Centralny Port Komunikacyjny
Moderator: JacekM
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27649
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ale wiesz, że mówimy o KDP, gdzie promienie łuku liczy się w grubych tysiącach metrów, a nie liczy odległości w linii prostej?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36897
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No ale to nadal nie wyklucza dyskusji, czy skórka jest warta wyprawki. Zwłaszcza że oprócz Torunia nadal przecież zostanie do obsługi stary korytarz przez Iławę.
Znaczy, ja niczego nie wykluczam, ale chętnie bym zobaczył symulacje ruchowe.
Znaczy, ja niczego nie wykluczam, ale chętnie bym zobaczył symulacje ruchowe.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27649
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No ale Toruń ma dostać zjazd z CMK-N w Grochowalsku na Włocławek i dalej istniejącą linią. Gdyby wykręcić CMK-N przez Lubicz z nowym dworcem w rejonie węzła A1/S10, to pewnie wyszłoby z 10-12 minut szybciej do Torunia i 5-6 minut dłużej do Trójmiasta, z gorzej położonym dworcem, a inne wariantu wejścia w Toruń, żeby potem wyjść w kierunku choćby orientacyjnie północnym nie widzę. IMO nie warto, zwłaszcza że wtedy traci się Włocławek.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Czy tylko ja odniosłem wrażenie, że to prezentacja o porcie, który nie wiadomo gdzie będzie i o dojazdach, które którędyś biec będą (ale się jeszcze zobaczy)? Jak powiedział klasyk: "słuszną linię ma nasza władza" - czas dojazdu z Rzeszowa w 2 godz. i wizualizacja 3 poziomowego dworca (może z metrem pod spodem i SKM powyżej) budzi podziw
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36897
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Umówmy się: istnienie tego tematu opiera się na założeniu odłożenia na bok rozważań o ogólnym sensie CPK. Zatem trzymajmy się ich, bo z jednym się zgadzam: czy CPK powstanie, czy nie, to jest w tej chwili impulsem do prowadzenia jakichkolwiek analiz dalekosiężnych. Dobre i to (pomijając koszty, rzecz jasna).Paweł D. pisze: ↑30 sty 2020, 10:24Czy tylko ja odniosłem wrażenie, że to prezentacja o porcie, który nie wiadomo gdzie będzie i o dojazdach, które którędyś biec będą (ale się jeszcze zobaczy)? Jak powiedział klasyk: "słuszną linię ma nasza władza" - czas dojazdu z Rzeszowa w 2 godz. i wizualizacja 3 poziomowego dworca (może z metrem pod spodem i SKM powyżej) budzi podziw
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Masz rację, tylko ja po tej prezentacji oczekiwałem pewnych konkretów, choćby pozwalających się zorientować o przebiegu proponowanych linii czy w ogóle miejscu lokalizacji portu. O tym, że KDP powinna istnieć i łączyć miasta A, B i C dyskutować oczywiście można, tylko z CPK zaczyna mieć to luźny związek.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27649
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Miejsce lokalizacji portu wskazane jest na stronach 21 i 24 SSL. Proponowane przebiegi linii są wskazane na kilkudziesięciu arkuszach w skali 1:50000. Cel dokumentu został określony na stronie 6. Ja jednak sugerowałbym, aby zapoznawać się chociażby pobieżne z linkowanymi materiałami, zanim zacznie się je dyskredytować.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Widzisz, mnie jako osobie mającej dom w pobliżu planowanej inwestycji najbardziej interesują szczegóły. I patrząc na mapkę z korytarzem linii 85, ciąg 9 arkusz 1 zobaczyłem jedynie strzałki. Ale ok, doceniam wkład pracy autorów opracowania ale czekam na szczegóły lokalizacyjne i dojazdowe.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26976
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dla mnie największą wadą jest brak ujęcia wariantu z rozwojem Okęcia. To czyni analizę nierzetelną na etapie założeń.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 5940
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
A mnie zastanawia inna rzecz. Czy aby na pewno za dziesiąt lat będziemy latać tylko więcej i więcej. Wystarczy że pojawi się akcyza na paliwo lotnicze plus trochę wymogów środowiskowych i to padnie. Tak jak padły Concordy i w sumie nikt za tym nie płacze.
Akcyza to pikuś, może ze +20 %. A co jeśli ceny ropy wzrosną do np. ~150 $/bbl (obecnie ~50 $/bbl) tj. +200%, bo czemu nie? Już było tyle. Oil peak i takie tam.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Na ten moment szumne zapowiedzi, a skończy się na niczym. Lotnisko jak lotnisko, ale sieć kolejowa z prawdziwego zdarzenia mogłaby postać. Niestety dobrze wiemy, że to tego nie dojdzie. Generalnie mamy ogromne problemy bieżącą realizacją modernizacji linii kolejowych, ETCS 2 który miał być sukcesywnie wdrażany zasadniczo leży.
Nawet gdyby CPK powstało - koszty inwestycji mogą być niewspółmierne do korzyści. Linie z Vmax=160-250 km/h zostały by przyjęte ciepło przez pasażerów, ale... ile osób by jeździło na to lotnisko? Szczerze - ja nie wiem, ale też nie trafiłem na rzetelne analizy popytu. Mogłoby się okazać, że te Highspeedy świeciłyby pustkami. (Przy założeniu taktu co 1h, bo to jest minimum akceptowalne dla pociągów IC) Trzeba by było rozważyć pociągi 4 członowe z możliwością łączenia w trakcję (8-12 członów) - nie, żadne podmiejskie ED74. Norwedzy mają coś takiego - NSB Class 71.
Jedną z wad na etapie projektowym jest też brak podejścia do rozwiązania problemów z niewydolnymi węzłami. Mowa o przesuwanej ciągle modernizacji linii Średnicowej.
No i oczywiście założenie, że potoki na Okęciu wygasną jest szalenie błędnym założeniem.
Nawet gdyby CPK powstało - koszty inwestycji mogą być niewspółmierne do korzyści. Linie z Vmax=160-250 km/h zostały by przyjęte ciepło przez pasażerów, ale... ile osób by jeździło na to lotnisko? Szczerze - ja nie wiem, ale też nie trafiłem na rzetelne analizy popytu. Mogłoby się okazać, że te Highspeedy świeciłyby pustkami. (Przy założeniu taktu co 1h, bo to jest minimum akceptowalne dla pociągów IC) Trzeba by było rozważyć pociągi 4 członowe z możliwością łączenia w trakcję (8-12 członów) - nie, żadne podmiejskie ED74. Norwedzy mają coś takiego - NSB Class 71.
Jedną z wad na etapie projektowym jest też brak podejścia do rozwiązania problemów z niewydolnymi węzłami. Mowa o przesuwanej ciągle modernizacji linii Średnicowej.
No i oczywiście założenie, że potoki na Okęciu wygasną jest szalenie błędnym założeniem.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26976
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Potoki na Okęciu wygasną jak tylko pójdzie pod deweloperkę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Rynek Lotniczy pisze: CPK ujawniło lokalizację Portu Solidarność
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!