: 14 cze 2006, 13:04
autor: Andrzej
Przedstawiam swój kolejny projekcik, wkomponowany w aktualne propozycje zmian dla Wawra, Rembertowa, Wesołej oraz postulat Sulejówka: (długie)
115 – Aleksandrów – Wiatraczna
Częstotliwość: 30/30/40 – solo i mega
* trasa obowiązująca w dni wolne poszerzona na cały tydzień
* między Dworcem Wschodnim a Wiatraczną linię 115 zastąpi linia 153
137 – Stara Miłosna, al. Jana Pawła, Trakt Brzeski, Wesoła, I Pułku Praskiego, Okuniewska, Cyrulików, al. Chruściela, Paderewskiego, Czwartaków, Mokry Ług.
Częstotliwość: 30/30/40 – solówki
* zachowany dojazd ze Starej Miłosnej do Urzędu Dzielnicy oraz z Wesołą
* dojazd ze Starej Miłosny i Wesołej do stacji PKP Wesoła oraz stacji SKM Rembertów
* dojazd z Rembertowa do stacji PKP Rembertów
* połączenie Wesołej do Starego Rembertowa
153 – Dworzec Wschodni/Lubelska, Bliska, Żupnicza, Chodakowska, Stanisławowska, Dwernickiego, (powrót: Mińska, Podskarbińska), Wiatraczna, al. Stanów Zjednoczonych, Grenadierów, Ostrobramska, Płowiecka, Czecha, Sejmikowa, Wydawnicza, Kaczeńca, Łysakowska, Korkowa, (powrót: Korkowa, Kościuszkowców, Czecha...), Wspólna, Zielona, Wspólna, Szosowa, Grzybowa, Komandosów, Ilskiego, przejazd kolejowy PKP Rembertów, Cyrulików, Szatkowników, Czerwonych Beretów, Frontowa, Republikańska, Rembertów AON, al. Chruściela, Paderewskiego, Czwartaków, Mokry Ług.
Częstotliwość: 30/30/40 – solówki
* połączenie Starego i Nowego Rembertowa z Wesołą/Zieloną oraz Marysinem i Wawrem
* przejęcie funkcji linii 305 w Marysinie
* przejęcie części trasy linii 183 od Zielonej do Marysina
* zastąpienie linii 115 do Dworca Wschodniego
* połączenie ulicy Ostrobramskiej z Kamionkiem oraz Dworcem Wschodnim
* w ramach rekompensaty, połączenie Nowego Rembertowa oraz części Wesołej z ulicą Ostrobramską po skierowaniu linii 514 przez Gocław
173 – Dworzec Wschodni/Lubelska, Bliska, Żupnicza, Chodakowska, Stanisławowska, Dwernickiego, (powrót: Mińska, Podskarbińska), Wiatraczna, Grochowska, Płowiecka, Marsa, Okularowa, Stepowa, Korkowa, Wspólna, Zielona, Niemcewicza, I Pułku Praskiego, Armii Krajowej, Sulejówek: Moraczewskiego, al. Piłsudskiego, Warszawa: al. Jana Pawła, Stara Miłosna.
Częstotliwość: 30/30/40 – solówki
* przejęcie trasy linii 137 od Urzędu Dzielnicy Wesoła do Dworca Wschodniego
183 – Wiatraczna, Grochowska, Płowiecka, Marsa, Ilskiego, Komandosów, Grzybowa, Szosowa, Wspólna, Zielona, Brata Alberta, Zielona – Osiedle.
Częstotliwość: 30/30/40 – solówki i wielkopojemne
* zapewnienie komunikacji w głębi rozbudowującego się Osiedla Zielona
733 – Wiatraczna, Grochowska, Płowiecka, Marsa, Okularowa, Stepowa, Korkowa, Wspólna, Zielona, Niemcewicza, I Pułku Praskiego, Armii Krajowej, Sulejówek: Moraczewskiego, al. Piłsudskiego, Paderewskiego, Grabskiego, Dworcowa (powrót: Dworcowa, Żeromskiego), przejazd kolejowy Sulejówek/Miłosna, Krasickiego, Staszica, (powrót: 3 Maja, Głowackiego, Krasickiego...), Bema, PKP Sulejówek/Miłosna, Armii Krajowej, Sulejówek – Miłosna/Długa.
Częstotliwość: 30/30/40 – wielkopojemne
* spełnienie postulatu miasta Sulejówek o uruchomienie linii z Sulejówka/Miłosnej do Wiatracznej
* niejako zastąpienie linii 173 w ciągu Zielona, Marysin, Grochów, Wiatraczna.
Linie: 119 (Młynów – Międzylesie), 147 (Emilii Plater – Międzylesie), 151 (likwidacja), 327 (Szatkowników – Tarchomin), 359 (likwidacja), 410 (likwidacja), 507 (Nowe Bemowo –
Gocław), 514 (przez Gocław, z częstotliwością 12 – 15/30/20; na Gocławiu zagęszczenie częstotliwości) – wg projektu ZTM.
