Budowa centralnego odcinka II linii metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sie 2013, 6:55

Do obsługi 2 zakupiono 6 dwugłowych świnek i cóż z tego? :p

Jaki ma być czas przejazdu tej trasy - 10 minut? 12? Nawet zakładając drugie tyle na oblot, to cały kurs daje 40-50 minut. Nie sądzę też, by gotowość była poniżej 75% (co i tak by było dramatem). Wychodzi zatem koło 3 minut częstotliwość i to z tłokiem na torach odstawczych.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 27 sie 2013, 8:18

emyl pisze:A, że tak w kontekście częstotliwości spytam, czy ograniczenie prędkości będzie takie, jak obecnie na pierwszej linii, czy też ma obowiązywać osiemdziesiątka?
Pociągi z pasażerami na II linii mają od początku kursować z maksymalną prędkością 80 km/h.
Jako ciekawostkę dodam, że na pierwszej linii pociągi techniczne również kursują z prędkością 80 km/h, jednak podczas jazd z pasażerami tylko 60 km/h :smile:
Glonojad pisze:Jaki ma być czas przejazdu tej trasy - 10 minut? 12? Nawet zakładając drugie tyle na oblot, to cały kurs daje 40-50 minut. Nie sądzę też, by gotowość była poniżej 75% (co i tak by było dramatem). Wychodzi zatem koło 3 minut częstotliwość i to z tłokiem na torach odstawczych.
Całe kółko (Rondo Daszyńskiego-Dworzec Wileński-Rondo Daszyńskiego) ma trwać 35-40 minut, więc jazda w jedną stronę, bez uwzględnienia czasu potrzebnego na zmianę kierunku jazdy na stacji końcowej, powinna trwać ok. 13-14 minut.
Częstotliwość na II linii, w godzinach szczytu, ma wynosić 2 minuty, ale nic na razie nie jest pewne :grin:

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 sie 2013, 9:22

No ale przecież nie na ogryzku... Będzie problem jak z dwójką:

Dać kursy często - będzie krzyk, że marnują się puste, bo aż tylu pasażerów się nie przyciągnie.
Dać rzadko - będą tym bardziej puste, bo tramwaj pozostanie szybszy i nikt do metra nie pójdzie.

Rozwiązaniem mogły być krótkie składy, ale nie przewidziano.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 sie 2013, 10:15

I co byś z tymi składami zrobił za 5-10 lat, jak już będzie choćby 3+3?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 sie 2013, 10:26

Łączyć trójwagonowce w sześciowagonowe pociągi?

Ciekawsze byłoby skierowanie trzy- lub czterowagonowych Alstomów na M2C (a reszta wagonów w odstawkę do czasu 3+3). W zamian Inspiro na M1.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 27 sie 2013, 10:31

pawcio pisze:I co byś z tymi składami zrobił za 5-10 lat, jak już będzie choćby 3+3?
A patrz pan, na I linii się udało.

Zresztą, nawet teraz - nie ma zakazu puszczania na II linię składów wagonowych. Przepiąć część istniejących składów na krótsze, dać na II linię, a na I zastąpić nowymi pociągami.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 sie 2013, 10:33

Odstawić część wagonów środkowych Alstomu oczywiście można (choć to musiałby potwierdzić lepszy spec w zakresie ich eksploatacji bezprzeglądowej).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 27 sie 2013, 11:06

pawcio pisze:Odstawić część wagonów środkowych Alstomu oczywiście można (choć to musiałby potwierdzić lepszy spec w zakresie ich eksploatacji bezprzeglądowej).
Była mowa kiedyś, że Alstomów nie można skracać - wynikało to bodajże z faktu, że wagony sterownicze nie mają napędu i pociągi są tak obliczone, że przy zredukowaniu liczby wagonów środkowych braknie mocy. Rozumiem, że Inspiro też nie można - więc II linia jest skazana na sześciowagonowce. Z drugiej strony - jak na Wileński przyjedzie nabite 2xEN57, to dla ludzkich warunków dalszej podróży częstotliwość i długość pociągów powinna być spora. Wydaje mi się też, że sporo studentów dojeżdżających pociągami spod Warszawy do kampusu UW może się przesiadać na Stadionie - przy dobrej częstotliwości metra nawet podwójny przejazd przez Wisłę może się kalkulować zamiast przesiadki z pociągu w autobus. Nie jest też wykluczone, że jadąc w rejon UW bardziej będzie się opłacała przesiadka w metro na Wileńskim, niż dzisiejsza, raczej niezbyt wygodna Stare Miasto -> Pl. Zamkowy. Zdecydowanie najmniejszego obłożenia spodziewam się na odcinku R. Daszyńskiego - R. ONZ (tak naprawdę mam wrażenie, że ten centralny ogryzek II linii to można było na R. ONZ skończyć).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 sie 2013, 12:03

O faktycznie. To nie wiedziałem, że Alstomy są nieskracalne.
kveld pisze: przy dobrej częstotliwości metra nawet podwójny przejazd przez Wisłę może się kalkulować zamiast przesiadki z pociągu w autobus.
Jaką trasę masz na myśli? Bo ta, o której piszesz w kolejnym zdaniu jest oczywista, a jednocześnie nie wymaga podwójnego przejazdu przez Wisłę.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 sie 2013, 12:13

Pociąg z zachodu do Stadionu i metrem pod uniwerek znów przez Wisłę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 sie 2013, 12:32

Do bramy głównej wyszło mi 11 do 16 min na korzyść spaceru do Foksalu (przy założeniu metra co 4 min). Tzn. to nie są liczby absolutne, kilka rzeczy założyłem. Choć nie sądzę, żebym pomylił się na tyle dużo, żeby ta trasa zaczęła się opłacać.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 27 sie 2013, 12:32

Podwójny przejazd przez Wisłę (pomijając opłacalność takiego rozwiązania) to chyba bariera psychologiczna trudna do przeskoczenia.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 27 sie 2013, 12:47

KwZ pisze:Do bramy głównej wyszło mi 11 do 16 min na korzyść spaceru do Foksalu (przy założeniu metra co 4 min).
Ja nie liczyłem, więc kłócić się nie zamierzam.
aaa pisze: Podwójny przejazd przez Wisłę (pomijając opłacalność takiego rozwiązania) to chyba bariera psychologiczna trudna do przeskoczenia.
Fakt. Jak mi ostatnio gógl zaproponował jazdę samochodem z Grochowa do Marek przez Wisłostradę i Toruńską to też się popukałem w głowę. Z drugiej strony np. w Paryżu patrzyłem tylko na mapę metra nie zawracając sobie głowy takimi detalami - ale Wisła to nie Sekwana, a Warszawa nie Paryż...

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 27 sie 2013, 12:59

Przesiadka M2C <-> kolej przy Stadionie w ogóle będzie wygodna?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 sie 2013, 13:08

Myślę, że tak sobie. Założyłem 126 m do przejścia.

Zablokowany