MeWa pisze:Gdzie byś wybudował? Przeczytałeś dokładnie wypowiedź?
Przeczytałeś i powtarzam. Wybudować perony przy dalekobieżnych.
Po co wydzielenie, skoro w Rembertowie częściej zdarza się, że to osobówka blokuje osobówkę?
Przykład jest taki (z poprzedniego rozkładu jeszcze).
Jedzie pospieszny, za nim osobowy i następny osobowy. Pierwszy OS czeka w peronach ,ajk posp przejedzie, a już następny os podjeżdża z tyłu do głowicy wjazdowej. W tym czasie przemyka pospieszny, zwalnia tor, pierwszy os wciąż czeka, ale drugi mógłby już się wdrapać na wolny tor po posp i podjechać na stację zwalniając szlak...
Nie, on czeka, bo tor dalekobieżny peronu nie ma, a miejsce na niego jest jak najbardziej.
W tym rozkładzie jest gorzej, bo na przykład mamy około 16 2 pospieszne, 2 osobówki i SKM pomiędzy. Ta cała trójka na podmiejskich stoi często dość długo. A przecież mogłaby wjechać na wolny tor dalekobieżny, nawet w kierunku przeciwnym..
Sprawa byłaby rozwiązana.
Inne rozwiązanie, to podwyższenie (jest taka możliwość) prędkości na całości od przejazdu na Chełmżyńskiej do końca RMB. Dla dalekobieżnych do 100-120km/h, dla podmiejskich do 100km/h. Teraz często nawet 2 nieopóźnione osobówki mogą jechać w odstępie min. 4-5 minut, bo zanim pierwszy się dowlecze do stacji i wyjedzie za semafor wyjazdowy, to się tyle zchodzi... byle opóźnienie pierwszej i mamy klops, jak teraz około 17:10. Jedzie SKM a 2 minuty później OS do Mińska. Jadą równo do RMB, ale potem osobowy zawsze musi swoje odstać pod wjazdowym i zaczekać, aż SKM zwolni szlak. Gdyby tamta jechała szybciej, na pewno ruch byłby płynniejszy.
Zagmatwałem, ale chyba mniej więcej widać o co chodzi? Za długo tam jeżdżę, żeby nie znać warunków ruchowych...