Komunikacja w innych miastach
Moderator: JacekM
Jemu chodziło o komercyjną linię (choć na zlecenie UM Toruń) 106 na trasie: Pl. Teatralny - Kamionki Jezioro. Ciekawa jest też pracownicza linia komercyjna 105 do (PSSE Apator) Ostaszewa. W Toruniu w celu dowozu i odwozu pracowników ma wiele wariantów tras i krańców.reserved pisze:Która? Nocna linia? Wszystkie linie tam są dla plażowiczów? Nie wiem kompletnie do czego się odnosisz.komunikacja pisze:Bo to jest linia nad jezioro, dla plażowiczów!
PS. Po jednej brygadzie w DP na linii tramwajowej 2, 3, 4 jeżdżą składy 2-wagonowe.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
No i Ostróda raz jeszcze. Całkowicie zmienia się rozkład jazdy na większości linii jest prawie 5 godzin przerwy między kursami. Jelcze też już nie najlepiej 3 z 4 peerek to szrot jakich mało. Jednak jeśli myślicie że ŻOE sprzeda wam coś z tego to jesteście w błędzie. Boją się że żeby ktoś zobaczył czym ludzi wożą. Jednak jest szansa że jak pójdziecie do nich na bazę do dadzą lub odsprzedadzą jakieś tam szczegóły z kasowanych wozów jak laminaty, zderzaki czy skajowe siedzenia.
Link do nowego rozkładu:
http://ostrodaonline.pl/informacje/2673 ... skiej.html
Link do nowego rozkładu:
http://ostrodaonline.pl/informacje/2673 ... skiej.html
Fajnie, Poznaniacy zrobili sobie bezkolizyjną tunelową trasę…person pisze:Dziwne, że jeszcze nikt nie odnotował otwarcia nowej trasy tramwajowej na Franowo w Poznaniu:
http://www.mpk.poznan.pl/aktualnosci/20 ... ie-otwarta
i przedłużenia nań 16-tki
http://www.mpk.poznan.pl/aktualnosci/20 ... na-franowo
Do centrum handlowego i zajezdni na jedną linię co 15 minut.
16-tka normalnie jeździ na Os. Sobieskiego i ma wyższą częstotliwość. Jeśli mnie pamięć nie myli, to na Franowo miała też jeździć 11-tka (na pewno miały być dwie linie), która - z powodu kolejnego etapu przedłużenia PST - jest obecnie zawieszona.
Ech, usunąłem swoją wiadomość, bo uznałem, że nie do końca pasowała do tematu, ale i tak już ktoś zdążył odpowiedzieć
Ech, usunąłem swoją wiadomość, bo uznałem, że nie do końca pasowała do tematu, ale i tak już ktoś zdążył odpowiedzieć
Nie wiem, czy jest co odnotowywać. Jedna, marna 16, którą wywalili i tak z PST. Trasa franowska - bardzo fajnie, że w tunelu - tylko co z tego, jak przesiadki są beznadziejne, a na wspaniałym krańcu "Franowo" mają kończyć dwie linie autobusowe (chyba 53 i 54), które żeby dojechać do celu... i tak będą musiały się wrócić i zahaczyć o wcześniejszy przystanek tramwaju w tunelu. Os. Lecha/Czecha/Rusa, albo po prosu Rataje to idealny przykład beznadziejności komunikacji - dwadzieścia linii autobusowych znikąd donikąd, każda inna ulicą, jedna na przegubach, druga na 8-metrowcach, jeżdżących jednokierunkowo niezależnie od siebie. Tam to wszystko powinni skasować i zacząć planować od nowa - uwaga, "reforma" którą mają wprowadzić nie zakłada niczego ciekawego.
Jedyne, co się przyda, to zajezdnia. Ale to tylko moje zdanie.
Na Franowo docelowo 1, 16 i 18. Projekt zmian na Ratajach (po poprawkach, np wywalenie w kosmos A)
Jedyne, co się przyda, to zajezdnia. Ale to tylko moje zdanie.
