Lazurowa - al. 4 Czerwca 1989
Moderator: Wiliam
- Thompson04
- Posty: 202
- Rejestracja: 27 maja 2009, 19:36
- Lokalizacja: Bemowo Jelonki
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jest to wysoce prawdopodobne, bo ta trasa dostała pieniądze unijne przesunięte z I części wschodniego odcinka śródmiejskiego fragmentu systemu obwodnic.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Lipa. Radni dostaną projekt zmian w WPI zakładający budowę NowoLazurowej od węzła "Salomea" do Posagu 7 Panien. Dalej ruch pójdzie wiaduktem w ciągu Gierdziejowskiego - Mory budowanym przez GDDKiA w ramach S8
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dobre i to, chociaż mnie się podpięcie do węzła Salomea wcale, ale to wcale nie podoba. Powinien być przejazd bez możliwości wjazdu (ew. z częścią relacji do Alei Jerozolimskich, ale już nie od Wolicy!) dopięty do Jutrzenki i dalej do 17 stycznia X Grójeckiej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36945
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... ntrum.html
Dwa razy szybciej z Ursusa do centrum
Jarosław Osowski
2009-09-11, ostatnia aktualizacja 2009-09-10 23:16
Radość w Ursusie po decyzji ratusza o przyznaniu 185 mln zł na budowę ul. Nowolazurowej. Dzięki niej czas przejazdu z tej dzielnicy do Śródmieścia skróci się o połowę. W zamian nie będzie jednak m.in. nowych ulic wokół Stadionu Narodowego na Pradze.
Profesjonalne badania na temat arterii łączącej Włochy i Ursus z Bemowem prezentowała wczoraj firma Ebejot. W ostatnich latach zbudowała większość nowych bloków w Ursusie. To osiedla z 3,5 tys. mieszkań głównie w południowej części dzielnicy, w Skoroszach. - Korki mamy coraz dłuższe, wydostać się rano z Ursusa i wrócić wieczorem to dla nas główny problem - mówił prezes Ebejotu Andrzej Jaczewski.
Czas warty 150 mln zł
Obliczenia przygotowało Biuro Planowania Rozwoju Warszawy - Już dziś mamy paraliż komunikacyjny Włoch i Ursusa, a będzie jeszcze gorzej, bo według prognoz liczba mieszkańców w tych dzielnicach wzrośnie do 2015 r. o połowę - powiedział Zbigniew Ujazdowski z BPRW. Jego zdaniem, nie licząc Tarchomina, gdzie trwa już budowa mostu Północnego, Ursus ma najgorszy spośród 18 dzielnic dojazd do centrum. - Przepustowość Al. Jerozolimskich została przekroczona. Kierowcy desperacko przedzierają się skrótami z betonowych płyt albo czekają nawet 10 min. na otwarcie szlabanu na przejeździe kolejowym w Gołąbkach - dzielił się obserwacjami, które BPRW przez dwa miesiące prowadziło w porannym szczycie.
- Mamy dość stania w korkach w tunelach na Dźwigowej! Na codzienne dojazdy na Bielany tracę nawet trzy godziny - oblicza Jacek Kosobucki ze społecznego komitetu, który popiera budowę nowego wyjazdu z Ursusa i Włoch. Zbigniew Ujazdowski oblicza, że nowa arteria to dla mieszkańców Skoroszy aż 150 mln zł oszczędności rocznie. Tyle warty jest ich czas, który tracą w korkach, bo brakuje przedłużenia ul. Lazurowej wzdłuż granicy między Włochami a Ursusem od Połczyńskiej na Bemowie do Al. Jerozolimskich.
Na zachodzie będą zmiany
Do niedawna miasto rezerwowało na tę trasę 12 mln zł. Dopiero w tym tygodniu zdecydowało o przyznaniu 185 mln zł. Jest szansa, że przekaże je Unia Europejska. Powinno to wystarczyć na pierwszy odcinek nowej, dwujezdniowej ulicy od Al. Jerozolimskich do ul. Posag 7 Panien na terenie dawnej fabryki traktorów. Dzięki niedawnemu porozumieniu ratusza z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad tędy kierowcy przejadą do ul. Gierdziejowskiego przedłużonej do Połczyńskiej przez dodatkowy wiadukt nad budowaną właśnie trasą ekspresową S8. Wczoraj Mieczysław Reksnis, dyrektor miejskiego biura komunikacji i drogownictwa, powiedział "Gazecie", że od razu powstałby też bezkolizyjny węzeł ul. Nowolazurowej z Al. Jerozolimskimi i planowaną przez GDDKiA nową wylotówką z Warszawy omijającą Raszyn i Janki.
- Stoczyliśmy wielką batalię o pieniądze na Nowolazurową. To była droga przez mękę - chwalił się wczoraj radny Michał Grodzki z PiS. Niestety, nowa trasa dla Ursusa powstanie kosztem ulic na Pradze. Według ostatnich planów przed Euro 2012 ratusz planował wytyczenie biedaobwodnicy Stadionu Narodowego od Grochowskiej przez Trasę Tysiąclecia do Kijowskiej, a po jej przedłużeniu do Zabranieckiej i Radzymińskiej. Ostatecznie pieniędzy wystarczy tylko na krótki odcinek Kijowskiej między Dworcem Wschodnim a Targówkiem Przemysłowym.
Co na to Jacek Kosobucki lobbujący za Nowolazurową? - Nie wolno zatrzymywać inwestycji szykowanej od czterech lat z powodu kryzysu. Jest już dla niej decyzja lokalizacyjna, są nawet uzgodnienia z koleją. Prace przy wiaduktach nad torami PKP można zaczynać od razu.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Fajnie ale idiotyzmem jest ten wariant oszczędnościowy czyli skierowanie ruchu na Gierdziejewskiego
 ](*,)](./images/smilies/eusa_wall.gif)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wręcz przeciwnie - ciąg jest 1x4 do 2x2, więc przepustowość zachowa, a może nie będzie wykorzystywany przez ruch ponadmiejski dzięki temu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36945
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Chyba przeciwnie?Glonojad pisze:może nie będzie wykorzystywany przez ruch ponadmiejski dzięki temu

Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dlaczego? Jednym z problemów Nowolazurowej jest możliwość wykorzystywania jej jako skrótu (zamiast jazdy S2 przez Konotopę). "Udziwiniony" przejazd przez Ursus Północny uantryatrakcyjni przejazd.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Ale ten wariant moim zdaniem nie odciąży w tak znaczący sposób ciągu Chrobrego - Globusowa - Dźwigowa co wariant oryginalny będący naturalnym przedłużeniem Lazurowej.Glonojad pisze:Wręcz przeciwnie - ciąg jest 1x4 do 2x2, więc przepustowość zachowa, a może nie będzie wykorzystywany przez ruch ponadmiejski dzięki temu.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Niby dlaczego?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Czysto hipotetycznie. Potrzebuję samochodem przejechać z Tesco przy Górczewskiej do ratusza Włoch czyli zasadniczo realizuję podróż Jelonki - Włochy - Okęcie (w perspektywie dalszy Mokotów). Wjadę na Lazurową i komfortowo dostaję się w rejon węzła z Trasą S-W. Hop i jestem na Łopuszańskiej. Przy wariancie minimum czas wydłuża się znacznie. Zobacz - kto z jadących Powstańców Śląskich będzie chciał tak bardzo nadrabiać drogi jadąc Połczyńską (szczególnie w powrotną drogę gdzie jest zakaz skrętu w lewo w PŚ) aż do Mor żeby dostać się drogą do Ursusa i dopiero jechać na Okęcie, MokotówGlonojad pisze:Niby dlaczego?

Dalej - Skorosze też nie skorzystają - nadal będą jechać na Wolę przez Włochy bo im się zwyczajnie nie opłaci nadrabiać drogi przez Gołąbki... Zasadniczo zostaną z tym co mają

Oczywiście zgadzam się, że ciąg Nowolazurowej byłby pokusą dla skracania sobie drogi tranzytowej ale to jeszcze nie znaczy, że trzeba tworzyć niedogodności dla mieszkańców...
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27023
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
E tam. Czas będzie ewidentnie krótszy, mimo nadłożenia drogi - nie takie objazdy się w Warszawie realizuje w praktyce.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.