Powinien być od conajmniej roku linią zwykłą zaliczającą wszystkie napotkane kołki z wydłużonym rozkładem.Drivter1234 pisze:nie powinni ruszać ani 520
KM po ukoĹczeniu budowy pierwszej linii Metra
Moderator: Wiliam
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Jakieś argumenty? Bo przepełnień w 503 nie widzę.BJ.2052 pisze:Nie.Lukasz436 pisze:Co do 503. 15 minut popołudniu oraz 12 minut rano wystarczy.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- Drivter1234
- Posty: 513
- Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
- Lokalizacja: Wawa Bielany
I naturalnie by stracił 90% pasażerów - więc nikt by po nim nie płakał.Drivter1234 pisze:"Powinien być od conajmniej roku linią zwykłą zaliczającą wszystkie napotkane kołki z wydłużonym rozkładem."
To być może jest całkiem niezłe rozwiązanie
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
- Drivter1234
- Posty: 513
- Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
- Lokalizacja: Wawa Bielany
Witam wszystkich forumowiczów
Piszę tu po raz pierwszy, ale mam nadzieję, że nie ostatni
Chciałbym podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami dotyczącymi projektu zmian w km na Bielanach i Żoliborzu po uruchomieniu końcowych stacji pierwszej linii metra. Ponieważ kilka dni temu napisałem już w tej sprawie list do ZTM-u, teraz aby nie powtarzać się niepotrzebnie, po prostu zacytuję jego treść. Nie wiem czy mój list i ewentualna dyskusja na jego temat mogą zmienić cokolwiek w przedstawionym projekcie, ale nie zaszkodzi spróbować, w końcu wciąż jesteśmy na etapie tzw. "konsultacji" Oto co napisałem:
"Szanowni Państwo
Po zapoznaniu się z projektem zmian w komunikacji miejskiej na obszarze Bielan i Żoliborza, związanych z uruchomieniem ostatniego odcinka metra, chciałbym podzielić się z Państwem moimi spostrzeżeniami oraz uwagami dotyczącymi w.w. projektu. Dodam, iż jako rodowity mieszkaniec Bielan (ponad 30 lat) regularnie korzystający z usług ZTM, jestem dość dobrze zorientowany w kwestii zaistniałych potrzeb komunikacyjnych, a moją wiedzę opieram na codziennych obserwacjach istniejących potoków pasażerskich. Proszę Państwa uprzejmie o zapoznanie się z poniższym komentarzem i ewentualne uwzględnienie w projekcie tych uwag, które wydadzą się Państwu interesujące. Nie przedłużając, przejdę do omówienia poszczególnych propozycji.
Zacznę może od wymienienia najważniejszych dla nas, czyli mieszkańców Bielan i Żoliborza relacji (obecnych i przyszłych). Szkieletem komunikacji w obydwu dzielnicach jest oczywiście metro, dlatego bardzo istotną potrzebą jest możliwość szybkiego i pewnego dojazdu do najbliższej stacji. Dotychczas ta potrzeba nie była realizowana w sposób dostateczny, praktycznie brak w tym rejonie typowych linii dowozowych (krótka trasa, częstotliwość kursowania minimum co 10 minut), a z lektury projektu wynika, iż sytuacja nie ulegnie znacznej poprawie (szczegóły poniżej), pomimo pojawienia się trzech nowych stacji podziemnej kolejki. Drugą dość istotną potrzebą jest zapewnienie dojazdu do kluczowych punktów przesiadkowych, do których należą (lub należeć będą) Metro Młociny, Metro Marymont, Plac Wilsona, Rondo "Radosława" oraz przystanki wzdłuż Trasy AK. Trzeci problem to obsługa potoków wewnątrz-dzielnicowych, takich jak Kasprowicza-Żeromskiego-Broniewskiego, Conrada-Broniewskiego-Słowackiego, Piaski-Marymont, Młociny-Wawrzyszew. Ogólnie rzecz biorąc, proponowane zmiany doprowadzą do likwidacji kilku istotnych połączeń, nie tworząc w zamian rozwiązań równie atrakcyjnych z punktu widzenia potencjalnych pasażerów. Poniżej postaram się przeanalizować kolejne punkty projektu, wymieniających ich plusy oraz minusy.
