Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 11 lip 2012, 15:46

Piottr pisze:Mówisz o tym miejscu?
Tak.
Piottr pisze:Fakt, Solina mogłaby mieć tam problem, nie mówiąc o autobusie normalnowymiarowym...
Gdyby nic nie jechało z naprzeciwka, to by się pewnie Solina zmieściła. Libero i Alpino MOŻE też, ale nic by nie mogło jechać.

Inna jest kwestia co to by miała być za linia? 139 z Ogrodu na Kabaty? Trochę bez sensu, bo by nie obsłużyło całego Powsina.
Z kolei tworzenie nowej linii jest jeszcze bardziej bez sensu, bo jeździłaby pusta. Nie sądzę, aby na Starych Kabatach i w rejonie Nowoursynowska/Rzekotki/Relaksowa były potoki na jakikolwiek autobus. Zwłaszcza, że do Wąwozowa/Rosoła, gdzie są już autobusy, spod samego lasu idzie się max 15 min.

michael112
Posty: 2851
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 lip 2012, 11:40

Ja proponowałem 725: z Os. Kabaty przez Gąsek, Przekorną do Okrzeszyna. Tak się składa, że na tej linii z reguły Soliny jeżdżą, jeśli się nie mylę.
Z perspektywy St. Kabat dostajemy częstszą komunikację i szybki dowóz do metra. Natomiast Okrzeszyn też powinien zyskać. Sądzę, że więcej osób będzie zainteresowanych dowozem do stacji metra niż do Wilanowa. Ci, którzy do tego Wilanowa jednak potrzebują, mogą się w ZP ROSOCHATA przesiąść do 139/519/724. W dodatku, jeżeli nie jest planowany zjazd z Nowokabackiej do Starych Kabat, to ta linia powinna tak pozostać na stałe.
W przeciwnym przypadku będę mimo wszystko postulował o dedykowaną linię dla Starych Kabat z metra Kabaty po uruchomieniu Nowokabackiej, z częstotliwością w szczycie nie niższą niż 30 minut, a poza szczytem i w weekend nie niższą niż 40 minut.
Nawiasem mówiąc: kiedyś, przez wiele lat (24.11.1982-04.01.1998 /Trasbus/) była dedykowana linia dla Starych Kabat - 139. I jeździło toto pewno częściej niż dzisiejsze podjazdy 519. Nawet pamiętam - z artykułu gazetowego - jak je likwidowali, mimo że miałem wtedy niecałe 6 lat i wcale tam nie jeździłem. I do dziś nie jeżdżę, więc to nie żadna prywata.
Naprawdę nie może być tak jak teraz. Na Boga, jesteśmy w Warszawie, a nie jakiejś pipidówie, której nie stać na autobus częściej niż co dwie godziny!
MichalJ pisze:Jest miejsce, żeby to skrzyżowanie poszerzyć, gdyby tylko wola polityczna była. Ale cóż - pod hasłem ochrony skarpy autobusów się nie wpuści, osobówki i tak będą jeździć, a wszyscy będą czekać na mityczną Nowokabacką, z której i tak do Starych Kabat zjazdu nie będzie.
Dokładnie tak myślę. A Nowokabacka w ogóle nie wiadomo, kiedy będzie. W dodatku może się tak stać, że jak ją otworzą, to zrobią przystanek w rejonie przecięcia z Gąsek, może go nazwią nawet STARE KABATY na odczepnego i komunikację wzdłuż Gąsek całkiem zaorają. Zespół ZAPŁOCIE podziękuje.
BJ pisze:Z kolei tworzenie nowej linii jest jeszcze bardziej bez sensu, bo jeździłaby pusta. Nie sądzę, aby na Starych Kabatach i w rejonie Nowoursynowska/Rzekotki/Relaksowa były potoki na jakikolwiek autobus. Zwłaszcza, że do Wąwozowa/Rosoła, gdzie są już autobusy, spod samego lasu idzie się max 15 min.
Sorry, ale ZTM to nie prywatna firma gdzie liczy się tylko zysk. Tutaj chodzi o zaspokojenie społecznych potrzeb mieszkańców. Organizowanie komunikacji jest zresztą obowiązkiem samorządów, a ZTM jest jednostką samorządu Warszawy odpowiedzialną za wypełnianie tego obowiązku. Czym jest przejść 15 minut na piechotę z bagażem, przekonałem się już wielokrotnie dzięki budowie kanalizacji w ul. Zwoleńskiej (dojście do przystanku Kombajnistów).

