Modernizacja WWK

Moderator: JacekM

Która linia powinna być zmodernizowana w pierwszej kolejności? (3 zaznaczenia)

Czas głosowania minął 22 kwie 2006, 10:16

Kutno - Płock
1
1%
Warszawa Wileńska - Zielonka
5
6%
Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki
7
9%
Warszawa Zachodnia - Rembertów
8
10%
Tłuszcz - Ostrołęka
0
Brak głosów
Warszawa Zachodnia - Włochy
3
4%
Warszawa Wschodnia - Otwock
11
14%
Warszawa Gdańska - Warszawa Praga
2
2%
Legionowo - Wieliszew - Tłuszcz/Zegrze
4
5%
Warszawa - Łódź
13
16%
Warszawa - Radom
3
4%
Warszawa - Gdynia
16
20%
Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz
4
5%
Warszawa - Stojadła - Lublin
4
5%
 
Liczba głosów: 81

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 09 lis 2007, 23:14

MeWa pisze:Zresztą czy w zeszłym roku były już przyznane na to środki (inwestycja finansowana z UE)?
Odpowiadam - nie były, bo być nie mogły. Plany wtedy jeszcze powstawały (projekty) odnośnie linii E65, więc dopiero ustalał się ostateczny układu torowego po modernizacji.
Inaczej by było, gdyby średnice wcisnęli w modernizację E65. Tylko, że wtedy remont odbywałby się właśnie teraz. Może to i lepiej, że już od kilku miesięcy da radę nim jechać, a nie wlec się.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 10 lis 2007, 0:57

Tylko przypominam, ze przebudowa układu torowego na Wschodniej jest w ramach budowy Okęcia, a tu jak wiadomo remont zaczął się z kilkomiesięcznym poślizgiem, więc - niestety - cały harmonogram wziął w łeb, a teraz wykorzystuje się budżet do końca roku, żeby przez przypadek nie zabrali.

ZTM pisze:Ze względu na skalę utrudnień, dla zmniejszenia podróżnym uciążliwości, z inicjatywy Zarządu Transportu Miejskiego, przygotowano umowę z Kolejami Mazowieckimi na mocy której na czas niniejszego remontu (tj. od 12 listopada do zakończenia remontu) ustalono wzajemne uznawanie w pociągach KM i SKM wszystkich rodzajów i typów biletów oraz uprawnień do bezpłatnych i ulgowych przejazdów obowiązujących w KM oraz ZTM na odcinku pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia. Dla zachowania ważności, jednorazowe bilety ZTM muszą być skasowane w kasownikach zamontowanych na stacjach kolejowych na odcinku między Warszawą Wschodnią i Zachodnią lub w pociągach SKM, a bilety okresowe muszą być uprzednio aktywowane.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 lis 2007, 1:38

Obrazek
Tłok, bałagan, skandal w pociągach podmiejskich
Grzegorz Lisicki2007-11-13, ostatnia aktualizacja 2007-11-13 00:22

Dziesiątki zdezorientowanych osób i oblężone pociągi - pierwszy dzień z remontem torów na linii średnicowej zaskoczył i pasażerów, i kolejarzy

- Jutro będzie lepiej, a pojutrze się przyzwyczają - pocieszała się konduktorka jedynego pociągu wahadłowego, który od wczoraj kursuje między Dworcem Zachodnim a stacją Stadion, zatrzymując na Ochocie, Śródmieściu i Powiślu. "Wahadło" przewozi pasażerów, których pociągi z powodu przebudowy jednego z torów na Pradze kończą trasę na Zachodnim.

Wielu z nich było zaskoczonych komunikatami, że muszą tam opuścić wagony. Niedługi skład wahadłowy, do którego się przesiadali, od rana przeżywał oblężenie. Od godz. 5.18 przewiózł tysiące pasażerów przyjeżdżających od strony Sochaczewa, Żyrardowa, Radomia i Szybkiej Kolei Miejskiej. Tylko niektóre kursy z tych kierunków przepuszczane są torami pociągów dalekobieżnych przez Dworzec Centralny.

