Strona 10 z 87

: 19 lis 2012, 20:51
autor: Glonojad
Dobrze, zmiana organizacji ruchu na poprzedzającym wlocie - prawy pas prawoskręt + bus prosto.

: 19 lis 2012, 20:58
autor: Szeregowy_Równoległy
O, to jest Słuszna Koncepcja.

: 19 lis 2012, 21:14
autor: drja
Tzn. co? taki bus-pas na długość zatoki + drugie tyle przed światłami? Z likwidacją obecnej? Dajcie spokój. W życiu nie przejdzie.

: 19 lis 2012, 21:26
autor: Szeregowy_Równoległy
Nie buspas, tylko skrajny prawy pas Górczewskiej między Deotymy a Ciołka tylko do skrętu w prawo, a bus prosto. A za skrzyżowaniem duży przystanek bez zatoki.

: 20 lis 2012, 0:12
autor: drja
Czyli dokładnie to, co napisałem, bo efektywnie to w zasadzie jeden wafel - skoro zaraz za ks. Janusza miałby być stop na skrajnym pasie, to ten pas byłby efektywnie zaanektowany przez autobusy. Do tego stopnia, że skręt w prawo w Górczewską inaczej należałoby poprowadzić - na środkowy pas, żeby się wszystko ze sobą nie poblokowało nawzajem. Bajzel nieziemski. Tzn. rozwiązanie OK ale nie na ulicy z takim natężeniem ruchu. To ja już wolę wyciągnąć zatokę do ks Janusza; jak się coś w trójkę zestadzi, to najwyżej ten trzeci przyblokuje furom skręt w prawo, trudno.

EDIT: ee... według gógla minimum 48 metrów tam jest, a jakby trochę pokombinować, to te 54 akurat styknie. To w ogóle żadnego stawania na pasie nie biorę już pod uwagę; przedłużyć zatokę do samej ulicy, finał.

: 27 sty 2013, 8:41
autor: Georg
Odświeżę temat. Mam pytanie do jeżdżących linią 151. Jaka jest frekwencja na tej linii w DP i DS? I drugie pytanie: w wypadku likwidacji na jakich odcinkach linia wymagałaby zastąpienia?

: 27 sty 2013, 10:25
autor: KwZ
Georg pisze:Mam pytanie do jeżdżących linią 151.
Ciężko takich znaleźć :term:

Generalnie też kiedyś też zastanawiałem się nad tą linią i zgłaszano, że z przyczyn socjalnych problemem jest skręt TŁ --> Al. Ujazdowskie, gdzie przesiadka byłaby dość uciążliwa. Choć moim zdaniem to trochę przesada: na KP jest 111, na Mokotów multum linii 168, 138, 141..., a jeden pl. Trzech Krzyży to za mało na własną linię, bo wychodzi potwór.

: 27 sty 2013, 11:39
autor: Glonojad
Ja bym chętnie jeździł w szczycie popołudniowym z Woli, gdyby to coś chociaż z Młynowa potrafiło przyjechać punktualnie.

: 27 sty 2013, 13:16
autor: Bastian
KwZ pisze:Ciężko takich znaleźć :term:
Na Rogalińskiej po południu kończą się miejsca siedzące.

: 27 sty 2013, 15:30
autor: MC
KwZ pisze:Ciężko takich znaleźć
:*
7:32 z Młynowa w DP - gniocina zapchana od Płockiej.

: 27 sty 2013, 17:09
autor: Georg
A czy da się pogodzić dłuższe postoje na Młynowie z niewielką ilością miejsca na stanowisku krańcowym?

: 27 sty 2013, 17:25
autor: bartoni722
MC pisze:
KwZ pisze:Ciężko takich znaleźć
:*
7:32 z Młynowa w DP - gniocina zapchana od Płockiej.
7:17 też. Do Trzech Krzyży frekwencja jest, jak dalej to nie wiem. W DS jechałem wczoraj całą trasę - typowy socjal, max połowa siedzących zajęta. Solina by była ok.

: 27 sty 2013, 19:07
autor: primoż
Georg pisze:Odświeżę temat. Mam pytanie do jeżdżących linią 151. Jaka jest frekwencja na tej linii w DP i DS? I drugie pytanie: w wypadku likwidacji na jakich odcinkach linia wymagałaby zastąpienia?
Zależy. Jak ten wynalazek trafi mi się na Grzybowskiej (zazwyczaj trafiam na 105), to w DP w szczycie nawet niezła frekwencja, czyli siedzące+kilkanaście stojących. W DS puste jak bęben, można wtedy likwidować bez straty, w podobnej relacji jeździ 109. Co do szczytu to o tyle jest problem, że do 109 jest spora szansa nie zmieszczenia się (pozdrawiam tych, co twierdzą, że trzeba tę linię pociąć), więc tu już sprawa nie jest oczywista, więc jak likwidować 151 też w DP, to niegłupio byłoby podbić 109, przynajmniej w szczycie (chociaż podbicie w szczycie na 109 mogłoby być i bez likwidacji 151, ewentualnie zakaz na 15m).

: 27 sty 2013, 20:34
autor: Wiliam
Georg pisze:Odświeżę temat. Mam pytanie do jeżdżących linią 151. Jaka jest frekwencja na tej linii w DP i DS? I drugie pytanie: w wypadku likwidacji na jakich odcinkach linia wymagałaby zastąpienia?
Ja się mogę wypowiadać jedynie o Saskiej Kępie. Faktycznie teraz jest to socjal. Dowozówka dla dzieciaków z Gocławia do Prusa. Linia została zjedzona przez 411. Kępa jej raczej nie zapełni. Może gdyby to 151 wyciągnąć do Międzynarodowej, zamiast 111? Inna sprawa że w tym roku chyba ma być robiony wjazd na Trasę Łazienkowską z Wału od strony północnej, a to może być gwóźdź do trumny.

: 27 sty 2013, 20:43
autor: patryk148
Skoro temat odświeżony, a dyskusja o Czerniakowskiej trwa. To ja mam pytanie (chyba tylko teoretyczne bo sam dochodzę do wad i zalet).

Co myślicie, żeby 523 skierować od Prymasa Tysiąclecia przez Kasprzaka - Redutową - Jana Olbrachta do Starego Bemowa (nie wnikam w konkretne przystanki).

Uzasadnienie:

Dzięki skierowaniu 523 można przetrzebić inne linie z Redutowej, które są słabe czyli 154, 129 i 159 (albo skierować je w inne miejsce, albo dać rzadziej, albo tylko w dni powszednie), czyli odzyskać brygady do zasilenia 523.

Wadą jest wydłużenie czasu jazdy o 3 minuty z kierunku Bemowo - Grochów i 4 minuty z powrotem (dwa lewoskręty).

Jednak dzięki temu manewrowi zyskuje się brygady dzięki którym 523 może być w pełni silną linią (poza szczytem w DP co 10 min i w DS też co 10 min) przy założeniu 188 poza szczytem w DP i DS co 30 minut.

Wadą jest rozdzielenie przystanków w zespole Ciołka/Jana Olbrachta.

Zalety: Zapewnienie sprawnych przesiadek do 105 przy PKP Kasprzaka oraz do tramwajów przy Redutowej. Uruchomienie silnej linii, której częstotliwość będzie wysoka zarówno dla Radiowej, jak i Redutowej, Al. USA oraz Szaserów (sprawne przesiadki na Wiatracznej).


PS. do czasu wybudowania centralnego odcinka II linii metra przynajmniej w dni powszednie 151 jednak powinna jeździć (być może połączyć ze ... 159? ).