Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 04 lip 2008, 21:25

Bastian pisze:Łatwiej cokolwiek przepchnąć, zachowując połączenia Aleksandrowa z Grochowem. Ty proponujesz zerwać obydwa. Za to nie trzeba stamtąd dwóch linii na Wał.
Nie. Napisałeś:
146 skrócenie do Falenicy
146 dziś też krańcuje w Falenicy. Doszedłem więc do wniosku, że popełniłeś cyferówkę i chodziło Ci o 142.
;-)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 lip 2008, 22:37

Ach nie, masz rację. Sam widzisz, że 146 w Falenicy to dobry pomysł, skoro tam krańcuje (nie wiem, co mi się ubrdało, że w Aleksandrowie są cztery linie łącznie z nocnikiem) :D

Ciekawe, czy do czegoś takiego dałoby się przekonać władze dzielnicy, które wolałyby zainwestować te kilka wozów w przynajmniej dwie nowe linie, w zasadzie wszystko jedno skąd i dokąd, byle na Grochów... :twisted:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 05 lip 2008, 12:20

Bastian pisze:A gdyby tak:

115 Rembertów - Wygoda - Marysin - Anin - Żegańska - Patriotów (wsch.) - Panny Wodnej - Zasadowa - Przewodowa - Patriotów (zach.) - Falenica (Olecka)

119 ... - Kadetów - Lucerny - Mrówcza - Zwoleńska - Patriotów (wsch.) - Walcownicza - Aleksandrów

146 skrócenie do Falenicy (a w przyszłości może Przewodową?)

161 Międzylesie - Żegańska - Zwoleńska - Mrówcza - Panny Wodnej - Izbicka - podjazd na Zbójną Górę - Zagórzańska - Techniczna - Walcownicza - Bysławska - Błota

Wydaje mi się, że przy wzmocnieniu 147 i dołożeniu kilku minibusów na 115 i 161 dałoby się zapewnić zarówno dowóz do kolei, jak i przyzwoite połączenia lokalne z niezłą częstotliwością. Trzeba by też poprawić skomunikowanie Marysina z Wiatraczną. Co wtedy z 305? Strusia - Falenica, czy nawet i to nie?
Punktem wyjścia do wszelkich propozycji dla Wawra powinno być definitywne ustalenie co ze 168 w Rembertowie.
Wracasz do pomysłu ze 115 na Rembertów przez Wygodę, ale nie wiadomo gdzie miałoby wylądować 168. I czy częstotliwość 115 nie byłaby za duża dla Wygody i za mała dla Wawra?
[Ale może 168 trzeba po prostu skierować na Rembertów prosto Żołnierską? 168 wraz ze 143 stanowiłyby skoordynowany duet na odcinku Rembertów - Płowiecka, podstawowy i w pełni wystarczalny dla Starego Rembertowa. A 408 jako pięćsetka powędrowałaby do Starej Miłosnej. 502 tylko na Gocław.]

A wracając do Wawra:
to Twoje 161 jest bardzo, bardzo ciekawe.
Ono mogłoby mieć naprawdę dobrą częstotliwość, ponieważ obsłuży podstawowo wiele osiedli: po pierwsze - po uruchomieniu SKM do Otwocka - dowóz do najbliższej stacji PKP Międzylesie z całego Międzylesia oraz z osiedla Borków na Mrówczej, po drugie - dowóz do najbliżej stacji PKP Radość z Izbickiej (osiedla: Radość i Zbójna Góra), po trzecie dowóz do najbliższej stacji PKP Falenica z części osiedla Aleksandrów - najprostszą trasą - ulicą Walcowniczą oraz dowóz najprostszą trasą przez Bysławską z osiedla Błota.
Dowozówka aż z sześciu wawerskich osiedli do trzech stacji kolejowych, do każdego z nich prostą trasą bez zawijasów, bardzo mi się podoba.

Ale 115 i 119 jest do zastanowienia. 115 z racji wymienionych wcześniej, a 119 przez Walcowniczą eliminuje wszystkie linie z Ochoczej. Poza tym 115 i 119 - obie wschodnią jezdnią Patriotów?
No i czy musi byc koniecznie linia na Mrówczej między Lucerny a Zwoleńską? Przecież to jest tak blisko Szpotańskiego. To że urząd nie zrobił przejścia do Szpotańskiego nie znaczy, że tamtejsi mieszkańcy, nie mogą dojść tych 5 minut do przystanku PKP Anin czy nawet leśną ścieżką do Piechurów, tak jak robią to teraz.

