(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 18 lut 2008, 13:09

geograf pisze:Projekt wrócił na swoje miejsce
szkoda ... ;)
PURA VIDA!

Brzydal
Posty: 143
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:18

Post autor: Brzydal » 21 lut 2008, 23:39

Bez 4 co 5 minut będzie śmiesznie. Bo założeniem reformy jest zwiększenie częstotliwości linii, a przy 4 co 10 minut ze Służewia tramwaje do w szczycie będą... rzadziej (4+36).

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 lut 2008, 23:39

Na Trasie W-Z to jakaś masakra.
Byłem po 16 na placu Bankowym, tramwaje co chwile, po troszkę dłuższej chwili przyjechało 32, które momentalnie załadowało się, nie wszyscy chętni wsiedli na Starym Mieście i Parku Praskim.
Jeszcze ciekawiej było jak wracałem po około pół godzinie. Na przystanku przy placu Bankwoym w kierunku Pragi gęsty tłum pasażerów, aby przejść dalej, ludzie wchodzili na torowisko. Po chwili przyjechała zapełniona 4, a tuż za nią kolejna czwórka (już mniej zapełniona), zręcznie asystowane przy skręcie przez pana z nadzoru ruchu, natomiast na światłach od strony al. Jana Pawła II czekały dwa kolejne tramwaje, w tym dwa 26...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Pingwin
(2525)
Posty: 662
Rejestracja: 23 sty 2006, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pingwin » 22 lut 2008, 0:51

Wy tu pracujecie nad schematami linni, rozmyslacie planujecie a moze ktos pomyslal by nad porzadna zmiana rozkladow jazdy bo poprzedni stworzyl ktos kto niema pojecia o tym jak jezdzi sie tramwajem i jaki warunki panuja....

Tyle odemnie

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25436
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 lut 2008, 6:56

Jeżeli mówisz o czasach przejazdu, to były zapowiedzi, że mają zostać poprawione.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 22 lut 2008, 7:22

Rozkładu tu raczej nikt nie ułoży bo to bardzo kompleksowe.
Tak cz owak sa potrzebne wczoraj stojąc prawie 40 minut na moście jeździły stadami. 9, 24, 24+25 3x9... na różne kombinacje - 10 minut nic, a potem 3 lub 4 składy pod rząd.
Obrazek

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 22 lut 2008, 8:13

pawcio pisze:Jeżeli mówisz o czasach przejazdu, to były zapowiedzi, że mają zostać poprawione.
Tak, nowe rozkłady są robione już na nowych czasach.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 24 lut 2008, 15:09

Jeszcze nie tak dawno dojazd do UKSW zapewniały cztery tramwaje z najróżniejszych stron Warszawy: 6, 15, 17, 27.
A dzisiaj zostały nam 17 i Z-8..
Szóstka nie wiadomo kiedy wróci..
Z-8 jest negatywnie odbierane przez wszystkich pasażerów.

Czy naprawdę trzeba było kasować wyśmienitą piętnastkę?
Przecież można było ją zachować, a szóstkę skierować na długotrwały objazd koło Arkadii, aż do remontu wiaduktu Andersa.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Awatar użytkownika
groov
Posty: 341
Rejestracja: 10 gru 2006, 2:54
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: groov » 24 lut 2008, 17:11

27 nie jeździ od kiedy wzmocniono 17. 6 nie jeździ, bo niby gdzie mialoby zawracać? Widocznie na zajezdni nie można już, nie ma miejsca, albo jest jakaś inna przyczyna. Po ponownym otwarciu pętli Huta/Metro Młociny 6 zostanie spowrotem przywrócone na starą trasę. Może 27 zostanie przeciągnięte na Hutę, żeby uzupełnić brak 15. Ale to tylko moje dywagacje :P , po ewentualnej likwidacji 21, będzie troche więcej solówek ;-)
The fire, baby. It'll burn us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine.
Always
...and never.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 25 lut 2008, 1:29

Jak zwykle wszystko rozmydla się...