103 - interesująca propozycja linii międzyosiedlowej, która przy odpowiedniej częstotliwości kursowania może pełnić również rolę linii dowozowej do metra. Moje wątpliwości budzi wschodni odcinek trasy (Maczka-Krasińskiego-Plac Wilsona), na którym linia dubluje się ze 122. Proponuję następujące rozwiązanie: Jarzębskiego-Galla Anonima-Kochanowskiego-Rudnickiego-Maczka-Trasa AK-Żelazowska-Metro Marymont z jednoczesnym wydłużeniem trasy do Gwiaździstej ulicami Gdańską-Hłaski-Rudzką-Klaudyny-Podleśną, na którym to odcinku nowe 103 zastąpiłoby obecne 121 (lub 157 wg. projektu). Plusem tego rozwiązania jest zapewnienie połączenia ciągu Kochanowskiego-Maczka z najbliższą stacją metra (Stare Bielany lub Marymont), Wawrzyszewem, ciągiem ulicy Broniewskiego (w dwóch punktach), a także osiedlem Marymont (nowa relacja, której dotychczas brakowało).
105 - skrócenie linii do Starego Bemowa i Fortu Babice wydaje się być dobrym rozwiązaniem, gdyż jej wykorzystanie na odcinku do Nowego Bemowa było znikome.
106 - likwidacja linii to dobre posunięcie, jednak odcinek Bemowo-Chomiczówka-Wawrzyszew wymaga obsługi w relacji bezpośredniej (tutaj widzę możliwość wypełnienia luki poprzez zmianę trasy linii 121).
112 - interesująca propozycja połączenia Bemowa z ciągiem Żeromskiego i stacją Słodowiec, nowa linia powinna też wypełnić lukę po zabranym z Żeromskiego 114, nie mam uwag krytycznych.
114 - trasa tej linii jest zbyt długa, co zwiększa jej podatność na opóźnienia (korki na moście Grota-Roweckiego) i ogranicza mocno jej przydatność jako linii dowozowej do metra. Proponuję jej podział na dwie linie. 114 na dotychczasowym odcinku Bródno-Podgr.-plac Wilsona oraz 113 na trasie Młociny-plac Wilsona. Jednocześnie proponuję drobną korektę trasy na odcinku Conrada-Broniewskiego: Conrada-al.Reymonta-Broniewskiego, z pominięciem Kochanowskiego. Dzięki temu zostanie utrzymane obecne połączenie całego ciągu Broniewskiego z placem Wilsona, unikniemy również dublowania się relacji Kochanowskiego-Broniewskiego, zapewnianych przez linie 103 oraz 122.
121 - wycofanie tej linii z Broniewskiego i Krasińskiego to dobre rozwiązanie. W obecnej chwili w ciągu Broniewskiego jest zbyt dużo linii o niekorzystnych częstotliwościach, słabo ze sobą zsynchronizowanych (103,121,132,520). Korzystna byłaby więc wymiana ich na jedną linię o dobrych parametrach (wspomniane wcześniej 113). Jeśli chodzi o nową trasę 121 (Gwiaździsta-Chomiczówka) uważam, iż powinna zostać przedłużona w kierunku Bemowa, co uzupełni lukę po zlikwidowanej linii 106 (a dawniej 384), cieszącej się na tym odcinku sporą popularnością. Moja propozycja jest następująca: od pętli Chomiczówka ulicami Conrada-Powstańców Śląskich-Górczewską do pętli Ulrychów. Zapewni to połączenie Wawrzyszewa i Chomiczówki z Bemowem oraz centrami handlowymi wzdłuż ulicy Górczewskiej (obecnie brak takiej relacji jest odczuwalny, linia 171 ma zbyt krótką trasę i spełnia inne zadania dowozowe).
122 - propozycja jest bardzo dobra, zapewnia dobry dojazd do stacji metra oraz połączenie Żoliborza z Marymontem. Nie mam uwag krytycznych.
132 - skrócenie trasy do stacji metra Marymont jest najlepszym rozwiązaniem dla tej linii. Nie mam uwag krytycznych.
156 - likwidacja odcinka lewobrzeżnego jest konsekwencją uruchomienia podziemnego połączenia Kasprowicza-Metro Słodowiec, gdzie dostępna jest dogodna przesiadka w 112, oraz Kasprowicza-plac Wilsona, gdzie można skorzystać z linii 114. Nie mam uwag krytycznych.