305 jest do przymyślenia wraz ze 115 i 119. Fajnie byłoby je wkomponować w te zmiany.


A ostatnia sprawa dojazdu na Grochów z Marysina, ewentualnie z Wawra uderza już w całą kwestię - jaka ma być komunikacja w ogóle oraz jaka ma być komunikacja na Zapłowieczu, w relacji na Grochów, na Trasę Łazienkowską oraz w stosunku do kolei.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 lip 2008, 12:51

Andrzej pisze:Punktem wyjścia do wszelkich propozycji dla Wawra powinno być definitywne ustalenie co ze 168 w Rembertowie.
Wracasz do pomysłu ze 115 na Rembertów przez Wygodę, ale nie wiadomo gdzie miałoby wylądować 168. I czy częstotliwość 115 nie byłaby za duża dla Wygody i za mała dla Wawra?
168 mogłoby wtedy trafić na Witolin. Prócz tego wzmocnić 182 (choć trzeba by zmienić trasę na Mokotowie - albo wysłać do Ursusa zamiast 187) i wyeliminować 405 :P Zaś nie żałowałbym częstotliwości na liniach lokalnych - przy obsłudze busikami jest to znacznie mniej dolegliwe, niż przy kursowaniu pustych przegubów. Choć oczywiście można by też w przyszłości zakrańcować to 115 przy PKP Gocławek, a Marysin z Wygodą i Rembertowem połączyć czymś jeszcze lokalniejszym ;)

A w skoordynowane duety dawno już przestałem wierzyć - wystarczy spojrzeć na 125 i 525 :P
Andrzej pisze:119 przez Walcowniczą eliminuje wszystkie linie z Ochoczej
Oj, moja pomyłka. Oczywiście Ochocza też powinna być obsłużona - i tu pytanie, którą z linii - lokalną, czy też dłuższą?
Andrzej pisze:Poza tym 115 i 119 - obie wschodnią jezdnią Patriotów?
Tylko między Międzylesiem a Radością. Zawsze ci się coś gdzieś zdubluje...
Andrzej pisze:leśną ścieżką do Piechurów
A ona jeszcze jest? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 06 lip 2008, 13:13

Bastian pisze:Oj, moja pomyłka. Oczywiście Ochocza też powinna być obsłużona - i tu pytanie, którą z linii - lokalną, czy też dłuższą?
142 tylko częściej, pętla uliczna na Zaporożu, w przyszłości linia na Przewodową jak znalazł, wraz z połączeniem z 305 oraz koordynacją z 702.
A 119 i 161 tylko obsługa Aleksandrowa i zespołu Czekanowska.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 06 lip 2008, 14:54

Bastian pisze:
Andrzej pisze:Punktem wyjścia do wszelkich propozycji dla Wawra powinno być definitywne ustalenie co ze 168 w Rembertowie.
Wracasz do pomysłu ze 115 na Rembertów przez Wygodę, ale nie wiadomo gdzie miałoby wylądować 168. I czy częstotliwość 115 nie byłaby za duża dla Wygody i za mała dla Wawra?
168 mogłoby wtedy trafić na Witolin. (...)
Ok, jest punkt zaczepienia - 168 wylatuje z Rembertowa, ale Rembertów, Witolin i 405 to już inny wątek.

*
Wawer:

Co Walcowniczą a co Ochoczą?
Trudna kwestia - bo mieszkańcy - zarówno Aleksandrowa z rejonu Zagórzańskiej, jak i Aleksandrowa z rejonu Podkowy, powinni jechać na stację 6 minut - prosto Walcowniczą, a nie 12 minut przez Ochoczą.

Unikałbym też przejazdów autobusów przez przejazdy kolejowe, jeśli to możliwe. Już teraz na linii otwockiej sporo się czeka, a co będzie po zwiększeniu liczby pociągów? W Rembertowie czy Sulejówku zatory są bardzo duże.

