Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 03 lip 2022, 21:56

Chodziło, aby utrzymać linię, która będzie miała relację skrętną z Alei Jerozolimskich w Marszałkowską oraz z Marszałkowskiej aby został zachowany skręt przez pl. Bankowy i dojazd do urzędu na Woli. Przesiadka na pl. Bankowym z tramwajów jadących w stronę Żoliborza, na tramwaje jadące w stronę Woli, nie należy do wygodnych. Ja proponowałem aby Esperanto było pętlą, ale w sumie zajezdnia Wola także jest dobra. Przy Okopowej stają dodatkowe tramwaje i przesiadka na podróż dalej jest dużo lepsza. Trasa linii 155, na bardzo krótkim odcinku pokrywa się z tramwajami i zachowuje relacje, jakich tramwaje nie mają. Bardziej można się czepiać linii 521, która bardzo dużą część trasy, od wielu lat, ma taką samą, jak tramwaje linii 9 i 24. Tutaj ZTM nie ma odwagi, na to być coś zrobić. Ale jeśli trasa autobusu, ma 3 wspólne przystanki z tramwajami na Marszałkowskiej + pl. Bankowy (nie liczę pierwszego, bo dopiero dołącza) i skręca z tej trasy, to uważam że ma sensu gnębić się nad tym odcinkiem, który pozostanie po linii 171.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Łukasz
Posty: 10641
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 03 lip 2022, 22:01

Przesiadka jest dobra do/z czwórki. Częstotliwość czwórki będzie 2 razy większa niż 155, albo i 2.5.
ŁK

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 03 lip 2022, 22:35

Czyli np. na Kruczej, mam iść do tramwaju, przesiąść się w Centrum, do tramwaju linii 4, następnie się przesiąść z tramwaju linii 4 przy metrze Ratusz-Arsenał w tramwaj jadący na Wole. Może to nie być wcale szybciej.
Mogę także podjechać autobusem do Centrum, dwie stacje metrem i do tramwajów. Czas oczekiwania i ilość przesiadek, na dość krótkim, uważam że i tak czekając na ten autobus, będę szybciej. Mogę także dojść, do dalej usytuowanego przystanku Krucza linii 107 i dojechać do pl. Bankowego i skorzystać z przesiadki na tramwaj. Zobaczy się, jak linia 155, będzie pracowała. Jeśli, okaże się, że nie ma pasażerów, to ZTM tą linie, po jakimś czasie, skasuje.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 04 lip 2022, 0:13

Bon Jovi pisze:
03 lip 2022, 22:35
Czyli np. na Kruczej, mam iść do tramwaju, przesiąść się w Centrum, do tramwaju linii 4, następnie się przesiąść z tramwaju linii 4 przy metrze Ratusz-Arsenał w tramwaj jadący na Wole. Może to nie być wcale szybciej.
Mogę także podjechać autobusem do Centrum, dwie stacje metrem i do tramwajów. Czas oczekiwania i ilość przesiadek, na dość krótkim, uważam że i tak czekając na ten autobus, będę szybciej. Mogę także dojść, do dalej usytuowanego przystanku Krucza linii 107 i dojechać do pl. Bankowego i skorzystać z przesiadki na tramwaj. Zobaczy się, jak linia 155, będzie pracowała. Jeśli, okaże się, że nie ma pasażerów, to ZTM tą linie, po jakimś czasie, skasuje.
Z Kruczej można na przykład pojechać na Wolę tramwajem linii 24 bez żadnej przesiadki albo jednoperonowo wykonać ją na Kercelaku.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 lip 2022, 0:27

A czemu nie 107?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 04 lip 2022, 0:31

Yelonker pisze:
04 lip 2022, 0:13
Z Kruczej można na przykład pojechać na Wolę tramwajem linii 24 bez żadnej przesiadki albo jednoperonowo wykonać ją na Kercelaku.
Do Ratuszu na Woli, kiepska przesiadka. Wiem, mogę się przesiąść na pl. Starynkiewicza w 157 i wyjdzie mi tak samo, jak bym poczekał na 155.
Bastian pisze:
04 lip 2022, 0:27
A czemu nie 107?
Pisałem, że mogę 107, ale dalsze dojście do przystanku tej linii + dojście do tramwaju, pewnie zobaczyłbym skręcające (obecnie 171) 155, którym bym dojechał, bez dojść i przejść.
Podałem przykład. Obecnie są pasażerowie na tym odcinku, to czemu ich zmuszać do przesiadek, skoro inne linie, które mają mniejszą ilość pasażerów są nadal utrzymywane. Faktem jest, że linia od 16 lipca zacznie kursować i jak bardzo wiele użytkowników, będzie temu przeciwna, to w praktyce się okaże, czy linia przetrwa, czy też nie. Ten układ i tak będzie modyfikowany z końcem wakacji lub przy okazji zmian na Bródnie. Zobaczymy także, jakie częstotliwości zaoferuje ZTM, liniom w nowych odsłonach.

