Komunikacja miejska w Wilanowie i Powsinie

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2851
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 wrz 2012, 19:55

fik pisze:
MZ pisze:519 do GĄSEK i przesiąść się w 725
Przez cały międzyszczyt 725 ucieka minutę przed 519 :P
Tym gorzej. Co takiego zawiniły ZTM'owi Stare Kabaty, źe od 14 lat są traktowani po macoszemu?
Właściwie nie rozumiem, w czym lepszy jest nowy układ. 725 nakłada znacznie więcej niż przedtem 519. Mniejszym kosztem brygadowo-wozokilometrowym byłoby zrobienie więcej kursów 519 z podjazdami, dla celów wyższej częstotliwości. [BTW. ta częstotliwość jest wciąż za niska. Na terenie Warszawy (gdzie za komunikację odpowiada bezpośrednio ZTM) żaden rejon nie powinien być obsługiwany rzadziej niż co 30 minut.]
A dotarcie na SK jest teraz beznadziejne, biorąc pod uwagę treść cytowanego postu.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 wrz 2012, 19:58

michael112 pisze:Właściwie nie rozumiem, w czym lepszy jest nowy układ.
Więcej kursów :P
michael112 pisze:Na terenie Warszawy (gdzie za komunikację odpowiada bezpośrednio ZTM) żaden rejon nie powinien być obsługiwany rzadziej niż co 30 minut
Osiągalne jest to jedną brygadą (kurduplową) na linii zwykłej z Wilanowa do Starych Kabat.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

michael112
Posty: 2851
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 wrz 2012, 20:39

Wolfchen pisze:
michael112 pisze:Na terenie Warszawy (gdzie za komunikację odpowiada bezpośrednio ZTM) żaden rejon nie powinien być obsługiwany rzadziej niż co 30 minut
Osiągalne jest to jedną brygadą (kurduplową) na linii zwykłej z Wilanowa do Starych Kabat.
No właśnie. Prościej dla SK? Tak. Prościej dla Okrzeszyna? Tak. A pewnie brygadę i tak trzeba było dołożyć. A nawet jeśli nie, to nie powinni tej brygady żałować.

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 10 wrz 2012, 20:46

Stare Kabaty Starymi Kabatami, gdybym mieszkał w Kępie Okrzewskiej to dopiero bym się wkurzył - nie dość, że wydłużają trasę do miasta o dobrych kilka minut, to jeszcze pakują w potrafiącą się czasem zakorkować nieźle (no, chyba że przejazdu przez Podgrzybków nie będzie) Gąsek. Wcale bym się nie zdziwił, gdyby gmina zrezygnowała z tak "atrakcyjnego" połączenia. I w sumie nawet nie wiem, czym tamte okolice tak zasłużyły na taki los?

PS. Chyba, że to taka sugestia, żeby doprowadzić Bruzdową, Prętową i Sągi do możliwości przejechania tam autobusem - wtedy dałoby się połączyć 164 i 725 w jedną linię.

Georg
Posty: 6046
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 wrz 2012, 20:58

Wolfchen pisze:michael112 napisał/a:
Na terenie Warszawy (gdzie za komunikację odpowiada bezpośrednio ZTM) żaden rejon nie powinien być obsługiwany rzadziej niż co 30 minut
Osiągalne jest to jedną brygadą (kurduplową) na linii zwykłej z Wilanowa do Starych Kabat.
Nie da się tak zrobić. Gdybyś miał kurdupla co 30 minut, to nie byłoby w ogóle postojów, albo po 2-3 minuty.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 wrz 2012, 21:15

Piter232 pisze:Chyba, że to taka sugestia, żeby doprowadzić Bruzdową, Prętową i Sągi do możliwości przejechania tam autobusem - wtedy dałoby się połączyć 164 i 725 w jedną linię.
Niezłego potwora byś stworzył...
Georg pisze:Gdybyś miał kurdupla co 30 minut, to nie byłoby w ogóle postojów, albo po 2-3 minuty.
No to co 40, z okresowymi zagęszczeniami do 30 w mikroszczytach.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

michael112
Posty: 2851
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 wrz 2012, 21:16

Piter232 pisze:PS. Chyba, że to taka sugestia, żeby doprowadzić Bruzdową, Prętową i Sągi do możliwości przejechania tam autobusem - wtedy dałoby się połączyć 164 i 725 w jedną linię.
Pewnie wtedy by trzeba wcielić cały Okreszyn i Kępę do I strefy - bo inaczej Stare Kabaty skazałbyś do jechania z miasta i do miasta przez II strefę.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27447
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 wrz 2012, 21:20