Podczas przesiadek do "wahadła", część pasażerów musiała zbiegać do podziemnego korytarza i wdrapywać się na inny peron. - Nawet parę minut opóźniam, żeby wszyscy zdążyli - deklarowała konduktorka.

Ludzie narzekali jednak na tłok i brak informacji. A konduktor pociągu ze Skierniewic z przekonaniem tłumaczył reporterowi "Gazety", że remont torów zaczyna się dopiero we wtorek. - Dopiero od pana się dowiaduję, o co chodzi z tymi pociągami - usłyszałem od Eweliny, studentki UW z Błonia. - Jak tak dalej pójdzie, to pierwsze zajęcia o godz. 8 mogę sobie odpuścić - martwiła się.

Kłopot sprawiały też sfatygowane megafony. - Zanim rozszyfrowałam, co bełkoczą, to mi uciekł pociąg. Stałyśmy na peronie 40 minut, czekając na następny - skarżyła się Monika Gontarczyk z Brwinowa, która przyjechała z koleżanką na zakupy.

Poranny chaos nasilił się po południu. Po godz. 16. tłoczno zaczęło robić się na Dworcu Śródmieście. Jeden z nielicznych pociągów do Żyrardowa, które nadal zabierają stąd pasażerów (możliwy jest przejazd torem z Dworca Wschodniego), spóźniał się o 15 minut. Ludzie pchali się więc do "wahadła", którym dojeżdżali na peron drugi Dworca Zachodniego. Tu roił się zdezorientowany tłum. - Czy z tego peronu dojadę do Żyrardowa? - pytali się nawzajem.

Ale od wczoraj pociąg do tego miasta wyrusza z innego miejsca. Skąd? Nie wiadomo, bo zabrakło jakiejkolwiek informacji. Wokół rozkładów jazdy umieszczonych przy schodach na perony skupiły się grupki analizujących je osób. Inni pod daszkami chowali się przed śniegiem wściekli na to, że remontu nie przeprowadzono latem. - Mój komentarz? Trzeba by wykropkować - powiedziała Ewa Kostrzewa, która czekała ze znajomym na pociąg do Grodziska Maz.- Nic nie wiemy. Ani o której przyjedzie, ani na który peron. A przez megafony radzą szukać informacji w internecie. Skandal! - denerwowała się pani Anna z Żyrardowa.

W Kolejach Mazowieckich są jednak przekonani, że informacja o zmianach była wystarczająca. - Plakaty, nowe rozkłady jazdy, komunikaty w prasie i telewizji, okienka kasowe, informacja telefoniczna i komunikaty megafonowe od piątku - wymienia Donata Nowakowska, rzecznik spółki.

Gdy przed godz. 17 na zatłoczony peron Dworca Zachodniego wtoczył się w końcu nowoczesny skład SKM do Pruszkowa, był zatłoczony do tego stopnia, że ludzie nawet nie próbowali do niego wsiadać.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 13 lis 2007, 9:43

Bez przesady, komunikaty były, jak ktoś nie słucha to już jego problem.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 lis 2007, 10:21

Natomiast realizacja tego łącznika na DWW będzie ciosem w przepustowość średnicy :(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 13 lis 2007, 10:33

Notabene szkoda, że na średnicy nie ma np. na Powiślu jakiejś "przejazdki" na drugi tor, aby wahadło mogło kursować częściej :-k Tylko nie wiem czy to jest technicznie do zrobienia 8-(
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 13 lis 2007, 11:24

Ale z tymi komunikatami w telewizji, to chyba przesadzili, bo jakoś ja nie widziałem. Podczas remontu tunelu średnicowego komunikat szedł częściej, ale i skala utrudnień ciut większa.

metron

Post autor: metron » 13 lis 2007, 11:38

Solaris U10 pisze:Bez przesady, komunikaty były, jak ktoś nie słucha to już jego problem.

