Przecież Pirenejska nie jest w połowie między Radiową, a Wrocławska tylko koło tej drugiej. 220 ma zastąpić 122.michael112 pisze: ↑07 lip 2022, 13:08Można było chociaż 220 zostawić na Powstańców Śl. żeby nie zabierać ostatniej linii z Pirenejskiej. Ja nie rozumiem, skąd takie dążenie żeby zabrać. Ja rozumiem że na Wrocławskiej może się przyda, ale oni i bez 220 mają dużo autobusów. To zabrać komuś OSTATNIĄ linię?
Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Już nie wiem czy się śmiać czy płakać jak ktoś brak autobusu na Pirenejskiej uważa za jakikolwiek istotny problem.
Nie rozumiem, paczki z rozkładami są wrzucone do 17 lipca włącznie, ale nie ma w nich ujętych zmian, która mają wejść od 16 lipca. Po co przygotowywać coś, co jest nieaktualne? ftp://rozklady.ztm.waw.pl/
Gdyby ZTM przyznał przed konsultacjami, że zmiany jakie proponuje, są obecnie konieczne, ponieważ komunikacja miejska przechodzi kryzys, związany z obecną sytuacją gospodarczą w Polsce i na świecie oraz że tym są podyktowane tymczasowe cięcia, przy okazji uruchomienia nowych stacji metra. Myślę, że nikt by nie miał aż takich pretensji i byłby to jasny sygnał, że uczciwie się podchodzi do pasażerów. Pasażerowie by zrozumieli. A w obecnej sytuacji, całe konsultacje, były mydleniem oczu.
P.S. Jest już raport, ze zmian na Bemowie, są podane częstotliwości. https://www.ztm.waw.pl/konsultacje/metr ... nsultacji/
Na prezentacji, nadal widnieje nowa nazwa pętli linii 167: Siekierki-Sanatorium.
A to dobre, z autobusów linii 197, korzysta niewielu pasażerów: "zmieniona trasa linii 716 nie zastępuje linii 197 z powodu różnych częstotliwości kursowania (197 częściej) - zamiana na gorsze
z autobusów linii 197 na ul. Połczyńskiej i Gierdziejewskiego korzysta niewielu pasażerów; linia 716 będzie wystarczająca"
Tu chodzi o coś innego. Hasłem zmian było: "Jak ulepszyć komunikację miejską po uruchomieniu nowych stacji linii metra M2 na Bródnie i Bemowie?". Przyznasz, że likwidacja przystanku, nawet jak dla mniejszej grupy osób, nie jest wcale ułatwieniem w podróżach, zresztą przystanek Wrocławska, który był trochę wcześniej, też nie będzie istniał, ponieważ autobusy będą stawały na przystanku obok McDonalda. Przystanek, przy Radiowej, jest za skrzyżowaniem, podobnie jak przystanki tramwajowe. Różnica między przystankami, będzie teraz ponad 900 metrów. Nic nie szkodziłoby zostawienie tam jednej linii. Zamienianie linii 197, która jeździ, co 15 minut w tygodniu i co 20 minut w weekendy, na linię 716, która jeździ codziennie co 30 minut, nawet jeśli będą wozy przegubowe, to także nie jest ulepszenie oferty, tylko pogorszenie. Włochy, mają zabierane połączenie jedno, także to nie jest ulepszenie. Z ulicy Prostej zabranie linii 109, kiedy nie ma linii tramwajowej 10 i pozostawienie tam jednej linii 178, kursującej co 30 minut, to także nie jest ulepszenie. ZTM najpierw tworzy hasło, później robi odwrotnie, kosztem pasażerów.Autobus Czerwon pisze: ↑07 lip 2022, 13:22Już nie wiem czy się śmiać czy płakać jak ktoś brak autobusu na Pirenejskiej uważa za jakikolwiek istotny problem.
Gdyby ZTM przyznał przed konsultacjami, że zmiany jakie proponuje, są obecnie konieczne, ponieważ komunikacja miejska przechodzi kryzys, związany z obecną sytuacją gospodarczą w Polsce i na świecie oraz że tym są podyktowane tymczasowe cięcia, przy okazji uruchomienia nowych stacji metra. Myślę, że nikt by nie miał aż takich pretensji i byłby to jasny sygnał, że uczciwie się podchodzi do pasażerów. Pasażerowie by zrozumieli. A w obecnej sytuacji, całe konsultacje, były mydleniem oczu.
