Przede wszystkim zniknął bardzo nielegalny sygnał nadawany przez sygnalizator S-3, który kierował na kolizję z innnym strumieniem kołowym (sic!). Bodajże jedyny taki przypadek w mieście.Rosa pisze:Nie wiem od kiedy, nie wiem czy to już na stale, ale pochwała się należy komuś kto na skrzyzowaniu Fieldorfa/Ostrobramska przerobił jeden pas do skrętu w prawo na pas do jazdy na wprost. Nareszcie teraz są dwa pasy do jazdy w Zamieniecką i nie ma niepotrzebnego lamania przepisów przez kierowcow osobówek i autobusów.
Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)
Moderator: Wiliam
O której relacji mówisz?Jarek pisze:Przede wszystkim zniknął bardzo nielegalny sygnał nadawany przez sygnalizator S-3, który kierował na kolizję z innnym strumieniem kołowym (sic!). Bodajże jedyny taki przypadek w mieście.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
I w ogóle skandal, że to przeprogramowanie nie nastąpiło od razu po dociągnięciu TS do Płowieckiej. To diametralnie zmieniło potoki ruchu na skrzyżowaniu Ostrobramskiej z Fieldorfa. Przez kilka lat mielismy bardzo nieoptymalny program. I nielegalny w dodatku.
[ Dodano: |27 Sie 2009|, 2009 23:57 ]
[ Dodano: |27 Sie 2009|, 2009 23:57 ]
Nie powiem. Zagadka.O której relacji mówisz?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Na stronie SISKOM można zobaczyć projekt ścieżki rowerowej na Marymonckiej która obejmuje, a jakże, budowę nowych światełek na skrzyżowaniu z Przy Agorze. Oczywiście pętle indukcyjne są zamontowane w takim miejscu, że nawet, gdyby ktoś chciał tam wprowadzić realne priorytety dla tramwajów (chociaż wymagałoby to porwania przez Obcych "dr" M.B. i Pani Z.), to i tak dodatkowe zatrzymanie dla tramwajów murowane.
http://www.zmid.waw.pl/fileadmin/user_u ... jetowa.zip - arkusz 17_detekcja dla zainteresowanych.
Podobna sytuacja w tym projekcie występuje przy ZP "Lasek bielański", z tym że tam z pętlami to nawet w perony trafili. Szkoda tylko, że przystanki kwalifikują się w tym miejscu tylko do likwidacji, a nie do wprowadzenia dodatkowych świateł...
http://www.zmid.waw.pl/fileadmin/user_u ... jetowa.zip - arkusz 17_detekcja dla zainteresowanych.
Podobna sytuacja w tym projekcie występuje przy ZP "Lasek bielański", z tym że tam z pętlami to nawet w perony trafili. Szkoda tylko, że przystanki kwalifikują się w tym miejscu tylko do likwidacji, a nie do wprowadzenia dodatkowych świateł...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ja nie wiem... Co to za debile wyposażają w przyciski dla pieszych światła na skrzyżowaniach. Jak jest skrzyżowanie, to wiadomo - sygnał co jakiś czas musi się zmienić aby przepuszczać samochody zarówno z kierunków "pionowych" jak i "poziomych". A więc i sygnał dla pieszych może automatycznie się zmieniać. Zielone dla nich nie ogranicza przepustowości skrzyżowania w sposób znaczący.
Wczoraj kolejkę straciłem na skrzyżowaniu, bo przycisk był rozjebany, ale najwyraźniej system cały czas działał .
Wczoraj kolejkę straciłem na skrzyżowaniu, bo przycisk był rozjebany, ale najwyraźniej system cały czas działał .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Bzdura. Na bardzo dużej liczbie skrzyżowań dla długości fazy dla ulicy podporządkowanej determinujące jest właśnie przejście dla pieszych.TGM pisze:Ja nie wiem... Co to za debile wyposażają w przyciski dla pieszych światła na skrzyżowaniach. Jak jest skrzyżowanie, to wiadomo - sygnał co jakiś czas musi się zmienić aby przepuszczać samochody zarówno z kierunków "pionowych" jak i "poziomych". A więc i sygnał dla pieszych może automatycznie się zmieniać. Zielone dla nich nie ogranicza przepustowości skrzyżowania w sposób znaczący.
Dlaczego? Bo prędkość pieszego jest 10x niższa od prędkości pojazdu. Zatem jego czas przejścia przez skrzyżowanie jest 10x dłuższy...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jeśli chodzi o skrzyżowania z małą liczbą pieszych to oczywiście tak. Ale montowanie tych przycisków w centrum miasta (Al Jerozolimskie, Nowy Świat) jest idiotyczne.Glonojad pisze: Bzdura. Na bardzo dużej liczbie skrzyżowań dla długości fazy dla ulicy podporządkowanej determinujące jest właśnie przejście dla pieszych.
Dlaczego? Bo prędkość pieszego jest 10x niższa od prędkości pojazdu. Zatem jego czas przejścia przez skrzyżowanie jest 10x dłuższy...
Hanoi, Pekin, Hong Kong, Polska: http://pl.youtube.com/65floyd65
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/
Zawodowo
Pamiętnik sprzed lat: http://blogsprzedlat.blogspot.com/
Życie na dalekim wschodzie: http://ssm2003.blogspot.com/
Zawodowo
-
- Posty: 1279
- Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12
Bzdura bzdura, ale przyznaj, że na wielu (a może na większości) dużych skrzyżowań przyciski nie działają przez cały dzień by uaktywnić się dopiero wieczorem, kiedy to nie ma aż takiej potrzeby odzyskania kilku cennych sekund.Glonojad pisze:Dlaczego? Bo prędkość pieszego jest 10x niższa od prędkości pojazdu. Zatem jego czas przejścia przez skrzyżowanie jest 10x dłuższy...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ale czy komuś to przeszkadza, że wieczorem działają przyciski? Jedyne, co bym zmienił, to to, by przyciski działały zawsze (w sensie - jeśli nie jest używana akomodacja, to niech się świecą na kilkadziesiąt sekund przed otwarciem - żeby ograniczyć zniecierpliwienie, w Niemczech się wyświetla napis "signal kommt") - żeby ludzie nie głupieli "raz działa, raz nie działa".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A skąd takie liczby? Pieszy ma początkowo lepsze przyspieszenie od samochodu (zwłaszcza, że kierowcy ruszają dopiero jak zobaczą, że ruszył samochód przed nimi, a nie natychmiast po zapaleniu sie zielonego światła). Nie wiem jakie przyjmuje się prędkości pieszego przy projektowaniu przejść, ale ruszające ze skrzyżowania samochody 40 km/h raczej nie jeżdżą.Glonojad pisze:Dlaczego? Bo prędkość pieszego jest 10x niższa od prędkości pojazdu. Zatem jego czas przejścia przez skrzyżowanie jest 10x dłuższy...
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
najlepiej gdyby wyświetlał się czas do zapalenia się światła - jak np. na Ukrainie, w Rumunii...Glonojad pisze:Ale czy komuś to przeszkadza, że wieczorem działają przyciski? Jedyne, co bym zmienił, to to, by przyciski działały zawsze (w sensie - jeśli nie jest używana akomodacja, to niech się świecą na kilkadziesiąt sekund przed otwarciem - żeby ograniczyć zniecierpliwienie, w Niemczech się wyświetla napis "signal kommt") - żeby ludzie nie głupieli "raz działa, raz nie działa".
Nie mniej największą wadą nowych skrzyżowań jest często to, że trzeba przechodzić na kilka rat, a mało kto jest tak cierpliwy...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]