Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 27 sie 2009, 23:55

Rosa pisze:Nie wiem od kiedy, nie wiem czy to już na stale, ale pochwała się należy komuś kto na skrzyzowaniu Fieldorfa/Ostrobramska przerobił jeden pas do skrętu w prawo na pas do jazdy na wprost. Nareszcie teraz są dwa pasy do jazdy w Zamieniecką i nie ma niepotrzebnego lamania przepisów przez kierowcow osobówek i autobusów.
Przede wszystkim zniknął bardzo nielegalny sygnał nadawany przez sygnalizator S-3, który kierował na kolizję z innnym strumieniem kołowym (sic!). Bodajże jedyny taki przypadek w mieście.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25623
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 sie 2009, 23:55

Jarek pisze:Przede wszystkim zniknął bardzo nielegalny sygnał nadawany przez sygnalizator S-3, który kierował na kolizję z innnym strumieniem kołowym (sic!). Bodajże jedyny taki przypadek w mieście.
O której relacji mówisz?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 27 sie 2009, 23:56

I w ogóle skandal, że to przeprogramowanie nie nastąpiło od razu po dociągnięciu TS do Płowieckiej. To diametralnie zmieniło potoki ruchu na skrzyżowaniu Ostrobramskiej z Fieldorfa. Przez kilka lat mielismy bardzo nieoptymalny program. I nielegalny w dodatku.

[ Dodano: |27 Sie 2009|, 2009 23:57 ]
O której relacji mówisz?
Nie powiem. Zagadka. O-)

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 28 sie 2009, 5:42

Ale czemu te pasy na wprost są na żólto? To jakaś nieoficjalna czasówka czy prostu oszczędnośc farby w oczekiwaniu na przebudowę skrzyżowania?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25623
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 28 sie 2009, 10:35

Jarek pisze:Nie powiem. Zagadka. O-)
Już wiem. Skręt w prawo z Fieldorfa z przeciwbieżnym skrętem w lewo?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 28 sie 2009, 19:11

Tak właśnie było.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 sie 2009, 7:51

Na stronie SISKOM można zobaczyć projekt ścieżki rowerowej na Marymonckiej która obejmuje, a jakże, budowę nowych światełek na skrzyżowaniu z Przy Agorze. Oczywiście pętle indukcyjne są zamontowane w takim miejscu, że nawet, gdyby ktoś chciał tam wprowadzić realne priorytety dla tramwajów (chociaż wymagałoby to porwania przez Obcych "dr" M.B. i Pani Z.), to i tak dodatkowe zatrzymanie dla tramwajów murowane.

http://www.zmid.waw.pl/fileadmin/user_u ... jetowa.zip - arkusz 17_detekcja dla zainteresowanych.

Podobna sytuacja w tym projekcie występuje przy ZP "Lasek bielański", z tym że tam z pętlami to nawet w perony trafili. Szkoda tylko, że przystanki kwalifikują się w tym miejscu tylko do likwidacji, a nie do wprowadzenia dodatkowych świateł...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 31 sie 2009, 2:40

pawcio pisze:Zmiana nastąpiła już jakiś miesiąc temu. Wygląda na stałą, choć wykonano ją mocno prowizorycznie. Jednocześnie zezwolono na zawracanie na Ostrobramskiej od wschodu.
Są to elementy czasowej organizacji ruchu w związku z przebudową węzła Marsa.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5348
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 31 sie 2009, 9:11

Ja nie wiem... Co to za debile wyposażają w przyciski dla pieszych światła na skrzyżowaniach. Jak jest skrzyżowanie, to wiadomo - sygnał co jakiś czas musi się zmienić aby przepuszczać samochody zarówno z kierunków "pionowych" jak i "poziomych". A więc i sygnał dla pieszych może automatycznie się zmieniać. Zielone dla nich nie ogranicza przepustowości skrzyżowania w sposób znaczący.

