Strona 9 z 10
Rozkłady tramwajowe - 2023
: 02 lis 2023, 19:54
autor: pawcio
Ale przepisy nakładają na pracodawcę podejmowanie działań minimalizujących ryzyko wypadków w pracy. Wiec podejmuje zapewniając pracownikom odpowiednie przeszkolenie stanowiskowe.
Rozkłady tramwajowe - 2023
: 02 lis 2023, 22:37
autor: Paweł D.
A kurs Marszałkowską i al.Solidarności
R do przystanku METRO MARYMONT
T do krańca TARCHOMIN KOŚCIELNY
M do przystanku WORONICZA
Z do CM.WŁOSKI dalej do zajezdni "ŻOLIBORZ"
Y do CM.WŁOSKI dalej do zajezdni "ŻOLIBORZ"; kurs Marszałkowską i al.Solidarności
A jednak się da wpisać trasę zjazdu w rozkład...
Czy w niedzielnym rozkładzie 1 w kierunku Annopola nie brakuje trochę kursów?
Rozkłady tramwajowe - 2023
: 02 lis 2023, 22:39
autor: Krzysztof_J
Ja bym jednak nie szukał analogii między tramwajami a samochodami, bo w przypadku aut technika prowadzenia wszystkich modeli jest w zasadzie taka sama i na przestrzeni lat praktycznie się nie zmieniała (chyba jedyna duża różnica to rodzaje skrzyni biegów).
A z tramwajami jest chyba trochę inaczej - teoretycznie może trafić się np. zatrudniony niedawno motorniczy z R-4, który do tej pory jeździł tylko 105Na i nagle jak ma podciągać hipolita, to może mieć z tym problem, bo nigdy nie miał do czynienia z takim rodzajem wagonów. Zgodzę się z tym, że raczej bez sensu jest wymóg osobnych szkoleń na każdy typ (zwłaszcza jeśli różnią się np. tylko długością), ale chyba dobrze, by każdy motorowy zapoznał się z przynajmniej niektórymi wagonami z ręcznym zadajnikiem (stopiątką każdy jeździ już na kursie).
Rozkłady tramwajowe - 2023
: 03 lis 2023, 6:06
autor: pawcio
Na kursie są też swing i jazz Duo. Dziwny to jest wewnętrzny podział na to, które typy taboru muszą mieć odrębne przeszkolenie, a które się mieszczą w ww. kategoriach.
Rozkłady tramwajowe - 2023
: 03 lis 2023, 8:13
autor: Autobus Czerwon
W niektórych miastach w których eksploatowano helmuty, były wozy w których nastawnik jazdy funkcjonował normalnie, tj. do przodu jazda, do tyłu hamowanie, ale często po tej samej sieci jeździy wozy które miały na odwrót. Do niedawna było tak chyba m.in. w Łodzi. O żadnym wypadku spowodowanym tym nigdy nie słyszałem, tak samo jak o tym żeby tymi wozami jeździły 2 odrębne grupy motorniczych. A na logikę jest to dużo bardziej ryzykowne niż pociągnięcie wozem 30 metrów bez przeszkolenia na pętli bez pasażerów, gdzie przecież wszystko funkcjonuje niemal identycznie.
Rozkłady tramwajowe - 2023
: 03 lis 2023, 10:16
autor: Krzysztof_J
pawcio pisze: ↑03 lis 2023, 6:06
Na kursie są też swing i jazz Duo. Dziwny to jest wewnętrzny podział na to, które typy taboru muszą mieć odrębne przeszkolenie, a które się mieszczą w ww. kategoriach.
To chyba musieli coś w miarę niedawno zmienić, bo z tego co jakiś czas temu słyszałem, to nie było Swinga ani typ bardziej Jazza na kursie (co mnie właśnie mocno zdziwiło), dopiero w ramach szkoleń wewnętrznych. Skoro tak jest, to może dodać jeszcze przynajmniej krótką jazdę na delfinie/hipolicie oraz Hyundaiu i wtedy taka osoba znałaby w zasadzie każdy rodzaj taboru (przynajmniej na potrzeby podciągania).
Autobus Czerwon pisze: ↑03 lis 2023, 8:13
W niektórych miastach w których eksploatowano helmuty, były wozy w których nastawnik jazdy funkcjonował normalnie, tj. do przodu jazda, do tyłu hamowanie, ale często po tej samej sieci jeździy wozy które miały na odwrót. Do niedawna było tak chyba m.in. w Łodzi. O żadnym wypadku spowodowanym tym nigdy nie słyszałem, tak samo jak o tym żeby tymi wozami jeździły 2 odrębne grupy motorniczych. A na logikę jest to dużo bardziej ryzykowne niż pociągnięcie wozem 30 metrów bez przeszkolenia na pętli bez pasażerów, gdzie przecież wszystko funkcjonuje niemal identycznie.
