Strona 9 z 34

: 29 paź 2008, 16:43
autor: fidzio
Na PMK pojawila sie informacja ....
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artyk ... d=84098609
... o planowanym przywróceniu połączeń do Góry Kalwarii, wiecie coś na ten temat? Jak dla mnie to ktoś dobry dowcip zrobił tym postem.

: 29 paź 2008, 21:15
autor: MeWa
ZTCW jest to przynajmniej rozważane :-$

: 07 lis 2008, 16:11
autor: Wolfchen
I. Porównanie liczby pociągów w rozkładzie jazdy 2007/8 i 2008/9

Kod: Zaznacz cały

Pociągi            2007/08* 2008/09 
EuroCity                18       16 
EuroNight                2        2 
nocne międzynarodowe    10       12 
InterCity               47       44 
ekspresowe              49       64 
TLK dzienne             28       26 
TLK nocne               16       14 
Razem                  170      178 
* z uwzględnieniem zmian od 4.10.2008 r.


W rozkładzie jazdy 2009/2010 pociągi Intercity pojadą*, w relacji:
Warszawa Centr. – Poznań Gł. – 2 h 30 min
Warszawa Centr. – Gdańsk Gł. – 3 h 50 min
Warszawa Centr. – Katowice – 2 h 20 min
Warszawa Centr. – Kraków Gł. – 2 h 35 min.
* czas przejazdu bez postojów, przy prędkość 160 km/h.


I. Nowości w komunikacji międzynarodowej:

1. Codzienny nocny pociąg międzynarodowy Stanisław Moniuszko z Warszawy do Berlina z wagonami bezpośrednio z Krakowa i Gdyni. Połączenie nocne z Warszawy, Krakowa i Gdyni oraz dzienne z Gorzowa Wlkp. do Berlina. Odjazd z Warszawy Centr. 21.30, przyjazd do Berlina Gess. 8.29, odjazd z Berlina Gess. 20.48, przyjazd do Warszawy Centr. 8.10.

2. Wagon sypialny z Gdyni do Odessy kursujący codziennie w okresie wakacji. Trasa przejazdu Gdynia - Malbork – Warszawa - Kielce - Kraków - Przemyśl - Lwów- Odessa. Odjazd z Gdyni o 23.25 przyjazd do Odessy o 13.22( +2), odjazd z Odessy 18.13, przyjazd do Gdyni Gł. 3.40 (+2).


3. Dla amatorów zimowego szaleństwa wygodne, bezpośrednie połączenie z Innsbruckiem ( trasa przejazdu: Warszawa – Poznań – Berlin – Hannover –Norymberga – Monachium – Innsbruck). Wagon z miejscami do leżenia kursujący raz w tygodniu od grudnia do kwietnia (w piątki z Warszawy i w soboty z Innsbrucku) w pociągu EN Jan Kiepura. Odjazd z Warszawy Centr. o 17.55 przyj. do Innsbrucku 11.34, wyjazd z Innsbrucku o 16.27 przyj. do Warszawy 10.35.

4. Nowe połączenie z Warszawy i Poznania do Hannoveru realizowane pociągiem EN Jan Kiepura. Cieszący się dużym zainteresowaniem pociąg EN Jan Kiepura z Warszawy przez Poznań do Amsterdamu zyskuje od nowego rozkładu dodatkowy przystanek w stolicy Dolnej Saksonii – Hannoverze. Pociąg kursuje codziennie, wyjazd z Warszawy Centr. o godz. 17.55, przyjazd do Hannoveru o godz.2.15 , wyjazd z Hannoveru o godz. 2.38, przyjazd do Warszawy Centr. o godz. 10.35.

5. Od 14 grudnia pociągi EC Berlin – Warszawa – Express w relacji Berlin Hbf. - Warszawa Wsch. będą jeździły 15 minut krócej. Zakończenie etapu prac modernizacyjnych prowadzonych przez PLK na magistrali E20 pozwoli skrócić czas przejazdu poniżej 6 godzin ( 5 h 51 min).



II. Nowości w komunikacji krajowej:

• Z Warszawy do Wrocławia od 14 grudnia pociągi kursować będą w cyklu dwugodzinnym, (co cztery godziny przez Poznań i Katowice/Częstochowę): IC Odra przez Częstochowę odjazd z Warszawy o godz. 6.05, IC Panorama przez Poznań odjazd o godz. 8.35, Ex Rejtan przez Katowice 10.25, Ex Słowacki przez Poznań odjazd 12.35, IC Korfanty przez Katowice 14.25, IC Fredro przez Poznań odjazd 15.35, IC Górnik przez Katowice odjazd 16.25, IC Ślęża przez Poznań odjazd 18.35.