Wolfchen pisze:
Niezłego potwora byś stworzył...
Co jest potworkowatego w linii Stare Kabaty - Wilanów przez obie Kępy?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 10 wrz 2012, 21:21

Wolfchen pisze:Niezłego potwora byś stworzył...
Wilanów - Stare Kabaty/Powsin po trasie 164 i 725 to byłby potwór? Z jednej i drugiej strony masz linię do centrum, z jednej strony multum linii do metra i 519 (dla tych, co szybciej byliby w Powsinie niż Wilanowie), z drugiej - na pętli w Wilanowie do wyboru do koloru. Coś jak na zasadzie 163, gdzie jeśli chcesz jechać do miasta, możesz jechać w obydwie strony.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 wrz 2012, 21:34

fik pisze:Co jest potworkowatego w linii Stare Kabaty - Wilanów przez obie Kępy?
W sumie patrząc na to, że i tak socjal - nic (zakładam oczywiście, że SK się w Powsinie przesiadają w 139 czy tam 519). Odszczekuję :P
Piter232 pisze:Coś jak na zasadzie 163, gdzie jeśli chcesz jechać do miasta, możesz jechać w obydwie strony.
Pozostaje drobny problem: gmina Konstancin-Jeziorna ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Piter232
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2010, 18:27
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Piter232 » 10 wrz 2012, 23:30

Wolfchen pisze:Pozostaje drobny problem: gmina Konstancin-Jeziorna ;)
Znaczy jakby przekonać Wilanów, żeby dało radę przejechać autobusem z Kępy na Kępę, to z gminą byłaby łatwiejsza przeprawa. A Okrzeszyn na pewno wziąłby linię co pół godziny (rzadziej to chyba nie ma sensu) w obie strony z miłą chęcią. I to chyba nie byłyby olbrzymie pieniądze - odcinek pozawarszawski nie byłby tak naprawdę znowu długi.

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 13 wrz 2012, 8:12

Piter232 pisze:Znaczy jakby przekonać Wilanów, żeby dało radę przejechać autobusem z Kępy na Kępę, to z gminą byłaby łatwiejsza przeprawa.
A czy pomiędzy pętlą 164 a pętlą 725 nie jest za wąsko na autobus? Ja tam jechałem parę razy samochodem, i jednak wąsko jest i ostre zakręty na skrzyżowaniach.

Ale swoją drogą to byłby niegłupi pomysł taka linia, w końcu 145, 173 i 199 mogą wyjeżdżać z Warszawy na teren sąsiedniej gminy i wracać, zatem i tu takie rozwiązanie myślę, że "dałoby się" zorganizować.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 wrz 2012, 8:28

Piottr pisze:A czy pomiędzy pętlą 164 a pętlą 725 nie jest za wąsko na autobus? Ja tam jechałem parę razy samochodem, i jednak wąsko jest i ostre zakręty na skrzyżowaniach.
Jak była raz zamknięta ul. Rosochata, to 164 do Kępy Okrzeskiej tamtędy dojeżdżało. Co mnie swoją drogą zdziwiło.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 13 wrz 2012, 9:29

pawcio pisze:
Piottr pisze:A czy pomiędzy pętlą 164 a pętlą 725 nie jest za wąsko na autobus? Ja tam jechałem parę razy samochodem, i jednak wąsko jest i ostre zakręty na skrzyżowaniach.
Jak była raz zamknięta ul. Rosochata, to 164 do Kępy Okrzeskiej tamtędy dojeżdżało. Co mnie swoją drogą zdziwiło.
No to znaczy, że przeszkód technicznych nie ma. A jak podałem wyżej, są linie, z którymi przeszkody samorządowo-prawne udało się rozwiązać.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 wrz 2012, 14:48

Piottr pisze:Ale swoją drogą to byłby niegłupi pomysł taka linia, w końcu 145, 173 i 199 mogą wyjeżdżać z Warszawy na teren sąsiedniej gminy i wracać, zatem i tu takie rozwiązanie myślę, że "dałoby się" zorganizować.
Oczywiście, że mogą, bo strefa 1 może być nawet i dajmy na to w Piasecznie - tylko kwestia tego, żeby gmina odpowiednio więcej dopłaciła.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