Nie wiem, jak było w przypadku tych helmutów, ale w dawniejszych czasach (lata 60) w niektórych miastach przy okazji modernizacji czasem zastępowano klasyczną korbę nastawnika kierownicą z samochodu i były wypadki, że motorniczy odruchowo chciał skręcić w prawo, tym samym przyspieszając, co kończyło się np. wykolejeniem (w Warszawie był taki przypadek z wagonem PN na placu Zbawiciela za czasów ronda tramwajowego, bo motorniczy zagadał się z pasażerem, podobne bywały też w innych miastach).
Rozkłady tramwajowe - 2023
: 03 lis 2023, 11:08
autor: Bywalec
Krzysztof_J pisze: ↑03 lis 2023, 10:16
pawcio pisze: ↑03 lis 2023, 6:06
Na kursie są też swing i jazz Duo. Dziwny to jest wewnętrzny podział na to, które typy taboru muszą mieć odrębne przeszkolenie, a które się mieszczą w ww. kategoriach.
To chyba musieli coś w miarę niedawno zmienić, bo z tego co jakiś czas temu słyszałem, to nie było Swinga ani typ bardziej Jazza na kursie (co mnie właśnie mocno zdziwiło), dopiero w ramach szkoleń wewnętrznych.
Swing 120Na oraz Jazz 128N od wielu, wielu lat są na kursie.
Rozkłady tramwajowe - 2023
: 03 lis 2023, 11:13
autor: Paweł D.
Czy można mieć gorącą prośbę o przeniesienie tej dyskusji we właściwe miejsce co pozwoli wrócić do meritum? Z góry dziękuję.
Organizacja pracy motorniczych - podciągacze i nie tylko
: 03 lis 2023, 11:57
autor: pawcio
A proszę bardzo.
Organizacja pracy motorniczych - podciągacze i nie tylko
: 12 lis 2023, 12:50
autor: konri
Chyba uważacie, że motorniczowie muszą być bardzo ograniczeni jeśli wymagają długiego szkolenia w celu podciągnięcia 30m tramwaju innego typu niż ten którym jeżdżą na codzień. Lub firma ma o nich takie zdanie.
W MZA były swego czasu szkolenia na elektryki zakończone podpisem przy swoim nazwisku w tabelce (pokazanie co do czego, podjazd pod ładowarke i zrobienie kółka po placu).
W praktyce jeśli jest taka potrzeba, a kierowca bez szkolenia nie protestuje to pojedzie elektrykiem.
Rozkłady tramwajowe - 2023
: 12 lis 2023, 16:09
autor: MisiekK
pawcio pisze: ↑03 lis 2023, 6:06
Na kursie są też swing i jazz Duo. Dziwny to jest wewnętrzny podział na to, które typy taboru muszą mieć odrębne przeszkolenie, a które się mieszczą w ww. kategoriach.
Jest to efekt błędów założeniowych przy zakupach taboru. Gdyby wymagano konkretnego sposobu prowadzenia i konkretnego wyglądu pulpitu (zamiast późniejszych zlotów związkowców, patronów etc) to nie byłoby potrzeby pierdyliardów doszkoleń na typy wagonów. W autobusach ten temat dawno rozwiązano - do którego się nie wsiądzie to podstawowe elementy konieczne do prowadzenia pojazdu są w tym samym miejscu bez różnicy jaki jest typ pojazdu i jaki jest jego producent.
Organizacja pracy motorniczych - podciągacze i nie tylko
: 12 lis 2023, 16:58
autor: Kelly
Może gdyby dopuszczono ludzi którzy tym jeżdżą, a nie teoretyków to nie było by takich śmieci jak jedna piasecznica w hundaju czy ujemnie pochylona szyba w jazzie.
Organizacja pracy motorniczych - podciągacze i nie tylko
: 12 lis 2023, 17:35
autor: KwZ
Ale kto ma być przedstawicielem motorniczych jak nie ich związek zawodowy? Kogo sobie wybrali, teoretyków?
Organizacja pracy motorniczych - podciągacze i nie tylko
: 12 lis 2023, 21:16
autor: primoż
Popełniasz błąd w założeniu. Związki zawodowe są przedstawicielami interesów i interesików swoich członków, a nie ogółu motorniczych
Organizacja pracy motorniczych - podciągacze i nie tylko
: 12 lis 2023, 21:20
autor: Łukasz
Z drugiej strony to na szczęście też nie motorniczowiei kierowcy zarządzają, bo zwykle nie umieją dostrzec nawet czubka swojego nosa, nie mówiąc już o szerszym i abstrakcyjnym spojrzeniu, co zostało znakomicie ukazane w tej dyskusji.