Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 15 maja 2012, 19:55

Georg pisze:Tam są progi zwalniające.
Progi zwalniające można zawsze przebudować na progi wyspowe, zwalniające tylko samochody osobowe i nie zwalniające autobusów.

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 15 maja 2012, 19:58

Masz rację. Tylko czemu dotąd tego nie zrobiono?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 15 maja 2012, 20:01

Faktycznie, zjadło mi linijkę z jednym kursem. Poprawię. :)

[ Dodano: |15 Maj 2012|, 2012 20:19 ]
Na Relaksowej progów nie ma, tylko by trzeba na końcu pętlę zbudować, a to pewnie sprzeczne z planem, który jest tam dość kuriozalny. A w ogóle to jest Ursynów, nie Wilanów. :)

Łukasz
Posty: 10707
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 maja 2012, 22:36

Georg pisze:Tam są progi zwalniające.
Na Terenie CH Targówek też są.
ŁK

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 maja 2012, 7:06

Ale 126 i 140 jeżdżą tam chyba tylko tymczasowo? Jako objazd pętli CH MARKI.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 maja 2012, 7:49

Piottr pisze: Pracy przewozowej? Znaczy chcesz żeby jeździło jak najmniej pasażerów? ;-)
Nabroiłem. Tak, chcę, by praca przewozowa w transporcie autobusowym była mniejsza.

[ Dodano: |16 Maj 2012|, 2012 07:52 ]
Piottr pisze: Ale zauważ, że Powsin jest terenem rekreacyjnym wykorzystywanym głównie przez mieszkańców Wilanowa i Sadyby, .
Gdyby tak było, to do Powsina jeździłoby 130, a w zamian nie było nacisków na linię do Centrum (najpierw 522 OIDP, potem 519).

Owszem, silne linie są lepsze, ale jeśli mając N autobusów możemy albo podwoić częstotliwość 519, albo uruchomić podwójne 439 519 nie ruszając, to w tym drugim przypadku podaż miejsc zwiększamy z grubsza trzykrotnie, zamiast dwukrotnie, angażując tą samą liczbę autobusów, lub zapewniamy taką samą, angażując liczbę autobusów mniejszą (jeśli 439 podwójne by nie było).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36683
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 maja 2012, 9:00

Glonojad pisze:Gdyby tak było, to do Powsina jeździłoby 130, a w zamian nie było nacisków na linię do Centrum (najpierw 522 OIDP, potem 519).
Zaraz, nie myl dwóch rzeczy. Dowóz do Powsina i kwestia 130/439/519 to jedno, a obrona 519 przez mieszkańców Powsina (z księdzem dobrodziejem na czele) to drugie. ZTM, wygląda na to, próbuje pogodzić te dwie racje.

I chyba się zgodzę, że jeśli 519 politycznie nie da się skasować, to nie ma co się bawić w inne rozwiązania.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 maja 2012, 9:32

Na pewno w PK jedna linia co 10 jest lepsza niż 2 co 20. Jadąc skądkolwiek poza Wilanowem miałbyś jedną linie co 20.
439 co 10 plus 519 co 20? No nie żartuj. Zaraz się okaże, że tyle kursów do PK nie trzeba i do widzenia. Poza tym może jednak lepsza silna linia na Sobieskiego niż do Dworca Południowego.
Do tego pętla przy PK wybitnie nie nadaje się do wyprzedzania brygad, więc jedna linia jest dużo lepszym rozwiązaniem.

I tylko te Stare Kabaty jak pekaesem...

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 maja 2012, 10:32

Bastian pisze:I chyba się zgodzę, że jeśli 519 politycznie nie da się skasować, to nie ma co się bawić w inne rozwiązania.
Można stopniowo uwalać, jak prawobrzeżną końcówkę 127, zamieniając na częste 2xx do :mewa: Wilanowska. Ewentualnie jakiś socjal krążący po Powsinie i okolicach, jadący na Stare Kabaty (z gatunku 3xx). :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 maja 2012, 10:51

Wolfchen pisze:
Bastian pisze:I chyba się zgodzę, że jeśli 519 politycznie nie da się skasować, to nie ma co się bawić w inne rozwiązania.
Można stopniowo uwalać, jak prawobrzeżną końcówkę 127, zamieniając na częste 2xx do :mewa: Wilanowska. Ewentualnie jakiś socjal krążący po Powsinie i okolicach, jadący na Stare Kabaty (z gatunku 3xx). :-k
Aha. Czyli teraz chcesz zrobić kursy ze Starych Kabat co 2 godziny tylko w DP (co sugeruje numer 3xx). To w sobotę i niedzielę mieszkańcy mają siedzieć w domu. Nawet do kościoła w Powsinie nie dojadą. Proboszcz walczący o 519 do Centrum nie byłby tym raczej zachwycony. =P~

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 maja 2012, 10:55

Georg pisze:Czyli teraz chcesz zrobić kursy ze Starych Kabat co 2 godziny tylko w DP (co sugeruje numer 3xx).
Co pół godziny, choć fakt, tylko w DP. W DS ewentualnie jakieś kilka podjazdów powsińskiego 2xx (ale w obie strony).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 maja 2012, 11:00

Ale nie wiem dlaczego jeśli są warunki to nie można zrobić porządnej linii co pół godziny na Stare Kabaty. Takie rozwiązanie zastosowano wcześniej np. na Odolanach, gdzie najpierw jeździło co 2 godziny 177, a obecnie co 30-40 minut podjeżdża 206. Uważam, że w przypadku Starych Kabat można zrobić podobnie. Jak nie można specjalnej linii to chociaż 130 z Wilanowa wydłużyć. Przy częstotliwości 30 minut pochłonęłoby to 5 całek i 1 dodatek A+B. To chyba nie jest tak dużo. Obecnie jest 7 całek. A 130 to i tak linia wyłącznie o charakterze socjalnym.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 maja 2012, 11:01

Myślisz, że kursy ze SK w niedzielę są skomunikowane z mszami?

Kod: Zaznacz cały

Przyjazd ze Starych Kabat / msza / czas oczekiwania
 6:18  7:00 0:42
 8:23  9:00 0:37
10:23 10:30 0:07
      12:00 1:37
16:23 18:00 1:37
:)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 maja 2012, 11:03

Jeden jest :P
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 maja 2012, 11:05

Georg pisze:Ale nie wiem dlaczego jeśli są warunki to nie można zrobić porządnej linii co pół godziny na Stare Kabaty.
Pętla to nie wszystko. Brygady trzeba jeszcze mieć. 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