Zarobki w warszawskiej komunikacji

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
kukuryk12
Posty: 599
Rejestracja: 12 wrz 2010, 16:11
Lokalizacja: Stalowa

Post autor: kukuryk12 » 29 lip 2012, 10:35

Cześć. Ile zarabiał by nowo przyjęty na zakład kierowca (MZA) i dajmy na to kierowca z 20 letnim stażem, bardzo różnią się ich zarobki? I jak to jest z pracą na nocną zmianę? Wtedy kierowca dostaje jakiś procent więcej podstawowej stawki?
eNki

5280
Posty: 1798
Rejestracja: 02 sty 2006, 21:25

Post autor: 5280 » 29 lip 2012, 19:02

kukuryk12 pisze:Cześć. Ile zarabiał by nowo przyjęty na zakład kierowca (MZA) i dajmy na to kierowca z 20 letnim stażem, bardzo różnią się ich zarobki? I jak to jest z pracą na nocną zmianę? Wtedy kierowca dostaje jakiś procent więcej podstawowej stawki?
Młody kierowca za 165 godzin ok 2500zł w tym dodatek efekt. 1100zł. czyli cienko....
Zaś Stary kierowca za 165 godzin może liczyć na wypłatę ok 3000 - 3200 zależy od wysokości wysługi MZA.
Za prace na nocy dostajesz 20% więcej do godziny nocnej
5280

reserved
Posty: 14624
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 29 lip 2012, 19:04

A czy stawka godzinowa różni się w zależności od np. etatu lub zasilania?

5280
Posty: 1798
Rejestracja: 02 sty 2006, 21:25

Post autor: 5280 » 29 lip 2012, 19:16

reserved pisze:A czy stawka godzinowa różni się w zależności od np. etatu lub zasilania?
Przez pierwsze 3 miesiące młody dostaje 12,80zł(Brutto). Po tym czasie Wszyscy mają jednakową stawkę 13,70zł( Brutto)
5280

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 29 lip 2012, 20:17

Szeregowy_Równoległy pisze:Niestety, przewóz osób jest absurdalnie drogi. Dalej podziwiam ludzi, którzy są w stanie wydać paręnaście tysięcy złotych, żeby móc jeździć autobusem.
Było coś takiego, że przewóz osób można było zrobić za unijne pieniądze. Wymogi były fajne: zameldowanie na terenie województwa mazowieckiego, umowa o pracę...). Jak już się dostało do tego upragnionego, jakże darmowego, szkolenia na przewóz osób, trzeba była siedzieć minimum 80% ze wszystkich, 130 godzin wykładów (tak, tak - listy obecności, 'unijne' kontrole). Dodam, że w większości były to nudne wykłady, bo co kogo obchodzi jakiś wał korbowy? (ha, pierwsze wykłady). Potem frajda w postaci jazdy trzema (różnymi) typami wozów na płycie poślizgowej, a na koniec egzamin. I świadectwo. ;]

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 29 lip 2012, 21:09

Pawel_ pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Niestety, przewóz osób jest absurdalnie drogi. Dalej podziwiam ludzi, którzy są w stanie wydać paręnaście tysięcy złotych, żeby móc jeździć autobusem.
Było coś takiego, że przewóz osób można było zrobić za unijne pieniądze. Wymogi były fajne: zameldowanie na terenie województwa mazowieckiego, umowa o pracę...). Jak już się dostało do tego upragnionego, jakże darmowego, szkolenia na przewóz osób, trzeba była siedzieć minimum 80% ze wszystkich, 130 godzin wykładów (tak, tak - listy obecności, 'unijne' kontrole). Dodam, że w większości były to nudne wykłady, bo co kogo obchodzi jakiś wał korbowy? (ha, pierwsze wykłady). Potem frajda w postaci jazdy trzema (różnymi) typami wozów na płycie poślizgowej, a na koniec egzamin. I świadectwo. ;]
Źle trafiłeś, ja trafiłem na dobrą ekipę i chodziłem codziennie bo zawsze jakieś zbyty były. Mieliśmy fajnego kolegę z którego zawsze były śmiechy, po kursie na Kleszczową poszedł to go Kopernik nazwali :grin:
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

