnienie czasów przejazdu. Właściwie nie byłaby to żadna rewolucja, bo z moich obserwacji wynika że znaczna większość pasażerów i tak naciska przycisk przy drzwiach przed przystankiem planując wyjście.
Ja tak robię, bo te z pamięcią potem otwierają drzwi.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 paź 2022, 10:52

Emyl pisze:
25 paź 2022, 10:51
Nie no, IMHO żadnych dodatkowych warunków w client-facing policy. Ma być czytelnie.
Przecież sam napisałeś o wciśnięciu stopa na pokładzie.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 paź 2022, 10:53

Autobus Czerwon pisze:
Emyl pisze:
25 paź 2022, 10:51
Nie no, IMHO żadnych dodatkowych warunków w client-facing policy. Ma być czytelnie.
Przecież sam napisałeś o wciśnięciu stopa na pokładzie.
To chyba do mnie było ;p
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 25 paź 2022, 10:54

Tak, sorki :)

BrdzJkb
Posty: 206
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 25 paź 2022, 11:43

Czy tylko ja mam problem ze zrozumieniem komunikatów w sprawie komunikacji we WŚ? Na każdy okres po 3 osobne komunikaty - komunikacja regularna, komunikacja specjalna i jeszcze Lki osobno. Do tego linki źle podpisane. Nijak nie idzie się wyznać co jak pojedzie.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 paź 2022, 12:31

A mnie też ciekawi jak od strony technicznej będą kombinować z tym by kierowcy mieli dwie lub nawet trzy piętnastki (wg nowych przepisów). Bo jeszcze w poprzednich latach były stare zasady w myśl których w sumie wystarczyła jedna piętnastka, a resztę to się jakoś dopychało minutami na pojedynczych postojach.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 paź 2022, 12:37

reserved pisze:A mnie też ciekawi jak od strony technicznej będą kombinować z tym by kierowcy mieli dwie lub nawet trzy piętnastki (wg nowych przepisów). Bo jeszcze w poprzednich latach były stare zasady w myśl których w sumie wystarczyła jedna piętnastka, a resztę to się jakoś dopychało minutami na pojedynczych postojach.
Żonglowanie częstotliwością, mikroszczyty i przechodzenie z układu 10-12/15 na 15/20. To i tak nas czeka, kilka linii już zostało z tym po pandemii…
ŁK

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 paź 2022, 12:41

Nie wiem czy nie lepsze by było gdyby po prostu każdy kierowca miał ustaloną wcześniej godzinną przerwę w trakcie której mógłby sobie odstawić na boku autobus i nawet gdzieś sobie przejść zamiast siedzieć w autobusie i czekać. Przykładowo mam linię cmentarną od 7 do 17 i np. ok. 13:00 zaplanowana przerwę 45-60 minut. A np. kolega mający brygadę 8-18 np. godzinkę później. W sensie jeśli wcześniej by ktoś to odpowiednio rozplanował to by to działało profesjonalnie.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 paź 2022, 14:02

W niektórych miastach jest taka właśnie szkoła planowania rozkładów jazdy. W dni robocze, rozkłady układane są tak, że w szczycie jeździ się niemal w kółko za sprawą postojów wyłącznie wyrównawczych oraz korków, za to poza szczytem są długie przerwy, lub przynajmniej jedna około 40 minutowa. Analogicznie, w dni wolne od pracy, postoje na krańcach są czysto symboliczne (4-6 minut), za to jest jedna (lub w przypadku maratonu - dwie) przerwa około 40 minut. Jeździłem raz według takiego rozkładu i faktycznie jeśli chodzi o plusy, to na pewno tabor jest wykorzystywany efektywniej. Nie wiem za to jakby to wyglądało w warszawskich warunkach, gdzie często przeloty są zwyczajnie niedoszacowane. Np. w sobotę jeździłem 409, to przyznam szczerze, że na pierwszym kółku o 8 rano, mimo niemal zerowego ruchu samochodowego i niewielkiego zainteresowania pasażerów, przejazd na 0 był pewnym wyzwaniem. Potem było jeszcze zabawniej, bo przeloty zostają takie same, a 10-13 minut opóźnienia stało się normą, a nadal frekwencyjnego szału to nie było. I tak miałem szczęście że nie spotkały mnie żadne utrudnienia, bo były brygady które przez korki pod Arkadią czy wypadek na Pułkowej, jeździły w kółko z >20 minutowym opóźnieniem, którego nie dało się zredukować przez stosunkowo nieduże postoje (16 i 19 minut).

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 paź 2022, 14:04

Najgorsze są rozkłady na długich liniach na których przez całą zmianę przerwy są takie po ok. 15 minut. Czyli w zasadzie przy różnych spóźnieniach nie masz za wiele tej przerwy, a piętnastki się robi tak na siłę byleby jakieś były. Kiedyś jeszcze jak pracowałem na Kleszczowej dostałem 715 - bardzo długą zmianę, ok. 11 godzin. I tam przerwy nie były za długie, ale tak około 18:00 była godzinna przerwa na Metrze Wilanowska. I to był strzał w dziesiątkę. Popracowałem sobie w szczycie, potem miałem długą przerwę, mogłem sobie poleżakować, pójść na spacer itd. i potem wypoczęty znowu jeździłem sobie wieczorową porą. Mi się o wiele lepiej nawet pracuje bez przerwy jeśli wiem, że w pewnej godzinie mojej pracy będę miał spory postój. Jak mam mnóstwo przerw ale krótkich to często są one jeszcze skracane poprzez obowiązki służbowe. I się okazuje, że w sumie piętnastka zrobiona jest, ale większość tej piętnastki spędziłem na słuchawce zgłaszając tę piętnastkę oraz na szybkim siku i podciąganiu autobusu. I w zasadzie to tyle z przerwy.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 paź 2022, 21:10

Wracając do linii cmentarnych to dodatkowy przystanek w postaci Wólki Węglowej dostało C40. Nie bardzo wiem po co, skoro na tej trasie 250, 409 (i C50) są wystarczające.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 paź 2022, 21:45

Spójność oferty?
ŁK

ODPOWIEDZ