Strona 82 z 91

Niepotrzebne przystanki

: 28 gru 2018, 11:59
autor: pawcio
osa pisze:
28 gru 2018, 1:48
Optymista
Ja nie mówię, że jest blisko, tylko że jest za blisko. To różnica.

Niepotrzebne przystanki

: 29 gru 2018, 12:27
autor: KwZ
Do oddania tej trasy pewnie jeszcze 4 lata. Jakby jeszcze były sensowne poprawki do wykonania, to warto byłoby zmienić podejście. Tyle że proponowana komasacja 117 i 507 taka nie jest. Proszę zwrócić uwagę, że te linie mają różne trasy zarówno na Gocławiu, jak i na Saskiej Kępie. Dalej, 509 to linia tranzytowa i nie powinna być wikłana w takie lokalne zadania, które są raczej dla drugorzędnych linii typu 123, 111, ew. 117 czy 147 (tylko nie widzę rozsądnego pomysłu na zmiany tutaj).

Niepotrzebne przystanki

: 29 gru 2018, 12:31
autor: osa
Zgadzam się z Tobą, że do otwarcia tramwaju na Gocław jeszcze ze 4 lata (o ile w ogóle) i zgadzam się z Pawciem, że na razie układ na Saskiej Kępie i Gocławiu nie wymaga większych ruchów.

Niepotrzebne przystanki

: 29 gru 2018, 13:00
autor: Łukasz
A sama budowa nie będzie wymuszała jakichś zmian?

Niepotrzebne przystanki

: 29 gru 2018, 16:07
autor: KwZ
Nawet jeśli, to okresowe. Póki co ciężko gdybać, nie ma konkretnych planów.

Niepotrzebne przystanki

: 29 gru 2018, 19:17
autor: TGM
Potrzebny jest restart. Całkowita likwidacja wszystkich bez wyjątku linii czerwonych. Jeśli to wywoła protesty, wtedy utworzenie nowych linii czerwonych, najlepiej takich, które mają pokrycie 100% w liniach zwykłych (507 na Adampolskiej teraz ma no ale cóż...) z wyraźnym i dobitnym komunikatem, że nowe przystanki nie będą rozpatrywane, bo linie czerwone maja szybko dowozić z odległych osiedli i być konkurencją dla samochodów.

Niepotrzebne przystanki

: 29 gru 2018, 20:01
autor: Yelonker
Takie 523 z całą pewnością nie jest dowozówką z odległych osiedli, tylko tranzytową linią. Uzwyklenie ją opóźni i zmniejszy jej atrakcyjność, potraktowanie jej wyjątkowo będzie odstępstwem od całego zamysłu, a likwidacja to pozbycie się bardzo ważnego połączenia.

Ale jeśli chodzi o linie czerwone, to zgadzam się, że większość z nich jest nimi tylko z tytułu. Obecnie prawdziwie czerwone są w zasadzie tylko 503, 504, 509, 523 które choć miejscami mają może trochę za dużo przystanków, to w ogólnym rozrachunku zatrzymują się tam, gdzie trzeba. 512, 516, 520 i 525 to już praktycznie linie zwykłe. 514, 517, 518, 519 i 521 są reliktem czasów, gdy każdy miał bezpośredni autobus z centrum pod klatkę schodową i jednocześnie każdy miał autobus dublujący szynę lub inne autobusy kursujący raz, może dwa razy na godzinę. 501, 507, 522 to linie, których przyspieszoność ma rekompensować braki w sieci tramwajowej miasta (szczęśliwie może w tej kadencji braki te zostaną załatane). 527 to zaś unikatowy w skali miasta przypadek, gdzie przystanków jest aż za mało i w sumie jest takim całotygodniowym ekspresem z peryferii, co nie jest z automatu złe, ale peryferyjne ekspresy nie powinny docierać aż do samego centrum, tylko do ważnego węzła przesiadkowego, z którego dalsza droga będzie szybsza i/lub bardziej ekologiczna. Linie do centrum zaś powinny mieć bardziej zbiorową funkcję, a tak to brygady na 527 są brygadami puszczonymi w miasto niczym taksówki, z których duże potencjalne skupiska pasażerów nie mogą skorzystać.