157 - w związku z zaproponowaną przeze mnie korektą nowej trasy linii 103, proponuję całkowite wycofanie 157 z Marymontu i skrócenie jej trasy do CH Arkadia ulicami Stawki-al.Jana Pawła II-Słomińskiego. Poprawi to skomunikowanie tego ważnego obiektu z osiedlami Nowolipki oraz Mirów, zapobiegnie też dublowaniu połączeń na Marymoncie. Połączenie Marymontu z Ochotą zapewniają linie 186,404 oraz 414.
167 - wydłużenie tej linii do Metra Młociny po trasie obecnego 184 jest znakomitym pomysłem, który poprawi jej wykorzystanie oraz zapewni interesujące połączenia Bielan z Wolą oraz Ochotą. Jedynym minusem tej propozycji jest długość trasy i związana z nią podatność na opóźnienia, co negatywnie wpłynie na walory dowozowe tej linii. Nie znajduję jednak innej możliwości rozwiązania tego problemu, więc przychylam się do propozycji opisanej w projekcie.
184 - likwidacja tej linii w połączeniu z przedłużeniem trasy linii 167 oraz wyprostowaniem trasy linii 112 na Bemowie jest rozwiązaniem korzystnym, nie mam uwag krytycznych.
185 - utrzymanie trasy objazdowej na Marymoncie oceniam pozytywnie, linia spełnia oczekiwania większości pasażerów.
189 - wydłużenie trasy tej linii uważam za niezbyt fortunny pomysł. Już obecnie jest ona na tyle długa i obarczona tak dużymi opóźnieniami, że dalsze komplikowanie odbije się niekorzystnie na jej wykorzystaniu. Nie będzie ona zbyt atrakcyjną propozycją dla Bemowa i Chomiczówki, zwłaszcza w konkurencji ze skorygowanymi 112, 121, 122 oraz 167. Proponuję pozostawić bez zmian, tj. na obecnej trasie Os.Górczewska-Sadyba.
195 - skrócenie trasy linii w celu uniknięcia dublowania z trasą bielańskiego odcinka metra oraz jej koordynację z linią 166 oceniam pozytywnie.
409 - skrócenie trasy linii do stacji metra Młociny wydaje się rozsądną propozycją, choć utrudni w pewnym stopniu dojazd na Cmentarz Północny, ograniczając możliwości przesiadek. Obecna trasa 409 jest korzystniejsza z punktu widzenia pasażerów.
503 - dobrze zapełni lukę po skróconej linii 195, nie mam uwag krytycznych.
520 - połączenie z 522 i likwidacja odcinka bielańsko-żoliborskiego jest koniecznością, aczkolwiek pociąga za sobą negatywne konsekwencje w postaci zniszczenia bardzo korzystnej relacji al.Reymonta-plac Wilsona, z której korzysta obecnie bardzo wiele osób, niekoniecznie w celu dojazdu do metra (plac Wilsona jest jednym z kluczowych węzłów komunikacyjnych północno-zachodniej Warszawy). Proponuję zastąpienie 520 nową linią 113, wydzieloną z proponowanej w projekcie linii 114.
E-1 - likwidacja linii, nie mam uwag krytycznych.
701,708,712,726 - korekta tras tych linii do węzła Metro Młociny jest bardzo dobrym rozwiązaniem, nie mam uwag krytycznych.
Podsumowując, zgadzam się z większością proponowanych rozwiązań, zauważam jednak kilka dość istotnych usterek, które mogą znacząco wpłynąć na obniżenie atrakcyjności usług ZTM w obszarze Bielan i Żoliborza. Najważniejszą z nich jest zbyt mała liczba linii dowozowych do metra. 103 z proponowaną częstotliwością nie jest w stanie zapewnić szybkiego dojazdu do stacji metra, linia 121 podobnie, linie 114 i 167 charakteryzujące się dużą podatnością na opóźnienia i nieregularnością kursowania, również nie będą w pełni spełniały powierzonych im funkcji. Właściwie jedynym pozytywnym wyjątkiem jest tu linia 122, mimo nienajlepszej częstotliwości kursowania, w tym przypadku jest to jednak uzasadnione niezbyt dużymi potokami na jej trasie. Proponuję podział 114 na dwie linie: bródnowską i bielańską. Dzięki temu manewrowi powstanie szybka, punktualna linia dowozowa dla Młocin, Wawrzyszewa, Chomiczówki, Piasków oraz Sadów Żoliborskich o dobrej częstotliwości (roboczy numer 113). Istotną kwestią jest też przesunięcie tej linii w ciąg Reymonta-Broniewskiego-Krasińskiego, dzięki czemu zyska ona zdecydowanie większą popularność. Równolegle konieczne jest poprawienie częstoliwości kursowania 103 do minimum 15 minut, jedynie pod tym warunkiem linia ta zachowa rację bytu.