Nie jestem osobą, w pełni sprawną i rozumiem także, że dla takich osób, powinno coś zostać. Pisałem, że jeśli nie będzie korzystających pasażerów z tej linii, to nawet ja nie będę tej linii 155, bronił.

A pracę, mam taką, że pracuję w różnych rejonach (dzielnicach) Warszawy, więc ta nowa linia, to bardziej z myślą o innych pasażerach niż dla mnie. Moja podróż opiera się mimo wszystko na metrze, tramwajach, kolei a na samym końcu na autobusach, które przegrywają często z pojazdami szynowymi. Autobus wybieram, tam gdzie nie mam pojazdów szynowych.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 lip 2022, 6:17

Łukasz pisze:
02 lip 2022, 14:29
pawcio pisze: Ta relacja skrętna na Bankowym to ma sens, szczególnie że przesiadki międzytramwajowe są tam koszmarne. Choć ja proponowałem w to miejsce wysłać 520 (grzebiąc 171 na śmietniku historii).
Hm, ale gdyby tak tam był działający skręt tramwajowy, który mógłby być wzbudzany tylko przy skręcie…
Ciszej, bo ZTM tak skręci 13 i będziesz miał swój skręt wzbudzany :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 04 lip 2022, 9:16

Bon Jovi pisze:
03 lip 2022, 21:56
Chodziło, aby utrzymać linię, która będzie miała relację skrętną z Alei Jerozolimskich w Marszałkowską oraz z Marszałkowskiej aby został zachowany skręt przez pl. Bankowy i dojazd do urzędu na Woli.
Ale po co mieszkańcom Powiśla i Środmieścia dojazd do urzędu dzielnicy Wola? Tam chyba jeżdżą interesanci z Woli?

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 lip 2022, 9:18

Może pracownicy urzędu dojeżdżają z Powiśla/Śródmieścia?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 lip 2022, 10:12

Bon Jovi pisze:
01 lip 2022, 17:32
Linia 177 aż się prosi o połączenie z linią 171. Wtedy byłoby częste 249.
Nie widzę związku.
a/p TALENT pisze:
01 lip 2022, 18:27
Rewolucję w komunikacji wypadało zrobić po realizacji metra do pętli Górczewska.
Kiedy to będzie? Przez ile lat autobusy miałyby tłuc puste wozokm nad metrem do Księcia Janusza? Nota bene autobusy te musiały zniknąć, bo się ważność czasowych organizacji ruchu skończyła wraz z oddaniem do użytku Bemowa... Tak słyszałem.
a/p TALENT pisze:
01 lip 2022, 18:27
Pisałem nieraz o spanikowanych klientach ZUS na ul. Wrocławskiej, po zmianach raczej kosmetycznych w kursowaniu i utrupieniu np. 507, E2, 167. Efekt tej wesołej improwizacji komunikacyjnej to lawinowy przyrost koczujących blachosmrodow na wsiowych numerach na osiedlu i okolicach.

Czekaj, bo nie rozumiem. Te "blachosmrody na wsiowych numerach", to przyjeżdżają z Otwocka? Sulejówka? Bo jeśli kiedyś ci ludzie przyjeżdżali 507 albo E-2, a teraz nie mogą nimi, to skąd się oni biorą? Jaki to ma związek? Odpowiem: ŻADEN.
a/p TALENT pisze:
01 lip 2022, 18:27
Mówicie, że są tramwaje...... nigdy nie liczę na pewny przyjazd tramwaju. Po 35 letnim doświadczeniu wiem, że mały incydent na ciągu ulic Obozowej i Młynarskiej i czar komunikacji tramwajem pryska.
Jak często takie incydenty mają miejsce? Kiedy ostatnio?
Emyl pisze:
01 lip 2022, 18:58
Akurat przyrost blachosmrodów raczej nie bierze się z odpływu pasażerów ze zbiorkomu, tylko z przyrostu mieszkańców. Może aut na Bemowie było 20 lat temu mniej, ale ludzi też było mniej.
Niestety to może być zjawisko równoległe/niepowiązane ze sobą... Aczkolwiek jeśli ktoś przesiadł się do auta, bo musiał się przesiadać, znaczy że to był tylko ostateczny argument/ostateczny pretekst, a nie główny powód. Nie oszukujmy się...
Autobus Czerwon pisze:
01 lip 2022, 19:00
Mieszkańców Bemowa jak Bemowa, ale te wszystkie śmieciowe podwarszawskie miejscowości z zabudową łanową i rozproszoną zabudową też robią swoje.
Skoro na Bemowo przyjeżdżają auta spod Wawy, to niby jak ich przyjazd miałby zostać zminimalizowany przez autobusy z/do centrum? Na dodatek przez autobusy z centrum do ZUSu...?

