Podróżowanie koleją po Polsce: PR a IC

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7780
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 15 paź 2008, 22:29

Adam G. pisze:
R-9 Chełmska pisze:Najłatwiej sprawdzić na stronie :P
Lot na jutro - najtańszy - na samolot o 22:20 349,38 PLN (w jedną stronę), najdroższy - na lot o 7:25 - jedyne 670,38 PLN.
powszechnie wiadome jest, że im wcześniej kupimy bilet lotniczy, tym lepszą będzie on miał cenę :)
No kiedy Ty chcesz jechać? Jeżeli podejmujesz jakoś wybitnie znacznie wcześniej decyzję o podróży krajowej konkretnego dnia o konkretnej godiznie, to gratuluję.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 16 paź 2008, 19:16

R-9 Chełmska pisze:
Adam G. pisze: powszechnie wiadome jest, że im wcześniej kupimy bilet lotniczy, tym lepszą będzie on miał cenę :)
No kiedy Ty chcesz jechać? Jeżeli podejmujesz jakoś wybitnie znacznie wcześniej decyzję o podróży krajowej konkretnego dnia o konkretnej godiznie, to gratuluję.
no niestety, to jest jeden z minusów samolotów ;)

ale owszem, zazwyczaj podróż krajową (w moim przypadku najczęściej do Wrocławia) planuję na tyle wcześnie, że gdybym chciał, dostałbym jeszcze bilet lotniczy w najniższej cenie :)
noidea

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 24 lis 2009, 21:40

Wszyscy mówią o tym gorszym standardzie w InterRegio. W czym zmodernizowany kibel jest gorszy od najzwyklejszego wagonu PICu? Bo nie jechałem IR, który nie byłby po modernie...
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 24 lis 2009, 22:36

Michał W. pisze:W czym zmodernizowany kibel jest gorszy od najzwyklejszego wagonu PICu?
Poziomem hałasu. Najbardziej zmodernizowany kibel będzie zawsze głośniejszy od ordynarnego mechpoma. Szczególnie prując po CMK :D

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 25 lis 2009, 9:19

Aha. Ja tam różnicy nie widzę...
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 25 lis 2009, 11:07

Kwestia silników. Zdarzają się ciche (np. AKM, ale nie tylko).

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 25 lis 2009, 13:03

ja po prostu zawsze szukam miejsca w wagonie sterowniczym, najlepiej nie nad samym wózkiem, bo trzeszczy :]

Awatar użytkownika
slupek
Posty: 512
Rejestracja: 15 gru 2005, 6:10
Lokalizacja: Stegny

Post autor: slupek » 25 lis 2009, 16:44

fik pisze:Przecież to błąd/literówka, oczywistym jest, że w tę stronę to postój tylko dla wysiadających, jak od początku istnienia tego połączenia.
Domyślam się, że to błąd, tym bardziej, że to de facto nie nasz rozkład. Po prostu chciałem zapodać taki żarcik :)

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 27 lis 2009, 19:49

Michał W. pisze:Wszyscy mówią o tym gorszym standardzie w InterRegio. W czym zmodernizowany kibel jest gorszy od najzwyklejszego wagonu PICu? Bo nie jechałem IR, który nie byłby po modernie...
To szczęściarz jesteś. Jeździ mnóstwo zwykłych kibli, także doczepiane do ED72 do Krakowa w bardziej obłożonych kursach. A same ED72 też już mocno zajechane są, poza CMK-ą potrafią rzucać jak tramwaje w Łodzi.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

buttle
Posty: 11
Rejestracja: 12 kwie 2009, 0:03
Kontakt:

Post autor: buttle » 27 lis 2009, 21:22

piotram pisze:same ED72 też już mocno zajechane są, poza CMK-ą potrafią rzucać jak tramwaje w Łodzi.
Hmm, sterowniczym w Edycie jedzie się naprawdę komfortowo :boohoo: (wybrałem sterowniczy dawnej pierwszej klasy oczywiście).
Głośniej? Wężykuje? owszem, ale tylko przez pierwszy kwadrans, później mechanizmy adaptacyjne człowieka całkowicie blokują tego typu bodźce,

a te firaneczki -- luksiuś!

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 13 lut 2010, 13:53

Jakby teraz była zorganizowana akcja pasażerów w obronie pociagów międzywojódzkich dotowanych przez państwo a wyciętych przez PKP IC (Kłodzko, Bieszczady, Mazuty nocne) to wprowadzonoby może zarząd komisaryczny.

Niech żyją PR - czekam na dalaszy rozwój IR - ostanie zmiany na linii poznańskiej pokazują, że ich standard nie jest wiele gorszy od pociągów EIC. Gdyby PR dostały choć połowę tej dotacji (chociaż 80 mln z 240 mln, które dostaje IC na międzywojewódzkie i międzynarodowe) to byśmy mieli więcej pociągów i TAŃSZYCH.

Websterek
Posty: 628
Rejestracja: 18 gru 2007, 21:02
Lokalizacja: ZP 1145

Post autor: Websterek » 13 lut 2010, 21:39

patryk148 pisze:to byśmy mieli więcej pociągów i TAŃSZYCH.
A możę po prostu IR wymieniłoby tabor na nowoczesny? Co jak co, ale ja chyba bym wolał zostać przy obecnych cenach, ale za to mieć tabor z prawdziwego zdarzenia.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 lut 2010, 21:44

Websterek pisze:Co jak co, ale ja chyba bym wolał zostać przy obecnych cenach, ale za to mieć tabor z prawdziwego zdarzenia.
Jak widać, dla większej ilości pasażerów liczy się cena jako wartość pierwszorzędna.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 13 lut 2010, 22:44

Wolfchen pisze:
Websterek pisze:Co jak co, ale ja chyba bym wolał zostać przy obecnych cenach, ale za to mieć tabor z prawdziwego zdarzenia.
Jak widać, dla większej ilości pasażerów liczy się cena jako wartość pierwszorzędna.
Też byłem tego zdania, lecz je szybko zmieniłem...
Wolał bym płacić więcej, ale mieć pewność, że dojadę o czasie. A nie tak jak teraz modlić się, aby ten złom nie staną w szczerym polu.
Niestety, ale mam takie szczęście, że jak gdzieś jadę i się śpieszę to zawsze coś nawala...

Websterek
Posty: 628
Rejestracja: 18 gru 2007, 21:02
Lokalizacja: ZP 1145

Post autor: Websterek » 13 lut 2010, 23:17

Wolfchen pisze:
Websterek pisze:Co jak co, ale ja chyba bym wolał zostać przy obecnych cenach, ale za to mieć tabor z prawdziwego zdarzenia.
Jak widać, dla większej ilości pasażerów liczy się cena jako wartość pierwszorzędna.
Bo nasz naród jest głupi i jeszcze nie rozumie, że czasem lepiej utrzymać obecną cene, ale podwyższyć standard usługi o 2 klasy wyżej, czyli i tak i tak nie będą stratni...

ODPOWIEDZ