Wczoraj kolejkę straciłem na skrzyżowaniu, bo przycisk był rozjebany, ale najwyraźniej system cały czas działał ](*,) .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sie 2009, 9:39

TGM pisze:Ja nie wiem... Co to za debile wyposażają w przyciski dla pieszych światła na skrzyżowaniach. Jak jest skrzyżowanie, to wiadomo - sygnał co jakiś czas musi się zmienić aby przepuszczać samochody zarówno z kierunków "pionowych" jak i "poziomych". A więc i sygnał dla pieszych może automatycznie się zmieniać. Zielone dla nich nie ogranicza przepustowości skrzyżowania w sposób znaczący.
Bzdura. Na bardzo dużej liczbie skrzyżowań dla długości fazy dla ulicy podporządkowanej determinujące jest właśnie przejście dla pieszych.

Dlaczego? Bo prędkość pieszego jest 10x niższa od prędkości pojazdu. Zatem jego czas przejścia przez skrzyżowanie jest 10x dłuższy...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
floyd
Posty: 532
Rejestracja: 08 sty 2006, 19:09
Lokalizacja: saska kępa (międzynarodowa)
Kontakt:

Post autor: floyd » 31 sie 2009, 10:19

Glonojad pisze: Bzdura. Na bardzo dużej liczbie skrzyżowań dla długości fazy dla ulicy podporządkowanej determinujące jest właśnie przejście dla pieszych.

Dlaczego? Bo prędkość pieszego jest 10x niższa od prędkości pojazdu. Zatem jego czas przejścia przez skrzyżowanie jest 10x dłuższy...
Jeśli chodzi o skrzyżowania z małą liczbą pieszych to oczywiście tak. Ale montowanie tych przycisków w centrum miasta (Al Jerozolimskie, Nowy Świat) jest idiotyczne.
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/

Zawodowo :)

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 31 sie 2009, 10:33

Glonojad pisze:Dlaczego? Bo prędkość pieszego jest 10x niższa od prędkości pojazdu. Zatem jego czas przejścia przez skrzyżowanie jest 10x dłuższy...
Bzdura bzdura, ale przyznaj, że na wielu (a może na większości) dużych skrzyżowań przyciski nie działają przez cały dzień by uaktywnić się dopiero wieczorem, kiedy to nie ma aż takiej potrzeby odzyskania kilku cennych sekund.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sie 2009, 14:46

Ale czy komuś to przeszkadza, że wieczorem działają przyciski? Jedyne, co bym zmienił, to to, by przyciski działały zawsze (w sensie - jeśli nie jest używana akomodacja, to niech się świecą na kilkadziesiąt sekund przed otwarciem - żeby ograniczyć zniecierpliwienie, w Niemczech się wyświetla napis "signal kommt") - żeby ludzie nie głupieli "raz działa, raz nie działa".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 31 sie 2009, 15:57

Glonojad pisze:Dlaczego? Bo prędkość pieszego jest 10x niższa od prędkości pojazdu. Zatem jego czas przejścia przez skrzyżowanie jest 10x dłuższy...
A skąd takie liczby? Pieszy ma początkowo lepsze przyspieszenie od samochodu (zwłaszcza, że kierowcy ruszają dopiero jak zobaczą, że ruszył samochód przed nimi, a nie natychmiast po zapaleniu sie zielonego światła). Nie wiem jakie przyjmuje się prędkości pieszego przy projektowaniu przejść, ale ruszające ze skrzyżowania samochody 40 km/h raczej nie jeżdżą.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 31 sie 2009, 16:41

Glonojad pisze:Ale czy komuś to przeszkadza, że wieczorem działają przyciski? Jedyne, co bym zmienił, to to, by przyciski działały zawsze (w sensie - jeśli nie jest używana akomodacja, to niech się świecą na kilkadziesiąt sekund przed otwarciem - żeby ograniczyć zniecierpliwienie, w Niemczech się wyświetla napis "signal kommt") - żeby ludzie nie głupieli "raz działa, raz nie działa".
najlepiej gdyby wyświetlał się czas do zapalenia się światła - jak np. na Ukrainie, w Rumunii...
Nie mniej największą wadą nowych skrzyżowań jest często to, że trzeba przechodzić na kilka rat, a mało kto jest tak cierpliwy...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