Modernizacja Linii Średnicowej

Moderator: JacekM

Gdynianin
Posty: 672
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 25 sie 2023, 0:31

Wolfchen pisze:
24 sie 2023, 23:59
Gdynianin pisze:
24 sie 2023, 15:07
Polecam lekturę rozkładu jazdy. (...) To jak z tym spacerem z Reduty do RZS?
Jak już Łukasz wspomniał - zakładanie częstotliwości co do minuty na WKD + punktualność na rozgrzebanym WWK to bardzo optymistyczne spojrzenie na rzeczywistość ;)
1. Ewidentnie nie korzystasz z WKD. Od czasu zmiany częstotliwości na WKD z 24' do 30', opóźnienia są sporadyczne. Od kiedy zmniejszono częstotliwość, na palcach jednej ręki można policzyć dni z opóźnieniami. Stąd też obniżenie częstotliwości do co 20' w nadchodzącym rozkładzie
2. Na R8 opóźnienia się zdarzają częściej, ale to też nie są sytuacje codzienne. I jednak jest te 6 kursów na godzinę powoduje, że opóźnienia nie są aż tak odczuwalne

Łukasz
Posty: 11053
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 sie 2023, 8:32

A tak Btw to oni będą w każdym kursie pisać rozkaz na unieważnienie blokady, czy jednak jakoś systemowo to rozwiązali?
ŁK

Walas
Posty: 17217
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 25 sie 2023, 10:06

Łukasz pisze:
25 sie 2023, 8:32
A tak Btw to oni będą w każdym kursie pisać rozkaz na unieważnienie blokady, czy jednak jakoś systemowo to rozwiązali?
Tak jest cały czas
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8816
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 15 lut 2024, 10:26

W dzisiejszej Stołecznej artykuł o tym, że remont Średnicy po raz kolejny spada z rowerka:
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... adaja.html

Szkoda tylko, że tak wiele ważnych inwestycji (poprzecznych do Średnicy) jest nieustannych odkładanych, by być zrobionych w trakcie prac kolejarzy. Tyle lat mija, nic się nie zmienia, a tylko pasażerowie tracą.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 lut 2024, 21:29

Nie zdziwię się, jak za średnicę się wezmą za jakieś 10 lat, jak uporają się ze Wschodnim. Tym samym będziemy mieli 20 lat rozgrzebania średnicy. Minimum ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36835
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 mar 2024, 15:25

Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 mar 2024, 16:27

Generalnie uważam, że dla ruchu regionalnego odcinki czterotorowe na wylotach powinny być priorytetowe i ważniejsze od samej przepustowości linii średnicowej. Tylko trzeba przyjąć jasny układ, które kierunki jadą na średnicę, a które można przekierować na obwodową lub Główny. Z LK8 udało się praktycznie bezboleśnie, LK6 od lat pokazuje że ważniejsza jest częstotliwość i regularność od dowozu do samego centrum centrów.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 mar 2024, 8:05

Prawie bezboleśnie? Znani mi pasażerowie LK8 raczej by tej tezy nie potwierdzili, nie potwierdza jej także tłok w porannych tramwajach odjeżdżających z PKP Rakowiec :P
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 11053
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 mar 2024, 8:13

Glonojad pisze:Prawie bezboleśnie? Znani mi pasażerowie LK8 raczej by tej tezy nie potwierdzili, nie potwierdza jej także tłok w porannych tramwajach odjeżdżających z PKP Rakowiec :P
Myślę, że to trochę brak umiejętności podróżowania. Akurat dojazd do M2 na Młynowie powinien rozwiązywać większość problemów. Jedyne usprawiedliwienie jest dla tych z S40, ale to przecież 1 kurs na godzinę.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 mar 2024, 8:49

Glonojad pisze:
12 mar 2024, 8:05
Prawie bezboleśnie? Znani mi pasażerowie LK8 raczej by tej tezy nie potwierdzili, nie potwierdza jej także tłok w porannych tramwajach odjeżdżających z PKP Rakowiec :P
Tłok to raczej świadczy o tym, że pasażerowie wykazali zdolności adaptacyjne i wciąż podróżują pociągami pomimo zmiany, co bardziej moją tezę potwierdza niż jej zaprzecza. Nie było też raczej panicznych artykułów redaktora Osowskiego w prasie o tym, jak to kulejarze wyżywają się na pasażerach, nikt zmiany nie odkręcał adhocowo po dwóch tygodniach, wszystko funkcjonuje w miarę poprawnie i bez większych problemów. Ostatecznie zaś koniec końców powinno liczyć się to, jaki układ i jakie działania pozwolą na maksymalizację liczby pax, którą układ kolejowy jest w stanie wtłoczyć do Warszawy, i wąskim gardłem tutaj jest raczej ruch mieszany na odcinkach wylotowych.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 mar 2024, 9:06

