Awarie i utrudnienia w metrze

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 lis 2013, 1:20

MichalJ pisze:Mówią w tv, że jeszcze co najmniej przed poprzednią stacją słychać było wybuchy...
Oraz, że część pasażerów ewakuowano w tunelu.
Zdziwniej i zdziwniej.
Pasażerowie sami się ewakuowali w tunelu, poprzez otwarcie awaryjne drzwi...
Pociąg zatrzymał się na chwilę w tunelu i niektórzy pasażerowie, pomimo komunikatu maszynisty, żeby przejść na przód składu, zerwali plombę i zaczęli wysiadać. Że to głupota, nie trzeba mówić. Wysiadanie do tunelu w razie pożaru, bez wyraźnego komunikatu maszynisty i służb metra, to samobójstwo.
drapka pisze:Ile do tej pory było podobnych przypadków w historii MW?
Z pociągiem? Nie kojarzę żadnego
przewoz pisze:Obstawiam, że pasażerowie nie potrafili otworzyć drzwi. Też nie dobrze.
Jak widać - części się udało. I to bardzo nie dobrze, bo nie powinni SAMI wysiadać do tunelu.
A najlepsi byli agenci, którzy potem na stacji zamiast się ewakuować wyciągali komórkę i filmowali.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 18 lis 2013, 6:36

rhemek pisze:No i mamy jakość montażu made in Newag. Ciekawe dlaczego media pomijają , że za złożenie tego skladu odpowiada Newag?
Powiem tak: za całość to faktycznie Wiedeń odpowiada w sensie za kontrakt, ale chyba cały montaż końcowy na terenie Kabat plus nieszczęśna regulacja odbieraków (o niej jako o przyczynie mówi jeden z komentarzy na RK) to działka chyba ludzi Newagu.
Natomiast w związku z odbierakami pytanie jedno - jak siemens to zrobił że pozwolił na przegląd całości, w tym tych odbieraków raz na 3 miesiące, skoro pozostałe pociągi zjeżdżają tak często? Zdaje się że kontrola pełna z pomiarem i regulacją możliwa jest tylko na stanowisku MW na Kabatach, poza tym co najwyżej oględziny wchodzą w grę...
Kwestia regulacji odbieraka tego pociągu rozwiązała by kwestię większych błysków niż w innych składach, ale na ile wiarygodna to informacja?

kuracyja
Posty: 96
Rejestracja: 01 cze 2011, 12:49

Post autor: kuracyja » 18 lis 2013, 7:07

Rzecznik Metra Krzysztof Malawko twierdzi, że skład najprawdopodobniej stał wtedy nie gdzieś w środku tunelu, ale przy peronie technicznym, i to tam ludzie mogli wysiąść i dojść do stacji.
Gdzie między Centrum a Politechniką są perony techniczne?

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 lis 2013, 8:13

MeWa pisze:Wysiadanie do tunelu w razie pożaru, bez wyraźnego komunikatu maszynisty i służb metra, to samobójstwo.
Szczególnie, że szyna prądowa w tunelu nie ma izolacji.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 lis 2013, 9:20

przewoz pisze: Powiem tak: za całość to faktycznie Wiedeń odpowiada w sensie za kontrakt, ale chyba cały montaż końcowy na terenie Kabat plus nieszczęśna regulacja odbieraków (o niej jako o przyczynie mówi jeden z komentarzy na RK) to działka chyba ludzi Newagu.
Natomiast w związku z odbierakami pytanie jedno - jak siemens to zrobił że pozwolił na przegląd całości, w tym tych odbieraków raz na 3 miesiące, skoro pozostałe pociągi zjeżdżają tak często? Zdaje się że kontrola pełna z pomiarem i regulacją możliwa jest tylko na stanowisku MW na Kabatach, poza tym co najwyżej oględziny wchodzą w grę...
Kwestia regulacji odbieraka tego pociągu rozwiązała by kwestię większych błysków niż w innych składach, ale na ile wiarygodna to informacja?
Czy to znaczy, że nawet teraz, w początkowym okresie eksploatacji, postanowiono na pierwszy przegląd odbieraków czekać 3 miesiące?
I nikogo nie wzruszyły spektakularne efekty "światło i dźwięk", relacjonowane (i bagatelizowane...) nawet tu na forum?

