Strona 76 z 294

: 29 paź 2008, 16:28
autor: KornShell
Witam wawkomowiczów.
To ja może z innej beczki.
ztm.waw.pl pisze:Ponadto bilety 30-dniowe imienne ważne na jedną linię upoważniają do korzystania z pojazdów:
(..)
2. innych linii na odcinku ściśle pokrywającym się z trasą linii oznaczoną na bilecie 30-dniowym
Chciałbym się upewnić, czy dotyczy to też linii nocnych, w przypadku posiadania biletu na linię dzienną.
Konkretnie chodzi o odcinek Postępu - Hala Wola i linie 189 oraz N01.

: 29 paź 2008, 16:46
autor: person
KornShell pisze:Chciałbym się upewnić, czy dotyczy to też linii nocnych, w przypadku posiadania biletu na linię dzienną ?
Oczywiście.
Posiadając bielt na linię 189 można podróżować również liniami nocnymi na jej trasie.

: 31 paź 2008, 19:13
autor: 8917
ZTM pisze:Został tylko miesiąc...

... aby oddać stare bilety i odzyskać wyłożoną na nie całą kwotę. Tylko do 2 grudnia bieżącego roku w Punktach Obsługi Pasażera wszyscy chętni mogą odebrać pieniądze za niewykorzystane bilety kupione przed wprowadzeniem nowej taryfy przewozowej. Można także wymienić je (za dopłatą) na bilety nowe. Jest jeszcze jedna możliwość - stare bilety jednorazowe można wykorzystać do podróży w międzyszczycie.


Przypominamy Punkty Obsługi Pasażera:

•W hali sprzedaży biletów (ul. Senatorska 37, od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 17.00)
•Punkt na stacji metra Świętokrzyska (pawilon 1000G, od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 20.00, sobota w godz. 9.30 - 16.30)
•Punkt na stacji metra Ratusz Arsenał (pawilon 09, od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 20.00, sobota w godz. 9.00 - 16.00)
•Punkt na stacji metra Plac Wilsona (pawilon 1002, od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 20.00)
•Punkt na stacji metra Marymont (pawilon 1012, od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 20.00)

Po drugim grudnia br. wymiana biletów będzie możliwa, ale w kasach pobierana będzie opłata - prowizja w wysokości 20% wartości biletów. Także po drugim grudnia nie będzie można już korzystać z biletów sprzed wprowadzenia nowej taryfy przewozowej.

: 31 paź 2008, 22:02
autor: konradek
geograf pisze:
KornShell pisze:Chciałbym się upewnić, czy dotyczy to też linii nocnych, w przypadku posiadania biletu na linię dzienną ?
Oczywiście.
Posiadając bilet na linię 189 można podróżować również liniami nocnymi na jej trasie.
to dobra, tylko czemu nie ma rozbieżności między liniami dziennymi i nocnymi, lub tylko nocnymi :?: ](*,) #-o
np.

Kod: Zaznacz cały

bora komorowskiego-most siekierkowski 148, N02<->168, N75
lub

Kod: Zaznacz cały

ursus niedźwiadek-sznacera 517<->187, 405, 401<->N35, N85
a tak po za tym zauważyłem coś (bardzo) głupiego w taryfie
ZTM pisze:2. opłata dodatkowa za przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu 120,00 zł
Czyli jeśli nie mam biletu, to mam zapłacić 120 za brak dokumentu uprawniającego do bezpłatnych przejazdów, a nie 150 za brak biletu, czy też zapłacić 120 i 150 złotych :?: :?: :?:

: 04 lis 2008, 20:43
autor: radeom
Obrazek
Ponad ćwierć tysiąca automatów biletowych
Konrad Majszyk 04-11-2008, ostatnia aktualizacja 04-11-2008 20:22

W listopadzie w stolicy zacznie się montaż nowych automatów biletowych. Do czerwca 2009 roku ma ich być 160. – A za rok będzie kolejna setka – zapowiadają urzędnicy.

– Zaczynamy od metra. Automaty ustawimy w takich miejscach, że będą dostępne przez 24 godziny na dobę – zapowiada dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta.

To nowość. Stare automaty Mennicy Polskiej znajdują się w częściach stacji zamykanych na noc. Zresztą nawet gdyby były dostępne całą dobę, to pożytek byłby z nich niewielki. Urządzenia prawie nigdy nie wydają reszty, bo brakuje im monet. Na dodatek nie kupimy w nich np. biletów jednorazowych. Dlatego stare urządzenia mają już na zawsze zniknąć (pasażerowie żartują, że trafią do Muzeum Techniki).

W nowych będziemy kupować i kodować wszystkie rodzaje biletów. Mają być wyposażone w pojemniki na 700 monet, czyli dwa razy więcej niż dotychczas. O kończącym się bilonie albo próbach dewastacji maszyny poinformują serwisantów przy pomocy nadajników.

Od kwietnia dwa automaty nowej generacji stoją na próbę na Dworcu Centralnym i stacji metra Ratusz. Cieszą się dużą popularnością. Od 1 do 20 października pasażerowie kupili w nich 1720 biletów okresowych i i 4530 jednorazowych za 139 tys. zł.