Ewentualnie:
305 – Falenica, trasa 142, podjazdy do przychodni Strusia, Wiatraczna ( z przywróceniem zabranej 3 brygady, która jeździ teraz jako wtyczka na 115)
Zmiany częstotliwości linii:
Wszystkie linie przyspieszone stałe kursujące Trasą Łazienkowską ( z wyłączeniem 502) co 20 minut w weekend (zwłaszcza 515 po wydłużeniu trasy, a także w celu utrzymania przesiadek z Mokrego Ługu ze 137 i 153 oraz 525 po uruchomieniu 153 w relacji Czecha – Ostrobramska).
Koordynacje linii:
137 i 153 – od Mokrego Ługu do al. Chruściela
173 i 733 – od al. Piłsudskiego do Wiatracznej
153 i 173 – od Dworca Wschodniego do Wiatracznej
115 i 153 – na Kościuszkowców
173 i 733 oraz 514 w Wesołej, w weekend
153 i 173 oraz 123 od Dworca Wschodniego do Wiatracznej w weekend
115 i 142 – w weekend w Aleksandrowie
Brygady:
Po przekształceniach na liniach 115, 137, 153, 173, 183 bilans wozów wychodzi na zero.
Jeśli zaś chodzi o:
514, to trzeba by postarać się o ucałodziennie 2 dodatków z dnia roboczego albo pozostawić obecną częstotliwość, jak ZTM miał pierwotnie w zamierzeniu.
733: sprawa wozów jest niewiadoma.. Z jedej strony znajdują się nowe brygady, np. na linię 720. Mają być też na ewentualną linię do Józefowa, ale np. już na przedłużenie 719 nie ma. Czy to zależy od zajezdni??
Tych co zdołają przeczytać czy przejrzeć to całe.. proszę o opinie, nim ewentualnie wyśle do ZTM.
Pozdrawiam.
: 14 cze 2006, 15:11
autor: Colony
I w tym momencie należy się zastanowić dlaczego tu przejazdy są przeszkodą, a w innych miejscach Warszawy nie są (vide Płudy i Choszczówka).
Bo tam zwyczajnie nie ma inne możliwości.
A projekt mi się podoba, tylko to
153 jest chyba za bardzo pokręcone. Ja verstehen, że ona ma byc wykorzystywana etapowo, ale jest po prostu mocno udziwniona. Chwali się oszczędnosc brygadowa. Jeszcze tylko pytanie. Czy 3 linie zmieszczą się na Mokrym Ługu?
: 15 cze 2006, 21:31
autor: Andrzej
Colony pisze:I w tym momencie należy się zastanowić dlaczego tu przejazdy są przeszkodą, a w innych miejscach Warszawy nie są (vide Płudy i Choszczówka).
Bo tam zwyczajnie nie ma inne możliwości.
A projekt mi się podoba, tylko to
153 jest chyba za bardzo pokręcone. Ja verstehen, że ona ma byc wykorzystywana etapowo, ale jest po prostu mocno udziwniona. Chwali się oszczędnosc brygadowa. Jeszcze tylko pytanie. Czy 3 linie zmieszczą się na Mokrym Ługu?
W projekcie dwie linie przejeżdżają przez przejazd, bo w innych dzielnicach też mogą (patrz na Wawer!)
Stanowisko ZTM jest takie, że dopuszcza czasem trasę przez tory.
Rembertów zabiega o linię łączącą oba jego osiedla, ale przedłużone wg ich pomysłu 153 o obecnej sporej częstotliwości (w perspektywie być może do Marysina) byłoby marnotrastwem.
Podobnie ZTM rozważa dowozowkę z Wesołej do SKM, a żeby do niej dowieść, to musi przez tory przejechać.
153 jest udziwnione, bo spełnia tą trasą sporo postulatów. Inaczej wymagane byłoby utworzenie jeszcze jakiejś jednej linii no i nowe brygady..
ale dojazd z Nowego Rembertowa do Ostrobramskiej będzie minalnie dłuższy niż teraz 514, a po południu będzie może porównywalnie, bo linia ominie wiecznie zakorkowany wiadukt na Marsa.
3 linie zmieszczą się na Mokrym Ługu, ponieważ
137 (30/30/40) + 153 (30/30/40) = jedna linia z Mokrego Ługu co 15/15/20
obecne 153 kursuje mniej więcej podobnie, więc ilość autobusów tam krańcujących byłaby taka sama.
: 15 cze 2006, 21:44
autor: Andrzej
R-11 Kleszczowa pisze:Andrzej pisze:marnotrastwem.
Podobnie ZTM rozważa dowozowkę z Wesołej do SKM, a żeby do niej dowieść, to musi przez tory przejechać.
Nie musi. Może pojechać przez Zieloną do pętli PKP Rembertów.
Wtedy nie dowiezie Wesołej, a głównie oto chodzi... (zwłaszcza obsługa Pl. Wojska Polskiego).
Poza tym byłoby trochę dłużej, no i Zieloną ma dowieść 183 oraz 514.
Zamiast dubla lepsze wydaje mi się połączenie zupełnie nową trasą.