Nie bardzo rozumiem, co za problem z tym "tylko na Kabatach" - daleko do Kabat nie mają. :)

esm
Posty: 156
Rejestracja: 25 cze 2006, 20:27
Lokalizacja: Natolin

Post autor: esm » 18 lis 2013, 9:28

MisiekK pisze:
MeWa pisze:Wysiadanie do tunelu w razie pożaru, bez wyraźnego komunikatu maszynisty i służb metra, to samobójstwo.
Szczególnie, że szyna prądowa w tunelu nie ma izolacji.
Tragedii jeszcze nie było, ale zastanawiam się czy przeciętny pasażer metra:
- potrafiłby otworzyć awaryjnie drzwi (zakładam sprawność mechanizmu),
- wiedziałby, że nie należy "wysiadać na" trzecią szynę (pomijam wyraźne polecenie służb),
- stosowałby się do poleceń maszynisty.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 18 lis 2013, 9:29

Czy w inspiro nie jest tak jak w swingu, że awaryjne otwarcie drzwi powoduje zatrzymanie składu?
Nie dziwię się pasażerom, że przy zadymieniu chcieli jak najszybciej opuścić skład. Doszedł czynnik klaustrofobiczny i panika gotowa.
W starych wagonach tramwajowych w momencie przytarcia szczęk i smrodu z dymem, pasażerowie rozrywali drzwi i uciekali na zewnątrz.
Jeszcze jedno- na zdjęciach widać feralny skład stojący na stacji, załączony. Czy procedury nie nakazują odpięcia składu od zasilania i rozłączenia ?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 lis 2013, 9:41

Stary Pingwin pisze:Jeszcze jedno - na zdjęciach widać feralny skład stojący na stacji, załączony. Czy procedury nie nakazują odpięcia składu od zasilania i rozłączenia ?
Świeciły się światła - mogły być zasilone z akumulatorów. Trakcyjne na pewno już było wyłączone.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 18 lis 2013, 9:53

MichalJ pisze: I nikogo nie wzruszyły spektakularne efekty "światło i dźwięk", relacjonowane (i bagatelizowane...) nawet tu na forum?
Właśnie się zastanawiam, czy spektakle dotyczyły wszystkich (problem systemowy) czy tego jednego składu.

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 18 lis 2013, 10:00

kuracyja pisze:
Rzecznik Metra Krzysztof Malawko twierdzi, że skład najprawdopodobniej stał wtedy nie gdzieś w środku tunelu, ale przy peronie technicznym, i to tam ludzie mogli wysiąść i dojść do stacji.
Gdzie między Centrum a Politechniką są perony techniczne?
Peronów technicznych to nie ma. Może przy placu konstytucji w miejscu planowanej stacji A12 "coś" jest.

A i przegląd (PK) nie jest co 3 miesiące tylko co 33 000 km lub 2 miesiące.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 lis 2013, 10:02

Gdzie mogę przeczytać wzmiankowany komentarz, sugerujący odbierakową przyczynę pożaru?

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 18 lis 2013, 10:05


Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 18 lis 2013, 11:08

O błyskach było też sporo na forum skyscrapercity.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4910
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 18 lis 2013, 11:11

Jeżeli chodzi o błyski, które od dawna się pojawiały to zadałbym tu inne pytanie - czy chodzi o te zwykłe przy zmianie szyny napięcia (przy stacji Centrum od lat takie błyski są i to również w starych składach) czy o jakieś inne mniej kontrolowane?
ObrazekObrazek

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 lis 2013, 11:22

Chodzi o te błyski. Owszem, są od dawna, ale ostatnio pojawiła się seria pytań od pasażerów o te błyski w kontekście Inspiro, więc są podstawy podejrzewać, że w tych wozach błysków było więcej.

ODPOWIEDZ