Strona 83 z 126

: 24 paź 2012, 11:30
autor: reserved
fik pisze:W porównaniu do reszty mizerii może i jest, ale jak na linię szkieletową będącą kręgosłupem komunikacji na najważniejszym bezszynowym ciągu komunikacyjnym miasta częstotliwość 10 minut w szczycie jest żenująca.
Z drugiej strony część relacji wykonuje razem ze 180. Ja te dwie linie w sumie traktuję razem. Coś jak 7 i 9.

: 24 paź 2012, 11:35
autor: fik
Bastian pisze: 14! Tfu, 114! :P
Parę razy już o tym dyskutowaliśmy, OIDP :>
reserved pisze: Z drugiej strony część relacji wykonuje razem ze 180. Ja te dwie linie w sumie traktuję razem. Coś jak 7 i 9.
No nie, jednak stopień pokrywania się tras jest znacząco niższy. Nie to, żebym miał cokolwiek do 180, ale substytucyjność tutaj specjalnie wysoka nie jest.

: 24 paź 2012, 11:37
autor: reserved
fik pisze:No nie, jednak stopień pokrywania się tras jest znacząco niższy. Nie to, żebym miał cokolwiek do 180, ale substytucyjność tutaj specjalnie wysoka nie jest
No ale chyba zgodzisz się, że w krótszych relacjach 116 pokrywają inne linie, choćby też takie 503 np. A jeśli ktoś chce dalej jechać tą linią bezpośrednio to 10 min to nie jest specjalnie dużo czekania. Moim zdaniem są bardziej problematyczne "szkielety".

: 24 paź 2012, 11:39
autor: fik
reserved pisze: No ale chyba zgodzisz się, że w krótszych relacjach 116 pokrywają inne linie, choćby też takie 503 np. A jeśli ktoś chce dalej jechać tą linią bezpośrednio to 10 min to nie jest specjalnie dużo czekania.
Problem polega na tym, że przez długość trasy 116 jest naprawdę nieregularne na końcówkach, gdzie już tych substytutów nie ma.

A 503 jest patologiczne z innych względów (/me rozgląda się, czy Filip nie patrzy).

: 05 lis 2012, 19:27
autor: hafilip84
fik pisze:(/me rozgląda się, czy Filip nie patrzy).
No bo jest patologiczne... Jak dla mnie może zostać wycięte (z wyjątkiem ostatniego kursu we wtorek) :D

: 06 cze 2013, 10:18
autor: TGM
8:30, akurat największy korek się tworzy na Powsińskiej i w tym to korku tkwi sobie autobus, który już na pusto do zajezdni zjeżdża.

Nie twierdzę, że gdyby poprawić częstotliwość po 8, to korki nagle by znikły, ale coś tu jest chyba jednak nie tak :| .

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 21 wrz 2014, 21:36
autor: Georg
Kiedy ZTM proponował reformę komunikacji w Wawrze, a także w Ursusie, byłem za tym, że skoro za tyle szmalu wybudowano pociąg, który szybko dowiezie do centrum, połączenia autobusowe, które zostaną powinny być tylko socjalne. Ale teraz powoli przekonuję się, że mieszkańcy broniący autobusów mieli trochę racji. Nie powinny być to linie przez całe miasto (517, 521), ale dowożące do najważniejszych węzłów przesiadkowych (proponowane przez ZTM 113 miało jeździć co 10/15/20 - obecne 521 pojawia się na przystankach co 10/30/30). To, co mnie bardzo zniechęca do pociągu (przyznaję, że sam nigdy na to nie trafiłem), to komunikaty na stronie ZTM. Niemal codziennie są utrudnienia związane z koleją. Liczba komunikatów o awariach pociągów przewyższa liczbę komunikatów o pozostałych utrudnieniach w mieście. Z czego wynika aż tak duża awaryjność transportu kolejowego?

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 21 wrz 2014, 21:46
autor: Autobus Czerwon
Z czego wynika aż tak duża awaryjność transportu kolejowego?
Tak mniej więcej od transformacji kiedy przestano ładować pieniądze w kolej. Sprzęt przestarzały i się psuje.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 21 wrz 2014, 21:52
autor: Poc Vocem
Wcześniej też na kolei nie było dnia bez awarii. Tylko się o tym nie mówiło.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 21 wrz 2014, 22:02
autor: Piottr
Autobus Czerwon pisze:
Z czego wynika aż tak duża awaryjność transportu kolejowego?
Tak mniej więcej od transformacji kiedy przestano ładować pieniądze w kolej. Sprzęt przestarzały i się psuje.
Ja dodałbym jeszcze rozmycie odpowiedzialności za niezawodność oferty przewozowej pomiędzy zarządce infrastruktury a rozmaitych przewoźników.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 21 wrz 2014, 22:54
autor: Georg
Jeśli ZTM stawia na transport zbiorowy (choćby z okazji dnia bez samochodu), a przede wszystkim transport szynowy, to musi być to transport pewny. Nie będę jeździł do pracy pociągiem, jeśli średnio 2 razy w tygodniu ten pociąg stanie gdzieś między stacjami. Jak zepsuje się tramwaj, to podejdę do następnego przystanku i pojadę czymś w poprzek (jeśli nie ma autobusu obok tramwaju). Natomiast jeśli pociąg zepsuje się między stacjami, to nie wiadomo, czy czas dojścia do najbliższego przystanku nie będzie dłuższy niż uruchomienie pociągu.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 21 wrz 2014, 23:39
autor: Teokryt
Burdel - bo tego inaczej określić sie nie da - na linii skierniewickiej z okazji remontu torów jest tak duży że trzeba być desperatem by jechać np z Pruszkowa. Kiedyś jeździłem czesto, teraz bym znów sie przekonał do niezawodności SKM musi byc naprawdę dobra oferta.

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 21 wrz 2014, 23:45
autor: BJ
Moja luba mieszka na Skoroszach. Kiedyś jeździła pociągami, ale od pewnego czasu jej cierpliwość się skończyła i bardzo sobie chwali autobusy...

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 22 wrz 2014, 0:54
autor: Georg
Trudno się dziwić, jak przynajmniej raz w tygodniu miała dzień pieszego pasażera. :wink:

Jak kształtować układ komunikacyjny?

: 22 wrz 2014, 6:12
autor: Autobus Czerwon
Najlepiej istniejącą koleją jak dla mnie jest WKD, nie wlecze się tak i awarie są rzadko. Jakbym mieszkał w Grodzisku to właśnie nią bym do Warszawy dojeżdżał, chociaż zazwyczaj na całej trasie jeżdżą desperaci :P