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 lip 2012, 11:59

Znowu wracamy do tego, że gdyby był autobus z Powsina/Konstancina do metra Kabaty, to potoki znalazłyby się natychmiast. I to na przeguby. Beznadzieja.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 12 lip 2012, 12:04

michael112 pisze:Ja proponowałem 725
Też myślałem o 725 w proponowanej przez Ciebie relacji, ale
MichalJ pisze: gdyby był autobus z Powsina/Konstancina do metra Kabaty, to potoki znalazłyby się natychmiast. I to na przeguby.
Tak mogłoby się stać, magia przyciągania metra jest niesamowita. Mogłoby się wtedy okazać, że 519 możnaby skrócić, bo cały Powsin jeździ do metra...

michael112
Posty: 2851
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 lip 2012, 12:10

Fakt. Tu jest trochę racji. Ale nie bardzo mnie przekonuje argument: nie uruchamiać relacji knypkami bo chętni znajdą się na przeguby. To raczej byłby powód by przycisnąć Wilanów i Ursynów do budowy tej Nowokabackiej, po której mogłyby jeździć przeguby na kilku innych relacjach (np. do Powsina czy Piaseczna przez Konstancin). Póki co, w razie sukcesu takiego połączenia, można dołożyć drugą, częstszą linię, tym razem nie do Okrzeszyna, tylko objeżdzającą centralną część Powsina i albo kotwiczącą gdzieś w okolicy na pętli ulicznej, albo jadącą do Ogrodu lub Konstancina.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 12 lip 2012, 13:04

Ależ ja jestem jak najbardziej za uruchomieniem takiego połączenia. Korki samochodowe na Rzekotki najlepiej świadczą o tym, jak bardzo ono jest potrzebne.

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 10 wrz 2012, 7:50

Marudzący na 519 zajeżdzające na Stare Kabaty, powinni się cieszyć.
Od dziś już go tam się nie uświadczy - zamiast niego, w kursach w kierunku Wilanowa, pojawi się 725

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 wrz 2012, 14:46

To 725 to teraz parodia, a nie linia... 8-(

:arrow: Swoją drogą - strona ZTMu milczy na ten temat...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 10 wrz 2012, 14:51

Wolfchen pisze:To 725 to teraz parodia, a nie linia... 8-(

:arrow: Swoją drogą - strona ZTMu milczy na ten temat...
ZTM pisze:...
3. W celu poprawy obsługi Starych Kabat od dnia 10 września 2012 r. od początku kursowania linia 725 zostaje skierowana tylko w kierunku Wilanowa na trasę:



KĘPA OKRZEWSKA – Wiechy – Rosochata – Przyczółkowa – Przekorna – Gąsek – STARE KABATY – Gąsek – Przekorna – Przyczółkowa – WILANÓW



Trasa linii 725 w kierunku przeciwnym pozostaje bez zmian.



Linia 519 będzie kursować na trasie podstawowej: POWSIN-PARK KULTURY – DW. CENTRALNY, bez podjazdów do Starych Kabat....
http://www.ztm.waw.pl/zmiany.php?c=102&i=2678&l=1

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 wrz 2012, 15:19

OK, wiem już, czemu nie widziałem ;)

:arrow: Czyli teraz jadąc na Stare Kabaty trzeba kasować ekstra bilety na 2 strefę. Choć w sumie nie wiem, kto by w takiej relacji jechał...

Nie lepiej było zrobić coś ze 139 albo jakąś jednobrygadową linią socjalną? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 wrz 2012, 15:36

Jaką znowu 2 strefę?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 wrz 2012, 17:20

Podjazdy na Stare Kabaty są tylko w kierunku Wilanowa, więc chcąc jechać z Wilanowa na Stare Kabaty musisz jechać przez Kępę Okrzewską (a więc drugą strefę). Tłumów tam nie było, ale autobus w Powsinie pusty też nie stał :-k

Teraz zostaje tylko przesiadka na Przekornej (co w sumie lepiej wyjdzie z pójściem pieszo).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 10 wrz 2012, 19:36

Wolfchen pisze:Podjazdy na Stare Kabaty są tylko w kierunku Wilanowa, więc chcąc jechać z Wilanowa na Stare Kabaty musisz jechać przez Kępę Okrzewską.
:arrow: Ale w jakim celu? Wtedy kasujesz jeden bilet do Kępy, a drugi na kurs powrotny.
Chyba taniej (i krócej) będzie podjechać 519 do GĄSEK i przesiąść się w 725 lub dojść stamtąd pieszo.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 wrz 2012, 19:39

MZ pisze:519 do GĄSEK i przesiąść się w 725
Przez cały międzyszczyt 725 ucieka minutę przed 519 :P
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 10 wrz 2012, 19:54

Chcieliśmy dobrze, wyszło jak zwykle. Łojezu.

ODPOWIEDZ