Strona 9 z 29

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 18 maja 2024, 16:59
autor: Bastian
Łukasz pisze:
18 maja 2024, 16:33
Nie wszyscy jeżdżą pod kolumnę. Ogólnie też można M1 plus M2 a nawet piechotą
Nie umiem tego na poważnie skomentować :boohoo:
Łukasz pisze:
18 maja 2024, 16:33
(nie licząc szczytu)
W zasadzie w tym miejscu mogę po prostu przestać komentować :twisted:

Re: Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 18 maja 2024, 17:26
autor: Łukasz
Rozumiem że wydłużenie 1 też jest gorsze politycznie niż kursy skrócone dziewiątki do Pl.Narutowicza od Okęcia?

Re: Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 18 maja 2024, 17:29
autor: Łukasz
Bastian pisze:
Łukasz pisze:
18 maja 2024, 16:33
Nie wszyscy jeżdżą pod kolumnę. Ogólnie też można M1 plus M2 a nawet piechotą
Nie umiem tego na poważnie skomentować :boohoo:
Łukasz pisze:
18 maja 2024, 16:33
(nie licząc szczytu)
W zasadzie w tym miejscu mogę po prostu przestać komentować :twisted:
Wyciąłeś argumenty, a potem się dziwisz, że nie rozumiesz. Ogólnie to mam w ogóle wrażenie, że ostatnio mało rozumiesz - co oczywiście nie znaczy, że masz rację. Widzę, że wracają stare zwyczaje.

Re: Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 18 maja 2024, 17:37
autor: Łukasz
pawcio pisze: Nawet gdyby, to wciąż do rozwiązania jest zagadka, dokąd od pl. Bankowego puścić pięć slotów z pl. Zbawiciela (Nowowiejska, Służewiec, Wyścigi, dwa razy Wilanów).
O tym Służewcu to tak imo wcale mocno nie trzeba pamiętać, kluczowe jest Wierzbno i może kawałek Puławskiej (i to ten bez 222 czy 138). Sam jeżdżę czasem 18 zamiast metrem, ale sensu to żadnego nie ma, bo można spokojnie pójść coś zjeść w centrum i dogonić 18 metrem na Wierzbnie. Raczej na skręcie przy Krolikarni są pustki. Nawet jeśli 18 jest niezabieralna na Służewcu, to przy skręcie są wolne siedzące - a jej rola ciągle spada, bo co święto, kiedy rzeczywiście może lepiej jechać bezpośrednio, to jest zawieszona.

Na Służewcu bardziej jest potrzebny slot na JPII, stąd skręt na Feminie, co jest już trochę nawiązaniem futurystycznym. Jeszcze bardziej futurystycznym jest skręt na Bankowym w lewo, przy Feminie w prawo i powrót Stawkami jako drugie pół 35.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 18 maja 2024, 19:19
autor: primoż
Georg pisze:
18 maja 2024, 16:53
Link Gdynianina opisywał plan wydłużenia tramwaju do Os. Ruda. Nawet gdyby wybudowano tory, to pojechałaby tam pewnie 15.
Ale to źle, że pojechałoby 15?
Łukasz pisze:
18 maja 2024, 17:37
Na Służewcu bardziej jest potrzebny slot na JPII, stąd skręt na Feminie, co jest już trochę nawiązaniem futurystycznym. Jeszcze bardziej futurystycznym jest skręt na Bankowym w lewo, przy Feminie w prawo i powrót Stawkami jako drugie pół 35.
Jako pasażer dość często korzystający z 17 i 33 nie bardzo widzę korzyści z relacji skrętnej na Feminie, albowiem według moich obserwacji jednak większość pasażerów jedzie dalej na północ niż przesiada się na Trasę W-Z. Pomimo mojej niechęci do uruchamiania nowych szynowych relacji skrętnych to chyba prędzej zrozumiałbym utworzenie takowej na DWC, gdyby była odpowiednia infrastruktura, bo tam faktycznie prawie cały tramwaj potrafi się wyludnić na rzecz przesiadki na Alej Jerozolimskie i linii średnicowej.

Natomiast jeśli nowe 4 skrętne przy Kinie Biedronka miałoby być kosztem ścięcia RJ 17, to jestem temu pomysłowi więcej niż przeciwny🖕

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 18 maja 2024, 20:01
autor: Bywalec
Łukasz pisze:
18 maja 2024, 17:26
Rozumiem że wydłużenie 1 też jest gorsze politycznie niż kursy skrócone dziewiątki do Pl.Narutowicza od Okęcia?
Oczywiście. Zabierając 1 zabierasz potencjalną tarczkę dla krzykaczy (o zgrozo dla ZTM taka relacja może mieć wzięcie choć nie pasuje do obecnej wizji układu sieci). Zabierając kursy skrócone 9 krzykacz nie zauważy różnicy.

