Progi zwalniające można zawsze przebudować na progi wyspowe, zwalniające tylko samochody osobowe i nie zwalniające autobusów.Georg pisze:Tam są progi zwalniające.
Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie
Moderator: Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nabroiłem. Tak, chcę, by praca przewozowa w transporcie autobusowym była mniejsza.Piottr pisze: Pracy przewozowej? Znaczy chcesz żeby jeździło jak najmniej pasażerów?![]()
[ Dodano: |16 Maj 2012|, 2012 07:52 ]
Gdyby tak było, to do Powsina jeździłoby 130, a w zamian nie było nacisków na linię do Centrum (najpierw 522 OIDP, potem 519).Piottr pisze: Ale zauważ, że Powsin jest terenem rekreacyjnym wykorzystywanym głównie przez mieszkańców Wilanowa i Sadyby, .
Owszem, silne linie są lepsze, ale jeśli mając N autobusów możemy albo podwoić częstotliwość 519, albo uruchomić podwójne 439 519 nie ruszając, to w tym drugim przypadku podaż miejsc zwiększamy z grubsza trzykrotnie, zamiast dwukrotnie, angażując tą samą liczbę autobusów, lub zapewniamy taką samą, angażując liczbę autobusów mniejszą (jeśli 439 podwójne by nie było).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36683
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Zaraz, nie myl dwóch rzeczy. Dowóz do Powsina i kwestia 130/439/519 to jedno, a obrona 519 przez mieszkańców Powsina (z księdzem dobrodziejem na czele) to drugie. ZTM, wygląda na to, próbuje pogodzić te dwie racje.Glonojad pisze:Gdyby tak było, to do Powsina jeździłoby 130, a w zamian nie było nacisków na linię do Centrum (najpierw 522 OIDP, potem 519).
I chyba się zgodzę, że jeśli 519 politycznie nie da się skasować, to nie ma co się bawić w inne rozwiązania.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Na pewno w PK jedna linia co 10 jest lepsza niż 2 co 20. Jadąc skądkolwiek poza Wilanowem miałbyś jedną linie co 20.
439 co 10 plus 519 co 20? No nie żartuj. Zaraz się okaże, że tyle kursów do PK nie trzeba i do widzenia. Poza tym może jednak lepsza silna linia na Sobieskiego niż do Dworca Południowego.
Do tego pętla przy PK wybitnie nie nadaje się do wyprzedzania brygad, więc jedna linia jest dużo lepszym rozwiązaniem.
I tylko te Stare Kabaty jak pekaesem...
439 co 10 plus 519 co 20? No nie żartuj. Zaraz się okaże, że tyle kursów do PK nie trzeba i do widzenia. Poza tym może jednak lepsza silna linia na Sobieskiego niż do Dworca Południowego.
Do tego pętla przy PK wybitnie nie nadaje się do wyprzedzania brygad, więc jedna linia jest dużo lepszym rozwiązaniem.
I tylko te Stare Kabaty jak pekaesem...
Można stopniowo uwalać, jak prawobrzeżną końcówkę 127, zamieniając na częste 2xx doBastian pisze:I chyba się zgodzę, że jeśli 519 politycznie nie da się skasować, to nie ma co się bawić w inne rozwiązania.
![:mewa:](./images/smilies/metro_waw.gif)
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Aha. Czyli teraz chcesz zrobić kursy ze Starych Kabat co 2 godziny tylko w DP (co sugeruje numer 3xx). To w sobotę i niedzielę mieszkańcy mają siedzieć w domu. Nawet do kościoła w Powsinie nie dojadą. Proboszcz walczący o 519 do Centrum nie byłby tym raczej zachwycony.Wolfchen pisze:Można stopniowo uwalać, jak prawobrzeżną końcówkę 127, zamieniając na częste 2xx doBastian pisze:I chyba się zgodzę, że jeśli 519 politycznie nie da się skasować, to nie ma co się bawić w inne rozwiązania.Wilanowska. Ewentualnie jakiś socjal krążący po Powsinie i okolicach, jadący na Stare Kabaty (z gatunku 3xx).
![=P~ =P~](./images/smilies/eusa_drool.gif)
Co pół godziny, choć fakt, tylko w DP. W DS ewentualnie jakieś kilka podjazdów powsińskiego 2xx (ale w obie strony).Georg pisze:Czyli teraz chcesz zrobić kursy ze Starych Kabat co 2 godziny tylko w DP (co sugeruje numer 3xx).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Ale nie wiem dlaczego jeśli są warunki to nie można zrobić porządnej linii co pół godziny na Stare Kabaty. Takie rozwiązanie zastosowano wcześniej np. na Odolanach, gdzie najpierw jeździło co 2 godziny 177, a obecnie co 30-40 minut podjeżdża 206. Uważam, że w przypadku Starych Kabat można zrobić podobnie. Jak nie można specjalnej linii to chociaż 130 z Wilanowa wydłużyć. Przy częstotliwości 30 minut pochłonęłoby to 5 całek i 1 dodatek A+B. To chyba nie jest tak dużo. Obecnie jest 7 całek. A 130 to i tak linia wyłącznie o charakterze socjalnym.
Myślisz, że kursy ze SK w niedzielę są skomunikowane z mszami?
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kod: Zaznacz cały
Przyjazd ze Starych Kabat / msza / czas oczekiwania
6:18 7:00 0:42
8:23 9:00 0:37
10:23 10:30 0:07
12:00 1:37
16:23 18:00 1:37
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)