Strona 80 z 203

: 17 sty 2010, 14:12
autor: MeWa
Szeregowy_Równoległy pisze:Jedynym skutkiem tego postępowego rozwiązania, jakim jest sterujący wszystkim Macrosystem jest zdejmowanie wozów z miasta na niedziałające kasowniki.
a wozy pewnie dalej jeździłyby z dysfunkcyjną informacją? Skoro Mobilis nie potrafi sobie poradzić z czerwoną tablicą...

: 17 sty 2010, 15:09
autor: Adam G.
Szeregowy_Równoległy pisze:A co to za problem że jest kilka typów sterowników? Skoro autobusy są różne to i sterowniki mogą być. Trudne w obsłudze nie są, można się tego nauczyć.
Problem jest choćby przy aktualizacji danych, kiedy trzeba przesyłać je na 4 sposoby (R&G, Pixel, Macrosystem, Ascom) :] Nie każdy kierowca jest też młody i ogarnięty i może mu się pomieszać obsługa tylu różnych systemów.
Szeregowy_Równoległy pisze:Drugi sterownik nie jest jakoś kłopotliwy w obsłudze, nie sprawia problemów, raczej się nie psuje, podobnie jak Pixel czy R&G nie sypią się tak jak młodszy od nich Macrosystem.
Owszem, tamte sterowniki kasowników są praktycznie bezawaryjne, jednak w Mobilisie i tę zaletę potrafią wyeliminować ;) Ile to razy widziałem w wozach z takimi sterownikami godzinę, różniącą się od rzeczywistej o kilka-kilkanaście minut, bo nikt nie zrobił transferu...
Szeregowy_Równoległy pisze:Zakładam, że obsługę LCD i Knapika byłaby w stanie zapewnić inna firma produkująca takie cuda, a bardziej awaryjne od Macrosystemu by to raczej nie było.
Na pewno jest - na zachodzie takie systemy obsługuje po prostu Mobitec ;) Ale to jest pewnie znacznie droższe niż Macrosystem.

: 17 sty 2010, 16:27
autor: Szeregowy_Równoległy
MeWa pisze:a wozy pewnie dalej jeździłyby z dysfunkcyjną informacją? Skoro Mobilis nie potrafi sobie poradzić z czerwoną tablicą...
Nawet gdyby jeździły z dysfunkcyjną informacją to da się zastąpić wyświetlacz dechą, a kasowniki by działały. A aktualnie nie działają, a kasownik jest dosyć trudny do zastąpienia.
Adam G. pisze:Nie każdy kierowca jest też młody i ogarnięty i może mu się pomieszać obsługa tylu różnych systemów.
Równie dobrze powinno się kupować autobusy jednego typu i najlepiej jednej serii, bo nie każdy jest ogarnięty i mu się może Libero z nowym SU12 pomylić. Jak ktoś nie potrafi obsłużyć sterownika to niech się szkoli.
Adam G. pisze:Owszem, tamte sterowniki kasowników są praktycznie bezawaryjne, jednak w Mobilisie i tę zaletę potrafią wyeliminować ;) Ile to razy widziałem w wozach z takimi sterownikami godzinę, różniącą się od rzeczywistej o kilka-kilkanaście minut, bo nikt nie zrobił transferu...
Oddziel błędy w obsłudze urządzeń od ich awaryjności. Sterownik kasowników, ten standardowy, się nie psuje, Macrosystem się psuje. Co jest lepsze?
Adam G. pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Zakładam, że obsługę LCD i Knapika byłaby w stanie zapewnić inna firma produkująca takie cuda, a bardziej awaryjne od Macrosystemu by to raczej nie było.
Na pewno jest - na zachodzie takie systemy obsługuje po prostu Mobitec ;) Ale to jest pewnie znacznie droższe niż Macrosystem.
Ale ma pewną przewagę nad Macrosystemem: częściej działa niż nie działa.

: 19 sty 2010, 13:22
autor: Szeregowy_Równoległy
A136:
- retarder działa tylko z dźwigni na desce, pedałem się go nie uruchomi
- Brak ABS i ASR
- Przystankowy sam się zwalnia w najmniej odpowiednich momentach
- W przedziale pasażerskim dmucha na zmianę ciepłe i zimne powietrze
I może ktoś wie: co oznacza komunikat "Awaria mux 2.3"? Bo tego jeszcze nie widziałem, a dziś wyskakiwał :D

: 20 sty 2010, 1:50
autor: eMeLPe
Szeregowy_Równoległy pisze:I może ktoś wie: co oznacza komunikat "Awaria mux 2.3"? Bo tego jeszcze nie widziałem, a dziś wyskakiwał :D
"Awaria multipleksera". Generalnie po tym się powinno zatrzymać wóż, powiadomić serwis i nie jechać nim ani metra dalej - tak mówi instrukcja obsługi ;-) ale instrukcja instrukcją a życie życiem ;-)

Ja dodam wóz 1813, dziś na 36/N85 zaczął wskazywać najpierw od DwC :arrow: PRUSZKÓW rezerwę paliwa a od przystanku SZANCERA Awarię układu klimatyzacji 8-( najlepsze jest to, że koleś nie bardzo wiedział jak "przewinąć" ekran i zatrzymywał się na którym przystanku popadnie :D

: 20 sty 2010, 8:31
autor: Solarek
nie
jak użyjesz guzika "pierdol się" (tak nazwali guzik żółty mechanicy na R11) to po otwarciu i zamknięciu drzwi będziesz mial info o stanie ad blue w wozie. I tak potem ten badziew cały czas musisz przewijać.... bardzo glupie rozwiązanie...