Rozwiązania dla kolejnych z tych grup: zachować te dobre, uzwyklić te zatrzymujące się za często, skrócić linie z peryferii dublujące inne środki komunikacji, poczekać z zastępcami tramwajów do czasu ich zastąpienia tramwajem, a 527 przerobić na siekierę z Derb do najbliższej stacji M2 oraz rzadszą i zatrzymującą się na Targówku linię z centrum.

Niepotrzebne przystanki

: 29 gru 2018, 20:34
autor: TGM
Nic nie zachowywać bo i tak z czasem uwalą! Powoli i systematycznie. Ma zaboleć, bo jak nie, to nic się w podejściu nie zmieni.

Niepotrzebne przystanki

: 30 gru 2018, 9:45
autor: ashir
Yelonker pisze:
29 gru 2018, 20:01
Ale jeśli chodzi o linie czerwone, to zgadzam się, że większość z nich jest nimi tylko z tytułu. Obecnie prawdziwie czerwone są w zasadzie tylko 503, 504, 509, 523 które choć miejscami mają może trochę za dużo przystanków, to w ogólnym rozrachunku zatrzymują się tam, gdzie trzeba.
509 to prawdziwie przyśpieszone to było dawno temu, a teraz? Chyba żartujesz, na większości przystanków staje, także na tych na których zdecydowanie nie powinno. Brakuje tylko Obrazkowej, Ekspresowej, Kanału Żerańskiego, EC Żerań (--> Gocław), Dyrekcji FSO, Budzińskiej-Tylickiej, Pl. Hallera, Ząbkowskiej, Walecznych, Ateńskiej (--> Gocław). Przystanki są dodawane, ale czas przejazdu się nie zmienia. A pozostałe wymienione przez Ciebie linie też w ostatnim czasie dostały przystanki, np. 503 - Warneńską (teoretycznie ma osłonę w postaci 166), 504 - Pomnik Lotnika (teoretycznie ma osłonę w postaci 128 i 175) i 523 - PKP Młynów (d. PKP Koło).
Yelonker pisze:512, 516, 520 i 525 to już praktycznie linie zwykłe.
512 to jeszcze ratuje odcinek Trocka - Dw. Wileński, ale reszta to szkoda gadać.
Yelonker pisze:501, 507, 522 to linie, których przyspieszoność ma rekompensować braki w sieci tramwajowej miasta (szczęśliwie może w tej kadencji braki te zostaną załatane).
To coś nie wyszło, bo wszystkie wymienione linie prawie na każdym przystanku stają. 501 i 522 pomijają aż Hożą, DS Riviera (--> Stegny/Branickiego), Kostrzewskiego, Tor Stegny x2, a 507 nie staje na Kruczej, PKP Powiśle, Moście Poniatowskiego, Walecznych, Ateńskiej (--> Gocław).
Yelonker pisze: 527 to zaś unikatowy w skali miasta przypadek, gdzie przystanków jest aż za mało i w sumie jest takim całotygodniowym ekspresem z peryferii, co nie jest z automatu złe, ale peryferyjne ekspresy nie powinny docierać aż do samego centrum, tylko do ważnego węzła przesiadkowego, z którego dalsza droga będzie szybsza i/lub bardziej ekologiczna. Linie do centrum zaś powinny mieć bardziej zbiorową funkcję, a tak to brygady na 527 są brygadami puszczonymi w miasto niczym taksówki, z których duże potencjalne skupiska pasażerów nie mogą skorzystać.
Za mało przystanków, a gdzie ma jeszcze stawać? Poza odcinkiem: Młodzieńcza - Dw. Wileński to staje już prawie wszędzie tam, gdzie się da. Brakuje tylko Bohusiewiczówny, drugiego przystanku CH Targówek, ewentualnie Siecznej, jeśli zostanie ten przystanek i jakby się uprzeć to można jeszcze dołożyć Nowolipki (--> Os. Derby), poza tym staje na każdym napotkanym przystanku. Już i tak dołożono dla 527 Malborską i Codzienną...