• W relacjach Warszawa - Kraków, Warszawa – Katowice, Warszawa – Poznań i Warszawa – Gdynia poranne i popołudniowe pociągi kursować będą, co godzinę, a w ciągu dnia w cyklu, co dwie godziny.

• Co godzinę pociąg do Poznania. W związku zakończeniem prac na poznańskim węźle od 14 grudnia PKP Intercity powraca do cyklicznego, co 60 minut, kursowania pociągów relacji Warszawa – Poznań. Jednocześnie nastąpi separacja połączeń realizowanych pociągami TLK. TLK pojadą z Warszawy 5 minut przed pełną godziną, a pociągi EC,IC,Ex 35 po pełnej godzinie.

• Szybciej pociągiem BWE w relacji Poznań – Warszawa. O 10 minut krócej będzie trwała podróż z Poznania do Warszawy dzięki zakończeniu remontu poznańskiego węzła.


Najistotniejsze zmiany:

1. Nowy Ex z Warszawy do Wrocławia. Ex Rejtan relacji Warszawa Wsch. – Katowice – Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. poszerzy ofertę połączeń kolejowych do Wrocławia. Rejtan kursować będzie z Warszawy od poniedziałku do piątku i w niedzielę, z Wrocławia o poniedziałku do piątku, odjazd z Warszawy Centr. o godz. 10.25, przyjazd do Wrocławia o godz. 15.50, odjazd z Wrocławia o godz. 12.25, przyjazd do Warszawy Centr. o godz. 17.5).

2. Pierwsze połączenie weekendowe kategorii Ekspres w Karkonosze. Ex Pogórze relacji Warszawa Wsch. – Katowice – Wrocław Gł. – Legnica – Jelenia Góra – Warszawa Wsch. kursował będzie w soboty z Warszawy i w niedziele z Jeleniej Góry.


3. IC Korfanty jako codzienne połączenie relacji Warszawa - Wrocław. Pociąg dotychczas kursował tylko na trasie Warszawa – Gliwice.

4. Z Gdyni i Warszawy do Bielska-Białej i Wisły. Nocnym pociągiem TLK Monciak-Krupówki relacji Gdynia Gł- Zakopane dojechać będzie można teraz także do Bielska Białej i Wisły.

5. Codzienne połączenie ze Śląska do Białegostoku. Wydłużenie relacji pociągu Augustyn Kordecki do/z Białegostoku ( obecnie tylko z/do Warszawy Wsch.). Pozostała trasa bez zmian.


6. Ex Klimczok relacji Gdańsk – Bielsko-Biała teraz, jako połączenie całoroczne. Od 14 grudnia Klimczok kursuje odjazd z Gdańska Gł. o 10.30, przyjazd do Bielska-Białej o 19.18, z Bielska-Białej odjazd 7.55, do Gdańska Gł. przyjazd 16.38.

7. Nowe połączenie ekspresowe w Tatry. Ex Tetmajer – pierwszy, weekendowy pociąg ekspresowy na trasie Gdynia – Zakopane. Wyjazd z Gdyni w soboty, z Zakopanego w niedziele. Czas przejazdu z Gdyni do Zakopanego pociągiem ekspresowym wyniesie 12 godzin, 18 minut, podczas gdy TLK pokonuje te trasę w 15 godzin 36 minut. Odj. Gdynia Gł. 6.55, przyj. Zakopane 19.13, Zakopane odj. 12.01, Gdynia Gł. przyj. 00.06 .


8. Wydłużenie relacji pociągu TLK Pobrzeże do Krakowa Gł. przez Radom i Kielce ( obecnie pociąg kursuje w relacji Kołobrzeg - Warszawa Zach.)

9. IC Warta w relacji Warszawa – Poznań będzie teraz kursował sześć dni w tygodniu (obecnie kursuje jedynie w terminie wybranych imprez targowych).


10. Nowy pociąg ekspresowy do Poznania. Ex Goplana w relacji Warszawa Wsch.– Poznań Gł. – Warszawa Wsch. Odjazd o 19.35 z Warszawy Centr, przyj. do Poznania o godz. 22.31, odjazd z Poznania o godz. 11.30, przyjazd do Warszawy Centr. o godz. 14.25.

