Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 gru 2012, 23:46

zigirin pisze:jakimś dziwnym trafem MZA by się to opłacało, bo już od dłuższego czasu ostrzy sobie na 742 apetyt
A co MZA za różnica, gdzie jeździ? Stawka jest wszędzie identyczna :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 gru 2012, 8:23

Bastian pisze:
zigirin pisze:jakimś dziwnym trafem MZA by się to opłacało, bo już od dłuższego czasu ostrzy sobie na 742 apetyt
A co MZA za różnica, gdzie jeździ? Stawka jest wszędzie identyczna :>
Dokładnie, chyba, że chce jako ajent wystartować, przecież kiedyś już do jakiegoś przetargu stanęli na obsługę x brygad w Warszawie wozami x metrowymi.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25425
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 gru 2012, 8:38

Dawno temu (bodaj przeguby ITS-u). Teraz już nie mogą, bo mają umowę wieloletnią, która ich wyłącza z walki konkurencyjnej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 11 sty 2013, 12:47

Nie wiem, czy było wcześniej mówione, ale szczęka mi dzisiaj opadła, gdy dziś rano ujrzałem mocno spóźnione A024. Powód: odchylająca się w kierunku jazdy wycieraczka podczas każdego hamowania. Dzielna pani kierowniczka po każdym hamowaniu otwierała sobie drzwi i przysuwała wycieraczkę do szyby.
Swoją drogą stan wyposażenia wnętrz mobilisowych SU12 pozostawia wiele do życzenia. Połowa autobusu tonie w ciemnościach. Na ściankach wiecznie prowizorycznie zaklejone taśmami kable. Niech tylko jakieś dziecko odlepi taśmę i dotknie tych kabli.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
Michi
Posty: 235
Rejestracja: 20 gru 2010, 0:33

Post autor: Michi » 11 sty 2013, 12:55

Domino2001 pisze:Swoją drogą stan wyposażenia wnętrz mobilisowych SU12 pozostawia wiele do życzenia. Połowa autobusu tonie w ciemnościach.
Która połowa?

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 11 sty 2013, 13:06

Większa :D
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Michi
Posty: 235
Rejestracja: 20 gru 2010, 0:33

Post autor: Michi » 11 sty 2013, 14:24

Jeżeli na przodzie w SU12-2 nie ma światła to po prostu zostało ono wyłączone przez kierowce, co ułatwia prowadzenie, bo wnętrze tak się nie odbija w szybie. Dotyczy to też SU 18 i Su 8.6, ale w 8.6 to już rzeczywiście połowa autobusu jest bez światła :P

Awatar użytkownika
eM
Posty: 686
Rejestracja: 30 sty 2009, 18:00
Lokalizacja: ZET R-5 Uuk

Post autor: eM » 11 sty 2013, 14:48

Mam prośbę: czy możecie uporządkować, kiedy kończą się kontrakty ajentów w tym roku i ile zniknie brygad poszczególnych przewoźników? Rozumiem, że zniknie Mobilis (w całości?) i ITS (też w całości?), ale Grodzisk pozostaje, tak? Domyślam się też, że przetargów, tzn. nowych szans na kontynuację przewozów ajenci w Warszawie już mieć nie będą...

I jeszcze jedno... zastanawiam się, co w tej sytuacji z kierowcami i pracownikami zaplecza. Czy część przejdzie do MZA? Co wtedy z przyjęciami nowych kierowców, którzy robili kurs kat. D i kwalifikację w MZA specjalnie po to, by zwiększyć swoje szanse na pracę tam? A co z pozostałymi? W miarę możliwości (zapewne niewielkich) będą mogli przejść do innych miast, w których jeździ Mobilis? Czy raczej usłyszą, że mają spadać na drzewo i zostanie im bezrobocie albo szukanie szczęścia u innych przewoźników, jak Polski Bus?

I co z taborem obu przewoźników? Koniec leasingu (jeśli leasingują wozy), służba w innych miastach?

Dodam, że pytania o los pracowników i autobusów wynikają z mojego założenia, że Mobilis i ITS zupełnie znikają z krajobrazu Warszawy. Jeśli tak nie będzie i zwijają tylko niektóre brygady, a zatem problem dużej grupy wozów i kierowców bez pracy nie zaistnieje, to przepraszam. :-#
Linię obsługuje zakład R-7 „Woronicza”
128 131 192 195 210 501 502 510 514 727 N01 N13 N22 N31 N33 N34 N35 N36 N37 N41 N44 N63 N83 N85 N95

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7771
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 11 sty 2013, 14:50

Znikają tylko SU10 z Mobilisu i krótkie MANy z ITSu, bodajże w maju...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 11 sty 2013, 15:02

Jeżeli na przodzie w SU12-2 nie ma światła to po prostu zostało ono wyłączone przez kierowce, co ułatwia prowadzenie, bo wnętrze tak się nie odbija w szybie. Dotyczy to też SU 18 i Su 8.6, ale w 8.6 to już rzeczywiście połowa autobusu jest bez światła :P
Wozy Mobilisu mają taki bajer? Od kiedy? :>

Awatar użytkownika
eM
Posty: 686
Rejestracja: 30 sty 2009, 18:00
Lokalizacja: ZET R-5 Uuk

Post autor: eM » 11 sty 2013, 15:04

R-9 Chełmska pisze:Znikają tylko SU10 z Mobilisu i krótkie MANy z ITSu, bodajże w maju...
A, no właśnie. Dlatego tak niepewnie pisałam o tym znikaniu z krajobrazu. Choć dla ITS-u to bodajże połowa warszawskiego taboru, co nie? Więc problem "wozów i kierowców bez pracy" chyba będzie, choć nie na taką skalę, jak zakładałam...
Linię obsługuje zakład R-7 „Woronicza”
128 131 192 195 210 501 502 510 514 727 N01 N13 N22 N31 N33 N34 N35 N36 N37 N41 N44 N63 N83 N85 N95

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 sty 2013, 15:05

R-9 Chełmska pisze:Znikają tylko SU10 z Mobilisu i krótkie MANy z ITSu, bodajże w maju...
A301-A353 i A401-A455 jeżdżą do 31 maja 2013 roku. ;-)

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3102
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 11 sty 2013, 15:07

A przegubowe MANy z ITSu do kiedy jeżdżą po Warszawie?
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 11 sty 2013, 15:13

Do 2016 roku, ale nie wiem dokładnie do którego miesiąca.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 11 sty 2013, 15:23

Domino2001 pisze:Na ściankach wiecznie prowizorycznie zaklejone taśmami kable. Niech tylko jakieś dziecko odlepi taśmę i dotknie tych kabli.
Nie tragizuj, dotykałem kabli wiele razy i wciąż żyję ;) Co oczywiście nie znaczy że pochwalam taki sposób "naprawy"...
Pawel_ pisze:
Jeżeli na przodzie w SU12-2 nie ma światła to po prostu zostało ono wyłączone przez kierowce, co ułatwia prowadzenie, bo wnętrze tak się nie odbija w szybie. Dotyczy to też SU 18 i Su 8.6, ale w 8.6 to już rzeczywiście połowa autobusu jest bez światła
Wozy Mobilisu mają taki bajer? Od kiedy?
Od momentu, w którym wyjechały z fabryki.
noidea

ODPOWIEDZ