A tego to ja nie wiem. Jedyne, co wiem, to to, że degraduje się Piaseczno i zrównuje z taką Nową Iwiczną.Tm pisze:Ale po co skracać skoro teraz część pociągów sie nie mieści?
Tak jak i w Zalesiu.Tm pisze:I odstawcze w Czachówku "w przyszłości".
Moderator: JacekM
A tego to ja nie wiem. Jedyne, co wiem, to to, że degraduje się Piaseczno i zrównuje z taką Nową Iwiczną.Tm pisze:Ale po co skracać skoro teraz część pociągów sie nie mieści?
Tak jak i w Zalesiu.Tm pisze:I odstawcze w Czachówku "w przyszłości".
W Czachówku za to będą p.o. Czachówek Środkowy przesuwali.Tm pisze:tfu, o Zalesie mi chodziło
Miałem na myśli długość peronuTm pisze:Gdzie? Stacja zostaje.
Nie wiesz czy przed otwarciem kopert będzie wiadomo jakie firmy startują w tych przetargach?Wolfchen pisze:Przetarg na LCS Warszawa Okęcie Czyli Warszawa Służewiec - Czachówek Płd
Przetarg na LCS Radom Czachówek Płd - Radom
A peron 1 zostaje taki, jak byl? Bo byly jakies plany zrobienia toru oporowego od strony Warszawy.Wolfchen pisze: - przebudowa układu torowego w Radomiu, z przesunięciem, poszerzeniem i wydłużeniem peronów 2 i 3 (w sumie mogliby zrobić cztery perony, mielibyśmy wtedy bardzo dobrą organizację przewozów pasażerskich)
Firmy często same to ujawniają. Dlatego gdyby ktoś coś wiedział to niech da znać, proszęMZ pisze:Takich informacji nie ujawnia się przed otwarciem ofert.Michał W. pisze:Nie wiesz czy przed otwarciem kopert będzie wiadomo jakie firmy startują w tych przetargach?
Tak. Dziurawe płyty i brak zadaszenia zostaną.best_seler pisze:A peron 1 zostaje taki, jak byl?
Nierealne (brak możliwości podwyższenia peronu - trzeba o jakieś 40 cm podnieść) i niezbyt ekonomiczne Chodzi o to, żeby pociągi w kierunku południowym (głównie na Drzewicę i część na Skarżysko) mogły spokojnie odjeżdżać z odstawczych na wysokości dworca PKS.best_seler pisze:Bo byly jakies plany zrobienia toru oporowego od strony Warszawy.
Ale ślamazarnie im to idzie...Decyzja o lokalizacji linii Warszawa - Radom wydana
Decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej nr 8 w granicach jej dotychczasowego obszaru wydał wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Ostatnim etapem będzie wydanie pozwolenia na budowę, również przez wojewodę - informuje Ivetta Biały, rzeczniczka wojewody
Inwestycja to przebudowa i rozbudowa liczącego 125 km odcinka linii nr 8 Warszawa - Radom w granicach województwa mazowieckiego, w tym budowa nowych wielopoziomowych skrzyżowań dróg i linii. Jak informuje Ivetta Biały, modernizacji podlegać będą także już istniejące skrzyżowania na wysokości szyn wraz z rogatkami, urządzeniami sygnalizującymi, znakami kolejowymi oraz nawierzchnia w obszarze między rogatkami. Zbudowane zostaną także urządzenia odwadniające wiadukty kolejowe nad drogami. Dla zwiększenia bezpieczeństwa ruchu planowana jest likwidacja części istniejących przejazdów oraz budowa dróg równoległych. W inwestycji przewidziano także eliminację barier architektonicznych, utrudniających podróżowanie osobom niepełnosprawnym.
W komunikacie urzędu wojewódzkiego czytamy też, że decyzję o ustaleniu lokalizacji poprzedziła ocena oddziaływania na środowisko. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska (RDOŚ) nałożyła na inwestora obowiązek zastosowania środków ograniczających oddziaływanie trasy na przyrodę. Prace budowlane w sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej będą prowadzone tylko w porze dziennej. Wycinka drzew i krzewów ograniczona zostanie do niezbędnego minimum. Zadbać należy także o budowę rozwiązań architektonicznych, które pozwolą na swobodną migrację zwierząt, bowiem linia kolejowa nr 8 w granicach województwa mazowieckiego przebiega w sąsiedztwie terenów objętych ochroną. Trasa ta istnieje już od kilkudziesięciu lat, wpisała się w krajobraz. Ponadto, planowana przebudowa i modernizacja nie będzie uciążliwa dla przyrody w takim stopniu, w jakim mogłaby być, gdyby projekt przewidywał budowę nowej trasy. RDOŚ podkreślił także, że rozwój transportu kolejowego jest korzystny dla środowiska, biorąc pod uwagę liczbę przewożonych pasażerów i ładunków oraz pokonywanych odległości.
Jak informuje rzeczniczka, linia kolejowa nr 8 stanowi część tzw. magistrali świętokrzyskiej, która łączy komunikacyjnie Warszawę, Radom i Kielce. Na wszystkich odcinkach (poza tym między Warką a Radomiem), jest linią dwutorową, na całej długości zelektryfikowaną. Realizacja inwestycji oznaczać będzie skrócenie czasu podróży oraz poprawę komfortu jazdy. Obecny stan techniczny infrastruktury nie pozwala na przekroczenie prędkości 120 km/h.
Źródło: Gazeta Wyborcza Radom
http://radom.gazeta.pl/radom/1,35219,78 ... ydana.html