To przejedź się na Wschodni i posłuchaj komunikatów. Tam wczoraj nikt nie raczył nawet wyświetlić informacji na tablicach z którego peronu i kiedy odjedzie SKM do Pruszkowa, nie mówiąc już o wygłoszeniu jakiegokolwiek komunikatu
Jak zwykle zapanował burdel i nie można mieć pretensji że pasażer nie może się w tym połapać

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 13 lis 2007, 14:58

Mogliby przynajmniej honorować bilety KM-KM w 166 miedzy Wschodnim a Stadionem...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 lis 2007, 12:44

metron pisze:To przejedź się na Wschodni i posłuchaj komunikatów.
Byłem wczoraj na wschodnim, komunikaty były mi niepotrzebne, bo na tablicach info było. Może jakiś przypadek Ci się trafił. Poza tym trochę się dziwię ludziom stojącym na peronie 7, przy którym stoi na jednym torze jakiś pociąg sieciowy, na drugim jakiś inny z gruzem, a oni czekają na SKMkę czy na coś innego. Tu nawet informacji nie trzeba, żeby się domyśleć, że coś jest nie tak.
Co do informacji, to nie dogodzisz. Ludzie nie czytają, bo im się nie chce zwykle. Przy mnie kasjerka na śródmieściu dostała niesłuszny opieprz, że nie potrafiła odpowiedzieć na pytanie odnośnie jakiś tam biletów miejskich. Na prawdę cieżko dogodzić każdemu. Na tacy mają tą informację im podawać, czy co?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lis 2007, 16:07

Jakie zmiany czekają pasażerów? Wszystkie pociągi z kierunku Radomia, Skierniewic, Sochaczewa i Łowicza tak jak dotychczas będą dojeżdżały do Dworca Zachodniego. Tam nastąpi selekcja. Te, które dotąd kończyły bieg w Warszawie Wschodniej, nie pojadą już dalej. Ich pasażerowie będą musieli się przesiąść do innych pociągów.

Tak więc na tych, którzy teraz dojeżdżają do centrum, na Zachodnim ma czekać pociąg wahadłowy. Będzie kursował co 20 minut między Dworcem Zachodnim a Stadionem i zatrzymywał się po drodze na przystankach Ochota, Śródmieście i Powiśle
Tak, a w busach sie robi coraz tłoczniej. Heh, widzę, że kolejni ludzie się odwracają od KM. Busem też dojadą do DWZ, ale za to szybciej i wygodniej, niż pociągiem. Na jutro na 4:30 w VIKI nie mogłem zarezerwować miejsca...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27440
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 lis 2007, 16:16

To straszne, jak to dobrze, że w pociągach nie trzeba rezerwować miejsca i decyzję o wyjeździe o konkretnej godzinie mogę podjąć w każdej chwili.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 lis 2007, 16:20

przewoz pisze:Poza tym trochę się dziwię ludziom stojącym na peronie 7, przy którym stoi na jednym torze jakiś pociąg sieciowy, na drugim jakiś inny z gruzem, a oni czekają na SKMkę czy na coś innego.
Może myśla, że za nimi będą pasażerskie... 8-(
Fikander pisze:To straszne, jak to dobrze, że w pociągach nie trzeba rezerwować miejsca i decyzję o wyjeździe o konkretnej godzinie mogę podjąć w każdej chwili.
Już po sposobie wypowiedzi widzę, do czego polemika może prowadzić, więc OT. Ja nie przekonam Ciebie, Ty mnie...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 15 lis 2007, 14:13

Wolfchen pisze:Tak, a w busach sie robi coraz tłoczniej. Heh, widzę, że kolejni ludzie się odwracają od KM.
Być może tak. ale ja tego nie zauważam, jak w dalszym ciągu jadę w pełnym pociągu ludzi. nie wiem, którzy odeszli. Może jacyś przyszli przez przypadek?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 lis 2007, 14:28

przewoz pisze:Być może tak. ale ja tego nie zauważam, jak w dalszym ciągu jadę w pełnym pociągu ludzi. nie wiem, którzy odeszli. Może jacyś przyszli przez przypadek?
No wiesz, ale między Radomiem a Warszawą jest sporo przystanków. A ludzi przybywa w busach, bo coraz wcześniej trzeba sobie miejsca rezerwować. A czy z tego powodu w pociągach jest luźniej, to nie wiem, bo z osobowych nie zamierzam korzystać...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