Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 11 sty 2013, 15:30

Adam G. pisze:
Domino2001 pisze:
Na ściankach wiecznie prowizorycznie zaklejone taśmami kable. Niech tylko jakieś dziecko odlepi taśmę i dotknie tych kabli.
Nie tragizuj, dotykałem kabli wiele razy i wciąż żyję ;) Co oczywiście nie znaczy że pochwalam taki sposób "naprawy"...
Abstrahując od tego, że jakiekolwiek porażenie prądem w takim wypadku jest niemożliwe. W autobusach napięcie robocze to 24V DC, czyli maksymalna granica napięcia bezpiecznego, co wynika z właściwości ludzkiej skóry. Owszem, w wypadku długotrwałego zwarcia może wytworzyć się wystarczająco dużo ciepła, żeby poparzyć, ale wcześniej stopi się izolacja i będzie śmierdzieć albo padnie akumulator.

Zresztą jak byłem mały dużo bawiłem się prądem 24V DC i jeszcze żyję, jak widać.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Walas
Posty: 17107
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 11 sty 2013, 17:43

Pawel_ pisze:
Jeżeli na przodzie w SU12-2 nie ma światła to po prostu zostało ono wyłączone przez kierowce, co ułatwia prowadzenie, bo wnętrze tak się nie odbija w szybie. Dotyczy to też SU 18 i Su 8.6, ale w 8.6 to już rzeczywiście połowa autobusu jest bez światła :P
Wozy Mobilisu mają taki bajer? Od kiedy? :>
To ty były pracownik Mobilisu tego nie wiedziałeś :D .

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 sty 2013, 19:01

vernalisadonis pisze:A przegubowe MANy z ITSu do kiedy jeżdżą po Warszawie?
konri pisze:Do 2016 roku, ale nie wiem dokładnie do którego miesiąca.
Przegubowy ITS ma już chyba zapisane stopniowe schodzenie z miasta po 10 brygad na miesiąc.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Domino2001
Posty: 1767
Rejestracja: 08 sty 2009, 9:03
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów (Zachodni)

Post autor: Domino2001 » 15 sty 2013, 10:37

Michi pisze:
Domino2001 pisze:Swoją drogą stan wyposażenia wnętrz mobilisowych SU12 pozostawia wiele do życzenia. Połowa autobusu tonie w ciemnościach.
Która połowa?
Przednia połowa autobusu. Widziałem też wnętrze oświetlone jedynie przez 2 świetlówki. Warunki idealne do spania.
Najczęściej jeżdżę liniami: M1, 179, 185, 195, 209, 503, 737.

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 15 sty 2013, 10:39

Domino2001 pisze:Przednia połowa autobusu. Widziałem też wnętrze oświetlone jedynie przez 2 świetlówki. Warunki idealne do spania.
Z tego co wiem to ZTM za to karał/karze przewoźnika. Parokrotnie na liście wykroczeń w Mobilisie było coś w stylu: "Niedostateczne oświetlenie przestrzeni pasażerskiej". I ciach 25%. ;]

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 sty 2013, 11:15

Pawel_ pisze:
Domino2001 pisze:Przednia połowa autobusu. Widziałem też wnętrze oświetlone jedynie przez 2 świetlówki. Warunki idealne do spania.
Z tego co wiem to ZTM za to karał/karze przewoźnika. Parokrotnie na liście wykroczeń w Mobilisie było coś w stylu: "Niedostateczne oświetlenie przestrzeni pasażerskiej". I ciach 25%. ;]
Uważnie czytam wszystkie listy wykroczeń i za brak oświetlenia wewnątrz pojazdu nic nie było. Było za pobicie pasażera, było za jazdę z otwartymi III drzwiami, było wiele różnych, ale za światło w wozie nikt nie podpadł. Zresztą: mało to poważne by było, żeby ktoś miał karać kierowcę za niesprawność wozu.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 15 sty 2013, 11:33

Było, było. Umknęło Ci to, ale cóż. :P

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 15 sty 2013, 17:16

Potwierdzam, było. Pytanie tylko, czy chodziło o wyłączenie pierwszej świetlówki, czy może kierowca po prostu w ogóle nie włączył oświetlenia.
noidea

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 15 sty 2013, 21:27

Adam G. pisze:Potwierdzam, było. Pytanie tylko, czy chodziło o wyłączenie pierwszej świetlówki, czy może kierowca po prostu w ogóle nie włączył oświetlenia.
To drugiej jest całkiem możliwe. Pracownicy ZTM rzadko zadowalają się stwierdzeniem "nie działa" i proszą o demonstrację niesprawności. Jeśli teoretycznie niesprawne lampy zaświeciły po włączeniu paluchem pracownika Organizatora, to faktycznie mogło to spowodować ukaranie kierowcy.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 17 sty 2013, 17:58

Małe podsumowanie obecnych kontraktów na linie miejskie:
- w tym roku miasto za 100 brygad które schodzą oferuje tylko 42 aż 58 brygad do uwalenia na całe miasto to nie dużo ale kolejne lata będą wyzwaniem jeśli nie będzie kasy na kolejne przetargi.