P.S. Jest już raport, ze zmian na Bemowie, są podane częstotliwości. https://www.ztm.waw.pl/konsultacje/metr ... nsultacji/
Na prezentacji, nadal widnieje nowa nazwa pętli linii 167: Siekierki-Sanatorium.
A to dobre, z autobusów linii 197, korzysta niewielu pasażerów: "zmieniona trasa linii 716 nie zastępuje linii 197 z powodu różnych częstotliwości kursowania (197 częściej) - zamiana na gorsze
z autobusów linii 197 na ul. Połczyńskiej i Gierdziejewskiego korzysta niewielu pasażerów; linia 716 będzie wystarczająca"
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Wrocławska 02
Pirenejska 02: 230 metrów.
Pirenejska 02
Radiowa 01: 465 metrów.
Łącznie 695 metrów.
Radiowa 02
Pirenejska 01: 410 metrów.
Pirenejska 01
Wrocławska 01: 310 metrów.
Łącznie 720 metrów.
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
Pirenejska 02
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
Łącznie 695 metrów.
Radiowa 02
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
Pirenejska 01
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
Łącznie 720 metrów.
Wrocławska 02 i Radiowa 02, także te przystanki nie będą funkcjonowały od 16 lipca. Musisz inaczej policzyć.
Wrocławska 04
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
Radiowa 07
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
Pisałem "ponad 900 metrów", ale wychodzi w okolicy 900 metrów.
W stronę Nowego Bemowa, jedynie tramwajowy przystanek jest bliżej, ale w stronę ulicy Górczewskiej, do tramwajowych także jest dalej, niż by prosto jechał autobus, ulicą Powstańców Śląskich.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Zgodnie z SUiKZP:
"W strefach tych należy zapewnić odległość dojścia pieszego do przystanków komunikacji zbiorowej:
a) dla strefy II =< 400 m,
b) dla strefy III =< 500 m."
Bemowo to strefa III
https://architektura.um.warszawa.pl/studium2006
Na Bemowie skandaliczne strefy dojścia są na Jelonkach (na południe od Człuchowskiej). O tym warto dyskutować.
"W strefach tych należy zapewnić odległość dojścia pieszego do przystanków komunikacji zbiorowej:
a) dla strefy II =< 400 m,
b) dla strefy III =< 500 m."
Bemowo to strefa III
https://architektura.um.warszawa.pl/studium2006
Na Bemowie skandaliczne strefy dojścia są na Jelonkach (na południe od Człuchowskiej). O tym warto dyskutować.
Jeszcze raz przypomnę hasło, jakim ZTM operowało. "Jak ulepszyć komunikację miejską po uruchomieniu nowych stacji linii metra M2 na Bródnie i Bemowie?". W wielu miejscach, są skandaliczne strefy dojścia, jednak to temat na zupełnie inną dyskusję. Powinno się też tym zająć Forum Pasażerów oraz Rada WTP. Chodzi o zmiany, jakie teraz ZTM będzie wprowadzał od 16 lipca. Można było to przygotować inaczej, aby rzeczywiście pasażer czuł, że jest lepiej. Jedni będą mieli lepiej, bo jednak metro pod Górczewską szybciej dowiezie, ale w pozostałych rejonach, pasażer poczuje się oszukany. Miało być lepiej, a jest gorzej. Pani dyrektor, chyba długo nie będzie na tym stanowisku. A może, to ja nie mam racji i będzie lepiej od 16 lipca.person pisze: ↑07 lip 2022, 17:17Zgodnie z SUiKZP:
"W strefach tych należy zapewnić odległość dojścia pieszego do przystanków komunikacji zbiorowej:
a) dla strefy II =< 400 m,
b) dla strefy III =< 500 m."