Na Franowo docelowo 1, 16 i 18. Projekt zmian na Ratajach (po poprawkach, np wywalenie w kosmos A)
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
A tam autobusowe – właśnie wróciłem z Poznania, i nawet komunikacja tramwajowa jest tam okropna. Miliardy linii, jeżdżących zewsząd dowsząd, z beznadziejną częstotliwością 15 minut. Nawet w szczycie. Tramwaje jeżdżą stadami, a nawet jak nie, to i tak między liniami nie ma żadnej koordynacji – czasem potrafią podjechać 3 tramwaje co 2 minuty, a przez następne 10 minut nie przyjeżdża nic.Dantte pisze:idealny przykład beznadziejności komunikacji - dwadzieścia linii autobusowych znikąd donikąd, każda inna ulicą, jedna na przegubach, druga na 8-metrowcach, jeżdżących jednokierunkowo niezależnie od siebie
Na ale na pocieszenie, są tam też dobre rozwiązania – PST, trasa tramwajowa na górnym tarasie Rataj poprowadzona pozaulicznie, przerywanie ciągłości dla ruchu samochodowego ciągu komunikacyjnego na Moście Dworcowym i Fredry, żeby zapobiec używaniu go przez kierowców jako ciągu tranzytowego, czy pas do lewoskrętu poprowadzony po lewej stronie torowiska tramwajowego.
Pojedź do Krakowa, tam to dopiero jest beznadzieja z tramwajamiVilén pisze:Miliardy linii, jeżdżących zewsząd dowsząd, z beznadziejną częstotliwością 15 minut. Nawet w szczycie. Tramwaje jeżdżą stadami, a nawet jak nie, to i tak między liniami nie ma żadnej koordynacji – czasem potrafią podjechać 3 tramwaje co 2 minuty, a przez następne 10 minut nie przyjeżdża nic.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
To akurat wada wakacji.Vilén pisze:z beznadziejną częstotliwością 15 minut
U nich linie tramwajowe kursują w szczycie tak samo, jak i poza nim. Co jest IMO dobrym rozwiązaniem.Vilén pisze:Nawet w szczycie
Tak, to akurat wada, dość zauważalna.Vilén pisze:to i tak między liniami nie ma żadnej koordynacji – czasem potrafią podjechać 3 tramwaje co 2 minuty, a przez następne 10 minut nie przyjeżdża nic.
Warto też wspomnieć, że tramwaje mają bardzo napięty rozkład, a motorniczym się raczej nigdy nie spieszy - zawsze, kiedy tam jestem, przyjeżdżają poopóźniane.
Potencjał PST jest, i to duży, ale nie wiem czy zauważyłeś, jak tramwaj wlecze się przy wjeździe (przed budową nowo-PST też tak było) i ile minut czeka na Moście Teatralnym, żeby na PST wjechać (w szczycie, nie w wakacje potrafi to zakorkować całe skrzyżowanie przy Teatralce), mimo, jak sam piszesz, przerywania ciągłości dla ruchu samochodowego.Vilén pisze:PST
A zresztą;
Poznań ma IMHO najlepszą komunikację tramwajową jak na miasto nie-stolicę (Kraków to żenada, Gdańsk raczej też, Wrocław ciężko mi ocenić).Wolfchen pisze:Pojedź do Krakowa, tam to dopiero jest beznadzieja z tramwajami
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Nie no, chyba tam nie jest aż t…Wolfchen pisze:Pojedź do Krakowa, tam to dopiero jest beznadzieja z tramwajami
Wierzę ci.
Też zauważyłem.Dantte pisze:Warto też wspomnieć, że tramwaje mają bardzo napięty rozkład, a motorniczym się raczej nigdy nie spieszy - zawsze, kiedy tam jestem, przyjeżdżają poopóźniane.
Nie zauważyłem, na razie wjazd zamknęli… no ale o tym słyszałem.Potencjał PST jest, i to duży, ale nie wiem czy zauważyłeś, jak tramwaj wlecze się przy wjeździe (przed budową nowo-PST też tak było)
Całe szczęście, że budują przedłużenie do Dworca Zachodniego, przynajmniej będzie można z PST przed wyjazdem wcześniej uciec .
No nie wiem, już tramwaje łódzkie, mimo linii co 20 minut i zewsządo-dowsządności udającej układ przesiadkowy, już mi się bardziej podobały.Poznań ma IMHO najlepszą komunikację tramwajową jak na miasto nie-stolicę
Chociaż nie cichną głosy "Po co komu nowa linia obok starej".Vilén pisze:Całe szczęście, że budują przedłużenie do Dworca Zachodniego, przynajmniej będzie można z PST przed wyjazdem wcześniej uciec .
A jeśli chodzi o Łódź... No, jestem łodziofobem
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
http://www.vilniausviesasistransportas. ... ainos.html
Co kto lubi - dzienny na prądojeby i autobusy 13 litów, 72h 23 lity, 240h 46 litów.
Co kto lubi - dzienny na prądojeby i autobusy 13 litów, 72h 23 lity, 240h 46 litów.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.