KM po ukończeniu budowy pierwszej linii Metra

Moderator: Wiliam

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 29 sie 2008, 13:23

fraktal pisze:Być może gdyby 103 miało niezłą częstotliwość, to część osób stwierdzi, że po co ma wysiadać na placu Wilsona i jechać 114, skoro ze stacji Stare Bielany dotrą do domu szybciej (albo z domu do metra). I mogą wybrać tę opcję.
To jest właśnie paradoksalnie argument przeciwko 103 przez Stare Bielany. Jeśli stworzymy silną alternatywę do silnej 114 to ta ostatnia może nie być wystarczająco wykorzystana.
Moim zdaniem należy skierować konkretny potok do konkretnej opcji.
Rzeczywiście, Wawrzyszew będzie miał utrudniony dojazd do Żeromskiego, ale czy tego nie da się załatwić przesiadką w częste 116 lub 110, które będzie przecież Żeromskiego jeździło? Tak samo ciąg Żeromskiego niewiele by stracił połączenia z Broniewskiego, bo okolice ZP Przybyszewskiego miałyby 167 (lub inną linię jadącą w kierunku Bemowa), ZP Al. Zjednoczenia - 103, a ZP Perzyńskiego - 197 (choć nie przeczę, że również tutaj dojazd by się skomplikował).
Wszystkie te przesiadki są dość nieciekawe, pewnie o tym dobrze wiesz.
I naprawde nie mogę od dłuższego czasu pojąć czemu prowadzi się dyskusję na zasadzie "albo albo"... :?: :-s

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 29 sie 2008, 14:08

fraktal pisze:Nie wiadomo, czy całkowicie błędne. Być może gdyby 103 miało niezłą częstotliwość, to część osób stwierdzi, że po co ma wysiadać na placu Wilsona i jechać 114, skoro ze stacji Stare Bielany dotrą do domu szybciej (albo z domu do metra).
z tym się zgadzam. koleżanka która mieszka na Piaskach myslała własnie o dojezdzaniu do <M> Stare Bielany. Nowe 103 nie bedzie jednak atrakcyjne z taką czestotliwością jaką sie proponuje dlań.
Dodatkowo dotychczasowa trasa tej linii spełnia ważną role lokalną i w mojej opinii powinna pozostac bez zmian.
Pomysł ze 197 juz wczesniej napisałem że bardzo popieram. Przystanki to nie budowa TrasyS8 i jak sie chce to da sie zrobic vide przykład Ursusa.
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 sie 2008, 15:45

Jarek pisze:
Fikander o E-1 pisze:Za bardzo nabite było przed wakacjami dobrze, że tramwaje wracają, ale póki 33 nie będzie silne, to e-e.
Sprawę załatwią skrócone kursy 116 do Marymontu. Do czasu wprowadzenia zmian na Bielanach.
E-1 nie wróciło, a 116 zostało przy rozkładzie lipcowym...
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5304
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 29 sie 2008, 15:47

Fikander pisze:
Jarek pisze:Sprawę załatwią skrócone kursy 116 do Marymontu. Do czasu wprowadzenia zmian na Bielanach.
E-1 nie wróciło, a 116 zostało przy rozkładzie lipcowym...
Ktoś gdzieś pisał, że to mają być wtyczki skrócone. Miłe, że nie z tych dodatkowych kursów o 7 z Wilanowa. Ale na E-2 lepsze by były :P .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 29 sie 2008, 15:51

Beda 4 neoplanowe wtyczki z kleszowej i 2 solowe wtyczki z woronicza na 116. Pytanie czy te kleszczowe beda na trasie Chomiczowka-Marymont, a woroniczanskie na calej trasie czy jakiejs skroconej?
Jezeli beda wtyczki skrocone Chomiki-Marymont, to rozumiem ze beda jednokierunkowe, po trasie do Metra, a PT przez Wloscianska, Broniewskiego, Reymonta i Conrada do Chomiczowki?

Aha, i czy moglby ktos podac godziny tych woroniczaskich wtyczek na 116 w A? Bede wdzieczny.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 29 sie 2008, 16:02

TGM pisze:Ktoś gdzieś pisał, że to mają być wtyczki skrócone.
Coo? Skrócone wtyczki? Mam nadzieję, że na taki krok się ZTM nie odważy, bo to oznaczałoby bałagan!. Jeśli wprowadzać jakieś skrócone kursy, to tylko i wyłącznie odpowiednio oznaczone w rozkładzie! Zresztą gdyby miały być skrócone, to nie byłoby chyba nakazu wysyłania niskiej podłogi. A i podobno na 520 mają zagościć wyłącznie przeguby.