Re: Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 18 maja 2024, 20:33
autor: Łukasz
Bywalec pisze:
Łukasz pisze:
18 maja 2024, 17:26
Rozumiem że wydłużenie 1 też jest gorsze politycznie niż kursy skrócone dziewiątki do Pl.Narutowicza od Okęcia?
Oczywiście. Zabierając 1 zabierasz potencjalną tarczkę dla krzykaczy (o zgrozo dla ZTM taka relacja może mieć wzięcie choć nie pasuje do obecnej wizji układu sieci). Zabierając kursy skrócone 9 krzykacz nie zauważy różnicy.
Na razie zauważyli brak 15 :) I tak źle, i tak niedobrze.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 18 maja 2024, 20:48
autor: pawcio
Sprawdźcie, jak koordynacja 3+6 na Gocławku wychodzi na Okęciu i na odwrót. Bo to niestety byłby to eszelon Okęcie-Goclawek.

Re: Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 18 maja 2024, 21:02
autor: Łukasz
pawcio pisze:Sprawdźcie, jak koordynacja 3+6 na Gocławku wychodzi na Okęciu i na odwrót. Bo to niestety byłby to eszelon Okęcie-Goclawek.
Czyli jak 9 ;p

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 19 maja 2024, 2:27
autor: primoż
pawcio pisze:
18 maja 2024, 20:48
Sprawdźcie, jak koordynacja 3+6 na Gocławku wychodzi na Okęciu i na odwrót. Bo to niestety byłby to eszelon Okęcie-Goclawek.
Jak się nie obrócisz... :term:

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 23 maja 2024, 9:15
autor: Krzysztof_J
Tramwajowa linia uzupełniająca 73 będzie jeździła (w kierunku Kawęczyńska -Bazylika) z Czynszowej przez Stalową, 11 Listopada, Targową, Kijowską, al. Tysiąclecia i Kawęczyńską do pętli Kawęczyńska-Bazylika, (a w kierunku Czynszowa) wyjedzie z pętli Kawęczyńska- Bazylika i przez al. Tysiąclecia, Kijowską, Targową, 11 Listopada, Stalową, Środkową, Wileńską i Czynszową dojedzie do pętli Czynszowa.

Tramwaje linii 13 i 23 nie będą jeździły, a kursujące według specjalnych rozkładów linie nr 18, 20, 26 pojadą zmienionymi trasami:

18 (w obu kierunkach) dojedzie do Placu Bankowego i skręci w al. Solidarności i dalej pojedzie Targową, Ratuszową , Jagiellońską do pętli Żerań FSO.

20 (w obu kierunkach) z al. Solidarności skręci w al. Jana Pawła i przez Słomińskiego, Starzyńskiego i Jagiellońską dojedzie do zajezdni Żerań FSO.

26 (w obu kierunkach) z al. Solidarności pojedzie w al. Jana Pawła i przez Słomińskiego, Starzyńskiego, Jagiellońską, Ratuszową, Targową, i Zamoyskiego do zajezdni Wiatraczna.
O kwestiach językowych już było w innym temacie, ja chciałbym zwrócić uwagę na samo meritum.
Dlaczego 23 nie mogłoby po prostu pojechać od Feminy jak 26 (i potem skręcić w 11 Listopada), a na Kawęczyńską wydłużyć 28? Wtedy też nie byłoby potrzebne 73.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 23 maja 2024, 9:25
autor: Paweł D.
Tylko czy dubel 26 na trasie objazdowej byłby potrzebny? Tłumów w takim 23 bym się nie spodziewał, a kilometrów do zrobienia by było.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 23 maja 2024, 9:28
autor: pawcio
A jeszcze Wileński byłby ominięty.

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 23 maja 2024, 19:18
autor: Autobus Czerwon
Chyba tylko w Warszawie da się zastąpić 4 linie tramwajowe jeżdżące co 15 minut (16 kursów/h, 3200 miejsc/h) jedną linią autobusową jeżdżącą co...15 minut xD (4 kursy/h, 520 miejsc/h).

Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2024

: 23 maja 2024, 19:23
autor: Łukasz
Autobus Czerwon pisze:
23 maja 2024, 19:18
Chyba tylko w Warszawie da się zastąpić 4 linie tramwajowe jeżdżące co 15 minut (16 kursów/h, 3200 miejsc/h) jedną linią autobusową jeżdżącą co...15 minut xD (4 kursy/h, 520 miejsc/h).
Dziś ok. 16 zamiast 17, 18 i 31 kazali korzystać ze 138.