11. Dodatkowe poranne, ekspresowe połączenie z Poznania do Warszawy . Ex Kiliński odjeżdżał będzie z Poznania w każdy poniedziałek o godzinie 6.00, a przyjeżdżał do Warszawy Centr. o 9.10.

12. Częściej i szybciej do Kołobrzegu. Pociąg TLK Pobrzeże będzie pociągiem całorocznym, kursującym także w wakacje (obecnie jedynie od września do czerwca). W weekendy szybciej do Kołobrzegu pojedziemy porannym pociągiem Ex Posejdon, który kursować będzie przez Bydgoszcz i Piłę. Pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu o ponad 60 minut.

13. Ze Szczecina do Białegostoku. Pociąg TLK Gałczyński poprowadzi wagony w relacji Szczecin – Poznań – Warszawa - Białystok. Dzięki trasie biegnącej przez Poznań czas przejazdu skróci się o 3,5 godziny w stosunku do pociągów kursujących przez Trójmiasto.

W związku z planowanymi przez PLK S.A pracami modernizacyjnymi infrastruktury nie będą uruchamiane następujące pociągi:

1. TLK Fregata Wrocław Gł. – Kołobrzeg – Wrocław Gł.
2. TLK Pojezierze Gliwice – Warszawa – Olsztyn/ Suwałki – Gliwice.
3. TLK Wybrzeże Warszawa Zach. – Gdynia Gł. / Kołobrzeg – Warszawa Zach.
4. Ex Kossak Warszawa Wsch. - Kraków Gł. - Warszawa Wsch.
5. Ex Jagiełło Warszawa Wsch. - Kraków Gł. - Warszawa Wsch.
6. Ex Skarbek Warszawa Wsch. - Gliwice - Warszawa Wsch.
7. TLK Pobrzeże na odcinku Gdynia Gł. - Hel – Gdynia Gł.


W nowym rozkładzie jazdy nie będą uruchamiane również pociągi kategorii EuroCity:

1. BWE Poznań Gł. – Berlin Hbf. – Poznań Gł.
2. Józef Bem Warszawa Wsch. – Budapeszt Keleti – Warszawa Wsch. (komunikację Warszawy z Budapesztem zapewniał będzie nocny pociąg międzynarodowy Chopin)

: 15 lis 2008, 17:24
autor: Wolfchen
Stare ogłoszenie, ale jak dotąd, nigdzie tego nie było, więc wstawię tu:
PKP PR pisze:„PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. w Warszawie
ogłasza
przetarg nieograniczony o wartości szacunkowej powyżej 50 000 EURO
na:
Wykonanie składu, druku, oprawy i dostawy sieciowego i rejonowych rozkładów jazdy pociągów 2008/2009.

1.Nazwa(firma) i adres zamawiającego:
„PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. w Warszawie
ul. Grójecka 17, 02-021 Warszawa
tel. 022-47-33-887 faks. 022- 47-33-404

2. Tryb zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie Regulaminu udzielania zamówień nas dostawy, usługi i roboty budowlane zwanego dalej Regulaminem. Regulamin jest dostępny w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej Zamawiającego: www.pr.pkp.pl.

3. Przedmiot zamówienia oraz jego wielkość
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie składu, druku, oprawy i dostawy sieciowego rozkładu jazdy pociągów wraz z uaktualnieniami i rejonowych rozkładów jazdy pociągów 2008/2009 w nakładzie:
a) sieciowy rozkład jazdy: 17 813 egzemplarzy, w tym:
- 11 391 egzemplarzy służbowych formatu A5 z dziurami skoroszytowymi i okładkami z dodatkowym jednostronnym powlekaniem umożliwiającym przedłużenie ich trwałości, okładki ze śrubami, z nadrukiem na okładce „egzemplarz służbowy”,
- 3 321 egzemplarzy klejonych służbowych z okładką, z nadrukiem na okładce „egzemplarz służbowy”,
- 3 101 egzemplarzy „klejonych” z nadrukowaną na okładce ceną,
b) rejonowy rozkład jazdy: 3 035 egzemplarzy,
c) mapa sieci PKP i Europy: 17 813 egzemplarzy,
d) zakładka do sieciowego rozkładu jazdy: 3 101 egzemplarzy,
e) uaktualnienie do sieciowego rozkładu jazdy pociągów.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

4. Termin wykonania zamówienia:
Zamawiający wymaga, aby zamówienie wykonania składu, druku i oprawy rozkładów jazdy pociągów zrealizowane zostało do 26 listopada 2008r. natomiast uaktualnienia kolejno do: 15 lutego, 15 czerwca i 15 października 2009r.