Tym podsumowaniem chciałbym zakończyć mój krytyczny list, wyrażając jednocześnie nadzieję, że zawarte w nim informacje przyczynią się do poprawy jakości usług świadczonych przez ZTM na obszarze Bielan i Żoliborza. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące zaproponowanych przeze mnie rozwiązań."
Piszę tu po raz pierwszy, ale mam nadzieję, że nie ostatni
Chciałbym podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami dotyczącymi projektu zmian w km na Bielanach i Żoliborzu po uruchomieniu końcowych stacji pierwszej linii metra. Ponieważ kilka dni temu napisałem już w tej sprawie list do ZTM-u, teraz aby nie powtarzać się niepotrzebnie, po prostu zacytuję jego treść. Nie wiem czy mój list i ewentualna dyskusja na jego temat mogą zmienić cokolwiek w przedstawionym projekcie, ale nie zaszkodzi spróbować, w końcu wciąż jesteśmy na etapie tzw. "konsultacji" Oto co napisałem:
"Szanowni Państwo
Po zapoznaniu się z projektem zmian w komunikacji miejskiej na obszarze Bielan i Żoliborza, związanych z uruchomieniem ostatniego odcinka metra, chciałbym podzielić się z Państwem moimi spostrzeżeniami oraz uwagami dotyczącymi w.w. projektu. Dodam, iż jako rodowity mieszkaniec Bielan (ponad 30 lat) regularnie korzystający z usług ZTM, jestem dość dobrze zorientowany w kwestii zaistniałych potrzeb komunikacyjnych, a moją wiedzę opieram na codziennych obserwacjach istniejących potoków pasażerskich. Proszę Państwa uprzejmie o zapoznanie się z poniższym komentarzem i ewentualne uwzględnienie w projekcie tych uwag, które wydadzą się Państwu interesujące. Nie przedłużając, przejdę do omówienia poszczególnych propozycji.
Zacznę może od wymienienia najważniejszych dla nas, czyli mieszkańców Bielan i Żoliborza relacji (obecnych i przyszłych). Szkieletem komunikacji w obydwu dzielnicach jest oczywiście metro, dlatego bardzo istotną potrzebą jest możliwość szybkiego i pewnego dojazdu do najbliższej stacji. Dotychczas ta potrzeba nie była realizowana w sposób dostateczny, praktycznie brak w tym rejonie typowych linii dowozowych (krótka trasa, częstotliwość kursowania minimum co 10 minut), a z lektury projektu wynika, iż sytuacja nie ulegnie znacznej poprawie (szczegóły poniżej), pomimo pojawienia się trzech nowych stacji podziemnej kolejki. Drugą dość istotną potrzebą jest zapewnienie dojazdu do kluczowych punktów przesiadkowych, do których należą (lub należeć będą) Metro Młociny, Metro Marymont, Plac Wilsona, Rondo "Radosława" oraz przystanki wzdłuż Trasy AK. Trzeci problem to obsługa potoków wewnątrz-dzielnicowych, takich jak Kasprowicza-Żeromskiego-Broniewskiego, Conrada-Broniewskiego-Słowackiego, Piaski-Marymont, Młociny-Wawrzyszew. Ogólnie rzecz biorąc, proponowane zmiany doprowadzą do likwidacji kilku istotnych połączeń, nie tworząc w zamian rozwiązań równie atrakcyjnych z punktu widzenia potencjalnych pasażerów. Poniżej postaram się przeanalizować kolejne punkty projektu, wymieniających ich plusy oraz minusy.
103 - interesująca propozycja linii międzyosiedlowej, która przy odpowiedniej częstotliwości kursowania może pełnić również rolę linii dowozowej do metra. Moje wątpliwości budzi wschodni odcinek trasy (Maczka-Krasińskiego-Plac Wilsona), na którym linia dubluje się ze 122. Proponuję następujące rozwiązanie: Jarzębskiego-Galla Anonima-Kochanowskiego-Rudnickiego-Maczka-Trasa AK-Żelazowska-Metro Marymont z jednoczesnym wydłużeniem trasy do Gwiaździstej ulicami Gdańską-Hłaski-Rudzką-Klaudyny-Podleśną, na którym to odcinku nowe 103 zastąpiłoby obecne 121 (lub 157 wg. projektu). Plusem tego rozwiązania jest zapewnienie połączenia ciągu Kochanowskiego-Maczka z najbliższą stacją metra (Stare Bielany lub Marymont), Wawrzyszewem, ciągiem ulicy Broniewskiego (w dwóch punktach), a także osiedlem Marymont (nowa relacja, której dotychczas brakowało).
