Niepotrzebne przystanki

Moderator: Wiliam

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 lip 2015, 17:53

Szeregowy_Równoległy pisze:Bo to cisnący przez całe miasto potworek jeżdżący ze śmieszną częstotliwością realizujący relacje z powodzeniem obsługiwane innymi połączeniami, a przy okazji mający idiotycznie dobrane przystanki, bo czemu to omija UKSW to ja nie pojmuję.
Rzeczywiście przez całe miasto, chyba prawdziwych potworków nie widziałeś w tym mieście? Łączy 3, a nawet 4 (jeśli Powązki rozdzielamy na 2 części) cmentarze i z każdego z nich jest szybki dojazd do metra. W dodatku linia skoordynowana jest zarówno z 500, jak i 701, dlatego kursuje co 30 minut. A czemu nie staje pod UKSW? Bo w weekendy nie ma takiej potrzeby. A liczbę przystanków rzeczywiście przydałoby się odchudzić, ale to jest akurat problem większości linii przyśpieszonych. Przy czym 409 do linii w miarę przyśpieszonych można zaliczyć. :wink:

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 lip 2015, 18:09

Oczywiście, podróże między cmentarzami to to, co pasażerów kręci najbardziej, jest to kluczowe dla komunikacji miejskiej zadanie weekendowe. Koordynacja polega na tym, że 500 zamiast jeździć tak, jak powinno, objawia się pod innym numerem tylko po to, żeby 409 ktokolwiek zechciał jechać, a przy okazji 409 nie daje możliwości przesiadki w ciąg JP2, potem gna dokładnie tak, jak 180, tylko gorzej, bo część przystanków omija, a część ma NŻ, a to, które omija, a które ma NŻ to chyba w drodze losowania wybierano, a na koniec udaje 114, tylko gorsze, bo omija Sokratesa żeby po krzakach przy Nocznickiego się pokazać, po czym dojeżdża na cmentarz, dzięki czemu między Młocinami a cmentarzem jest częściowo przydatne. Częściowo, bo UKSW odpuszcza, a w weekendy tam pusto nie jest, 114 much nie wozi. Bogatego mamy Organizatora, że to utrzymuje.
A koordynacja z 701 jest super, szczególnie, że obie linie jadą z różnych przystanków, więc można sobie pochodzić i poszukać czym warto jechać.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 lip 2015, 18:55

Szeregowy_Równoległy pisze:Oczywiście, podróże między cmentarzami to to, co pasażerów kręci najbardziej, jest to kluczowe dla komunikacji miejskiej zadanie weekendowe.
Taka specyfika linii, która ma specyficznych pasażerów i na pewnych odcinkach zazwyczaj w specyficznej grupie wiekowej.
Szeregowy_Równoległy pisze:Koordynacja polega na tym, że 500 zamiast jeździć tak, jak powinno, objawia się pod innym numerem tylko po to, żeby 409 ktokolwiek zechciał jechać, a przy okazji 409 nie daje możliwości przesiadki w ciąg JP2, potem gna dokładnie tak, jak 180, tylko gorzej, bo część przystanków omija, a część ma NŻ, a to, które omija, a które ma NŻ to chyba w drodze losowania wybierano, a na koniec udaje 114, tylko gorsze, bo omija Sokratesa żeby po krzakach przy Nocznickiego się pokazać, po czym dojeżdża na cmentarz, dzięki czemu między Młocinami a cmentarzem jest częściowo przydatne.
Też jestem za tym, żeby odchudzić listę przystanków, ale w dzisiejszych czasach jest to prawie nierealne. A przez krzaki na Nocznickiego musi w jedną stronę jechać, żeby zaliczyć przystanek Popiela, których według chociażby części forumowiczów jest niezbędny dla tej linii. A i przypomnę, że na wydłużeniu 409 na Bródno-Podgrodzie pod względem bilansu brygadowego tylko zyskaliśmy, a linia nabrała większego sensu niż jak jeździła do CH Arkadia. Owszem, minusem mogą być ewentualne opóźnienia przywiezione z trasy, ale takie są uroki koordynacji kursów z dłuższymi z krótszymi i na twoim ukochanym 114 przed wakacjami było identycznie. Zresztą w przypadku punktualności 409 chyba ostatnio nie jest tak źle?
Szeregowy_Równoległy pisze:Częściowo, bo UKSW odpuszcza, a w weekendy tam pusto nie jest, 114 much nie wozi. Bogatego mamy Organizatora, że to utrzymuje.
114 jest tak specyficzną linią, że w jednych kursach wozi muchy, a w innych jest niezabieralne. I niestacjonarnych studentów (którzy raz są, a innym razem nie) nie bierz pod uwagę. Naprawdę 409 nie ma po co stawać przy UKSW.
Szeregowy_Równoległy pisze:A koordynacja z 701 jest super, szczególnie, że obie linie jadą z różnych przystanków, więc można sobie pochodzić i poszukać czym warto jechać.
Zajeżdżało na pętlę to było źle, że za długo? No to nie zajeżdża. A na miejscu korzystających często z dojazdu na cmentarz to bym zrobił tak, że zapisałbym sobie na karteczce, że pierwsza linia jedzie o takich końcówkach, a druga o takich i przy wysiadaniu z metra sprawdził co ma teraz jechać. :wink:

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 lip 2015, 19:10

Mam wrażenie, że edukacyjna funkcja forum jednak nie działa jak powinna. Nigdzie nie pisałem o odchudzaniu listy przystanków. Jeśli to socjal, to ma stawać przy każdym śmietniku. Pseudoprzyspieszenie skutkujące omijaniem potencjalnych generatorów zainteresowanych pasażerów jest bez sensu. Jak 409 jeździło do Arkadii to też nie miało sensu. W ogóle 409 nie ma sensu. Sztuka dla sztuki. Jeździ to jeździ, a że nikt nie wie po co? To dobrze, bo nikt nie zapyta.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 lip 2015, 19:15

Dobrze, że inni widzą sens tej linii. :wink:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 lip 2015, 19:21

Szeregowy_Równoległy pisze:Bo to cisnący przez całe miasto potworek jeżdżący ze śmieszną częstotliwością realizujący relacje z powodzeniem obsługiwane innymi połączeniami, a przy okazji mający idiotycznie dobrane przystanki, bo czemu to omija UKSW to ja nie pojmuję.
Moim zdaniem, jedną z najbardziej szokujących wad tej linii, jest synchronizacja z 500. W całym mieście trąbi się o tym (na forum też), że synchronizowanie linii dowozowej z transatlantykiem dojeżdżającym na dodatek na zachodnie wybrzeże USA jest pomysłem z kosmosu. I co? I nico, bo choćby i przesiadka z 500 do 409 była jednoperonowa (A PRZECIEŻ BYŁA!), to i tak okazuje się, że połączenie cmentarzy jest na tyle kluczowe, że trzeba odstawiać cyrk na pół miasta. :evil:

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 lip 2015, 19:22

Pewnie, tak samo dobrze jak to, że widzą sens 117, 178, 227, 166 czy tramwajowych, jak 13 i 27. 409 jest niezbędne, bo parę babć dziennie każdej soboty i niedzieli musi objechać wszystkie cmentarze, które da się objechać. Nie mogą się przy tym przesiadać, bo nie wystarczy im wtedy sił na zapierdzielanie po nekropoliach. A że kosztuje to ileś brygad, a dodatkowo trasa jest bez sensu, przez co linią jeździ mniej osób niż by mogło? Nieważne, nekrowycieczki muszą odbywać się w komfortowych warunkach.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 lip 2015, 19:25

Emyl pisze:I nico, bo choćby i przesiadka z 500 do 409 była jednoperonowa (A PRZECIEŻ BYŁA!)
Ale tylko w jedną stronę. :p

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 lip 2015, 19:38

A w drugą to 409 się do Arkadii teleportowało z tej Wólki cmentarnej?

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 06 lip 2015, 19:45

Dodanie przystanków 409 przysporzyłoby klienteli, np. mnie - a, chociaż schudłem, to i tak byłby znaczący statystycznie wzrost frekwencji.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 lip 2015, 19:48

Właśnie w tym rzecz - tej linii nie potrzeba klientów, a likwidacji. Poprzez dodanie przystanków podniesiemy popyt zamiast go zlikwidować, więc efekt jest odwrotny :p

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 lip 2015, 20:13

Szeregowy_Równoległy pisze:A że kosztuje to ileś brygad.
Akurat na połączeniu z 500 nawet zaoszczędziliśmy 1 brygadę. :)
Emyl pisze:A w drugą to 409 się do Arkadii teleportowało z tej Wólki cmentarnej?
Przecież to w stronę Arkadii była jednoperonowa przesiadka...

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 lip 2015, 20:28

Istnieje teoria, że gorsza od tępoty jest tylko tępota nieuświadomiona. Przemyśl to.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 06 lip 2015, 20:47

Naprawdę nie muszę, tak samo jak ty nie musisz mnie próbować obrażać, jak brakuje już argumentów. Poza tym przypominam, że temat dotyczy niepotrzebnych przystanków, a nie linii. :razz:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 lip 2015, 21:01

ashir pisze:Przecież to w stronę Arkadii była jednoperonowa przesiadka...
A w którą stronę trasy linii się nie pokrywały na odcinku zawierającym przystanek autobusowy? O.o

ODPOWIEDZ