Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2008, 21:40

Rosa pisze: Jestem pewien że wiele osób ma podobne odczucia i
Mylisz się, tramwaje mają bardzo pozytywny odbiór społeczny.

[ Dodano: Sob 14 Cze, 2008 21:42 ]
przewoz pisze: Zdziwił byś się, jakbyś w środku nocy usłyszał dudnienie od dołu...
No właśnie, kolega miał kiedyś mieszkanie na rogu Andersa i Stawek; 13N nie było nawet w połowie tak uciążliwe, jak podskakujące szklanki :>. Acz MW próbowało wmawiać, że to wcale nie alstomu, lecz tramwaje...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 14 cze 2008, 22:37

Mylisz się, tramwaje mają bardzo pozytywny odbiór społeczny.
Pan na stoisku MW nie podzielał tego. Strzelił ze 13N na świętokrzyskiej wykurzy mieszkańców - a to ktoś mieszka na świętokrzyskiej? nie ma tam samych urzędów i biur?
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2008, 22:39

Oczywistym jest, że nowa trasa musiałaby otrzymać nowy tabor; zresztą 13N zostanie wycofane do tego czasu.

Po panu z MW nie spodziewałbym się jednak entuzjazmu do rozwoju sieci tramwajowej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 cze 2008, 22:41

Teokryt pisze: - a to ktoś mieszka na świętokrzyskiej? nie ma tam samych urzędów i biur?
ja tam widziałem trochę bloków
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Ryszard49
Posty: 1
Rejestracja: 27 maja 2008, 20:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Ryszard49 » 14 cze 2008, 22:51

Witam.
Budowa drugiej linii metra przyczyniłaby się znacznie do poprawy komunikacji miejskiej między Pragą a lewobrzeżną cześcią miasta. Pani Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz zdecydowanie powinna znaleźć w budżecie pieniądze na ten odcinek, który miastu jest bardzo potrzebny. Gdyby nie powstał, mogłoby to oznaczać totalne zakorkowanie przejazdu z jednej czesci miasta na drugą. Samymi tramwajami i koleją nie da się przewieźć tylu pasażerów, ilu będzie to konieczne, zwłaszcza z perspektywy rozgrywania w Warszawie meczy Euro 2012. Szkoda, że nie wszyscy zdają sobie tutaj z tego sprawę, no ale w końcu to tylko forum internetowe i każdy może sobie pisać co mu się podoba.
Pozdrawiam.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 14 cze 2008, 22:55

ja tam widziałem trochę bloków
Nie jest to mój rejon, ale poza punktowcami to bezpośrednio mieszkań nie kojarzę. no nic, skoro ktoś mieszka na poziomie zero to mogło by być cholernie uciążliwe jeśli jakieś 13N by sie kręciło. ale kto mówi o wpuszczaniu 13N?
inż. Glonojad pisze:entuzjazmu do rozwoju sieci tramwajowej.
Entuzjazm - może nie ale taką ostrą niechęć? Mógł przemilczeć że on sie tym nie zajmuje :)
Ryszard49 pisze:. Samymi tramwajami i koleją nie da się przewieźć tylu pasażerów, ilu będzie to konieczne, zwłaszcza z perspektywy rozgrywania w Warszawie meczy Euro 2012.
E2012 trwa 2 tygodnie lub cos koło tego.
Obrazek

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 14 cze 2008, 22:57

Teokryt pisze:E2012 trwa 2 tygodnie lub cos koło tego.
4 tygodnie.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2008, 23:00

Ryszard49 pisze:W. Samymi tramwajami i koleją nie da się przewieźć tylu pasażerów, ilu będzie to konieczne, zwłaszcza z perspektywy rozgrywania w Warszawie meczy Euro 2012. .
Nieprawda. To akurat mit, który już dawno temu został przez fachowców obalony.