105 - skrócenie linii do Starego Bemowa i Fortu Babice wydaje się być dobrym rozwiązaniem, gdyż jej wykorzystanie na odcinku do Nowego Bemowa było znikome.
106 - likwidacja linii to dobre posunięcie, jednak odcinek Bemowo-Chomiczówka-Wawrzyszew wymaga obsługi w relacji bezpośredniej (tutaj widzę możliwość wypełnienia luki poprzez zmianę trasy linii 121).
112 - interesująca propozycja połączenia Bemowa z ciągiem Żeromskiego i stacją Słodowiec, nowa linia powinna też wypełnić lukę po zabranym z Żeromskiego 114, nie mam uwag krytycznych.
114 - trasa tej linii jest zbyt długa, co zwiększa jej podatność na opóźnienia (korki na moście Grota-Roweckiego) i ogranicza mocno jej przydatność jako linii dowozowej do metra. Proponuję jej podział na dwie linie. 114 na dotychczasowym odcinku Bródno-Podgr.-plac Wilsona oraz 113 na trasie Młociny-plac Wilsona. Jednocześnie proponuję drobną korektę trasy na odcinku Conrada-Broniewskiego: Conrada-al.Reymonta-Broniewskiego, z pominięciem Kochanowskiego. Dzięki temu zostanie utrzymane obecne połączenie całego ciągu Broniewskiego z placem Wilsona, unikniemy również dublowania się relacji Kochanowskiego-Broniewskiego, zapewnianych przez linie 103 oraz 122.
121 - wycofanie tej linii z Broniewskiego i Krasińskiego to dobre rozwiązanie. W obecnej chwili w ciągu Broniewskiego jest zbyt dużo linii o niekorzystnych częstotliwościach, słabo ze sobą zsynchronizowanych (103,121,132,520). Korzystna byłaby więc wymiana ich na jedną linię o dobrych parametrach (wspomniane wcześniej 113). Jeśli chodzi o nową trasę 121 (Gwiaździsta-Chomiczówka) uważam, iż powinna zostać przedłużona w kierunku Bemowa, co uzupełni lukę po zlikwidowanej linii 106 (a dawniej 384), cieszącej się na tym odcinku sporą popularnością. Moja propozycja jest następująca: od pętli Chomiczówka ulicami Conrada-Powstańców Śląskich-Górczewską do pętli Ulrychów. Zapewni to połączenie Wawrzyszewa i Chomiczówki z Bemowem oraz centrami handlowymi wzdłuż ulicy Górczewskiej (obecnie brak takiej relacji jest odczuwalny, linia 171 ma zbyt krótką trasę i spełnia inne zadania dowozowe).
122 - propozycja jest bardzo dobra, zapewnia dobry dojazd do stacji metra oraz połączenie Żoliborza z Marymontem. Nie mam uwag krytycznych.
132 - skrócenie trasy do stacji metra Marymont jest najlepszym rozwiązaniem dla tej linii. Nie mam uwag krytycznych.
156 - likwidacja odcinka lewobrzeżnego jest konsekwencją uruchomienia podziemnego połączenia Kasprowicza-Metro Słodowiec, gdzie dostępna jest dogodna przesiadka w 112, oraz Kasprowicza-plac Wilsona, gdzie można skorzystać z linii 114. Nie mam uwag krytycznych.
157 - w związku z zaproponowaną przeze mnie korektą nowej trasy linii 103, proponuję całkowite wycofanie 157 z Marymontu i skrócenie jej trasy do CH Arkadia ulicami Stawki-al.Jana Pawła II-Słomińskiego. Poprawi to skomunikowanie tego ważnego obiektu z osiedlami Nowolipki oraz Mirów, zapobiegnie też dublowaniu połączeń na Marymoncie. Połączenie Marymontu z Ochotą zapewniają linie 186,404 oraz 414.