Niepotrzebne przystanki

: 30 gru 2018, 10:05
autor: michael112
ashir pisze:
30 gru 2018, 9:45
523 - PKP Młynów (d. PKP Koło).
Nic dziwnego, skoro wymyślono że każda linia z Górczewskiej prócz 523 skręca sobie radośnie w Elekcyjną.


A co do absurdów, to chciałem jeszcze dodać linię E-2 - formalnie ekspresiak, a faktycznie to już prawie zwyklak.

Niepotrzebne przystanki

: 30 gru 2018, 10:24
autor: Łukasz
Ale wy wiecie, że to nie ten temat, co trzeba :>?

Niepotrzebne przystanki

: 30 gru 2018, 10:28
autor: michael112
Nie no, to jest o przystankach dla przyśpiechów. :D

Niepotrzebne przystanki

: 30 gru 2018, 11:14
autor: SławekM
TGM pisze:
29 gru 2018, 19:17
Potrzebny jest restart. Całkowita likwidacja wszystkich bez wyjątku linii czerwonych. Jeśli to wywoła protesty, wtedy utworzenie nowych linii czerwonych, najlepiej takich, które mają pokrycie 100% w liniach zwykłych (507 na Adampolskiej teraz ma no ale cóż...) z wyraźnym i dobitnym komunikatem, że nowe przystanki nie będą rozpatrywane, bo linie czerwone maja szybko dowozić z odległych osiedli i być konkurencją dla samochodów.
Pomarzyć zawsze można. W obecnej sytuacji nikt się na to nie odważy, bo zaraz ZTM będzie miał na głowie władze Warszawy, które w imię paru głosów wyborców ogłoszą przed kamerami, że nic się nie zmieni, do tego miałbyś mega aferę w prasie i telewizji. I zmianę dyrektora ZTM by go dać "na pożarcie".
W tym mieście linii przyspieszonych nie powinno być. Magia czerwonego numerka. Najprościej po prostu nie zmieniać oznaczenia i koloru tylko dorzucić im wszystkie omijane przystanki. Pasażer będzie zadowolony bo będzie miał czerwoną naklejkę na przystanku, a że będzie jechał w czasie linii zwykłej to inna sprawa. Jak widać po dodawanych kolejnych przystankach, pasażera nie obchodzi czas przejazdu. Ważne że staje u mnie pod domem.

Niepotrzebne przystanki

: 30 gru 2018, 11:23
autor: ashir
SławekM pisze:
30 gru 2018, 11:14
Najprościej po prostu nie zmieniać oznaczenia i koloru tylko dorzucić im wszystkie omijane przystanki. Pasażer będzie zadowolony bo będzie miał czerwoną naklejkę na przystanku, a że będzie jechał w czasie linii zwykłej to inna sprawa. Jak widać po dodawanych kolejnych przystankach, pasażera nie obchodzi czas przejazdu. Ważne że staje u mnie pod domem.
No właśnie próba zmiany E-2 w 402 pokazała, że (przy odrobinie sprytu) i pasażerowie potrafili być za niedodawaniem przystanków. :)

