Czy kolej jest fajna? KM a inni przewoźnicy (z wył. SKM Wwa)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 gru 2007, 20:15

Ja mam troszkę za krótkie łapki, jakieś wieszaki by się przydały.

Nie pamiętam jednak, czy w sąsiednim przedziale (z rozkładańcami) były - mam wrażenie, że niespecjalnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 gru 2007, 23:49

Wolfchen pisze:Nie mój rewir działania.
to nie oczekuj, że sam się problem rozwiąże
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 06 gru 2007, 16:27

Czy w EN57 nie można dać po prostu rury pod sufitem pomiędzy świetlówkami?

PS Jestem miło zaskoczony pojawieniem się nowego rozkładu KM na Śródmieściu :)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 gru 2007, 17:03

inż. Glonojad pisze:Ja mam troszkę za krótkie łapki, jakieś wieszaki by się przydały.
Ale zamontowane na stałe, bo na luźnych można polatać troszkę...
inż. Glonojad pisze:Nie pamiętam jednak, czy w sąsiednim przedziale (z rozkładańcami) były - mam wrażenie, że niespecjalnie.
Będę przed świętami, to sprawdzę.
MeWa pisze:to nie oczekuj, że sam się problem rozwiąże
Nie oczekuję. Tylko widzę tutaj innych, którzy mają dobre kontakty w KM...
Solaris U10 pisze:Czy w EN57 nie można dać po prostu rury pod sufitem pomiędzy świetlówkami?
Można, oczywiście, że można. Tylko pytanie, czy to będzie funkcjonalne.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 06 gru 2007, 17:23

Nie pamiętam jednak, czy w sąsiednim przedziale (z rozkładańcami) były - mam wrażenie, że niespecjalnie.
Nie ma
Nie oczekuję. Tylko widzę tutaj innych, którzy mają dobre kontakty w KM...
Maila wysłałem ale nie wiem czy to coś da
Wolfchen pisze:Można, oczywiście, że można. Tylko pytanie, czy to będzie funkcjonalne.
Sufit będzie wymieniany. W Służbówce można będzie spokojnie je zamontować

Awatar użytkownika
span
Posty: 500
Rejestracja: 15 gru 2005, 0:47
Lokalizacja: OcHoTa rEwIr

Post autor: span » 07 gru 2007, 0:05

Czytając te wypociny na zasadzie "co jest lepsze" tj. kibel kontra inne jednostki, to mi się źle robi. Nie bardzo rozumiem jak można kible tak chołubić (mało mnie NG czy inne pierdy obchodzą). Mając jakikolwiek wybór, omijam sracze z daleka - widać niektórzy masochiści wręcz przeciwnie. Podziwiam cię Premo ](*,) :-? - 10 stron o niczym =; hmm.....czy kolej jest fajna - NIE BARDZO #-o
KS Unibax Toruń - mój klub
503 - moja linia
208 - linia z przymusu

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 07 gru 2007, 6:03

Czy ja mówię że kible są fajne? Wręcz przeciwnie

chiste
Posty: 181
Rejestracja: 22 maja 2007, 11:16
Lokalizacja: miasto sosen

Post autor: chiste » 07 gru 2007, 10:22

JotPeCet pisze:
Premo pisze:Przy ostrym hamowaniu tylko. EN57 nie ma takiego przyspieszenia a maszyniści zazwyczaj płynnie hamują.
Hamują może płynnie, ale szarpnięcie przy ruszaniu to chyba nieodłączna wada EN57. Oczywiście nie chciałbym tu rozstrzygać czy to wina jednostek czy mechaników.
Montowanie słupków czy rączek w kiblach to herezja. Kolego JotPeCet, jeżdzę pociagami na linii otwockiej 22 lata i zawsze czas przejazdu predystynował tabor na tej linii do siedzenia, a nie stania, choć odległość do stolnicy nie jest wielka. Jeżeli się stoi (w latach 80-tych ubiegłego wieku i wcześniej zazwyczaj się stało), to i tak ścisk jest taki, że mozna się swobodnie oprzeć na sąsiedzie albo drzwiach. Szarpnięcie kibla przy ruszaniu nie jest w stanie nikogo przewrócić. Za to grzejniki umieszczone pod siedzeniami, osiągające temperatury wulkanu, mogą panów pozbawić możliwości zostania ojcem. I to jest problem, proszę panów. Siadajcie w środkowym przedziale wagonu silnikowego przy drzwiach (pod tymi siedzeniami nie ma grzejników).
Wagen fahr!

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 07 gru 2007, 13:52

inż. Glonojad pisze:No i skrzynie czoperów na dachu... dramat.
Ani EW60 ani EN57 (żadna) nie ma skrzyń czoperów na dachu. Są co najwyżej oporniki hamowania, dla których jest to zdecydowanie najlepsze miejsce (chłodzenie naturalne).
W EW60 i EN57KM-1486 jest dodatkowo ogrzewanie nawiewne, co faktycznie ładnie nie wygląda. Ale ma działać dobrze - i póki co działa. Możnaby je co najwyżej zabudować jakoś, bo nagrzewnc tez pod wagon nie wsadzisz.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 07 gru 2007, 13:53

Grzejniki mają na pewno ponad 110 stopni gdyż w tej temperaturze zaczyna topić się plastik. O ile jest pod tapicerowanym siedzeniem to jeszcze pół biedy. Gorzej jak pod FP. Wtedy dopiero można odczuć tą temperaturę. Jeszcze gorzej jak te grzejniki umieszczą po bokach. Wtedy albo można stopić podeszwę buta albo poparzyć nogę

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 07 gru 2007, 13:54

Co do poręczy, to w modernizacjach w stylu EN71-100 przydałyby się uchwyty przy kabinach maszynisty tak, jak to zrobiły SKM w swoich modernizacjach. Tam jest troszkę za dużo otwartej przestrzeni, nie ma się czego złapać. Ale SKMka też trochę za wysoko te poręcze umieściła moim zdaniem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2007, 14:24

Premo pisze:Grzejniki mają na pewno ponad 110 stopni gdyż w tej temperaturze zaczyna topić się plastik.
Tworzywa sztuczne, i to tylko niektóre.
przewoz pisze:Ale SKMka też trochę za wysoko te poręcze umieściła moim zdaniem.
Przy nienajwyższym wzroście (180 cm) nie mam problemu z dosięgnięciem do nich...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 07 gru 2007, 14:42

Tworzywa sztuczne, i to tylko niektóre.
Podeszwa mojego buta np. Dlatego napisałem że conajmniej
przewoz pisze:Co do poręczy, to w modernizacjach w stylu EN71-100 przydałyby się uchwyty przy kabinach maszynisty tak, jak to zrobiły SKM w swoich modernizacjach
Napisałem jeszcze maila do redakcji "Z biegiem szyn". Przynajmniej w KM to czytają.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 gru 2007, 14:49

Premo pisze:Podeszwa mojego buta np. Dlatego napisałem że conajmniej
Obstawiam gumę BuNa, więc to będzie około 190 stopni dla polibutadienu...
Premo pisze:Napisałem jeszcze maila do redakcji "Z biegiem szyn". Przynajmniej w KM to czytają.
Mail raczej nie jest dobrą formą. najlepiej jest po prostu wysłać pismo, bo wtedy są zobowiązani do napisania odpowiedzi i umotywowania jej.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 07 gru 2007, 14:51

Wolfchen pisze:Mail raczej nie jest dobrą formą. najlepiej jest po prostu wysłać pismo, bo wtedy są zobowiązani do napisania odpowiedzi i umotywowania jej.
Dlatego napisałem też do gazety

ODPOWIEDZ