167 - wydłużenie tej linii do Metra Młociny po trasie obecnego 184 jest znakomitym pomysłem, który poprawi jej wykorzystanie oraz zapewni interesujące połączenia Bielan z Wolą oraz Ochotą. Jedynym minusem tej propozycji jest długość trasy i związana z nią podatność na opóźnienia, co negatywnie wpłynie na walory dowozowe tej linii. Nie znajduję jednak innej możliwości rozwiązania tego problemu, więc przychylam się do propozycji opisanej w projekcie.
184 - likwidacja tej linii w połączeniu z przedłużeniem trasy linii 167 oraz wyprostowaniem trasy linii 112 na Bemowie jest rozwiązaniem korzystnym, nie mam uwag krytycznych.
185 - utrzymanie trasy objazdowej na Marymoncie oceniam pozytywnie, linia spełnia oczekiwania większości pasażerów.
189 - wydłużenie trasy tej linii uważam za niezbyt fortunny pomysł. Już obecnie jest ona na tyle długa i obarczona tak dużymi opóźnieniami, że dalsze komplikowanie odbije się niekorzystnie na jej wykorzystaniu. Nie będzie ona zbyt atrakcyjną propozycją dla Bemowa i Chomiczówki, zwłaszcza w konkurencji ze skorygowanymi 112, 121, 122 oraz 167. Proponuję pozostawić bez zmian, tj. na obecnej trasie Os.Górczewska-Sadyba.
195 - skrócenie trasy linii w celu uniknięcia dublowania z trasą bielańskiego odcinka metra oraz jej koordynację z linią 166 oceniam pozytywnie.
409 - skrócenie trasy linii do stacji metra Młociny wydaje się rozsądną propozycją, choć utrudni w pewnym stopniu dojazd na Cmentarz Północny, ograniczając możliwości przesiadek. Obecna trasa 409 jest korzystniejsza z punktu widzenia pasażerów.
503 - dobrze zapełni lukę po skróconej linii 195, nie mam uwag krytycznych.
520 - połączenie z 522 i likwidacja odcinka bielańsko-żoliborskiego jest koniecznością, aczkolwiek pociąga za sobą negatywne konsekwencje w postaci zniszczenia bardzo korzystnej relacji al.Reymonta-plac Wilsona, z której korzysta obecnie bardzo wiele osób, niekoniecznie w celu dojazdu do metra (plac Wilsona jest jednym z kluczowych węzłów komunikacyjnych północno-zachodniej Warszawy). Proponuję zastąpienie 520 nową linią 113, wydzieloną z proponowanej w projekcie linii 114.
E-1 - likwidacja linii, nie mam uwag krytycznych.
701,708,712,726 - korekta tras tych linii do węzła Metro Młociny jest bardzo dobrym rozwiązaniem, nie mam uwag krytycznych.
Podsumowując, zgadzam się z większością proponowanych rozwiązań, zauważam jednak kilka dość istotnych usterek, które mogą znacząco wpłynąć na obniżenie atrakcyjności usług ZTM w obszarze Bielan i Żoliborza. Najważniejszą z nich jest zbyt mała liczba linii dowozowych do metra. 103 z proponowaną częstotliwością nie jest w stanie zapewnić szybkiego dojazdu do stacji metra, linia 121 podobnie, linie 114 i 167 charakteryzujące się dużą podatnością na opóźnienia i nieregularnością kursowania, również nie będą w pełni spełniały powierzonych im funkcji. Właściwie jedynym pozytywnym wyjątkiem jest tu linia 122, mimo nienajlepszej częstotliwości kursowania, w tym przypadku jest to jednak uzasadnione niezbyt dużymi potokami na jej trasie. Proponuję podział 114 na dwie linie: bródnowską i bielańską. Dzięki temu manewrowi powstanie szybka, punktualna linia dowozowa dla Młocin, Wawrzyszewa, Chomiczówki, Piasków oraz Sadów Żoliborskich o dobrej częstotliwości (roboczy numer 113). Istotną kwestią jest też przesunięcie tej linii w ciąg Reymonta-Broniewskiego-Krasińskiego, dzięki czemu zyska ona zdecydowanie większą popularność. Równolegle konieczne jest poprawienie częstoliwości kursowania 103 do minimum 15 minut, jedynie pod tym warunkiem linia ta zachowa rację bytu.