Niepotrzebne przystanki

: 30 gru 2018, 11:35
autor: Yelonker
ashir pisze:
30 gru 2018, 9:45
Yelonker pisze:
29 gru 2018, 20:01
Ale jeśli chodzi o linie czerwone, to zgadzam się, że większość z nich jest nimi tylko z tytułu. Obecnie prawdziwie czerwone są w zasadzie tylko 503, 504, 509, 523 które choć miejscami mają może trochę za dużo przystanków, to w ogólnym rozrachunku zatrzymują się tam, gdzie trzeba.
509 to prawdziwie przyśpieszone to było dawno temu, a teraz? Chyba żartujesz, na większości przystanków staje, także na tych na których zdecydowanie nie powinno. Brakuje tylko Obrazkowej, Ekspresowej, Kanału Żerańskiego, EC Żerań (--> Gocław), Dyrekcji FSO, Budzińskiej-Tylickiej, Pl. Hallera, Ząbkowskiej, Walecznych, Ateńskiej (--> Gocław). Przystanki są dodawane, ale czas przejazdu się nie zmienia. A pozostałe wymienione przez Ciebie linie też w ostatnim czasie dostały przystanki, np. 503 - Warneńską (teoretycznie ma osłonę w postaci 166), 504 - Pomnik Lotnika (teoretycznie ma osłonę w postaci 128 i 175) i 523 - PKP Młynów (d. PKP Koło).
No, 509 może dodano w ostatnim czasie nieco za dużo przystanków, niemniej na środkowym odcinku zatrzymuje się raczej tam, gdzie trzeba. Zaś Warneńska jakby ją usunąć z linii pospiesznych to zatrzymywałoby się tylko 166, które jest dosyć niszową relacją i omijanie bokiem tego przystanku przez 402 i 503 byłoby przejawem złośliwości. 504 na Pomniku Lotnika może być uzasadnione przesiadkami z TŁ, chociaż akurat ta linia to chyba najmniej sensowna relacja na taką przesiadkę. PKP Młynów jest zaś dla 523 tymczasowo, a przynajmniej mam taką nadzieję.
ashir pisze: To coś nie wyszło, bo wszystkie wymienione linie prawie na każdym przystanku stają. 501 i 522 pomijają aż Hożą, DS Riviera (--> Stegny/Branickiego), Kostrzewskiego, Tor Stegny x2, a 507 nie staje na Kruczej, PKP Powiśle, Moście Poniatowskiego, Walecznych, Ateńskiej (--> Gocław).
Nie twierdzę też, że jest to udane wprowadzenie linii przyspieszonych. Raczej magia czerwonego numerka ma umilić oczekiwanie na linię tramwajową.
ashir pisze: Za mało przystanków, a gdzie ma jeszcze stawać? Poza odcinkiem: Młodzieńcza - Dw. Wileński to staje już prawie wszędzie tam, gdzie się da. Brakuje tylko Bohusiewiczówny, drugiego przystanku CH Targówek, ewentualnie Siecznej, jeśli zostanie ten przystanek i jakby się uprzeć to można jeszcze dołożyć Nowolipki (--> Os. Derby), poza tym staje na każdym napotkanym przystanku. Już i tak dołożono dla 527 Malborską i Codzienną...
No właśnie - odcinek Młodzieńcza - Dw. Wileński. Gdyby 527 kończyło swoją trasę na dworcu Wileńskim, nie widziałbym w tym nic złego, ot wzorcowa linia ekspresowa, która jak najszybciej wiezie pasażerów z dalekich peryferii do najbliższej linii metra. Ale jako, że jeździ do Esperanto, to Trocką już mogłoby mieć, bo w tym momencie jest to ekspres-taksówka dla ZB i albo jest to ważny przystanek i zatrzymują się na Trockiej zarówno 512 (które co prawda zatrzymuje się wszędzie, ale ten przystanek jest uzasadniony), jak i 527, albo jest to nieważny przystanek i pozostawiamy go dla 190 w roli dojazdu do Arsenału, bo pozostałe linie albo zostaną skrócone wraz z otwarciem metra, albo po jego uruchomieniu pasażerowie z Targówka będą mieć zerowy interes w korzystaniu z nich.
ashir pisze:
30 gru 2018, 11:23
SławekM pisze:
30 gru 2018, 11:14
Najprościej po prostu nie zmieniać oznaczenia i koloru tylko dorzucić im wszystkie omijane przystanki. Pasażer będzie zadowolony bo będzie miał czerwoną naklejkę na przystanku, a że będzie jechał w czasie linii zwykłej to inna sprawa. Jak widać po dodawanych kolejnych przystankach, pasażera nie obchodzi czas przejazdu. Ważne że staje u mnie pod domem.
No właśnie próba zmiany E-2 w 402 pokazała, że (przy odrobinie sprytu) i pasażerowie potrafili być za niedodawaniem przystanków. :)
Dolną i tak dodano, tylko oznaczenia nie zmieniono.