Czy kolej jest fajna? KM a inni przewoĹşnicy (z wyĹ. SKM Wwa)
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja mam troszkę za krótkie łapki, jakieś wieszaki by się przydały.
Nie pamiętam jednak, czy w sąsiednim przedziale (z rozkładańcami) były - mam wrażenie, że niespecjalnie.
Nie pamiętam jednak, czy w sąsiednim przedziale (z rozkładańcami) były - mam wrażenie, że niespecjalnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Ale zamontowane na stałe, bo na luźnych można polatać troszkę...inż. Glonojad pisze:Ja mam troszkę za krótkie łapki, jakieś wieszaki by się przydały.
Będę przed świętami, to sprawdzę.inż. Glonojad pisze:Nie pamiętam jednak, czy w sąsiednim przedziale (z rozkładańcami) były - mam wrażenie, że niespecjalnie.
Nie oczekuję. Tylko widzę tutaj innych, którzy mają dobre kontakty w KM...MeWa pisze:to nie oczekuj, że sam się problem rozwiąże
Można, oczywiście, że można. Tylko pytanie, czy to będzie funkcjonalne.Solaris U10 pisze:Czy w EN57 nie można dać po prostu rury pod sufitem pomiędzy świetlówkami?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Nie maNie pamiętam jednak, czy w sąsiednim przedziale (z rozkładańcami) były - mam wrażenie, że niespecjalnie.
Maila wysłałem ale nie wiem czy to coś daNie oczekuję. Tylko widzę tutaj innych, którzy mają dobre kontakty w KM...
Sufit będzie wymieniany. W Służbówce można będzie spokojnie je zamontowaćWolfchen pisze:Można, oczywiście, że można. Tylko pytanie, czy to będzie funkcjonalne.
Czytając te wypociny na zasadzie "co jest lepsze" tj. kibel kontra inne jednostki, to mi się źle robi. Nie bardzo rozumiem jak można kible tak chołubić (mało mnie NG czy inne pierdy obchodzą). Mając jakikolwiek wybór, omijam sracze z daleka - widać niektórzy masochiści wręcz przeciwnie. Podziwiam cię Premo - 10 stron o niczym hmm.....czy kolej jest fajna - NIE BARDZO
KS Unibax Toruń - mój klub
503 - moja linia
208 - linia z przymusu
503 - moja linia
208 - linia z przymusu
Montowanie słupków czy rączek w kiblach to herezja. Kolego JotPeCet, jeżdzę pociagami na linii otwockiej 22 lata i zawsze czas przejazdu predystynował tabor na tej linii do siedzenia, a nie stania, choć odległość do stolnicy nie jest wielka. Jeżeli się stoi (w latach 80-tych ubiegłego wieku i wcześniej zazwyczaj się stało), to i tak ścisk jest taki, że mozna się swobodnie oprzeć na sąsiedzie albo drzwiach. Szarpnięcie kibla przy ruszaniu nie jest w stanie nikogo przewrócić. Za to grzejniki umieszczone pod siedzeniami, osiągające temperatury wulkanu, mogą panów pozbawić możliwości zostania ojcem. I to jest problem, proszę panów. Siadajcie w środkowym przedziale wagonu silnikowego przy drzwiach (pod tymi siedzeniami nie ma grzejników).JotPeCet pisze:Hamują może płynnie, ale szarpnięcie przy ruszaniu to chyba nieodłączna wada EN57. Oczywiście nie chciałbym tu rozstrzygać czy to wina jednostek czy mechaników.Premo pisze:Przy ostrym hamowaniu tylko. EN57 nie ma takiego przyspieszenia a maszyniści zazwyczaj płynnie hamują.
Wagen fahr!
Ani EW60 ani EN57 (żadna) nie ma skrzyń czoperów na dachu. Są co najwyżej oporniki hamowania, dla których jest to zdecydowanie najlepsze miejsce (chłodzenie naturalne).inż. Glonojad pisze:No i skrzynie czoperów na dachu... dramat.
W EW60 i EN57KM-1486 jest dodatkowo ogrzewanie nawiewne, co faktycznie ładnie nie wygląda. Ale ma działać dobrze - i póki co działa. Możnaby je co najwyżej zabudować jakoś, bo nagrzewnc tez pod wagon nie wsadzisz.
Grzejniki mają na pewno ponad 110 stopni gdyż w tej temperaturze zaczyna topić się plastik. O ile jest pod tapicerowanym siedzeniem to jeszcze pół biedy. Gorzej jak pod FP. Wtedy dopiero można odczuć tą temperaturę. Jeszcze gorzej jak te grzejniki umieszczą po bokach. Wtedy albo można stopić podeszwę buta albo poparzyć nogę
Co do poręczy, to w modernizacjach w stylu EN71-100 przydałyby się uchwyty przy kabinach maszynisty tak, jak to zrobiły SKM w swoich modernizacjach. Tam jest troszkę za dużo otwartej przestrzeni, nie ma się czego złapać. Ale SKMka też trochę za wysoko te poręcze umieściła moim zdaniem.
Tworzywa sztuczne, i to tylko niektóre.Premo pisze:Grzejniki mają na pewno ponad 110 stopni gdyż w tej temperaturze zaczyna topić się plastik.
Przy nienajwyższym wzroście (180 cm) nie mam problemu z dosięgnięciem do nich...przewoz pisze:Ale SKMka też trochę za wysoko te poręcze umieściła moim zdaniem.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Podeszwa mojego buta np. Dlatego napisałem że conajmniejTworzywa sztuczne, i to tylko niektóre.
Napisałem jeszcze maila do redakcji "Z biegiem szyn". Przynajmniej w KM to czytają.przewoz pisze:Co do poręczy, to w modernizacjach w stylu EN71-100 przydałyby się uchwyty przy kabinach maszynisty tak, jak to zrobiły SKM w swoich modernizacjach
Obstawiam gumę BuNa, więc to będzie około 190 stopni dla polibutadienu...Premo pisze:Podeszwa mojego buta np. Dlatego napisałem że conajmniej
Mail raczej nie jest dobrą formą. najlepiej jest po prostu wysłać pismo, bo wtedy są zobowiązani do napisania odpowiedzi i umotywowania jej.Premo pisze:Napisałem jeszcze maila do redakcji "Z biegiem szyn". Przynajmniej w KM to czytają.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43