Tramwajem za miasto?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 lis 2007, 9:02

Wolfchen pisze:Mam na myśli to, że obecnie w Ząbkach można zrobić ukłąd linii autobusowych i poczekać z linią tramwajową, która bardziej się przyda np. w Piasecznie
Czy Piaseczno jest zainteresowane budową tramwaju? Więc po co to porównywać, skoro są to dwie zupełnie różne sprawy? :>

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 09 lis 2007, 15:56

Jest zainteresowane, bo głownie ono zaczęło działać by zajezdnia została zwrócona Warszawie i by kapucynom czy innym zakonnikom dać coś innego.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lis 2007, 1:24

humptyangel pisze:
Bastian pisze: Natomiast tramwaj się zmieści bez problemu?
Tak. SISKOM wywalczył utrzymanie i tak nadjedzonej rezerwy pod Nowo-Ziemowita i rezerwę pod tramwaj aż do Ząbek w ciągu tej ulicy.
Półprawda. Dwie jezdnie, napowietrzna linia wysokiego napięcia i tramwaj się w tych liniach nie zmieszczą.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 10 lis 2007, 14:48

inż. Glonojad pisze:A Ząbki, w przeciwieństwie do władz Warszawy - chcą trasy tramwajowe budować.
Oby nie tak, jak "chcą budować" brakujące przystanki na 199. :|
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 10 lis 2007, 15:06

inż. Glonojad pisze:żeby dodać po jednostce na pociągi Tłuszcz - Wileniak co 10 minut, trzebaby tych jednostek kupić spooooro. Mniej więcej tyle, ile tramwajów na linię do Ząbek.
W sensie 3 jednostkowe pociągi co 10 minut?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lis 2007, 16:16

Co w sensie czego?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 10 lis 2007, 16:20

W sensie uruchomienia pociągów.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 lis 2007, 16:34

Chodziło mi o to, że żeby przewieźć pasażerów z hipotetycznego tramwaju - którzy się pojawią niezależnie od niego najprawdopodobniej - trze baby* wydłużyć pociągi do 3 jednostek. W związku z tym konieczny byłby zakup tychże jednostek, oraz autobusów przegubowe do obsługi linii dowozowej (co nie byłoby zagadnieniem banalnym na wąskich uliczkach Ząbek).

Konieczna infrastruktura to inna para kaloszy - ale modernizacja trasy kolejowej bynajmniej bezinwstycyjna nie jest, podobnie jak przystosowanie stacji do kilkukrotnie większych potoków pasażerskich.

* - (c) słownik Firefox :>
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 13 lis 2007, 3:17

inż. Glonojad pisze:
humptyangel pisze: Tak. SISKOM wywalczył utrzymanie i tak nadjedzonej rezerwy pod Nowo-Ziemowita i rezerwę pod tramwaj aż do Ząbek w ciągu tej ulicy.
Półprawda. Dwie jezdnie, napowietrzna linia wysokiego napięcia i tramwaj się w tych liniach nie zmieszczą.
Masz racje:
skablowanie linii WN to kolejne koszty tego przedsięwzięcia.
Problem powstał - gdzy w ramach tzw. "uwalania" drogi Nowo-Ziemowita, taka do niedawna była polityka władz miasta, burmistrz zezwolił na bezprawne poszerzenie cmętarza. Gdy w rezerwie pod droge były już groby -radnym nie pozostało nic innego jak taką samowlke usankcjonować zawężając rezerwe.
Kolejny krok to inwestor który postanowił pobudować coś z drugiej strony na swojej działace leżącej w rezerwie. wprawdzie aby dostać zgode musiał przedstawić studium poprowadzenia trasy 2x2 -co w sumie zrobił - tylko ze wtedy nikt jeszcze nie myślał o tramwaju.
I jest klops bo zmamiast rezerwy 60m jest rezerwa szerokości 32 m i to w okolicy węzła.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 15 lis 2007, 15:00

Wolfchen pisze:Hm, w Warszawie trasa będzie przez odludzia, ale w sumie nic lepszego się nie da zrobić...

PS. Nie da się jakoś tego zmniejszyć? Bo się strasznie strona rozjeżdża... 8-(
Da się. W załączniku daję wersję zmniejszoną
Załączniki
Dz_071114_2b.JPG

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36679
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 lis 2007, 15:06

Nie wiem, skąd wzięli tę mapkę, ja tylko mam nadzieję, że w rzeczywistości (o ile w ogóle) trasę zbudują na przedłużeniu Kijowskiej, nie Kawęczyńskiej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 lis 2007, 15:13

Bastian pisze:Nie wiem, skąd wzięli tę mapkę, ja tylko mam nadzieję, że w rzeczywistości (o ile w ogóle) trasę zbudują na przedłużeniu Kijowskiej, nie Kawęczyńskiej.
No, tak jest logiczniej... A może mają problemy z gruntami znowu? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36679
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 15 lis 2007, 15:21

Plany zresztą przewidują, OIDP, przebicie Kijowskiej do Zabranieckiej, więc absurdem byłoby przebijanie tunelu tylko tramwajowego gdzieś obok.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

tomkrt
Posty: 189
Rejestracja: 23 gru 2006, 12:12

Post autor: tomkrt » 15 lis 2007, 15:51

Spokojnie - już od dawna wiadomo że infograficy z prasy potrafią spaprać każdą mapę
chyba że się im stoi za plecami.

Wczoraj widziałem to opracowanie.

Tramwaj ma być przedłużony wzdłuż Nowo-Kijowskiej w pasie dzielącym jezdnie, przejść tunelem pod torami kolejowymi i wejść na poziom "0" węzła Nowo-Zabraniecka/Nowo-Kijowska, Nowo-Ziemowita. Potem wzdłuż Nowo-Ziemowita, do połączenia z obecną ks. Ziemowita w okolicy ul. Mieszka I, Dalej prosto aż do Ząbek w śladzie obecnej Ziemowita i planowanej Nowo-Ziemowita. Przed lasem w Ząbkach trasa tramwajowa odzieli się od drogi i pobiegnie 300 m na płónoc do pętli. Pętla była by przy obecnje drodze 634 (jadąc od ronda 631/634 to po lewej strony tuż przed początiem zabudowań.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 lis 2007, 16:22

tomkrt pisze:Tramwaj ma być przedłużony wzdłuż Nowo-Kijowskiej w pasie dzielącym jezdnie, przejść tunelem pod torami kolejowymi i wejść na poziom "0" węzła Nowo-Zabraniecka/Nowo-Kijowska, Nowo-Ziemowita. Potem wzdłuż Nowo-Ziemowita, do połączenia z obecną ks. Ziemowita w okolicy ul. Mieszka I, Dalej prosto aż do Ząbek w śladzie obecnej Ziemowita i planowanej Nowo-Ziemowita. Przed lasem w Ząbkach trasa tramwajowa odzieli się od drogi i pobiegnie 300 m na płónoc do pętli. Pętla była by przy obecnje drodze 634 (jadąc od ronda 631/634 to po lewej strony tuż przed początiem zabudowań.
No, przynajmniej jeden porządny opis. Troszkę lepszy przebieg, ale na środkowym odcinku i tak będzie słabe wykorzystanie. Choć Ząbki pewnie zapchają...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