Tym podsumowaniem chciałbym zakończyć mój krytyczny list, wyrażając jednocześnie nadzieję, że zawarte w nim informacje przyczynią się do poprawy jakości usług świadczonych przez ZTM na obszarze Bielan i Żoliborza. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi dotyczące zaproponowanych przeze mnie rozwiązań."
pozdrawiam
hs
hs
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nie wnikając w meritum, na co nie starczy mi czasu, pochwalę Kolegę za dogłębne przeanalizowanie sprawy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36880
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ja także. To jeden z nielicznych naprawdę merytorycznych maili wśród tych, które przyszły na konsultacje.
Dodam, że proponowane 189 wynikło z analizy rozlicznych wariantów obsługi "zachodniego obwodu" jako wariant najlepszy pod względem stosunku zaangażowanych brygad do osiągniętego efektu (liczba kursów, ich równomierność itp.).
Podział 114 zabije tranzyt, który w relacji Piaski - Bródno jednak występuje (no i osłoni skutki wycofania z Żeromskiego linii 112). Poza tym trzeba uniknąć krańcowania większej liczby linii (a już zwłaszcza częstych) na pl. Wilsona.
Na Gdańskiej trzeba obsługi lepszej, niż dowóz tylko do Marymontu (to już teraz zapewnia 121 i nikomu nie jest z nią dobrze), więc zamiana tam 157 na 103 nie wydaje się rozsądna. Nie przekonuje mnie też 103 do Marymontu - wjechać można Żelazowską, a wrócić? Z Włościańskiej w Broniewskiego? Tam jest po prostu za ciasno. No i o ile 114 z Piasków będzie wiozło ludzi do metra, na Bródno, do tramwajów i na Żoliborz, to 103 wiozłoby tylko do metra i to z konieczności małymi wozami. Nie pasuje mi to.
Natomiast ciekawy jest pomysł podciągnięcia 121 na Bemowo (Ulrychów to już przesada, szczególnie wobec nieistnienia takiej pętli). Tym niemniej cieszy mnie poparcie większości pomysłów
Dodam, że proponowane 189 wynikło z analizy rozlicznych wariantów obsługi "zachodniego obwodu" jako wariant najlepszy pod względem stosunku zaangażowanych brygad do osiągniętego efektu (liczba kursów, ich równomierność itp.).
Podział 114 zabije tranzyt, który w relacji Piaski - Bródno jednak występuje (no i osłoni skutki wycofania z Żeromskiego linii 112). Poza tym trzeba uniknąć krańcowania większej liczby linii (a już zwłaszcza częstych) na pl. Wilsona.
Na Gdańskiej trzeba obsługi lepszej, niż dowóz tylko do Marymontu (to już teraz zapewnia 121 i nikomu nie jest z nią dobrze), więc zamiana tam 157 na 103 nie wydaje się rozsądna. Nie przekonuje mnie też 103 do Marymontu - wjechać można Żelazowską, a wrócić? Z Włościańskiej w Broniewskiego? Tam jest po prostu za ciasno. No i o ile 114 z Piasków będzie wiozło ludzi do metra, na Bródno, do tramwajów i na Żoliborz, to 103 wiozłoby tylko do metra i to z konieczności małymi wozami. Nie pasuje mi to.
Natomiast ciekawy jest pomysł podciągnięcia 121 na Bemowo (Ulrychów to już przesada, szczególnie wobec nieistnienia takiej pętli). Tym niemniej cieszy mnie poparcie większości pomysłów
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Muszę powiedzieć że ten pomysł mi się nawet podoba..hs pisze:157 - w związku z zaproponowaną przeze mnie korektą nowej trasy linii 103, proponuję całkowite wycofanie 157 z Marymontu i skrócenie jej trasy do CH Arkadia ulicami Stawki-al.Jana Pawła II-Słomińskiego. Poprawi to skomunikowanie tego ważnego obiektu z osiedlami Nowolipki oraz Mirów
Szczególnie, że 157 jest właśnie wykorzystywane do Stawek a dalej na odcinku Muranowska - Pl.Wilsona puściutko w autobusiereserved pisze:Muszę powiedzieć że ten pomysł mi się nawet podoba..hs pisze:157 - w związku z zaproponowaną przeze mnie korektą nowej trasy linii 103, proponuję całkowite wycofanie 157 z Marymontu i skrócenie jej trasy do CH Arkadia ulicami Stawki-al.Jana Pawła II-Słomińskiego. Poprawi to skomunikowanie tego ważnego obiektu z osiedlami Nowolipki oraz Mirów