Obrazek
Zmiany tramwajowych tras do poprawki
Jarosław Osowski2008-02-25, ostatnia aktualizacja 2008-02-24 20:30

Pasażerowie wybronili część tramwajów przed zmianami tras, które szykował Zarząd Transportu Miejskiego. W tym tygodniu urzędnicy przedstawią nowe propozycje. Od kwietnia wszystkie linie mają kursować co 5 lub co 10 minut

Obrazek
Na Obozowej ciężko jest się dostać do zatłoczonych tramwajów, które jadą tędy z Bemowa w stronę centrum. Zarząd Transportu Miejskiego wymyślił więc, że skróci do pętli na Kole trasę linii 23. To jednak nie spodobało się bemowiakom i teraz urzędnicy wycofują się z tej propozycji
Fot. Aleksander Prugar / AG

Główny cel wiosennych zmian to przywrócenie częstego i równego taktu w rozkładach, który obowiązywał jeszcze rok temu. Program komputerowy tak ułoży godziny odjazdów, żeby tramwaje różnych linii nie pojawiały się na przystankach jednocześnie, ale w miarę równych odstępach. W szczycie żadna linia oprócz peryferyjnej 20 (z Koła do Boernerowa) nie będzie kursować rzadziej niż co 10 minut (dziś co 12 min). A najpopularniejsze (1, 9, 17, 24, 26 i 46) - raz na 5 min.

Ponieważ ZTM zakładał, że liczba tramwajów na ulicach wzrośnie tylko o sześć, przed feriami szkolnymi zapowiedział zmiany niektórych tras i połączenie dwóch linii w jedną. Jak pisaliśmy, pasażerowie mogą przekazywać opinie w tej sprawie pod adresem mailowym konsultacje@ztm.waw.pl lub telefonicznie (numer 94 84).

Najpierw zawieszają, potem...

Uwag było bardzo dużo, a urzędnicy śledzili także różne fora internetowe. Na gazetowym powstał wątek "Uwaga, brońmy 15-ki". To protest przeciw zawieszeniu kilka tygodni temu linii o tym numerze, która kursowała na Żoliborz jeszcze przed wojną. "Zawsze najpierw zawieszają na Bóg wie ile, a potem jakoś zapominają przywrócić" - zauważa internauta "axen". "Zawieszenie jest tylko po to, by przyzwyczaić pasażerów, żeby tak bardzo nie krzyczeli podczas likwidacji" - dodaje "rafob".

- Piętnastkę zawiesiliśmy z bólem serca i musieliśmy to zrobić niemal z dnia na dzień z powodu złego stanu wiaduktu koło Dworca Gdańskiego. Rzuciłem już hasło: piętnastka objazdem przez Stawki, rondo Babka i ul. ks. Popiełuszki. Taką trasę proponuje wielu pasażerów i wygląda na to, że miałaby sens. Sprawdzimy, czy da się ją wprowadzić - deklaruje w rozmowie z "Gazetą" szef ZTM Leszek Ruta.

Dużo niezadowolonych głosów płynie też z Bemowa. ZTM ogłosił, że wycofa stamtąd linię 23 - tramwaje wyruszałyby w stronę centrum z Koła. Urzędnicy uzasadniali, że mieszkańcy tego drugiego osiedla często nie mogą się dostać do zatłoczonych wagonów przyjeżdżających z Bemowa. - To bez sensu, przecież wtedy u nas będzie jeszcze większy tłok - zaprotestowali bemowianie.

W odpowiedzi dyrektor Ruta obiecuje, że ZTM nie będzie skracać trasy linii 23. - Wziąłem sobie do serca uwagi, żeby nie robić zmian dla zmian - mówi i zapowiada, że te poważniejsze, podobnie jak na kolei, będą teraz wprowadzane najwyżej dwa-trzy razy w roku: po feriach zimowych, przed wakacjami i 1 września.

Trzy znaki zapytania

Leszek Ruta waha się też, czy zgodnie z zapowiedziami z początku lutego łączyć linię 23 z 21 (od Dworca Wileńskiego do Żerania FSO). Urzędnicy znów zgadzają się z internautami, a ci wytykają, że wzdłuż Jagiellońskiej nie podróżuje aż tylu pasażerów, żeby puszczać tamtędy trzy linie kursujące co 10 min.

