Rozkłady tramwajowe (2020)

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 sty 2020, 19:32

Uważam, że kwestią bezdyskusyjną powinno być to, że jeżeli z układu wynika jednoznacznie, że silnie dominującą funkcją linii jest dojazd do metra (2, 179, 527, etc), to powinna ona bez wyjątków kursować w tych samych ramach czasowych, co metro, w tym w weekendowe noce.

Oczywiście wymagałoby to adekwatnego dostosowania i zwariantowania układu nocnego, z korzyścią dla wszystkich.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6942
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 08 sty 2020, 19:36

Amen 😇

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 sty 2020, 20:16

527 nie potrzebujesz. Wystarczyłoby na Derby zamiast N11 puścić N12 i wtedy można je bisować od metra na północ.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 08 sty 2020, 20:18

A stałaby się jakaś krzywda, gdyby ludzie mogli na przystanku szukać tej samej linii niezależnie od pory doby?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 08 sty 2020, 21:22

Glonojad pisze:
08 sty 2020, 18:00
Być może nocne faktycznie trzeba skrocic, albo przeorganizowac, zeby jednak pokrywaly sie z magistralami dziennymi. O ile jakiea będą, bo obecna polityka ZTM w tym zakresie doprowadzila do kompletnej degrengolady i jedyną silną linią została tak naprawdę 2.

ZTM sam utrzymuje nocne kursy 9,wiec cos na rzeczy z tym ukladem jednak jest. Pytanie także jaką opinię mają linie nocne, znam ludzi, którzy nigdy do nich nie wsiądą, a dziennymi jeżdżą.
ZTM jest zdolny do tego by 2 przyciąć do co 15(czy nawet co 20 minut) w weekend co już pokazali w listopadzie przy okazji robót na Młocinach. Zamiast zrobić wyjątkowo co 2 kurs skrócony aby motorowi mogli odbywać dłuższe przerwy... Także nie ma co się sugerować czy linia jest silna... ZTM w Lublinie w dni robocze prawie 3-krotnie pociął najczęściej kursującą linię trolejbusową 151, w weekendy zaś dwukrotnie i nic w zamian. Po prostu trolejbusy są dla nich za drogie do utrzymywania. A tramwaje w Warszawie tak samo...

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 sty 2020, 21:30

Ale 151 jest chociaż obsługiwane przez przeguby, zamiast solówek.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 08 sty 2020, 22:17

1 z Banacha w nocy jest o 23.00m, 23.20z, 23.40z i 23.50m. Uwierzcie mi, że do Narutowicza nie widziałem na ostatniej mokotowskiej nawet pół żywego ducha.
miłośnik 13N

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 09 sty 2020, 0:08

To na pewno wcale nie dlatego że jedziesz do zajezdni.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sty 2020, 9:13

fik pisze:
08 sty 2020, 20:18
A stałaby się jakaś krzywda, gdyby ludzie mogli na przystanku szukać tej samej linii niezależnie od pory doby?
W Wiedniu onegdaj linie tramwajowe mogły jeździć z dwoma numerami na raz, ale teraz mamy systemy elektroniczne i pewnie się nie da. Tak samo, jak nie da się w rozkładzie 527 oznaczyć kursów literą "N" co by oznaczało "kurs jako linia N12 (parę lat temu na wspólnej tabliczce jeździły w Monachium 20 i 21, ale od tego czasu linia 21 awansowała do roli pełnej linii, z własną trasą i leci po trasie 19 przez deptak i Maximilianeum na prawy brzeg Izery. Swoją drogą historia tramwaju w Monachium jest - w przeciwieństwie do Wiednia - bardzo inspirująca, od systemu na krawędzi likwidacji, przez modernizację z wdrożeniem priorytetów po sukcesywny rozwój i to nie tylko w roli dowozówki do metra).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 sty 2020, 9:26

Autobus Czerwon pisze:
09 sty 2020, 0:08
To na pewno wcale nie dlatego że jedziesz do zajezdni.
Na tym odcinku nie ma żadnego mieszkańca Ochoty, który chciałby podjechać do metra. A mogę zawieźć do M1.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 sty 2020, 10:22

N01 z Ochoty też dowiezie do M1. :roll:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 sty 2020, 10:25

Czyli brak 1 późną nocą jest problemem wydumanym?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 09 sty 2020, 10:49

Stary Pingwin pisze:
09 sty 2020, 10:25
Czyli brak 1 późną nocą jest problemem wydumanym?
Szkoda, ze zjazd na Mokotów z Bródna jest tak wcześnie. Może zauważyłbyś obciążenia na późnych kursach 1 z Gdańskiego na Bródno.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 09 sty 2020, 11:01

I tak się na tej jedynce poprawiło. Kiedyś takt 20 minutowy zaczynał się koło 21, a ostatni kurs z metra był koło 23.

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 09 sty 2020, 11:21

Kiedy powstanie zajezdnia na Annopolu, będzie więcej kursów nocnych 1 z Gdańskiego na Bródno.
miłośnik 13N

Zablokowany