[ Dodano: Sob 14 Cze, 2008 23:01 ]
Ryszard49 pisze:. Szkoda, że nie wszyscy zdają sobie tutaj z tego sprawę, no ale w końcu to tylko forum internetowe i każdy może sobie pisać co mu się podoba.
Na przykład Ty piszesz opinie sprzeczne z opiniami specjalistów. Owszem, wolno Ci, tyle, że to Ty "nie zdajesz sobie sprawy". :>

Jeśli więc nie dysponujesz poważnymi analizami na rzecz swojej opinii, nie przyjmuj aroganckiej postawy wszystkowiedzącego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 cze 2008, 23:12

Ryszard49 pisze:Samymi tramwajami i koleją nie da się przewieźć tylu pasażerów, ilu będzie to konieczne, zwłaszcza z perspektywy rozgrywania w Warszawie meczy Euro 2012.
Ciekawe, co powiesz jak Euro 2012 zastanie nieukończone metro i jednocześnie nierozwiniętą sieć pozostałych środków zbiorkomu?
Ja tylko mam nadzieję, że PKP PLK zgodnie z założeniami do 2012 zmodernizuje całą średnicówkę (przetarg na projekty własnie trwa) i oleje sobie Warszawę i jej decyzje, bo się nie doczekamy ani metra ani poprawy komunikacji tramwajowej czy autobusowej.

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 15 cze 2008, 1:03

khangoor pisze:
JaBaal pisze:W późniejszym okresie, można rozbudowywać tunele. Kiedy powstałaby STP - zamieniamy tramy na wagony metra (no, nie z dnia na dzień, trzebaby przerobić sygnalizację z tramwajowej na kolejową, zdjąć drut i położyć 3. szynę, ale to chyba nie trwałoby rok?)
a niejako przy okazji przebudować (podwyższyć) perony... :-"
Znalazłem takie coś:
Obrazek
To 'najprawdziwsze premetro' - Bruksela. Widać na zdjęciu, że perony są 'przygotowane' do późniejszego podwyższenia (zwróćcie uwagę na te 'tymczasowe' schodki). I nie wydaje mi się, że 'podwyższanie peronów' byłoby jakimś strasznym wydatkiem.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 cze 2008, 1:07

Tutaj nie mieści się 120-m pociąg. Tak naprawdę cała infrastruktura stacyjna i tunelowa musi być budowana z myślą o ciężkim metrze. Koszty przystosowania też grają rolę. No i czas. Przebudowy całości wraz z odbiorami i przetestowaniem odpowiednich systemów hop siup się nie przeprowadzi.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 cze 2008, 9:25

Tyle, że to przystosowanie 6 miliardów by nie kosztowało. Stację można oczywiście wybudować w docelowej długości, to nie jest żaden problem wszak. Nie ma też żadnego powodu, by było to 120 metrów, bo M2 będzie miała własną SPT docelowo, a przy samym odcinku centralnym to zdaje się 4-wagonowce co 10 minut wystarczą :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 cze 2008, 14:17

To że II linia będzie miała własną STP, nie jest uzasadnieniem wystarczająćym dla budowy krótszych peronów. Na I linii też były potoki na trzy wagony w momencie uruchomienia, a teraz jeżdżą pociągi sześciowagonowe.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 15 cze 2008, 16:26

Ale czemu 'preperony' nie miałyby mieć docelowej długości? Tylko 'zagłębienia tramwajowe' byłyby krótsze...
Nie mam pojęcia, czy za 3 mld zbudowałoby się tunel, który później wymagałby 'tylko' przebudowy infrastruktury. Infra 'tramwajowa' jest chyba tańsza od 'kolejowej'. Jeśli 3 mld wystarczyłyby na premetro, to widzę same korzyści. Tunel miałby szansę powstać znacznie szybciej (albo w ogóle tylko wtedy :-s ), jeśli byłby budowany jako premetro. No i co wydaje mi się istotne: od razu byłby dostępny dla podróżnych z Jelonek, Bródna i czego-tam-jeszcze, gdzie docierałyby jeżdżące nim linie tramwajowe. A za 'kilka' lat może już Warszawę stać byłoby na rozbudowę tunelu. Ten pierwszy odcinek byłby używany przez cały okres, do powstania STP
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 15 cze 2008, 16:38

JaBaal pisze:Ten pierwszy odcinek byłby używany przez cały okres, do powstania STP
A potem zamkniesz linię na czas przebudowy peronów i urządzeń? Doświadczenie pokazuje, że nigdy byśmy nie doczekali się pierwotnej wersji. Poza tym, z tą szybkością budowy tunelu nie byłbym taki pewien, bo planowanie w tym momencie trzeba byłoby rozpocząć zupełnie od nowa.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