SG
Posty: 1974
Rejestracja: 25 lis 2010, 12:39
Lokalizacja: ZEA Woronicza

Post autor: SG » 30 lip 2012, 2:03

5280 pisze:Za prace na nocy dostajesz 20% więcej do godziny nocnej
Yhy... tak może było kiedyś.

reserved
Posty: 14624
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 30 lip 2012, 7:12

Coraz bardziej się utwierdzam w przekonaniu, że nie warto w ogóle patrzeć na ten temat bo co osoba to inne fakty. 8-(

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 30 lip 2012, 9:30

W dalszym ciągu masz więcej. Spójrz na pasek, gdyby tak nie było to nie miałbyś oddzielnie godzin nocnych.
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

TeRrahiel
Posty: 128
Rejestracja: 15 sie 2011, 18:47
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Post autor: TeRrahiel » 30 lip 2012, 12:21

Za godzinę pracy w nocy wychodzi dodatkowo ok. 1,7-1,9 PLN.

@reserved: Prawdopodobnie dlatego, że tu każdy zarabia inaczej. Na niepełny etat dochodzą nadgodziny, poza tym można dostać premię, zaoszczędzić paliwo, pracować w niedziele i święta, w nocy, jeździć przegubem, jeździć jednego dnia rano i popołudniu (bo płacą też za czas pomiędzy zmianą A a B) i jak się to wszystko zbierze, to różnice wychodzą naprawdę kolosalne;)
Blank page, a self-imposed curse
Scrawling thoughts... to write for what?

reserved
Posty: 14624
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 30 lip 2012, 15:00

TeRrahiel pisze:@reserved: Prawdopodobnie dlatego, że tu każdy zarabia inaczej.
Tak. Też do takiego wniosku doszedłem. Zresztą tak się domyślam, że tak właśnie jest. Dlatego moje pytania w tym wątku były ogólnikowe. Przymierzam się do takiego kursu i cały czas jeszcze rozważam za i przeciw. Choć póki co więcej jest "za".

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 31 lip 2012, 16:12

reserved pisze:
TeRrahiel pisze:@reserved: Prawdopodobnie dlatego, że tu każdy zarabia inaczej.
Tak. Też do takiego wniosku doszedłem. Zresztą tak się domyślam, że tak właśnie jest. Dlatego moje pytania w tym wątku były ogólnikowe. Przymierzam się do takiego kursu i cały czas jeszcze rozważam za i przeciw. Choć póki co więcej jest "za".
Weź tylko pod uwagę, że w obecnych czasach przyjęcie do MZA wcale nie jest niczym oczywistym - nawet po kursie robionym u nich. U innych przewoźników z kolei tak dużo nie zarobisz.
noidea

reserved
Posty: 14624
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 31 lip 2012, 17:13

Wszędzie jest jakieś ryzyko. Trudno się mówi. Trzeba próbować.

Awatar użytkownika
Aleksander2560
(Aleksander2634)
Posty: 2220
Rejestracja: 23 gru 2005, 16:34
Lokalizacja: Warszawa-Białołęka

Post autor: Aleksander2560 » 01 sie 2012, 14:10

Powiem Wam tak, z zarobkami jest obecnie do dupy, a ma być jeszcze gorzej bo ma się zmienić regulamin wynagrodzeń w MZA.

Przy 168 godzinach, i braku wysługi, można zarobić ok. 2400 zł, a jak się trafi premia kwartalna to troszkę więcej.
Miejskie Zakłady Autobusowe m. st. Warszawy
ul. Włościańska 52
01-710 Warszawa

autobusomaniak
Posty: 1378
Rejestracja: 09 wrz 2011, 18:10
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: autobusomaniak » 01 sie 2012, 14:43

Aleksander2560 pisze:Przy 168 godzinach, i braku wysługi, można zarobić ok. 2400 zł, a jak się trafi premia kwartalna to troszkę więcej.
Czyli wychodzi ok. 14,3 zł/godzinę pracy nie licząc ew. premii. ;-)

ODPOWIEDZ