SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 paź 2007, 10:35

Premo pisze:No tak. Od warszawy do Grodziska bez zatrzymania i dalej na wszystkich przystankach. To chore
Wcale nie.

Inna rzecz, że dalekobieżne na tej trasie też są mocno zapełnione, nieraz widzę, jak pośpiechy i ekspresy mkną jeden za drugim. Ktoś wie, jak tam wygląda sytuacja z wolnymi slotami?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 paź 2007, 12:59

Są miasta, gdzie takie układy działają, ale są też takie, gdzie Regia zatrzymują się tam, gdzie Ski.
Przy obecnej mizerii taborowo-częstotliwościowej wolałbym szczerze mówiąc, by regia stawały i uzupełniały ofertę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 paź 2007, 23:54

A jednak! Coś niemożliwego stało się możliwe :D

Obrazek
Dłuższe pociągi SKM
śmik2007-10-18, ostatnia aktualizacja 2007-10-18 20:50

Na początku przyszłego tygodnia zrobi się nieco luźniej w Szybkiej Kolei Miejskiej. Jeden z pociągów będzie dwa razy dłuższy.


Teraz do składów SKM kursujących z Pruszkowa przez Śródmieście do Sulejówka często nie da się wsiąść. Pasażerowie narzekają, że pociągi są za krótkie. W niektórych godzinach tłok ma być nieco mniejszy. Władze kolejki zdecydował się jeden rezerwowy skład połączyć z innym jeżdżącym stale na trasie. W efekcie będzie on dwa razy dłuższy. Pociąg będzie odjeżdżał z Pruszkowa o godz. 7.27, 10.32, 13.37, 16.53 a z Sulejówka o godz. 5.59, 8.56, 11.48, 14.48, 18.14. - Wydłużony skład wyjedzie na tory w poniedziałek lub wtorek - zapowiada Michał Powałka, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 19 paź 2007, 5:40

Ciekawe czy to tak na stałe, czy z powodu zamknięcia toru na Sulejówek - Mińsk :-k
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 paź 2007, 7:50

Ciekawe jak często taki skład będzie jeździł. Przez większość czasu nie mają wolnych jednostek w rezerwie a nawet robią 6 obiegów 5 jednostkami

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 paź 2007, 8:47

bohun pisze:Ciekawe czy to tak na stałe, czy z powodu zamknięcia toru na Sulejówek - Mińsk :-k
ZTM chciał od jakiegoś czasu, SKW tłumaczyło się brakiem jednostek. Chociaż w którymś momencie po dostawie 107 i 108 chcieli sobie jedną pożyczoną zostawić, by zwiększyć uruchomienie do 7 w szczycie.

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-10-20, 14:49 ]
Usunięcie części treści odnoszącej się do nieistniejącej wiadomości. MeWa

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 19 paź 2007, 11:13

A ten skład 2x14WE to tylko w dni powszednie ? :>

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 paź 2007, 12:05

Oczywiście nie da się ukryć, że dużo korzystniejsze od dwuskładu byłoby zwiększenie częstotliwości kursowania w szczycie... przy 7 składach mogłoby nawet co 20 wyjść.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 paź 2007, 13:38

inż. Glonojad pisze:Oczywiście nie da się ukryć, że dużo korzystniejsze od dwuskładu byłoby zwiększenie częstotliwości kursowania w szczycie... przy 7 składach mogłoby nawet co 20 wyjść.
Trzeba brać poprawkę na to, że zmiana rozkładu na kolei nie jest prosta... Może więc to będzie doraźne rozwiązanie, a w przyszłości częściej będą jeździły składy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 19 paź 2007, 14:11

Tylko ta przyszłość będzie za 2-3 lata :( Ciekawe kiedy miasto podpisze tą umowę 20 letnią i na ile jednostek SKM ogłosi przetarg.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 paź 2007, 15:05

MeWa pisze:
inż. Glonojad pisze:Oczywiście nie da się ukryć, że dużo korzystniejsze od dwuskładu byłoby zwiększenie częstotliwości kursowania w szczycie... przy 7 składach mogłoby nawet co 20 wyjść.
Trzeba brać poprawkę na to, że zmiana rozkładu na kolei nie jest prosta...
Dałosię wcisnąć S-1, dałoby się wcisnąć i parę kursów S-2. Aczkolwiek raczej na zasadzie wciśnięcia, niż dogęszczenia. No i koszt ekstra.

Natomiast pytanie, co ZTM/SKM wymyślili do rozkładu, który obowiązywać zacznie od grudnia.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 19 paź 2007, 15:09

Teoretycznie można zrobić nawet 2 dwuskłady z 1 jednostką w rezerwie w przepadku robienia 6 obiegów 5 składami

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 paź 2007, 15:27

Jedna rezerwy jest w porządku, o ile a) nie wypadł właśnie przegląd oraz b) awaryjność jest w granicach normy.
Ogólne zasady eksploatacji mówią, że w "prawidłowo działającym przedsiębiorstwie" powinna być gotowość rzędu 90%, ale jednocześnie - nie mniej niż 2 sztuki na rezerwie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 paź 2007, 17:19

inż. Glonojad pisze:No i koszt ekstra.
i tu tkwi clou sprawy
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 19 paź 2007, 17:58

Jak na razie to każdy, kto na codzień ma do czynienia z 14WE zastanawia się jak daleko taki skład dojedzie.
Na Grochowie przy próbnym łączeniu zeszło im się 3h.A plany są rozczepiania i szczepiania składów w Pruszkowie
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ODPOWIEDZ