Strona 78 z 395

: 17 sty 2013, 19:15
autor: MeWa
Poc Vocem pisze:Żeby jeszcze zatrudnienie przewoźników prywatnych miało wpływ na jakość... a tak niestety wcale nie jest, zwłaszcza pod koniec kontraktów więc nie wiem czy kasowanie MZA jest dobrym rozwiązaniem wizerunkowo.
To że ZTM nie kontroluje i nie wymaga, to insza inszość.

: 17 sty 2013, 19:22
autor: Poc Vocem
Już ktoś to chyba tu kiedyś tłumaczył (Pawcio?), że ZTM mógłby karać, ale wtedy zaczęłyby się nierealizowane kursy, bo trzeba by zesłać na zakład 3/4 wozów. Skoro więc nie ma jak wywrzeć na przewoźnikach prywatnych już teraz utrzymania standardów to jeśli zwiększymy ich udział procentowy będzie jeszcze gorzej. Dla porównania na MZA zaś naciski zawsze można wywrzeć chociażby przez groźby pozbawienia pana prezesa stołka. Dlatego wolę już miejską spółkę, nad którą miasto ma jakąś kontrolę.

Z punktu widzenia pasażera nie jest przecież istotne, że przewoźnik zapłacił karę za niezrealizowany kurs. Dla niego istotnie jest, że kurs się na przystanku nie pojawił i ewentualne późniejsze straty z tym związane.

: 17 sty 2013, 19:27
autor: vernalisadonis
A czy Mobilis będzie mógł sobie zostawić tak z kilka dobrych SU10 jako rezerwę. Przykład zepsuje się Solina albo Libero to wyjeżdża w zamian SU10.

: 17 sty 2013, 19:45
autor: Poc Vocem
Móc to będzie mógł, zresztą część i tak kieruje na swoje PKS-y. Pytanie tylko czy zechce?

: 17 sty 2013, 20:25
autor: prosper5250
pawcio pisze:
vernalisadonis pisze:A przegubowe MANy z ITSu do kiedy jeżdżą po Warszawie?
konri pisze:Do 2016 roku, ale nie wiem dokładnie do którego miesiąca.
Przegubowy ITS ma już chyba zapisane stopniowe schodzenie z miasta po 10 brygad na miesiąc.

Chodziło o solówki, tak?

: 17 sty 2013, 20:37
autor: ashir
prosper5250 pisze:Solówki po 10 schodzą, tak?
Nie.

: 17 sty 2013, 20:38
autor: prosper5250
W takim razie jak przeguby mają schodzić po 10 miesięcznie skoro brygad jest niespełna 50 a do 2016 jeszcze kilkadziesiąt miesięcy?

: 17 sty 2013, 20:42
autor: ashir
W sensie, że we wrześniu 2015 roku ITS będzie miał 40 brygad, w październiku 30 brygad, w listopadzie 20 brygad, w grudniu będzie już tylko 10 brygad. Odwrotny proces do co miesięcznego wchodzenia przez ajenta po 5/10 brygad. ;-)

: 17 sty 2013, 20:46
autor: prosper5250
Teraz jasne.

: 17 sty 2013, 21:16
autor: alojz
beni pisze:31.12.2018 - koniec umowy na 50 brygad U18 z Mobilisu
A ZTM na to:
Nie ulegnie zmianie termin zakończenia umowy określony na dzień 30.11.2018 r.
http://www.ztm.waw.pl/download.php?z=825&i=58&l=1&m=5

: 21 sty 2013, 11:27
autor: driving_lajsens
[ Dodano: |21 Sty 2013|, 2013 11:29 ]
Poc Vocem pisze:Żeby jeszcze zatrudnienie przewoźników prywatnych miało wpływ na jakość... a tak niestety wcale nie jest, zwłaszcza pod koniec kontraktów więc nie wiem czy kasowanie MZA jest dobrym rozwiązaniem wizerunkowo.
Widze, że wszyscy (a przynajmniej wiekszość) jadą równo po tym MZA, że za drogie, że to, że tamto...
Ale nikt z was nie bierze pod uwagę tego, że w MZA ludzie mają najlepsze warunki pracy spośród przewoźników w
warszawie, że MZA ma mechaników sprawdzających codziennie autobusy od strony technicznej i żadne z autobusów który jest uszkodzony nie może wyjechać na miasto (w przeciwieństwie do Ajentów co czasem i widać gołym okiem....
Nikogo nie interesuje, że jedzie np. autobusme mobilisu i nie ma pewności, że zaraz mu się zawieszenie nie rozjedzie bo tam nikt w to nie zagląda, wszyscy tylko patrzą w swój portfel a reszta nieistotna...
Dlaczego prywatni przewoźnicy są tańsi?
Bo nie utrzymują mechaników na cały etat tylko na część etatu żeby tylko na papierze byli, bo pałci ludziom głodowe pensje, kierowcy pracują naokrągło nie zachowując przepisowych norm odpoczynku co w MZA jest normą i obowiązkiem...a to wszystko wchodzi w stawke...jeśli chce się mieć ładne autobusy i bezpieczne przedewszystkim z porządnym zapleczem technicznym to niestety za darmo nic nie ma i automnatycznie stawka za wozokilometr musi być trochę wyższa, ale czy naprawde dla bezpieczeństwa nie warto? Czy ludzie tam pracujący nie są godziwi tych pieniędzy które zarabiają swoją nie raz niełatwą i odpowiedzialną pracą? Czemu nikt nie potrafi tego zrozumieć?

: 21 sty 2013, 12:06
autor: Rosa
driving_lajsens pisze:że MZA ma mechaników sprawdzających codziennie autobusy od strony technicznej i żadne z autobusów który jest uszkodzony nie może wyjechać na miasto (w przeciwieństwie do Ajentów co czasem i widać gołym okiem....
To jakas propagandówka czy na serio uważasz że w autobusach MZA jest nienaganny stan techniczny?

: 21 sty 2013, 12:15
autor: PePe
Na pewno o niebo lepszy niż w Grodziu czy Mobilisie, pomijając fakt że wiem przynajmniej, że kierowca MZA nie przespał nocy w zimnym baraku na zajezdni i nie pracuje 16-ta godzinę - a po zjeździe na zajezdnię nie bedzie musiał jeszcze umyć autobusu szczotką z wiadrem wody :neutral:

: 21 sty 2013, 12:30
autor: driving_lajsens
PePe pisze:Na pewno o niebo lepszy niż w Grodziu czy Mobilisie, pomijając fakt że wiem przynajmniej, że kierowca MZA nie przespał nocy w zimnym baraku na zajezdni i nie pracuje 16-ta godzinę - a po zjeździe na zajezdnię nie bedzie musiał jeszcze umyć autobusu szczotką z wiadrem wody :neutral:
W MZA są przestrzegane wszystkie przepisy co do odpoczynku, ludzie mają ludzkie warunki pracy i firma ma odpowiednie zaplecze techniczne...ale każdy patrzy tylko żeby było taniej... a niestety to taniej bije tylko i wyłącznie w ludzi! A potem każdy narzeka, że warunki pracy mamy jakie mamy bo przecież każdy chce najtaniej...

: 21 sty 2013, 13:02
autor: drapka
Rosa pisze:To jakas propagandówka czy na serio uważasz że w autobusach MZA jest nienaganny stan techniczny?
Nienaganny może nie jest, ale wozu jadącego z otwartymi drzwiami to nie widziałem.