Autobus Czerwon pisze: ↑07 lip 2022, 18:02
Bon Jovi pisze: ↑07 lip 2022, 16:30
Przyznasz, że likwidacja przystanku, nawet jak dla mniejszej grupy osób, nie jest wcale ułatwieniem w podróżach(...)Nic nie szkodziłoby zostawienie tam jednej linii.
Według Ciebie co powinno tam jeździć? Bo dla mnie utrzymywanie dedykowanej linii dla jednego ZP z którego jest pięciominutowy spacer do przystanków tramwajowych (Wrocławska) oraz autobusowych w różne strony świata (Radiowa) jest głębokim absurdem. Okolice ZP Widawska (szczególnie wschodnia strona Wrocławskiej) w aż tak dobrej sytuacji nie są, więc dobrze że 220 tam trafi. Szczególnie że jedyną alternatywą jest dublowanie tramwajów.
Już ktoś napisał, zostawienie linii 220. Wtedy na Wrocławskiej zostawiamy 122, albo do Górczewskiej lub do Starego Bemowo, które by mogło zahaczać w części kursach, o Fort Radiowo. Społeczeństwo się starzeje, likwidując przystanki, które z pozoru, dla młodych i zdrowych ludzi, to kilkuminutowy spacerek, dla starszych i także ludzi schorowanych, ten dystans będzie dłuższy czasowo i już nie taki atrakcyjny.
Autobus Czerwon pisze: ↑07 lip 2022, 18:02
Bon Jovi pisze: ↑07 lip 2022, 16:30
Zamienianie linii 197, która jeździ, co 15 minut w tygodniu i co 20 minut w weekendy, na linię 716, która jeździ codziennie co 30 minut, nawet jeśli będą wozy przegubowe, to także nie jest ulepszenie oferty, tylko pogorszenie.
Ale dla kogo pogorszenie? Relację Ursus-Bemowo przejmie przecież 177. Spójrz sobie na mapę i zobacz ile celów podróż jest na obecnej trasie 197 pomiędzy Lazurową a P7P. Puszczanie autobusów tak często przez środek pola, wzdłuż nielicznych domy i jakieś firm produkcyjnych/magazynów jest po prostu marnotrawstwem, o czym najlepiej świadczy fakt, że pomimo nienajgorszej częstotliwości, autobusy nie mają na tym odcinku jakichś oszałamiających wymian.
Linia 177, to zupełnie inna relacja, niż linia 197. Wiem, co tam jest po drodze, bo korzystam z tej linii, co jakiś czas. Głównie na odcinku od Drzeworytników do Metro Księcia Janusza. Widuje, tam pasażerów sporo. Bardzo to dobry dojazd jest obecnie do metra i w okolice Ciołka. Do firm, nawet produkcyjnych, ludzie także chcą dojechać. Linia 197, pracuje przyzwoicie. Zostanie albo kiepska przesiadka z rzadkiej linii do linii 197 lub do linii 105. Wydłuży, to znacząco czas podróży, utrudniając w dobrym dojeździe do metra. ZTM pomiary, mnie nie przekonują. Ich twierdzenie, że trasa jest zbyt długa, ma się nijak, do wydłużania linii 167, która ma bardzo długą trasę. Rozwiązaniem, może być uruchomienie w granicach Warszawy, linii wspomagającej czasowo linie 716, czyli 397 na trasie Ursus-Niedźwiadek - Cm. Wolski. Brak linii na ulicy Świerszcza, można zrekompensować, uruchamiając linię 394 z PKP Gołąbki, od Władysława Hermana, po trasie obecnej linii 716, do Cm. Wolskiego.
Autobus Czerwon pisze: ↑07 lip 2022, 18:02
Bon Jovi pisze: ↑07 lip 2022, 16:30
Włochy, mają zabierane połączenie jedno, także to nie jest ulepszenie.
Te same Włochy które w godzinach między 7 a 8 rano mają 9 kursów pociągów do Centrum?
Na pewno będą płakać po 716 jeżdżącym 2x na godzinę.
Tak pociągami dojadą sobie do Ciepłowni Wola, by się przesiąść do tramwajów, w kierunku Bemowa? Nie tylko, do Centrum pasażerowie jeżdżą. Ulica Świerszcza, ma obecnie 2 linie, których kursy są 4 razy na godzinę, od 16 lipca, zostaną 2 kursy na godzinę. Pewnie, oceniasz, że mają obecnie, zbyt dobrą ofertę, którą można pogorszyć, nie dając nic w zamian.
Autobus Czerwon pisze: ↑07 lip 2022, 18:02
Bon Jovi pisze: ↑07 lip 2022, 16:30
Z ulicy Prostej zabranie linii 109, kiedy nie ma linii tramwajowej 10 i pozostawienie tam jednej linii 178, kursującej co 30 minut, to także nie jest ulepszenie.
Mówimy o tej samej Prostej pod którą jest linia metra kursującego co 2-3 minuty? To co mają powiedzieć mieszkańcy alei KEN
Piszemy, o tej samej Prostej, której obsługa przystanków Norblin będzie się opierała na linii jeżdżącej co 30 minut (linię 157, która przecina ulicą, nie biorę, po uwagę, ponieważ ma inną relację, nie mającą, nic wspólnego z ulicami Prostą i Kasprzaka) gdzie również w stronę ronda ONZ, przy rondzie Daszyńskiego, także będzie jedna linia, bo jakoś metro postanowiono wybudować, po jednej stronie ronda. Obsługa przystanków nad metrem, ale nie obsługiwanych przez metro, będzie słabo skomunikowana. Chodzi o przystanki Szpital Wolski. Pomysł z linią Z, jest dobry. I byłoby sygnałem, że po uruchomieniu tramwaju, linia zostanie skasowana.
Nie ma uzasadnienia, aby polepszyć ofertę przy metrze, jednocześnie pogarszając ofertę w innych rejonach, które nie miały nic wspólnego z budową metra. Jest to także sprzeczne z hasłem ZTM. Na Bemowie, według ZTM, problemem jest, że linia ma trasę styczną, do linii tramwajowej, na odcinku kilku przystanków, ale nie przeszkadza to w przypadku linii 158 lub 521, które na dłuższym odcinku się stykają z liniami tramwajowymi.
AdamKlocusky pisze: ↑07 lip 2022, 19:06
Nordyk110 pisze:Tak szpital wolski dostaje po 4 literach i to chyba najbardziej dla mieszkańców Woli i Bemowa.
Zobaczymy, co po wakacjach zrobią. Na Kasprzaka jest technikum i frekwencja w godzinach szczytu jest tam wysoka.
Też mam taką nadzieje, że jakieś konkretne korekty będą od września. W wakacje, będzie taki eksperyment.
Pisałem, wiele postów wcześniej, że ja i tak się dostosuje do nowego układu komunikacyjnego. Mimo to, słowa krytyki dla ZTM się należą.