: 16 lis 2008, 8:43
autor: rufio198
Za strona DB
33120
Stacja Przyjazd Odjazd Peron Aktualności
Warszawa Wschodnia 15:43
Warszawa Centralna 15:50 15:55
Warszawa Zachodnia 15:59 15:59
Zyrardow 16:28 16:29
Radziwillow Mazowiec 16:37 16:37
Skierniewice 16:45 16:46
Mokra 16:58 16:59
Sierakowice Skierni. 17:06 17:07
Belchow 17:15 17:16
Bobrowniki 17:25


A co to za wynalazek? To bedzie Flirt czy p&p?

: 16 lis 2008, 11:49
autor: Gacek
rufio198 pisze:A co to za wynalazek? To bedzie Flirt czy p&p?
poc. osobowy Bober ;-)

: 16 lis 2008, 12:22
autor: rufio198
Od Skierniewic do Bobrownik jeżeli będzie p&p bujanie gratis :D
Ciekawe kto będzie robił manewry w Bobrownikach :lol:

: 16 lis 2008, 17:53
autor: bruno
rufio198 pisze:Za strona DB
33120
Stacja Przyjazd Odjazd Peron Aktualności
Warszawa Wschodnia 15:43
Warszawa Centralna 15:50 15:55
Warszawa Zachodnia 15:59 15:59
Zyrardow 16:28 16:29
Radziwillow Mazowiec 16:37 16:37
Skierniewice 16:45 16:46
Mokra 16:58 16:59
Sierakowice Skierni. 17:06 17:07
Belchow 17:15 17:16
Bobrowniki 17:25


A co to za wynalazek? To bedzie Flirt czy p&p?
To już czegoś takiego do Łowicza nie mogli dociągnąć :?: ](*,)

: 16 lis 2008, 19:59
autor: fik
rufio198 pisze:Ciekawe kto będzie robił manewry w Bobrownikach :lol:
Oświeć mnie, jakie manewry chcesz wykonywać na tym przystanku? :)

: 16 lis 2008, 20:51
autor: rufio198
Fikander pisze:
rufio198 pisze:Ciekawe kto będzie robił manewry w Bobrownikach :lol:
Oświeć mnie, jakie manewry chcesz wykonywać na tym przystanku? :)
Skoro pociąg kończy bieg - to zmiana czoła pociagu i powrót . Ale skoro mówisz że to przystanek to wierze na słowo. Tak dobrze nie znam tych stron.
To w takim razie zaczyna mnie dręczyć pytanie co dalej z tym składem?

: 17 lis 2008, 1:01
autor: jasiu
pusty przebieg do Łowicza?

: 17 lis 2008, 11:55
autor: przewoz
rufio198 pisze:Od Skierniewic do Bobrownik jeżeli będzie p&p bujanie gratis
Ciekawe kto będzie robił manewry w Bobrownikach
Hmmm.. A to na pewno KM? Ciekawy ten "osobowy", czas przejazdu do Skierniewic o minutę dłuższy od zwykłego pospiesznego do Łodzi.... Jak KM to może być i piętrus. Trzeba by policzyć ,czy się wyrobią w obiegach, ale pewnie tak.

: 17 lis 2008, 17:48
autor: person
przewoz pisze:Hmmm.. A to na pewno KM?
Według tej strony:
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... 4/691.html

Będzie to przyspieszony pociąg Kolei Mazowieckich...

Pewnie nie dojedzie do Łowicza, bo województwo łódzkie nie było zainteresowane dopłatami :/

: 17 lis 2008, 21:13
autor: bohunu
rufio198 pisze:To w takim razie zaczyna mnie dręczyć pytanie co dalej z tym składem?
A co teraz robią przyśpieszone Skierniewice jak dojadą do Skierniewic?

: 17 lis 2008, 21:23
autor: Volwi
rufio198 pisze:To w takim razie zaczyna mnie dręczyć pytanie co dalej z tym składem?
Na moje oko to będzie po prostu pociąg obsługiwany jednostką z Sochaczewa, która rano jadąc jako służbowa do Skierniewic zacznie zbierać ludzi od Bobrownik (pierwszy przystanek jaki napotyka po odbiciu z E20 na linię do Skierniewic korzystając z p.odg. Placencja). I po południu tak samo.