31.05.2013 - koniec umowy na 50 brygad U10 z Mobilisu
31.05.2013 - koniec umowy na 50 brygad NL223 z ITS Radom

31.12.2015 - koniec umowy na 50 brygad NG363 z ITS Radom
31.12.2015 - koniec umowy na 50 brygad Solina i Libero z Mobilisu

30.11.2016 - koniec umowy na 50 brygad {30 U12 i 20 U8,6} z Mobilisu
31.12.2016 - koniec umowy na 50 brygad U12 z Mobilisu
31.12.2016 - koniec umowy na 50 brygad Scania z 2007 roku PKS Grodzisk

31.12.2017 - koniec umowy na 50 brygad Scania z 2008 roku PKS Grodzisk

31.12.2018 - koniec umowy na 50 brygad U18 z Mobilisu

Ciekawe co będzie w zamian bo jakoś kasy przez spłacanie już zaciągniętych kredytów przez miasto i spółki powiązane z komunikacją nie widać. Nawet nie widać chęci na ogłaszanie kolejnych przetargów.

O dziwo w założeniach na komunikację autobusową w latach 2013-2020 nie ma podwyższenia nakładów na komunikacje autobusową wręcz odwrotnie w związku z wygaszaniem umów z pod wykonawcami usług transportowych na zlecenie ZTM będzie zmniejszana kasa na autobusową komunikację w Wa-wie.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 sty 2013, 18:11

Ruta w RK pisze:Te autobusy wciąż by się oczywiście przydały, ale tylko na okres dwóch lat – jak ruszy cały tramwaj na Tarchomin i centralny odcinek metra, to nie będzie już potrzeba tylu wozów w ruchu. Dlatego też rozważamy możliwość ogłoszenia krótkiego przetargu na dwa lata na używane autobusy – może nie na sto brygad, ale na kilkadziesiąt.
http://www.rynek-kolejowy.pl/38812/_Rut ... iletu_.htm
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 17 sty 2013, 18:41

beni pisze:Małe podsumowanie obecnych kontraktów na linie miejskie:
- w tym roku miasto za 100 brygad które schodzą oferuje tylko 42 aż 58 brygad do uwalenia na całe miasto to nie dużo ale kolejne lata będą wyzwaniem jeśli nie będzie kasy na kolejne przetargi.

31.05.2013 - koniec umowy na 50 brygad U10 z Mobilisu
31.05.2013 - koniec umowy na 50 brygad NL223 z ITS Radom

31.12.2015 - koniec umowy na 50 brygad NG363 z ITS Radom
31.12.2015 - koniec umowy na 50 brygad Solina i Libero z Mobilisu

30.11.2016 - koniec umowy na 50 brygad {30 U12 i 20 U8,6} z Mobilisu
31.12.2016 - koniec umowy na 50 brygad U12 z Mobilisu
31.12.2016 - koniec umowy na 50 brygad Scania z 2007 roku PKS Grodzisk

31.12.2017 - koniec umowy na 50 brygad Scania z 2008 roku PKS Grodzisk

31.12.2018 - koniec umowy na 50 brygad U18 z Mobilisu

Ciekawe co będzie w zamian bo jakoś kasy przez spłacanie już zaciągniętych kredytów przez miasto i spółki powiązane z komunikacją nie widać. Nawet nie widać chęci na ogłaszanie kolejnych przetargów.

O dziwo w założeniach na komunikację autobusową w latach 2013-2020 nie ma podwyższenia nakładów na komunikacje autobusową wręcz odwrotnie w związku z wygaszaniem umów z pod wykonawcami usług transportowych na zlecenie ZTM będzie zmniejszana kasa na autobusową komunikację w Wa-wie.
Będzie królowało MZA ? Co do linii-kasacje,połączenia linii ?
Taką przyszłość zapewne szykuje nam Organizator.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 sty 2013, 18:56

No i słusznie, nie po to buduje się metro, by utrzymywać linie autobusowe bz. Inna sprawa, czy powinny być to linie miejskie - miejska powinna być szyna (choć niekoniecznie aglomeracyjna) i, powiedzmy, jedna zajezdnia na ewakuację. MZA powinno się zwijać kasacjami - po kolei: ścierwoplanów, resztki jelczy, najsłabszych SU15/NG313...

Dwuzajezdniowe MZA na ~500 autobusów na ewakuacje i inne takie wystarczy (skoro niedasie takich usług dodatkowych zawrzeć w umowach z prywaciarzami).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 17 sty 2013, 19:12

Żeby jeszcze zatrudnienie przewoźników prywatnych miało wpływ na jakość... a tak niestety wcale nie jest, zwłaszcza pod koniec kontraktów więc nie wiem czy kasowanie MZA jest dobrym rozwiązaniem wizerunkowo.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 sty 2013, 19:14

Jakoś po MZA tej rewelacyjnej jakości nie widzę. Acz kontrola prywaciarzy by się przedała, to inna sprawa - tyle, że kosztować będzie ułamek różnicy cenowej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