W mojej subiektywnej ocenie liczba pasażerów w pociagach na LK8 spadła summa summarum spadła, nawet podróż kiblami radomskimi (bo, jak logika nakazuje, najgorszy i najkrótszy tabor jeździ na najdłuższej trasie do drugiego miasta województwa) nie grozi podróżą na stojąco - choć to może być wrażenie złudne, wszak część podrózy bez wątpienia przejęły pociągi na krótsze trasy (choć jeżdżą razem).

Inna rzecz, że w ładny weekend miejsc rowerowych nie starcza a pani konduktor radośnie opowiada androny typu "nie powinno jechać rowerów więcej, niż jest stojaków" - skąd u licha mam, planując podróż, wiedzieć, ile tych miejsc w danym pociągu będzie skoro KM takich informacji nie ujawnia?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 mar 2024, 9:23

No bo wykonano tylko pół planu, czyli przekierowano pociągi ze średnicy, ale nie pozbyto się nieregularności związanej z ruchem mieszanym, więc trochę ciężko oczekiwać, że przyniesie to ekstra rezultaty. Przy czym jednak dołożono kursów dość zauważalnie, więc określanie łącznego potoku po frekwencji w pojedynczych pociągach nie musi być miarodajne.

Przy czym generalnie chodzi mi cały czas o rozwiązania tymczasowe i priorytetyzację działań w ramach WWK, a nie docelowe. Docelowo jednak widzę poza średnicą LK6, LK9 i S6 Zielonka - Błonie obukierunkowo skomunikowaną z S2 w Rembertowie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Paweł D.
Posty: 5600
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 mar 2024, 11:57

Do Błonia to nic więcej nie pojedzie niż KM łaskawie wyśle. Choć tradycyjnie burmistrz w swój program wyborczy wpisał rozszerzenie 2. strefy ZTM.

A co do średnicy, to jedynym realnym terminem jest już chyba tylko odmowa współpracy wiaduktu na Towarowej. O tym bodajże 2028 już nikt nawet nie wspomina.

Gdynianin
Posty: 672
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 12 mar 2024, 15:32

fik pisze:
12 mar 2024, 9:23
No bo wykonano tylko pół planu, czyli przekierowano pociągi ze średnicy, ale nie pozbyto się nieregularności związanej z ruchem mieszanym, więc trochę ciężko oczekiwać, że przyniesie to ekstra rezultaty. Przy czym jednak dołożono kursów dość zauważalnie, więc określanie łącznego potoku po frekwencji w pojedynczych pociągach nie musi być miarodajne.
Mamy więcej pociągów, w tym SKM. Ale też to co wspominasz - luki w odjazdach z/do Młynowa po ponad 20 minut bo akurat odjeżdża IC do Krakowa czy nawet Radomiak. Naturalnie występują one również w godzinach szczytu. Przykładowe odjazdy nie-przyspieszone i nie-IC z Młynowa: 16:21 - przerwa na IC - 16:39 - przerwa na Radomiaka - 17:03. Później pociągi w kierunku LK8 znów jadą co kilka, najmniej co ok. 10-15 minut.

Choć bardziej rażą luki po 20 minut kiedy przyspieszonego pociągu lub IC nie ma. Ale to chyba rozwiąże się po powrocie S40 na Główną. Np. 17:42-18:03 ze Służewca wynika z nałożeniu się dwóch tematów: od Jerozolimskich dołącza KML do Służewca, a później jest rezerwa na "zjazd" S40 na LK510.

Gdyby nie te luki - mielibyśmy na prawdę świetną ofertę kolei miejskiej na odcinku Gdańska-Służewiec.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 mar 2024, 16:46

Paweł D. pisze:
12 mar 2024, 11:57
Do Błonia to nic więcej nie pojedzie niż KM łaskawie wyśle. Choć tradycyjnie burmistrz w swój program wyborczy wpisał rozszerzenie 2. strefy ZTM.
Ten burmistrz, co to twierdzi, że ważniejsze są dla niego związki z Grodziskiem niż Warszawą i GPA wystarczy? :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