Zatem w całości na dzień dzisiejszy widziałbym to tak:

115 - Rembertów, Wygoda, Marysin, Anin, Żegańska, Patriotów (jezdnia wsch.), WALCOWNICZA, Techniczna, Złotej Jesieni, Podkowy, Aleksandrów.
Połączenie lokalne Rembertowa, Marysina, Wawra, oraz dowozówka z Aleksandrowa do stacji.
Teraz co 30 minut przeważnie na SU15; lepiej co kwadrans przez cały dzień na solówkach, mikrobusach.

119 - DWC, (...) Kadetów, Lucerny, Szpotańskiego, Patriotów (jezdnia zach.), Panny Wodnej, Zasadowa, Przewodowa, Patriotów (jezdnia zach.), Falenica.
Wiem, że linia na Zasadowej i Przewodowej powinna mieć raczej charakter lokalny, ale 115 też może się spóźniać (korki na Wygodzie przed przejazdem, korek przed Kajki, korek przed PKP Międzylesie). Poza tym jakoś bardziej mi się widzi jak linia nie przejeżdża przez tory, jeśli nie musi i jedzie tylko jedną stroną Patriotów.. I dla samych mieszkańców Zasadowej 119 będzie znacznie atrakcyjniejsze niż 115, które pozostałoby sobie same na wsch. jezdni Patriotów. Także Aleksandrów jest przyzwyczajony do 115, więc nie trzeba im wymieniać na 119.

Na OCHOCZĄ mogłaby podjeżdżać we wszystkich kursach linia z Bysławskiej: 142 (jak kiedyś 322) lub 146, zaś na OLECKĄ we wszystkich kursach linia z Patriotów: 119.

161 - wedle propozycji: Błota – Międzylesie, WALCOWNICZĄ I BYSŁAWSKĄ.
Ewentualne nowe 161 jest jeszcze o tyle dobre, że przy swojej ciekawej trasie realizuje przy okazji sensowne i mniej sensowne postulaty lokalne Wawra (bezpośrednia relacja Panny Wodnej - Izbicka, bezpośrednia relacja Izbickiej z Falenicą, bezpośrednia relacja z Radości do Międzylesia).
Dzięki temu zawijas 305 na wsch. i zach. jezdni Patriotów między Międzylesiem a Falenicą traci zupełnie sens.

305 - skrócone: Międzylesie, Żegańska, Zwoleńska, Trakt Lubelski, Marysin/Strusia lub Międzylesie, Żegańska, Zwoleńska, MRÓWCZA*, Lucerny, Trakt Lubelski, Marysin/Strusia.
* jeśli urząd będzie się upierał przy jakiejś linii na tamtym odcinku Mrówczej, choć moim zdaniem można dojść 5 minut do PKP Anin do lepszych linii.

[ Dodano: Nie 06 Lip, 2008 15:00 ]
Krzysiek pisze:
Bastian pisze:Oj, moja pomyłka. Oczywiście Ochocza też powinna być obsłużona - i tu pytanie, którą z linii - lokalną, czy też dłuższą?
142 tylko częściej, pętla uliczna na Zaporożu, w przyszłości linia na Przewodową jak znalazł, wraz z połączeniem z 305 oraz koordynacją z 702.
A 119 i 161 tylko obsługa Aleksandrowa i zespołu Czekanowska.
Nie ma co wiązać zmian z 702. Żadnej linii o miejskim standardzie częsotliwości nie da się z 702 skoordynować. Tym bardziej, że gminy Otwock i Józefów za rok, dwa, mogą powiedzieć, że nie chcą już finansować tej linii.
Ciekawe o ile częściej mogłoby być 142 skrócone do Falenicy?

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 06 lip 2008, 15:39

Takie 142 skrócone do Zaporoża mogłoby kursować nawet co 20/20/20/20, tak zyskuje na odjęciu tych minut do Aleksandrowa, po dodaniu brygad 305 możliwe że nawet co 15/15/15/15 to by wystarczyło Ochoczej. A co z dojazdem na Strusia, właśnie tutaj jest problem, może 305 skrócone do trasy Trakt Lubelski - Strusia, wtedy by mogło jeździć bardzo często przy udziale jednej brygady.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 lip 2008, 16:15