Georg
Posty: 5992
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 04 lip 2022, 10:19

person pisze:
04 lip 2022, 10:12
Autobus Czerwon pisze:
01 lip 2022, 19:00
Mówicie, że są tramwaje...... nigdy nie liczę na pewny przyjazd tramwaju. Po 35 letnim doświadczeniu wiem, że mały incydent na ciągu ulic Obozowej i Młynarskiej i czar komunikacji tramwajem pryska.
Jak często takie incydenty mają miejsce? Kiedy ostatni raz?
Obozowa rzadziej. Częściej są kłopoty z 20 na odcinku Boernerowo - Koło. Nie wiem dlaczego.

Autobus Czerwon
Posty: 4114
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 04 lip 2022, 10:42

person pisze:
04 lip 2022, 10:12
Autobus Czerwon pisze:
01 lip 2022, 19:00
Mówicie, że są tramwaje...... nigdy nie liczę na pewny przyjazd tramwaju. Po 35 letnim doświadczeniu wiem, że mały incydent na ciągu ulic Obozowej i Młynarskiej i czar komunikacji tramwajem pryska.
Jak często takie incydenty mają miejsce? Kiedy ostatnio?
To zdecydowanie NIE jest mój cytat :P
person pisze:
04 lip 2022, 10:12
Autobus Czerwon pisze:
01 lip 2022, 19:00
Mieszkańców Bemowa jak Bemowa, ale te wszystkie śmieciowe podwarszawskie miejscowości z zabudową łanową i rozproszoną zabudową też robią swoje.
Skoro na Bemowo przyjeżdżają autobusy spod Wawy, to niby jak ich przyjazd miałby zostać zminimalizowany przez autobusy z/do centrum? Na dodatek przez autobusy z centrum do ZUSu...?
A gdzie napisałem że jedno ma powiązanie z drugim? Chyba niechcący Ci się 2 posty połączyły w jeden.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 lip 2022, 11:20

Georg pisze:
04 lip 2022, 10:19
person pisze:
04 lip 2022, 10:12
Jak często takie incydenty mają miejsce? Kiedy ostatni raz?
Obozowa rzadziej. Częściej są kłopoty z 20 na odcinku Boernerowo - Koło. Nie wiem dlaczego.
Problemy z jednotorem jak mniemam.
Autobus Czerwon pisze:
04 lip 2022, 10:42
person pisze:
04 lip 2022, 10:12

Jak często takie incydenty mają miejsce? Kiedy ostatnio?
To zdecydowanie NIE jest mój cytat :P
Poprawione, sorry! ;)

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 04 lip 2022, 12:30

Łukasz pisze:
02 lip 2022, 9:04
Skoro 523 już musi jechać tak długo nad metrem, to serio potrzebne mu są przystanki nad każdą stacją (Ulrychów)? Jak obstawiacie, kiedy kawałek 523 zostanie ożeniony z kawałkiem 167?
Mieszkancy Pelczynskiego chcieliby mieć bezpośredni dojazd do Wolaparku

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 04 lip 2022, 12:59

Andrzej pisze:
04 lip 2022, 9:16
Bon Jovi pisze:
03 lip 2022, 21:56
Chodziło, aby utrzymać linię, która będzie miała relację skrętną z Alei Jerozolimskich w Marszałkowską oraz z Marszałkowskiej aby został zachowany skręt przez pl. Bankowy i dojazd do urzędu na Woli.
Ale po co mieszkańcom Powiśla i Środmieścia dojazd do urzędu dzielnicy Wola? Tam chyba jeżdżą interesanci z Woli?
Mieszkańcom Woli, którzy pracują w Śródmieściu, także na Powiślu oraz w innych dzielnicach. Nie każdy ma komfort, pracowania w swojej dzielnicy. Nie tylko ja zgłaszałem takie zapotrzebowanie na linię 155. Nawet podczas konsultacji wideo, także były takie postulaty zgłaszane. Nie musisz korzystać z tej linii. Te osoby które będą potrzebowały w ten rejon się dostać, będą miały połączenie.
person pisze:
04 lip 2022, 10:12
Bon Jovi pisze:
01 lip 2022, 17:32
Linia 177 aż się prosi o połączenie z linią 171. Wtedy byłoby częste 249.
Nie widzę związku.
Ja widzę. Linie się ładnie ze sobą będą spotykały, końcówkę z 171 z os. Górczewska, zastąpiło by częste 249, końcówkę linii 177, będą i tak realizowały tramwaje. W przyszłości obie linie, ładnie można będzie ze sobą połączyć.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.

ODPOWIEDZ