Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 paź 2024, 13:56

A jaki jest teraz status 255? Zawieszone? Zlikwidowane?

esm
Posty: 163
Rejestracja: 25 cze 2006, 20:27
Lokalizacja: Natolin

Post autor: esm » 27 paź 2024, 16:23

Łukasz pisze:
27 paź 2024, 13:54
https://www.rdc.pl/aktualnosci/warszawa ... kY5QSUb48f

Radnemu nie podoba się, że 105 wjeżdża w Jana Kazimierza.
Został tam wpuszczony w sposób nielogiczny i nieekonomiczny, by zadowolić garstkę ludzie tam mieszkającą
Co za zaskakująca krytyka radnych i organizatora komunikacji :P

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 paź 2024, 16:38

Zwykle popieram większość zmian proponowanych przez ZTM. Ale tutaj to tak średnio wyszło. Pasażerowie dojeżdżający z Lazurowej i kawałka Połczyńskiej, który nie jest obsługiwany przez tramwaje muszą zwiedzać Odolany zajmując miejsce pasażerom którzy będą chcieli wsiąść wzdłuż ulicy Jana Kazimierza.
I od razu uprzedzę, że 255 też nie było idealne - korki rozwalały rozkład po południu. Ta ostatnia Zetka to ile razy ją widziałem to jeździła pusta.

ashir
Posty: 27966
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 27 paź 2024, 16:45

Georg pisze:
27 paź 2024, 16:38
Zwykle popieram większość zmian proponowanych przez ZTM. Ale tutaj to tak średnio wyszło. Pasażerowie dojeżdżający z Lazurowej i kawałka Połczyńskiej, który nie jest obsługiwany przez tramwaje muszą zwiedzać Odolany zajmując miejsce pasażerom którzy będą chcieli wsiąść wzdłuż ulicy Jana Kazimierza.
I od razu uprzedzę, że 255 też nie było idealne - korki rozwalały rozkład po południu. Ta ostatnia Zetka to ile razy ją widziałem to jeździła pusta.
Jest wybór, albo szybko i z przesiadką na tramwaj albo wolniej, ale bezpośrednio.

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 paź 2024, 17:19

Masz rację. Tylko takie zwiedzanie i wpadanie w korki odbija się na punktualności tam, gdzie autobus powinien być o czasie. Np. na Rondzie Daszyńskiego nie ma warunków do długich postojów. Uczciwie jednak trzeba przyznać, że z dwóch linii na Rondzie Daszyńskiego to 178 ma większe kłopoty z punktualnością i to mimo dłuższych postojów. Po południu widzę nakładające się kursy z Konwiktorskiej i Ronda Daszyńskiego. A przecież teoretycznie powinno jechać co 10 minut.

Łukasz
Posty: 11053
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 paź 2024, 17:47

Wsadziłbym tę część 178 na stałe w Mazowiecką, potem Karolkową do Kolejowej, zawrotka, Srebrną i Twardą - jak kiedyś 150.

Jakiś sens by miało przynajmniej lokalny.
ŁK

Gdynianin
Posty: 672
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 27 paź 2024, 18:07

Ale to powszechnie wiadomo, że dla dobra 178 - i relacji Rondo Daszyńskiego - Blue City/Reduta - należy to rozdzielić. Popołudniowe opóźnienia zbierane na Świętokrzyskiej często wynoszą właśnie 10 minut, przez co w odjazdach z MRD robi się luka 20-minutowa.
Także 178 Skorosze-MRD przy obecnej częstotliwości (lub nawet częściej w szczycie - bo to chyba najbardziej zatłoczona linia jadąca koło Blue City).

A "centralne" jeśli jest niezbędne to bym widział je jako dowiązanie nowej pętli przy Dworcu Zachodnim. Po coś będą tam te stanowiska do postoju. Także DW. ZACHODNI - Tunelowa - Karolkowa - ...

A co do 105 - to jeśli jednym z głównych celów jest punktualność to rozwiązaniem jest podział linii na dwie:
1. Cmentarz Wolski - Lazurowa (a może Metro Bemowo?)
2. Cmentarz Wolski - Jana Kazimierza - MRD

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 667
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 27 paź 2024, 18:15

Georg pisze:
27 paź 2024, 13:56
A jaki jest teraz status 255? Zawieszone? Zlikwidowane?
Zawieszona.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 paź 2024, 18:30

To jest zazwyczaj ten sam kurs. Przyjeżdża od strony Kercelaka jakiś autobus (PT) - nie wiem czy to tak późno zaczynający dodatek czy puszczony w trybie SB, wyświetla 178 i rusza jakoś po 16 razem z autobusem jadącym z Konwiktorskiej. Możliwe że ma 10 minut spóźnienia - nie sprawdzałem. Jak jadę tramwajem to doganiam obydwa autobusy przed Bema.

Łukasz
Posty: 11053
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 paź 2024, 18:42

178/012 powinien ruszać 16:13, 178/011 - 15:43. Oba zaczynają pracę na MRD.
ŁK

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 paź 2024, 18:45

Po 16. 16:13 jak najbardziej pasuje. I pewnie ten o 16:03 jest z Konwiktorskiej?

Łukasz
Posty: 11053
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 paź 2024, 18:56

Georg pisze:Po 16. 16:13 jak najbardziej pasuje. I pewnie ten o 16:03 jest z Konwiktorskiej?
Z tego, co patrzyłem, to chyba właśnie tak było.

16:05, nie wiem skąd mi się wzięło x3 zamiast x5
ŁK

Walas
Posty: 17217
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 27 paź 2024, 18:57

Georg pisze:
27 paź 2024, 18:45
Po 16. 16:13 jak najbardziej pasuje. I pewnie ten o 16:03 jest z Konwiktorskiej?
16:05 dokładnie jest z Konwiktorskiej
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Georg
Posty: 6297
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 27 paź 2024, 19:02

To pokazuje, że rozkład nawet tak pięknie zgrany na papierze w rzeczywistości jest trudny do realizacji.

BrdzJkb
Posty: 263
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 27 paź 2024, 22:36

178 powinno jeździć do Metro Płocka. No chyba, że da się udowodnić, że Rondo Daszyńskiego stanowi cel podróży znacznej części klientów.

ODPOWIEDZ