Modernizacja trasy nr 8 (Warszawa-Radom-Kielce)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2009, 19:56

Tm pisze:Ale po co skracać skoro teraz część pociągów sie nie mieści?
A tego to ja nie wiem. Jedyne, co wiem, to to, że degraduje się Piaseczno i zrównuje z taką Nową Iwiczną.
Tm pisze:I odstawcze w Czachówku "w przyszłości".
Tak jak i w Zalesiu.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 07 gru 2009, 19:57

tfu, o Zalesie mi chodziło

[ Dodano: |7 Gru 2009|, 2009 19:59 ]
Wolfchen pisze:degraduje się Piaseczno
Gdzie? Stacja zostaje.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2009, 20:03

No i bocznica do EC Siekierki będzie ogrodzona, więc o Szynobusie można pomarzyć :-k
Tm pisze:tfu, o Zalesie mi chodziło
W Czachówku za to będą p.o. Czachówek Środkowy przesuwali.
Tm pisze:Gdzie? Stacja zostaje.
Miałem na myśli długość peronu ;)

Swoąją drogą, to zastanawiam się, po co w większości robią perony naprzemienne? Wydłużają tylko p.o. czy stację.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 07 gru 2009, 22:03

Wolfchen pisze:Przetarg na LCS Warszawa Okęcie Czyli Warszawa Służewiec - Czachówek Płd

Przetarg na LCS Radom Czachówek Płd - Radom
Nie wiesz czy przed otwarciem kopert będzie wiadomo jakie firmy startują w tych przetargach?
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 07 gru 2009, 23:40

Michał W. pisze:Nie wiesz czy przed otwarciem kopert będzie wiadomo jakie firmy startują w tych przetargach?
:arrow: Takich informacji nie ujawnia się przed otwarciem ofert.

best_seler
Posty: 48
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:02
Lokalizacja: płynie prąd?

Post autor: best_seler » 08 gru 2009, 0:15

Wolfchen pisze: - przebudowa układu torowego w Radomiu, z przesunięciem, poszerzeniem i wydłużeniem peronów 2 i 3 (w sumie mogliby zrobić cztery perony, mielibyśmy wtedy bardzo dobrą organizację przewozów pasażerskich)
A peron 1 zostaje taki, jak byl? Bo byly jakies plany zrobienia toru oporowego od strony Warszawy.

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 08 gru 2009, 8:43

MZ pisze:
Michał W. pisze:Nie wiesz czy przed otwarciem kopert będzie wiadomo jakie firmy startują w tych przetargach?
:arrow: Takich informacji nie ujawnia się przed otwarciem ofert.
Firmy często same to ujawniają. Dlatego gdyby ktoś coś wiedział to niech da znać, proszę
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 gru 2009, 11:04

best_seler pisze:A peron 1 zostaje taki, jak byl?
Tak. Dziurawe płyty i brak zadaszenia zostaną.
best_seler pisze:Bo byly jakies plany zrobienia toru oporowego od strony Warszawy.
Nierealne (brak możliwości podwyższenia peronu - trzeba o jakieś 40 cm podnieść) i niezbyt ekonomiczne ;) Chodzi o to, żeby pociągi w kierunku południowym (głównie na Drzewicę i część na Skarżysko) mogły spokojnie odjeżdżać z odstawczych na wysokości dworca PKS.

Wypada, że najlogiczniejsze rozpoczynanie biegu na Warszawę będzie po modernizacji z peronu 2 i ewentualnie 3.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

mrs
Posty: 205
Rejestracja: 15 sie 2008, 0:18

Post autor: mrs » 07 sty 2010, 14:43

Chyba szykują się na zwiększenie ruchu na warszawskim odcinku tej trasy - przy stacjach Warszawa Aleje Jerozolimskie oraz Warszawa Rakowiec montują ekrany akustyczne od strony południowej. Bardzo sensowne rozwiązanie - przy Rakowcu aby je zamontować wycięli drzewa dotąd zasłaniające wykop...