Bemowo to strefa III
https://architektura.um.warszawa.pl/studium2006
Na Bemowie skandaliczne strefy dojścia są na Jelonkach (na południe od Człuchowskiej). O tym warto dyskutować.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Według Ciebie co powinno tam jeździć? Bo dla mnie utrzymywanie dedykowanej linii dla jednego ZP z którego jest pięciominutowy spacer do przystanków tramwajowych (Wrocławska) oraz autobusowych w różne strony świata (Radiowa) jest głębokim absurdem. Okolice ZP Widawska (szczególnie wschodnia strona Wrocławskiej) w aż tak dobrej sytuacji nie są, więc dobrze że 220 tam trafi. Szczególnie że jedyną alternatywą jest dublowanie tramwajów.
Ale dla kogo pogorszenie? Relację Ursus-Bemowo przejmie przecież 177. Spójrz sobie na mapę i zobacz ile celów podróż jest na obecnej trasie 197 pomiędzy Lazurową a P7P. Puszczanie autobusów tak często przez środek pola, wzdłuż nielicznych domy i jakieś firm produkcyjnych/magazynów jest po prostu marnotrawstwem, o czym najlepiej świadczy fakt, że pomimo nienajgorszej częstotliwości, autobusy nie mają na tym odcinku jakichś oszałamiających wymian.
Te same Włochy które w godzinach między 7 a 8 rano mają 9 kursów pociągów do Centrum?
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Mówimy o tej samej Prostej pod którą jest linia metra kursującego co 2-3 minuty? To co mają powiedzieć mieszkańcy alei KEN
![:roll: :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36662
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A ja w tym jednym punkcie trochę się zgodzę - weź dojedź ze Szpitala Wolskiego czy Ronda Wolnego Tybetu do Dworca Centralnego (jest 24, ale autobusy na Kasprzaka już zostały mocno pocięte) czy ogólnie do przesiadki na ciąg JP2. Póki nie wróci tramwaj, coś takie połączenie mogłoby jednak zapewniać.Autobus Czerwon pisze: ↑07 lip 2022, 18:02Mówimy o tej samej Prostej pod którą jest linia metra kursującego co 2-3 minuty? To co mają powiedzieć mieszkańcy alei KEN![]()
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Bon Jovi napisał o Prostej, więc odniosłem się do Prostej. Co do Kasprzaka to zasadniczo się zgadzam, choć uważam że do wybudowania tramwajów tę relację powinna po prostu obsługiwać jakaś linia typowo zastępcza (przyjmijmy Z10) z Centralnego do cm.Wolskiego, tak żeby było jasno i klarownie widać, że to połączenie będzie utrzymywane tylko do uruchomienia nowej trasy tramwajowej. Zostawianie 109 na tym odcinku to według mnie prosta droga do tego żeby tam zostało na bardzo długo, co nie jest według mnie pożądane.
A to nie można po prostu załatwić zastępstwa za 10 wydłużeniem 255 do Ronda ONZ? Albo nawet 105?
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Choćby 184.Autobus Czerwon pisze:Według Ciebie co powinno tam jeździć? Bo dla mnie utrzymywanie dedykowanej linii dla jednego ZP z którego jest pięciominutowy spacer do przystanków tramwajowych (Wrocławska) oraz autobusowych w różne strony świata (Radiowa) jest głębokim absurdem. Okolice ZP Widawska (szczególnie wschodnia strona Wrocławskiej) w aż tak dobrej sytuacji nie są, więc dobrze że 220 tam trafi. Szczególnie że jedyną alternatywą jest dublowanie tramwajów.
Koszt brygadowy żaden, bo czas przejazdu mniej więcej taki sam.
A jak nie, to niech 220 nie zmienia trasy. Tutaj by ZTM nawet zyskał, bo trasa krótsza.
Ale dlaczego się uparleś przy tej Pirenejskiej? Coś tam ważnego się znajduje?
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Ale dlaczego tak się upadłeś żeby zabrać stamtąd WSZYSTKIE linie?
Naprawdę, gdyby tam została choć jedną, może nawet co 30 minut, to bym aż tak nie uskarżał, co najwyżej wspominając że niska częstotliwość.
Naprawdę, gdyby tam została choć jedną, może nawet co 30 minut, to bym aż tak nie uskarżał, co najwyżej wspominając że niska częstotliwość.
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ty tam mieszkasz obok tego przystanku i Ci się nie chce chodzić na tramwaj, czy co? xd