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 29 sie 2008, 16:17

mariow pisze:z tym się zgadzam. koleżanka która mieszka na Piaskach myslała własnie o dojezdzaniu do <M> Stare Bielany. Nowe 103 nie bedzie jednak atrakcyjne z taką czestotliwością jaką sie proponuje dlań.
A czy koleżanka sprawdziła, że czasy dojazdu do Pl. Wilsona 114 oraz 103+metro będą praktycznie identyczne? Przedstawiłem wcześniej wyliczenia, z których wynika, że 103+metro będzie szybsze o 1 minutę, więc decydującą rolę będzie odgrywać częstotliwość obu linii. Poza tym, jak sam wspomniał Bastian, 103 ma być bardziej linią lokalną, nie dowozówką.
fraktal pisze:To jest jedyny oficjalny argument, jednak przypomnę ci dyskusję, jaka się toczyła kilka miesięcy temu, kiedy to jeden z użytkowników stwierdził, że uważa trasę 132 za lepszą niż 103, bo zalicza więcej szkół, dlatego nie rozumie, dlaczego 103 zostaje zamiast 132.
Ale o którą szkołę więcej, bo jakoś nie kojarzę?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 sie 2008, 16:19

fraktal pisze:
TGM pisze:Ktoś gdzieś pisał, że to mają być wtyczki skrócone.
Coo? Skrócone wtyczki? Mam nadzieję, że na taki krok się ZTM nie odważy, bo to oznaczałoby bałagan!. Jeśli wprowadzać jakieś skrócone kursy, to tylko i wyłącznie odpowiednio oznaczone w rozkładzie! Zresztą gdyby miały być skrócone, to nie byłoby chyba nakazu wysyłania niskiej podłogi.
PARANOICZNY pomysł - niedługo wszystkie rozkłady będą ściśle tajne :/
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5304
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 29 sie 2008, 16:23

fraktal pisze:
TGM pisze:Ktoś gdzieś pisał, że to mają być wtyczki skrócone.
Coo? Skrócone wtyczki? Mam nadzieję, że na taki krok się ZTM nie odważy, bo to oznaczałoby bałagan!. Jeśli wprowadzać jakieś skrócone kursy, to tylko i wyłącznie odpowiednio oznaczone w rozkładzie! Zresztą gdyby miały być skrócone, to nie byłoby chyba nakazu wysyłania niskiej podłogi. A i podobno na 520 mają zagościć wyłącznie przeguby.
A czym niby to się różni od zjazdów do zajezdni niewyszczególnionych? Niczym.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 29 sie 2008, 16:36

TGM pisze:A czym niby to się różni od zjazdów do zajezdni niewyszczególnionych? Niczym.
Chociażby oznakowaniem tablic. Zresztą podczas tych zjazdów również dochodzi do sprzeczek, dlaczego autobus dalej nie jedzie. No i na koniec - fakt, że zjeżdża do zajezdni w końcu jednak przemawia do pasażerów - przynajmniej niektórych. Obawiam się, a nawet jestem prawie pewien, że w przypadku skróconych wtyczek będzie gorzej.

[ Dodano: Pią 29 Sie, 2008 16:45 ]
Nazgul pisze:A czy koleżanka sprawdziła, że czasy dojazdu do Pl. Wilsona 114 oraz 103+metro będą praktycznie identyczne? Przedstawiłem wcześniej wyliczenia, z których wynika, że 103+metro będzie szybsze o 1 minutę, więc decydującą rolę będzie odgrywać częstotliwość obu linii. Poza tym, jak sam wspomniał Bastian, 103 ma być bardziej linią lokalną, nie dowozówką.
No i zainteresowaniem ze strony pasażerów. Jeśli na przykład 114 byłoby bardzo oblegane (bo na przykład ubędzie 520), to takie luźniejsze 103 mogłoby stanowić pewną pokusę, zwłaszcza w szczycie porannym. Co do częstotliwości, to mogłaby zawsze zostać poprawiona.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 29 sie 2008, 17:06

Nazgul pisze:A czy koleżanka sprawdziła, że czasy dojazdu do Pl. Wilsona 114 oraz 103+metro będą praktycznie identyczne? Przedstawiłem wcześniej wyliczenia, z których wynika, że 103+metro będzie szybsze o 1 minutę, więc decydującą rolę będzie odgrywać częstotliwość obu linii. Poza tym, jak sam wspomniał Bastian, 103 ma być bardziej linią lokalną, nie dowozówką.
tu wchodzi w gre mysle też pewien aspekt psychologiczny - chec jechania z metrem z najbliższej stacji metra :)
PURA VIDA!

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 29 sie 2008, 17:15

mariow pisze:tu wchodzi w gre mysle też pewien aspekt psychologiczny - chec jechania z metrem z najbliższej stacji metra :)
Aby za dużo psychologii w to nie mieszać to trzeba zrobić 103/197 (w zależności od tego, która opcja wygra) co 15/20/20. Częściej naprawdę nie potrzeba.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 sie 2008, 17:28

197 jeszcze częściej ma wozić muchy na Woli?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 29 sie 2008, 17:30

Nazgul pisze:Ale o którą szkołę więcej, bo jakoś nie kojarzę?
Być może chodzi o to, o czym wspominał Bastian:
Bastian pisze:A i do gimnazjów za Staffa też niż stamtąd można dotrzeć.

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 29 sie 2008, 17:34

Fikander pisze:197 jeszcze częściej ma wozić muchy na Woli?
Miałem na myśli nie częściej niż 15/20/20. Chociaż 20/30/30 jak teraz to trochę mało... Taaa, wolska końcówka to pewna wada pomysłu ze 197...

ODPOWIEDZ