III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 lip 2012, 16:38

pawcio pisze:Bo i pokrycie powierzchni miasta jest znacznie wyższe. Niemniej jednak jeżdżenie po Krakowie tramwajami dla warszawiaka to gehenna. podstawowy tak 20 minut z dziurami co jakiś czas, by motorniczy mógł zjeść śniadanie.
To ja może odpowiem w odpowiedniejszym wątku.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 09 kwie 2013, 16:15

wizja sieci metra warszawskiego:
Obrazek

źródło: Bartosz Różalski via FB
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 kwie 2013, 16:23

Stare, a w dodatku, to wątpię, aby ktokolwiek brał to za poważną propozycję ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6946
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 kwie 2013, 16:52

Jest tu stacja metra Baboboli. :D

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4776
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 09 kwie 2013, 17:06

No na poważnie to ciężko to brać, ale M12 mi się podoba :D
Obrazek

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 kwie 2013, 17:14

Moi faworyci to M8, M7 i M4 :D

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 09 kwie 2013, 19:36

:arrow: Niech zgadnę - ulubioną linią MeWy byłaby M4 ;).

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 09 kwie 2013, 19:56

Phi, też mogę sobie wyrenderować rozsypane niedojedzone spagetti...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 kwie 2013, 21:17

To się nadaje do działu Humor, a nie tutaj. Koniec dyskusji :P
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MALIN
Posty: 779
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:20

Post autor: MALIN » 02 maja 2013, 6:38

Jak oglądam taki schemat to odechciewa mi się myśleć o rozwoju metra - na przykład stacja "Niepodległości" na skrzyżowaniu ulic Koszykowej/ Al. Niepodległości (-o< Czy nie lepiej, tam gdzie jest to możliwe, poprowadzić linie tramwajowe ? Mniejsze koszty utrzymania,kupna taboru i czasu budowy.
Transport to życie, transport to pasja, transport to miłość, rzecz jasna 8-)

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 02 maja 2013, 10:07

MALIN pisze:Czy nie lepiej, tam gdzie jest to możliwe, poprowadzić linie tramwajowe ? Mniejsze koszty utrzymania,kupna taboru i czasu budowy.
Metrofilia.

Nawet tramwaj w tunelu jest gorszy mi może ma parametry prawie jak metro... (długie schody, ciemne tunele, wysoki koszty budowy i utrzymania)
Obrazek

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5303
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 16 lip 2013, 17:59

A czy kiedykolwiek była rozważana budowa czegoś takiego (bardziej może kolej niż metro):

Od przystanku PKP Żwirki i Wigury tunel ze 3 kilometry pod Górnym Mokotowem, stacja przesiadkowa przy M. Wierzbno, wyskok za Królikarnią na powierzchnię przez działki, dalej może krótki tunel w rejonie Sobieskiego Wisłostrady i gdzieś dalej na Siekierki :-k :?:

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 16 lip 2013, 18:09

Przed wojną zaczęto budowę południowej obwodnicy kolejowej po mniej więcej takiej trasie. Za wiele nie zrobiono.
Jedyne pozostałości to:
1. Przebieg ulicy Żuławskiego;
2. Dom na rogu Bełskiej i Woronicza, stojący wzdłuż nieistniejącej kolei (a ukośnie do ulic);
3. Podobnie ukośnie biegnąca 'uliczka' w tym miejscu: http://umapa.pl/VOzKv

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 16 lip 2013, 18:10

Zdaje się, że były plany południowego obwodu kolejowego :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 lip 2013, 18:58

Teokryt pisze: Nawet tramwaj w tunelu jest gorszy mi może ma parametry prawie jak metro... (długie schody, ciemne tunele, wysoki koszty budowy i utrzymania)
Tramwaj w tunelu ma niższą maksymalną przepustowość niż metro, przy niewiele niższych kosztach (tańsze są tylko stacje). Jego podstawową zaletą jest jednak to, że nie musi jechać w całości w tunelu - gdyby jednak miał wyłącznie obsługiwać 10-km tunel, to warto by się zastanowić nad jego umetrowieniem (długość i szerokość taboru, wysokość podłogi, trzecia szyna) bo koszt już dużo wyższy to nie będzie. Oczywiście granica między metrem (zwł. tzw. lekkim) a wysokoperonowym tramwajem jest bardzo płynna, a Niemcy w paru systemach ją bezczelnie przekraczają.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