Strona 10 z 11

Grupa Lux Express

: 02 mar 2017, 15:19
autor: osa
Początkowo zrobili przystępną taryfę (czego się nie spodziewałem), to się Pendolino zaludniło. Gorzej, że teraz podnoszą ceny i moje prognozy mogą się, niestety, spełnić.

Grupa Lux Express

: 05 mar 2017, 17:05
autor: Sebastian
Niekoniecznie. Tak działa się we współczesnym biznesie. Obniżyć ceny, wygryźć konkurencję i podnieść ceny i zarabiać. Tak dziadobusy wygryzły wiele lokalnych kolei, tak samo też przy pomocy pendo i IC PKP powykańczało przewoźników autobusowych: Luxa prawie nie ma, PB już nie ma takiej potęgi jak kiedyś i pewnie zajmie na rynku jakąś niewielką niszę.

Grupa Lux Express

: 05 mar 2017, 17:39
autor: px33
PB na początku też działał raczej na granicy opłacalności, więc to działa w obie strony. Teraz właściwym ruchem z ich strony byłoby ogarnięcie się i poprawa komfortu, tak żeby oferowali akceptowalną usługę w cenie trochę niższej niż kolej. Sporo mogą też ugrać optymalizujac przesiadki tak, żeby sumarycznie podróż była krótsza

Grupa Lux Express

: 05 mar 2017, 22:54
autor: reserved
Weźmy taką trasę Warszawa - Łódź. Jestem studentem i:

- ŁKA - 1h 10 min - 11,76 zł
- PKP IC - 1h 15 min - 13 zł z groszami
- Polski Bus - 2h 15 min - 23 zł (plus minus)
- OK Bus - 2h 15 min - 35 (!) zł.

Przewoźnicy autobusowi sami się eliminują z gry. Także tego.

Grupa Lux Express

: 05 mar 2017, 22:58
autor: Łukasz
Przewoźnicy typu polski bus nie po to uruchamiają kurs w-wa Katowice, żeby całość miejsc była zajęta przez pasażerów w-wa Łódź. Kurs W-wa Łódź powinien kosztować 90% tego, co w-wa Katowice.

A jak już nie jestem studentem, to mogę pokonać Twoją manipulację.

Grupa Lux Express

: 05 mar 2017, 23:05
autor: Autobus Czerwon
Jak powszechnie wiadomo, kolej najbardziej opłaca się studentom albo kolejarzom ;)

Grupa Lux Express

: 05 mar 2017, 23:10
autor: KwZ
Czyli busy mają być dla pasażerów ekonomicznych, ale nie studentów? Zostaje mały kawałek tortu.

Grupa Lux Express

: 05 mar 2017, 23:21
autor: Łukasz
Dotowany pociąg nigdy nie będzie konkurencją dla niedotowanego autobusu. Ktoś powie: samolotów nikt nie dotuje. Ale...

Grupa Lux Express

: 05 mar 2017, 23:38
autor: reserved
Ale nawet jeśli bym płacił za bilet bez zniżek, to wychodzi dużo taniej niż OkBusem i często taniej niż Polskim Busem. A i różnica w komforcie jest o wiele większa na korzyść pociągu.

Grupa Lux Express

: 05 mar 2017, 23:54
autor: KwZ
Ile autobusy płacą za dostęp do i frastruktury, a ile pociągi?

Grupa Lux Express

: 06 mar 2017, 0:45
autor: px33
Weźmy taką trasę Warszawa - Łódź.
I tutaj PB ma bardzo istotny atut - kursy nocne. W normalnych warunkach nikt nie wybierze bydłowozu jadącego prawie dwa razy dłużej, ale co jeśli to jest jedyne dostępne połączenie bo kolejarze z różnych spółek od lat nie są w stanie uruchomić nocnych kursów? (kurs IR dotowany przez woj. Łódzkie zniknął już dość dawno temu)
Poza tym cena PB to raczej 12-15 zł (z ekstremami na poziomie 5 i 20 zł), czyli cena jak za pociąg ze zniżką, a dla każdego.

Grupa Lux Express

: 06 mar 2017, 7:14
autor: Autobus Czerwon
Łukasz pisze:Dotowany pociąg nigdy nie będzie konkurencją dla niedotowanego autobusu. Ktoś powie: samolotów nikt nie dotuje. Ale...
PLL LOT jest dotowane od pewnego czasu.

Grupa Lux Express

: 06 mar 2017, 7:36
autor: Łukasz
PKSy niektóre pewnie też. Ale PB/LE raczej nie wyglada na przewoźnika "państwowego".

Grupa Lux Express

: 06 mar 2017, 7:40
autor: ashir
reserved pisze:Weźmy taką trasę Warszawa - Łódź. Jestem studentem i:

- ŁKA - 1h 10 min - 11,76 zł
- PKP IC - 1h 15 min - 13 zł z groszami
- Polski Bus - 2h 15 min - 23 zł (plus minus)
- OK Bus - 2h 15 min - 35 (!) zł.


Przewoźnicy autobusowi sami się eliminują z gry. Także tego.
Jak już to PKP Intercity w zależności od stacji można pojechać już za 11,66zł-12,69zł (dla PR i ŁKA już nie sprawdzałem czy można ewentualnie jeszcze parę groszy przyoszczędzić). ;) Natomiast skąd wziąłeś te zawyżone ceny na przewoźników autobusowych to nie mam pojęcia, sprawdzam ceny biletów na jutrzejszy dzień na PolskiegoBusa i w obydwie strony wszystkie kursy są w cenie 5-13 zł, a na Ok Busa wszystkie kursy są w cenie 12-18 zł, a jeszcze w zasadzie za nic można dostać rabat 15%. Już nie mówię, że dla łowców promocji w przypadku PB można tę trasę kupić bilet za 2 zł (wliczając opłatę za rezerwację), a w przypadku Ok Busa za 9 zł (a była też promocja, że bilety były za 0,50zł). :) Również w przypadku Ok Busa bardziej skupiają się na transferze ludzi na Lotnisko Chopina/Modlin niż na przewozach na trasie: Warszawa - Łódź. ;)
Łukasz pisze:Przewoźnicy typu polski bus nie po to uruchamiają kurs w-wa Katowice, żeby całość miejsc była zajęta przez pasażerów w-wa Łódź. Kurs W-wa Łódź powinien kosztować 90% tego, co w-wa Katowice.
Akurat żadne kursy na trasie: Warszawa - Katowice nie jadą przez Łódź, podstawowe jadą przez Częstochowę, a pozostałe przez Radom, Kielce, Kraków. Wiem, wiem, o co Ci chodzi, ale jakbyś mógł to podawaj rzeczywiste przykłady. ;) Rzeczywiście np. na trasie: Warszawa - Budapeszt trzeba zawyżać ceny (najczęściej do 22-25 zł) dla osób chcących jechać tylko na trasie: Warszawa - Radom, bo w Radomiu raczej nie wsiądzie tyle osób, co wysiądzie. Natomiast nie jest to konieczne na trasie: Warszawa - Berlin, gdzie dużo pasażerów jeździ odcinkowo, czytaj: to samo miejsce po raz kolejny w tym samym kursie zostanie zajęte. ;)

Grupa Lux Express

: 06 mar 2017, 7:49
autor: KwZ
Ale wiesz, dlaczego te kursy są tańsze? Bo mało osób z nich korzysta. Należałoby ważyć ceny biletów liczbą pasażerów, ale takie dane dla konkretnej linii ma pewnie tylko przewoźnik.