ZTM obiecuje, że do końca czerwca 2009 roku takich automatów będzie 160. Oprócz metra pojawią się w okolicach dworców i centrów handlowych. Wszystkie ustawi znowu Mennica Polska, która w zamian będzie pobierała prowizję od każdego biletu. Ale na tym nie koniec. – Prowadzimy rozmowy z jeszcze jednym operatorem. Liczę, że dzięki nim liczba automatów wzrośnie do 260 – ujawnia Ruta.
Życie Warszawy

: 05 lis 2008, 8:02
autor: person
Ciekawe, czy będzie można płacić kartą... :-"

: 06 lis 2008, 16:02
autor: Adam G.
geograf pisze:Ciekawe, czy będzie można płacić kartą... :-"
no i w czymś takim wmontowałbym jeszcze rozkłady + wyszukiwarkę połączeń. przydatne, a nic nie kosztuje.

: 06 lis 2008, 16:49
autor: person
Adam G. pisze:no i w czymś takim wmontowałbym jeszcze rozkłady + wyszukiwarkę połączeń. przydatne, a nic nie kosztuje.
Obawiam się, że wymagałoby to znacznych inwestycji.
Nawet w Berlinie automat do sprzedaży biletów, jest tylko automatem do biletów, a nie maszyną od wszystkiego...
Chyba lepiej umieścić na automacie numer do infolinii...

: 06 lis 2008, 22:34
autor: Adam G.
geograf pisze:Nawet w Berlinie automat do sprzedaży biletów, jest tylko automatem do biletów, a nie maszyną od wszystkiego...
Chyba lepiej umieścić na automacie numer do infolinii...
ja w Berlinie na przystankach widziałem automaty, gdzie można było sprawdzić rozkład czy dowiedzieć się o aktualnych zmianach w KM - fakt, że był to automat stricte informacyjny i nie sprzedawał biletów.
przykładów nie musimy jednak szukać aż tak daleko - w krakowskich automatach biletowych jest opcja "informacja turystyczna" - można dowiedzieć się kilku rzeczy o zabytkach i ważniejszych punktach.

: 06 lis 2008, 22:38
autor: Bastian
Adam G. pisze:ja w Berlinie na przystankach widziałem automaty, gdzie można było sprawdzić rozkład czy dowiedzieć się o aktualnych zmianach w KM - fakt, że był to automat stricte informacyjny i nie sprzedawał biletów
U nas na każdym przystanku jest (lub przynajmniej powinno być ;)) urządzenie, pozwalające sprawdzić rozkład lub przeczytać o dotyczących tego miejsca zmianach. I też nie sprzedaje biletów, nie jesteśmy więc gorsi - urządzenie może nie jest aż tak uniwersalne i może razić brak jego automatyzacji, ale za to powszechniejsze... :P

: 07 lis 2008, 7:58
autor: Teokryt
Podobno ZTM kombinuje nad III Strefą? Jakieś szersze info jest w Dzienniku.
W ramce TKW, było oznaczone liniami obowiązywania. Pytanie tylko czy 3 Strefa to będzie drożej od 2 Strefy czy 3 Strefa to będzie przejęcie Strefy 2 a drga strefa to tworzeni czegoś pośredniego. bo np 3 strefa która by miała 2x strefy 1 to jakiś koszmar 400zł za kwartalny bilet normalny na 3 strefę...

: 07 lis 2008, 9:49
autor: mariow
Otwock to chyba jednak do II strefy by pasowało ....

: 07 lis 2008, 10:08
autor: person
Teokryt pisze:W ramce TKW, było oznaczone liniami obowiązywania. Pytanie tylko czy 3 Strefa to będzie drożej od 2 Strefy czy 3 Strefa to będzie przejęcie Strefy 2 a drga strefa to tworzeni czegoś pośredniego. bo np 3 strefa która by miała 2x strefy 1 to jakiś koszmar 400zł za kwartalny bilet normalny na 3 strefę...
Grafika z Twojego postu jest Twoim dziełem, czy TKW?
Dlaczego obecna 2. strefa miałaby się skurczyć? Taki zabieg spowodowałby sporo problemów - co z aktywowanymi biletami na 2. strefę, co mieliby zrobić pasażerowie, którzy nagle znajdą się w 3.?
Prędzej spodziewałbym się utworzenia 3. strefy na nowych, wydłużonych odcinkach.
BTW: ile kosztuje bilet miesięczny z - dajmy na to - Mińska Mazowieckiego do Warszawy?

: 07 lis 2008, 11:14
autor: Teokryt
geograf pisze:Grafika z Twojego postu jest Twoim dziełem, czy TKW?
Moim na podstawie TKW
Pomysł ze to skurczeniem się II strefy to wynik jak przyjrzenia się swojemu rejonowi, linia odgraniczająca 2 i 3 strefę była tuż za Nadarzynem - czyli w tym wypadku dla 733 była by 3 strefa i linia rozgraniczająca przebiegała potem pionowo wzdłuż linii 703 i 721 zostawiając je w 2 strefie.

: 07 lis 2008, 11:16
autor: person
Teokryt pisze:Moim na podstawie TKW
Co dokładnie powiedzieli w TKW?
Teokryt pisze:Pomysł ze to skurczenie się II strefy wynik jak przyjrzałem sie swojemu odcinkowi , 3 Strefa Była tuż za Nadarzynem - czyli w tym wypadku dla 733 i linia przebiegała potem pionowo wzdłuż linii 703 i 721.
Niestety, ale nic nie zrozumiałem z tego bełkotu.
Już nie raz była Ci zwracana uwaga żebyś czytał swoje posty (strumień świadomości) przed wysłaniem...