Pozostałe plany zmian nie wzbudziły negatywnych emocji. Mowa o skróceniu linii 24 do Wiatracznej i wydłużeniu stąd w jej miejsce na Gocławek trasy 22. A także o podobnej zamianie między 2 a 28 (pierwsza byłaby skrócona do pętli Piaski, a druga wydłużona na Koło). Chodzi o to, żeby tramwaje częściej kursujących linii nie woziły powietrza na mniej użytkowanych odcinkach. Krócej - od Młynarskiej przez most Śląsko-Dąbrowski do pętli Zoo - miałaby też jeździć szczytowa linia 46.

Na początku tygodnia w ZTM odbędzie się narada nad nową propozycją tras tramwajów. Pasażerowie dostaną je do oceny w najbliższych dniach.

Tylko czy rzeczywiście wszystkie zmiany uda się wprowadzić od 1 kwietnia? Dyrektor Ruta przyznaje, że "zbyt optymistycznie" przyjęto liczbę tramwajów, które po zmianach można by wypuścić na ulice. Odsuwa się też decyzja Rady Warszawy o podwyżce cen biletów (głosowanie zamiast w ten czwartek miałoby się odbyć dopiero w połowie marca). Brakuje więc nie tylko wagonów, ale też pieniędzy na ich dodatkowe kursy.

Trzeci problem to olbrzymia skala remontów torów, które czekają nas w tym roku. Już pod koniec kwietnia planowana jest wymiana rozjazdów u zbiegu Puławskiej i ul. Woronicza. Od wakacji do października remontowana będzie linia między Cm. Wolskim a skrzyżowaniem al. "Solidarności" z al. Jana Pawła II. Ale to nie wszystko. Za każdym razem trzeba będzie wytyczać objazdy, zawieszać część linii. Wygląda więc na to, że zapowiedziana przez ZTM reforma tras i rozkładów może nie przynieść aż tak dużej poprawy, jakiej życzyliby sobie i jej autorzy, i pasażerowie.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 25 lut 2008, 9:13

Gazeta pisze: ...

Widzę że dwie podstawowe sprawy na "nie" o których pisałem w mailu do ZTM:
1. skracanie 23 do Koła
2. puszczanie trzech linii na Jagiellońską
znalazły uznanie :)

Może ZTM przychyli sie i do reszty tj. 15 przez Stawki i Popiełuszki, likwidacja 14 i 18 a w zamian silna 4 Annopol-Służewiec plus 23 w relacji Nowe Bemowo-Zerań
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2008, 9:25

Raczej jeszcze co innego będzie.

Natomiast nie będzie 23 na Żeraniu, to już mogę zdradzić ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Doman
Posty: 109
Rejestracja: 22 sie 2006, 16:18
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Post autor: Doman » 25 lut 2008, 10:50

Skoro skracanie 23 do Koła nie przyniesie rezultatu, to w takim razie moim zdanie 24 pozostawic się powinno na trasie Nowe Bemowo - Gocławek z częstotliwością 10 minutową, skoro Bemowianie zapomnieli że ZTM 24 chciał bardzo mocno podrasować.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lut 2008, 11:24

Doman pisze:Skoro skracanie 23 do Koła nie przyniesie rezultatu, to w takim razie moim zdanie 24 pozostawic się powinno na trasie Nowe Bemowo - Gocławek z częstotliwością 10 minutową, skoro Bemowianie zapomnieli że ZTM 24 chciał bardzo mocno podrasować.
Nie podrasować, ale przywrócić starą częstotliwość :/
Poza tym co taka zmiana częstotliwości miałaby na celu?

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 25 lut 2008, 11:30

Co to jest - mocne podrasowanie 24 ? Z częstotliwości w szczycie z 6 na 5 minut ?
Pięć lat temu na Obozowej były tramwaje 1,12,13,20 /podwójny skład do Banacha/,23 oraz 24 / do pętli Koło /. Teraz tylko 13,24,23 . Dziwne , ale nikt nie pomyślał o przedłużeniu 46 na pętlę Koło.
ZUS fundatorem emigracji

ODPOWIEDZ