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 07 sty 2010, 22:53

No proszę. Dziękuję za informacje. Teraz rozumiem sens tej wycinki

Stary peron Służewca w rozbiórce
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 maja 2010, 14:53

Obrazek
Decyzja o lokalizacji linii Warszawa - Radom wydana

Decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej nr 8 w granicach jej dotychczasowego obszaru wydał wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ostatnim etapem będzie wydanie pozwolenia na budowę, również przez wojewodę - informuje Ivetta Biały, rzeczniczka wojewody


Inwestycja to przebudowa i rozbudowa liczącego 125 km odcinka linii nr 8 Warszawa - Radom w granicach województwa mazowieckiego, w tym budowa nowych wielopoziomowych skrzyżowań dróg i linii. Jak informuje Ivetta Biały, modernizacji podlegać będą także już istniejące skrzyżowania na wysokości szyn wraz z rogatkami, urządzeniami sygnalizującymi, znakami kolejowymi oraz nawierzchnia w obszarze między rogatkami. Zbudowane zostaną także urządzenia odwadniające wiadukty kolejowe nad drogami. Dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu planowana jest likwidacja części istniejących przejazdów oraz budowa dróg równoległych. W inwestycji przewidziano także eliminację barier architektonicznych, utrudniających podróżowanie osobom niepełnosprawnym.

W komunikacie urzędu wojewódzkiego czytamy też, że decyzję o ustaleniu lokalizacji poprzedziła ocena oddziaływania na środowisko. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska (RDOŚ) nałożyła na inwestora obowiązek zastosowania środków ograniczających oddziaływanie trasy na przyrodę. Prace budowlane w sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej będą prowadzone tylko w porze dziennej. Wycinka drzew i krzewów ograniczona zostanie do niezbędnego minimum. Zadbać należy także o budowę rozwiązań architektonicznych, które pozwolą na swobodną migrację zwierząt, bowiem linia kolejowa nr 8 w granicach województwa mazowieckiego przebiega w sąsiedztwie terenów objętych ochroną. Trasa ta istnieje już od kilkudziesięciu lat, wpisała się w krajobraz. Ponadto, planowana przebudowa i modernizacja nie będzie uciążliwa dla przyrody w takim stopniu, w jakim mogłaby być, gdyby projekt przewidywał budowę nowej trasy. RDOŚ podkreślił także, że rozwój transportu kolejowego jest korzystny dla środowiska, biorąc pod uwagę liczbę przewożonych pasażerów i ładunków oraz pokonywanych odległości.

Jak informuje rzeczniczka, linia kolejowa nr 8 stanowi część tzw. magistrali świętokrzyskiej, która łączy komunikacyjnie Warszawę, Radom i Kielce. Na wszystkich odcinkach (poza tym między Warką a Radomiem), jest linią dwutorową, na całej długości zelektryfikowaną. Realizacja inwestycji oznaczać będzie skrócenie czasu podróży oraz poprawę komfortu jazdy. Obecny stan techniczny infrastruktury nie pozwala na przekroczenie prędkości 120 km/h.

Źródło: Gazeta Wyborcza Radom
http://radom.gazeta.pl/radom/1,35219,78 ... ydana.html
Ale ślamazarnie im to idzie... 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 cze 2010, 18:37

Cichutko w temacie, a biurokratyczna machina mieli papiery i miesiąc rozstrzygnęła przetargi. ;)

14 maja 2010, LCS Radom: http://www.przetargi.plk-sa.pl/viewatta ... 1f8a4d6720

19 maja 2010, LCS Okęcie: http://www.przetargi.plk-sa.pl/viewatta ... b2d6ae8c26

Nie znalazłem jednak nic na temat terminu podpisania umowy...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 08 lip 2010, 19:31

W ramach modernizacji szlaku od nowego RJ na odcinku Warka - Radom Vmax=60km/h (przy obecnych 80 km/h)
Źródło : http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/R ... P__w.0.pdf

[ Komentarz dodany przez: Bastian: |9 Lip 2010|, 2010 00:15 ]
Korekta linku.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 08 lip 2010, 19:35

Przecież jeszcze nie podpisali umowy na projekt, który będzie robiony przez półtora roku... 8-(

Jestem ciekaw, kto tymi pociągami będzie jeździł... :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
span
Posty: 500
Rejestracja: 15 gru 2005, 0:47
Lokalizacja: OcHoTa rEwIr

Post autor: span » 08 lip 2010, 21:39

Wolfchen pisze:Jestem ciekaw, kto tymi pociągami będzie jeździł... :-k
Jeśli przyjdzie mi w tym kierunku jechać to np. ja :grin: Busiarstwo albo inne wynalazki (PKS itd.) w tym wypadku dla mnie nie istnieją =; - chyba, że własny samochód ;-)
KS Unibax Toruń - mój klub
503 - moja linia
208 - linia z przymusu

ODPOWIEDZ