: 20 sty 2010, 13:19
autor: Szeregowy_Równoległy
W mobilisowych SU12, tych starszych, nie ma informacji o stanie Adblue, a ekran w większości przypadków się uspokaja jak się żółty przycisk przytrzyma chwilę, wyskakuje wtedy na ekranie klucz i więcej starych błędów nie wyświetla. Wyświetla tylko te nowe :D
A deficyt Adblue rozpoznaje się po "Awarii układu oczyszczania spalin" :smile:

: 20 sty 2010, 15:20
autor: Solarek
w serii 14XX 15XX też tak jest ale już w serii 18XX niestety jest jak pisałem wyżej. A co do awarii oczyszczania spalin malo kiedy jest związana z małą ilością ad blue. Ćwiczone i w mobilisie i w MZA...

: 21 sty 2010, 0:34
autor: prosper5250
Do wnętrza 8197 przedostają się spaliny i to poważnie (trafiłem na niego we wtorek po 19.30 na 116)- musiałem wysiąść już po kilku przystankach, bo nie dał bym rady przesiedzieć wewnątrz trasy od Wilanowskiej do Marymontu - na dodatek zimno było jak cholera - dmuchawy na full ale co z tego skoro wdmuchiwały zimne powietrze...

: 21 sty 2010, 6:57
autor: BJ
prosper5250 pisze:Do wnętrza 8197 przedostają się spaliny i to poważnie (trafiłem na niego we wtorek po 19.30 na 116)- musiałem wysiąść już po kilku przystankach, bo nie dał bym rady przesiedzieć wewnątrz trasy od Wilanowskiej do Marymontu - na dodatek zimno było jak cholera - dmuchawy na full ale co z tego skoro wdmuchiwały zimne powietrze...
3 tygodnie bez właścicieli, ot co.
Bodaj 29 albo 30.12 żadna z podanych przez Ciebie dolegliwości nie miała miejsca w tym wozie, ale tak to jest, jak wóz pojeździ jak dziwka przez raptem kilkanaście dni.
I to jest właśnie najlepszy przykład na to, że wozy powinny mieć właścicieli. Bo teoria teorią, ale praktycznie nikt nie odpisze, co jest źle.

Pewnie na dniach wszystko zostanie odpisane i naprawione, byle tylko któryś z właścicieli go dostał.
Być może stanie się to już dziś za sprawą 517. Oby

: 21 sty 2010, 11:10
autor: Grot
Jeżeli ten wóz ma właścicieli to dlaczego nim nie jeżdżą ? Może ktoś mnie oświecić dlaczego tak się dzieje ? Nic dziwnego jak wóz przechodzi przez wiele rąk to jego stan techniczny jest taki jaki jest.

: 21 sty 2010, 17:48
autor: Walas
Grot pisze:Jeżeli ten wóz ma właścicieli to dlaczego nim nie jeżdżą ? Może ktoś mnie oświecić dlaczego tak się dzieje ? Nic dziwnego jak wóz przechodzi przez wiele rąk to jego stan techniczny jest taki jaki jest.
Nieraz jest tak że właściciele mają wolne a wóz wyjeżdza i już.

: 21 sty 2010, 20:38
autor: BJ
Grot pisze:Jeżeli ten wóz ma właścicieli to dlaczego nim nie jeżdżą ? Może ktoś mnie oświecić dlaczego tak się dzieje ? Nic dziwnego jak wóz przechodzi przez wiele rąk to jego stan techniczny jest taki jaki jest.
Ponieważ nieszczęśliwie się złożyło, że jeden z nich poszedł na urlop, a drugi z nich z przyczyn losowych dopiero powraca do pracy po kilkunastu dniach przerwy.
Najdalej od lutego wóz bez wątpienia powróci do czasów świetności ;)

: 25 sty 2010, 20:37
autor: Glonojad
Walas pisze:
Grot pisze:Jeżeli ten wóz ma właścicieli to dlaczego nim nie jeżdżą ? Może ktoś mnie oświecić dlaczego tak się dzieje ? Nic dziwnego jak wóz przechodzi przez wiele rąk to jego stan techniczny jest taki jaki jest.
Nieraz jest tak że właściciele mają wolne a wóz wyjeżdza i już.
No jeszcze by tego brakowało, by nie wyjeżdżał.

: 26 sty 2010, 8:15
autor: Solarek
Glonojad pisze:No jeszcze by tego brakowało, by nie wyjeżdżał.
Jest pewien wóz na R11 którym wyjeżdżają tylko właściciele i osoby przez nich upoważnione :P