Koncepcja z zostawieniem 115 i 119 po "swoich" stronach torów jest też ciekawa, ale ma jednak i wady. Wydaje mi się, że 119 jest niepotrzebne po tej samej stronie torów, co 113 (przepraszam: 521 :P). No i wolę poprawianie stopniowe wraz z niepogarszaniem, o ile to możliwe. Wschodnia strona straciłaby poprzez skrócenie 115 połączenie z Grochowem, więc dałbym im 119. Z kolei dla Zasadowej istotną poprawą będzie już skomunikowanie z Międzylesiem (Urząd Dzielnicowy, przychodnia itp.), więc nie dawałbym tam od razu linii do centrum.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 06 lip 2008, 16:40

No to podsumując:
Wawer dostaje dwie linie minibusowe: 115 na trasie Rembertów- Wygoda- Marysin - Anin - Międzylesie - Patriotów[ wsch] - Radość - Zagóźdź - Miedzeszyn - Patriotów[ zach] Olecka - Falenica, oraz 161 na trasie Błota - Falenica - Aleksandrów - Zbójna Góra - Radość - Mrówcza - Międzylesie
Zamiast 115 na Patriotów[wsch] oraz w Aleksandrowie dostaje linie 119.
Zaporoże [ ochocza ] dostaje linie 142.
Niepotrzebne 305 wycofujemy z Międzylesia - Patriotów- Falenicy, Zwoleńskiej.
Faktycznie do obsłużenia zostaje relacja Trakt - Przychodnia - Marysin.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 lip 2008, 16:57

Pozostaje policzyć tabor i częstotliwości :]
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 06 lip 2008, 17:36

Bastian pisze:Pozostaje policzyć tabor i częstotliwości :]
115 około 7 całek i 2 dodatki przy częstotliwości co 15/20/15/20
161 około 5 całek jeden dodatek przy 15/20/15/20
Czyli samych minibusów było by 12 brygad odjąć 3 161 obecne , trochę dużo. 8-(
Teraz mamy 119 obecnie 7 brygad, potrzeba 8 całek i 3 dodatki.
146, 147 dokładamy po 2 brygady żeby uzyskać częstotliwość co 15/20/15/20
142 po skróceniu bilans będzie taki sam, można skrócić 305 i dodać brygadę do 142 .
Z 115 odzyskujemy 6 brygad , 4 przechodzą na 119, zostają 2 brygady.
Więc będzie brakować 2 brygad plus 12 brygad z puli minibusowej. :-k
Edit. Zostają brygady po skróceniu 168, więc można oddać na linie 146/147.
Został by problem z ilością brygad minibusowych.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 lip 2008, 18:43

Troszkę przesadziłeś z tymi częstotliwościami, wszystkiego naraz nie da się wzmocnić ;)
Krzysiek pisze:146, 147 dokładamy po 2 brygady żeby uzyskać częstotliwość co 15/20/15/20
Hm, można by wtedy pomyśleć o skróceniu 123. A może, przy zaistnieniu 148, zrobić ze 123 3XX z Lubelskiej na Gocław? :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 06 lip 2008, 19:00

Bastian pisze:Troszkę przesadziłeś z tymi częstotliwościami, wszystkiego naraz nie da się wzmocnić
No to powiedz uczciwie co ile byś te wszystkie linie widział? ;-)

[ Dodano: Nie 06 Lip, 2008 19:01 ]
Bastian pisze:Hm, można by wtedy pomyśleć o skróceniu 123. A może, przy zaistnieniu 148, zrobić ze 123 3XX z Lubelskiej na Gocław?
Masz na myśli 147 trasą 123 od Gocławia na Kijowską, ?

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 06 lip 2008, 19:30

Bastian pisze: Hm, można by wtedy pomyśleć o skróceniu 123. A może, przy zaistnieniu 148, zrobić ze 123 3XX z Lubelskiej na Gocław? :-k
Nie możesz zlikwidować gocławskiej jedynej obecnie obwodówki (ach moje kochane stare 301 :placze: )

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 lip 2008, 20:47

Rosa pisze:Nie możesz zlikwidować gocławskiej jedynej obecnie obwodówki (ach moje kochane stare 301 :placze: )
Jak jedynej, a 311? :P
Krzysiek pisze:No to powiedz uczciwie co ile byś te wszystkie linie widział? ;-)
Dowozówki co 20, pociąg i tak nawet w nowym rozkładzie nie będzie częściej. Takie 119 też nie musi być częściej...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Zablokowany